DT 75

stroje sovětského bloku

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Kam
Příspěvky: 7
Registrován: pon kvě 13, 2019 4:55 pm
Bydliště: Nový Jičín

Re: DT 75

#421 Nový příspěvek od Kam »

Jaká je cena těch startéru? Bral bych ten 12v silnější. Ale mám motor 41 a na fotce je 18 pokud se nepletu.

nabocklish
Příspěvky: 1892
Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm

Re: DT 75

#422 Nový příspěvek od nabocklish »

nazdar, tak ty kW jsou:
12V 2,7kW (5500Kč)
12V 3,5kW (6700Kč)
24V 4,5kW (7200Kč)
Ten 2,7 je slabý, nebrat. 3,5kW nemám ověřený. Ale ten 4,5 kW mohu potvrdit že točí hezky. Pořád je třeba mít na paměti že ten motor má 3,5 litru. Raději jsem dal i nové kabely, protože ty původní, co šly na startovací motorek, byly slabounké.
Motor mám A41, ale sedí i na SMD18, ty startovací motorky byly stejné. Celý startovací motorek se vymontuje (a hodí z mostu - tam patří :vysmech: ), zaslepí (nebo lépe propojí) se chladící okruh motorku a na jeho místo se namontuje převodovka se startérem. Je to sada, vše je připravé včetně středících kolíku atd. Ale musím říct, že jsem jeden středící kolík musel líznout pilníkem, Voloďovi tam uteklo 5 desetin.
Ten elektrický startér je fakt bezva. Startování dt byla vždycky otrava. Byla sázka do loterie zda startovací motor naskočí nebo ne. Poslední dobou už jsem se o to ani nepokoušel a rovnou to roztahoval. Což znamenalo před odstavením zajistit radlici, mít nějaký stroj na roztažení, sehnat někoho kdo půjde roztahovat se mnou... no opruz

Pavel
Příspěvky: 8274
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: DT 75

#423 Nový příspěvek od Pavel »

co sy mel stema pomocnejma motorkama ja jezdil z dt 90 a dt 75 a pak s 100 a motorky sli na brnknuti hlavne v zime prederivaly vodu a vzduch do sani

Tom T
Příspěvky: 325
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 75

#424 Nový příspěvek od Tom T »

Ahoj. motor A-41 má obsah skoro 7,5litru, jaká kapacita 12v baterie je třeba k nastartování.Kompresní startovací odpor je vysoký a přirovnal bych to jako startovat motor LIAZ pouze jednou baterií. Otázka, nastartuje motor A-41 nový typ bez dekompresoru jednou baterkou, např. 200Ah? LIAZ protočím lehčeji.
On i ten desetikoňový benziňák má v zimě co dělat.
Zetor,Tatra,

nabocklish
Příspěvky: 1892
Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm

Re: DT 75

#425 Nový příspěvek od nabocklish »

S tím obsahem jsem to nějak popletl...
Pořád tam zůstává ta sranda s přesouváním "startovacího ústrojí" do záběru - nevím jak se to správně jmenuje. Startování dost pomáhá, že si roztočíš reduktorový starter do plných otáček a přesuneš páčku. A když diesel chytá na otočení (tak jako mně), tak to stačí aby naběhl. Tímto stylem jsem natočil motor s pochybnou 110Ah baterkou. Zlomová byla teplota kolem nuly, diesel potřeboval pár otoček než naběhl a to už nedala ani nabitá 180Ah baterka. Ten starter prostě neudělal tři rychlé otáčky.
24V nemá problém s nastartováním motoru ani v mrazu. Starter sice dle zvuku zpomalí, ale točí s přehledem. Tady žádné "najíždění a vyjíždění do záběru" nedělám. Startuji ale 2x180Ah.

Teď mi to připomnělo, že 120 crystala jsem léta startoval 2x90Ah. Koupil jsem dvě sady baterek, 2x90 do elektrocentrály a 2x110 do crystala a omylem se to nějak přehodilo. Až baterky po několika letech odešly, teprve jsem to zjistil :smich:

chaarlie
Příspěvky: 22
Registrován: čtv úno 02, 2012 10:46 am
Bydliště: brno, okolí

Re: DT 75

#426 Nový příspěvek od chaarlie »

Já jsem to našel tady:

https://www.ebay.de/itm/T-150K-T150K-DT ... Sw24RaZzDk

Vypadá to, že je to on, ale asi ten nejslabší..

