DT 75
Moderátor: DYK
Re: DT 75
Zdrar ve spolek, uvažuju o koupi dt75, zatím mám doma TKčko, horskou sekačku (pujde asi z domu), 8011 a št 180n. Dělám hlavně louky a lesy a sem tam omezeně zemní práce, akorát logicky se té škodovce nelíbí hrát si na buldozer, brzo asi budu dělat spojku krom jiného. Dt chci hlavně proto, že místama je tu trochu mokro a už jsem musel i jednou tahat škodovku a mám tady fest svahy. Prej se to seno z nejprudčíh svahů za dob JZD sváželo právě dt75, tak jaké vy máte zkušenosti, umí to jezdit v kopcích? Myslím srovnatelně se škodovkou na dojmontážích, ta zvládne co potřebuju. Pokud bych se rozhodl, že ho chci, tak na co si dát při koupi pozor? U motoru asi jako všude, jestli není olej ve vodě, voda v oleji..nebo je něco specifického? A jak spolehlivě zjistím, že nekloužou směrové spojky, teda brzdy? Kde hledat úniky oleje? Díky moc za odpovědi a doufám, že to klapne, líbí se mi ten stroj. Jo a dělali se i s vývoďákem?
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
Re: DT 75
Jo a je tu ještě jedna věc, co mě štve na skodovce. V určitém naklonění, doleva a trochu z kopce mi prostě nemaže, není to problém, jen nad každoucestou musím přemýšlet jak jet, abych mazal. Tak jasne, v navodu Nka pšou +- 5°, já jezdím tak 30°. Co DT, má někdo s tímhle zkušenosti? Má dost hlubokou vanu, aby vždycky mazal?
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
Re: DT 75
Možná byste mi poradili ještě s jedním dilematem. Zalíbil se mi i morooka japan mk30, jasně, je to mnohem menší, což by se možná i hodilo, ale spíš jde o to, jestli jsou na louky jepší gumové nebo železné pásy? Totiž jde o louky často čerstvě rekultivované se spoustou pařízků, dají se na tom roztrhat železné pásy? Vydržely by to gumové?
TK-12, TK-14
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
MT8-046
ŠT 180N
Zetor 8011
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Ahoj, nevím jestli je DT na tyto účely vhodná volba.
Nemá rád otočky ve svahu zvlášť když jsou už vyběhané pásy a jízda po vrstevnici ve svahu si koleduje o vyzutí pásů.
K rovnání vhodný taky moc není protože má odpružený podvozek jako u tanku a i na redukované rychlosti jede dost rychle, takže držet ideální rovinu se dá asi jako z rozhoupané loďky.
Je to v první řadě pásový traktor se zadní hydraulikou a dle výbavy normovaným vývoďákem 6tidrážka 540-standard,nebo 1000ot.min.na přání.
Radlice je pouze doplňkové zařízení, tento doplněk není z výroby.
Proti svahu vyjede víc než cokoli kolového, ale je třeba mít maximum oleje v motoru.
Otočka na místě o 90 až 180stupňů = zákop a pulmetrový val hlíny nebo drnů na trávě.
Při dodržení těchto pravidel je to vynikající stroj s jednoduchou údržbou a příznivou spotřebou.
Bohužel většina dnes ojetých bazarových strojů má namontované radlice a zadní ramena a vývoďák zrušeny a je z toho jednoúčelový stroj a jako traktor tím pádem nepoužitelný.
Při polních pracích např.jízda napříč přez brázdy je proti kolovému traktoru nesrovnatelná i při plné rychlosti jen houpání a netřeba ubírat plyn, ano na pařezu skočí taky, ale přez brázdy ne.
Pařízky, trubky v hranici pozemku, hřebíky a jiné drobné překážky mu nevadí.
Nemá rád otočky ve svahu zvlášť když jsou už vyběhané pásy a jízda po vrstevnici ve svahu si koleduje o vyzutí pásů.