Kulíšek
Příspěvky: 71
Registrován: sob črc 30, 2016 12:50 pm
Bydliště: Most

Re: DT 75

#427 Nový příspěvek od Kulíšek »

Zdar,
DT 75 mi zatáčí jen na pravou stranu na levou jen brzdí a nejde mi to uvolnit přesto, že vzadu jsem povolil tu seřizovací matici, takže s tím trhám asi špatně. Můžete mi někdo popsat, přesně jak to děláte, když to uvolňujete. Díky

Tom T
Příspěvky: 325
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 75

#428 Nový příspěvek od Tom T »

Povol tu seřizovací L-nebo-P matici (blíž ke středu skříně) a cukej s oběma přitaženýma rajčákama vpřed-vzad malým kvaltem, nejlíp ještě opřít třeba radlicí aby hrabal, většinou to povolí na zpátečku-osobní zkušenost.
Až povolí tak opasky znova správně seřídit a namontovat všechny krytky, jinak se to bude po čase opakovat.
Zetor,Tatra,

Kulíšek
Příspěvky: 71
Registrován: sob črc 30, 2016 12:50 pm
Bydliště: Most

Re: DT 75

#429 Nový příspěvek od Kulíšek »

Tak zatím se nezadařilo

Kulíšek
Příspěvky: 71
Registrován: sob črc 30, 2016 12:50 pm
Bydliště: Most

Re: DT 75

#430 Nový příspěvek od Kulíšek »

A to mi ještě zacal unikat z rozvadeče od pák olej do kabiny. Děláte si rozvaděč sami nebo to dávate někomu do díly.

Tom T
Příspěvky: 325
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 75

#431 Nový příspěvek od Tom T »

Ahoj
V rozvaděči jsou o-kroužky,ty vyměníš i doma ve svěráku.
Ty stranové PSUčka vytáhneš horním víkem bez sundávání portálu pouze je nutné rozpojit pás,sundat turasové kolo aby šlo po odjištění vytáhnout vloženou poloosu pod plechovým víčkem ven. Dá se to udělat na obou stranách za směnu i s přetěsněním obou skříní a výměnou všech čtyř opasků. Záleží taky na typu a má to pár drobných záludností. Přirezlý opasek nejspíš odsekáš z kladky a nahradíš novým, vše demontované mimo stroj.
Zetor,Tatra,

Kulíšek
Příspěvky: 71
Registrován: sob črc 30, 2016 12:50 pm
Bydliště: Most

Re: DT 75

#432 Nový příspěvek od Kulíšek »

Díky za info, jak bude čas, tak se na to vrhnu.

Slavosimko31
Příspěvky: 1
Registrován: stř zář 23, 2020 7:11 am
Bydliště: Košice

Re: DT 75

#433 Nový příspěvek od Slavosimko31 »

Ahojte. Zakúpili sme DT 75 s hranatou kabinou.
Mame mokre od oleja brzdy a spojku v lavo v zadu. Na fore som cital ze problem zvykne byt v semeringu od strany prevodovky. Viete mi niekto poradit ako vyberiem poloos? Cital som ze portal nieje nutne davat dole ze staci vybrat poloos na konci ktorej je vlnovec a semering.
Po demontaži ozubeneho kolesa a deklu poloosi sme sa dostali k lozisku. A čo dalej? Ako vytiahneme poloos? Nahodou nemate niekto dielensku prirucku k tomu stroju? Ďakujem

Tom T
Příspěvky: 325
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: DT 75

#434 Nový příspěvek od Tom T »

V poloose je závit M12 do něj našroubuješ reverzní kladivo, je tam o-kroužek a tušim segrovka, po vytažení vložené poloosy půjde volně otáčet vnějším bubnem a ten má na vnitřní hraně dva šrouby M8 každý z nich drží jednu vidlici která drží vnější buben na pastorku portálu ty vidlice vyber ven vrchním oknem po demontáži ovládacího mechanismu. Pozor při vyrážení čepů v horním víku čepy jdou vysunout jen směrem ke středu stroje. Vytahováním brzdových opasků se nežatěžuj vytáhneš je komplet i s bubnem po odjištění pružinky ve spodním víčku vezmeš buben i s opaskem vysuneš z hřídele portálu a vytáhněš ven - nahoru. Předpokládám že je demontovaná nádržka za kabinou(podle provedení) a demontované víka montážní i seřizovací.
Pak už to uvidíš co dál, buben PSU drží asi na šesti šroubech M10 a postup se opakuje. Více po SZ.
Zetor,Tatra,

Pavel
Příspěvky: 8274
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: DT 75

#435 Nový příspěvek od Pavel »

nemusys na poloosu pouzit reverzni kladivo staci kus trubky podlozko a sroub jak ten sroub zasroubovavas tak pres tu trubku a podlozku krasne tu poloosu vytahnes

Odpovědět

Zpět na „Východoevropské stroje“