K rovnání vhodný taky moc není protože má odpružený podvozek jako u tanku a i na redukované rychlosti jede dost rychle, takže držet ideální rovinu se dá asi jako z rozhoupané loďky.
Je to v první řadě pásový traktor se zadní hydraulikou a dle výbavy normovaným vývoďákem 6tidrážka 540-standard,nebo 1000ot.min.na přání.
Radlice je pouze doplňkové zařízení, tento doplněk není z výroby.
Proti svahu vyjede víc než cokoli kolového, ale je třeba mít maximum oleje v motoru.
Otočka na místě o 90 až 180stupňů = zákop a pulmetrový val hlíny nebo drnů na trávě.
Při dodržení těchto pravidel je to vynikající stroj s jednoduchou údržbou a příznivou spotřebou.
Bohužel většina dnes ojetých bazarových strojů má namontované radlice a zadní ramena a vývoďák zrušeny a je z toho jednoúčelový stroj a jako traktor tím pádem nepoužitelný.
Při polních pracích např.jízda napříč přez brázdy je proti kolovému traktoru nesrovnatelná i při plné rychlosti jen houpání a netřeba ubírat plyn, ano na pařezu skočí taky, ale přez brázdy ne.
Pařízky, trubky v hranici pozemku, hřebíky a jiné drobné překážky mu nevadí.
Zetor,Tatra,
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Mě osobně by se mě líbil příbuzný z CHarkova motor JaMZ vidlicový šestiválec turbo 180koní, řazení pod zátěží, zatáčení volantem a podvozek shodný s DT,
ale k nám se dovezlo jen pár kusů, dovoz byl individuální po 89 roce. takže tady nesehnatelný.
https://www.youtube.com/watch?v=sDJthxt_VzY&t=70s
ale k nám se dovezlo jen pár kusů, dovoz byl individuální po 89 roce. takže tady nesehnatelný.
https://www.youtube.com/watch?v=sDJthxt_VzY&t=70s
Zetor,Tatra,
Re: DT 75
Jak ten dal na prdel tomu Fasttraku
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
přišlo mi ta cisterna byla prázdná, za to JSB pekně funělo
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
-
- Příspěvky: 325
- Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Mutěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DT 75
Nějak to tu zamrzlo, tak pro oživení.
Koncem listopadu se mě dostal olej do levé brzdy, tak začátkem prosince proběhla komplet výměna těsnění a obou opasků PSU i brzdy.
V prosinci najeto 30 motohodin a dnes prvních 6 motohodin v novém roce s podryvákem.
Příčina netěsnosti byl těsnicí segment Planetového Směrového Ustrojí na prvním obrázku, obložení bylo nejeté, ale nasáklé olejem z převodovky.
Podrývání jsem pak doháněl i za tmy.
Koncem listopadu se mě dostal olej do levé brzdy, tak začátkem prosince proběhla komplet výměna těsnění a obou opasků PSU i brzdy.
V prosinci najeto 30 motohodin a dnes prvních 6 motohodin v novém roce s podryvákem.
Příčina netěsnosti byl těsnicí segment Planetového Směrového Ustrojí na prvním obrázku, obložení bylo nejeté, ale nasáklé olejem z převodovky.
Podrývání jsem pak doháněl i za tmy.
Zetor,Tatra,
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte dub 13, 2021 9:05 pm
- Bydliště: chrudim
Re: DT 75
Můj kocour
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte dub 13, 2021 9:05 pm
- Bydliště: chrudim
Re: DT 75
Jo jo z řezačky Toron
Re: DT 75
Vypadá to tak Caterpilarácky
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte dub 13, 2021 9:05 pm
- Bydliště: chrudim
Re: DT 75
Protože to byl vrak v kovošrotě bylo to jenom šasko s převodovkama nic víc nevěřili že to někdy pojede mám ifi a zt sem stimdle motorem spokojen mám na to mraky náhradních dílů