Dědův RS

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Dědův RS

#1 Nový příspěvek od duchodce »

Konečně jsem si přivezl domů RS kterému se vyplatí věnovat nějaké peníze a několik týdnů práce.
A protože jsem se při získávání informací vždy někomu vetřel do fora (a tímto se jim omlouvám) založil jsem svoje.
RS je dvouválec ale převodovka je z čtyřválce ,traverza zkrácena na 11 děr. po částečné amaterské opravě. Čtvrt kola vůle na řízení , nebrzdí, špatně jde řadit , občas nefunkční starter, chybí celá elektr instalace , zalomené šrouby na na upevněni hydrauliky, zdemolované blatníky, píchlé přední kolo Vypadalo to že bude hodně problémů, ale celkem se daří,prozatím bylo potřeba hodně práce ( ta se nepočítá) a něklolik stokorun. Přikládám pár fotek a několik dotazů na zkušenější.
Obrázek
Obrázek
Vypadá slušně , než jsem ho přivezl tak jsem si opravitelnost ověřil , poze dodatečně jsem zjistil že při tvrdém zatížení na 4 občas proklouzne spojka ale to je brnkačka . Motor maže na 4 i když je teplý a převodovka je tichá-špatné řazení způsobují řad. páky.
Obrázek
Tenhle otvor jsem musel vyříznout abych se dostal na spojku při demontáži skříně řízení , je tam zbytková vůle asi ve spojovací hřídelce ,jsou tam drážky nebo je to v kloubech?
Obrázek
Takto je prasklý disk, problém to není zavařit ale nechce se mě sundavat plášť a mezi duší a diskem není vložka , budu muset popřemýšlet.
Obrázek
Obrázek
Tohle jsem demontoval při dobývání zalomených šroubů, nevíte z čeho to je ?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Milan_F
Příspěvky: 427
Registrován: sob úno 05, 2011 1:27 pm
Bydliště: nedaleko Humpolce

Re: Dědův RS

#2 Nový příspěvek od Milan_F »

Je v tom zastrčená vzpěra lištové sekačky.

Uživatelský avatar
StenliH
Příspěvky: 407
Registrován: pon črc 05, 2010 6:48 pm
Bydliště: Prdel světa

Re: Dědův RS

#3 Nový příspěvek od StenliH »

8) Dáš si ho do kopy a bude to pracant . Mě taky Cipísek odhalil že motor je 2 vál ale převodovka ze 4 válce pokud to píšu dobře ( nejsem znalec ) ;-)

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#4 Nový příspěvek od duchodce »

Obrázek
Konečně jsem trochu pokročil na RS . Přikládám pár fotek a několik dotazů pro znalejší.
Podařilo se mě rozchodit nějaké fixování hydrauliky , funguje ale jenom ve spodní polze, chybí tam něco nebo je to "plovoucí poloha?
Obrázek
Takto vypadaly blatníky , trochu jsem je porovnal a vyvařil. Protože RS bude pracovní stroj tak jsem je tam s těžkým srdcem namontoval...
Obrázek
Blatníky namontovány a provedeno několik úprav . Protože jsem již trochu "ojetý" ročník a špatně se mě nastupovalo, přemístil jsem vzd. filtr a pal. desku na pravou stranu a tím se levou stranou dá nastoupit. Upravil jsem i odvzdušnění pal. filtru protože při odvzdušnění byl celý motor od nafty a docela mě to rozčilovalo - opravoval jsem podávací čerpadlo.
Obrázek
Obrázek
Uprava sání

Obrázek
Obrázek
Další fotky , na poslední bojuji s dynamem , potřebuji jej přepojit na české relé ale je tu někde zrada nejde ani na "nucený" provoz . Nemohu nikde nic naměřit , vypadá to na mezizávitový zkrat. Budu muset asi někam nabastlit alternátor ale do toho se mě vůbec nechce.
Dál bych potřeboval vědět po kolika litrech nafty měníte olej ? Mám staženu příručku, ale ani na netu jsem alespoň rámcovou informaci nenašel - vím záleží též na druhu oleje .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Lojza2
Příspěvky: 236
Registrován: pon lis 03, 2008 6:57 pm
Bydliště: náchodsko

Re: Dědův RS

#5 Nový příspěvek od Lojza2 »

Zdravím,
pro čtyřválec píšou první výměna po 60ti hodinách, nebo 120l nafty a další výměna po 100 hodinách nebo 360l nafty. Štěrbinový čistič čistíme po 500 h nebo 1440 l nafty, po 1000h rozebrat, a odstředivka 500 a 1440
...jen tak se ptám, kdo projede 360l nafty za rok?
Slunce už není středem sluneční soustavy, teď už to jsou prachy...

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 830
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: Dědův RS

#6 Nový příspěvek od cipisek »

Plovoucí poloha tam je to je vlastně to "kyvadlo na kterém je uchycená ta pístnica nahoře. jinak jsem tě moc nepochopil jak to s tím zajištěním myslíš.
ono by sa to mělo odvdušnit samo to vstřikovací čerpadlo. prostě je budeš ruční pumpou na podávacím čerpadle pumpovat tak dlouho až ti poteče přepadem v nádrži nafta ven... nejstarší 2 válce měli zvláštní potrubí vyvedené mimo motor cca k sedačce a blíže nádrži. pro odvzdušnění.. ale to podle ventilátoru není tvůj případ
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#7 Nový příspěvek od duchodce »

Většina z nás určitě tolik nafty určitě neprojede , jen mě to zajímalo . Pamatuji se že při použití neaditivovaných olejů /já je pamatuji/ se olej u Z 25 měnil olej po 200 l nafty, v Pv3s po 3000 km. U RS půjde asi o časový interval. U neaditivovaných olejů nebyl čas tak rozhodující , čím "kvalitnější" olej tím je časový údaj důležitější - i když velkou roli hraje olejářská lobby.
K té hydraulice , měl jsem dojem že by se celá ta pístnice mohla zajistit v té hoření poloze a hydraulika by měla dvě polohy. Ale dojem se nepotvrdil. Odvzdušňovalo se mě to blbě ,pravděpodobně ruční pumpa přisává vzduch a nafta se mě vždy napěnila a nešlo to natočit, musel jsem odvzdušňovat hlavně filtr.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#8 Nový příspěvek od duchodce »

Opět prosím o pomoc . Když jsem si Eresa přivezl klouzala spojka a přitom blbě vypínala Předpoklad obložení se nepotvrdil , spojka je zaolejovaná, někdo sice vyměnil lamelu a rozhodil packy ale nevyměnil simering na spojkovém hřídeli . Horší je že pravdě podobně sákne i simering mezi hřídelemi- je to celé zapatlané vaselinou . Neví někdo zda se dá vytáhnout spojkový hřídel bez demontáže ostatníchdílů? Podle katalogu by to mohlo jít.
A ještě něco. Někde tu je info o síle lamely , ale ať hledám jak hledám nemohu to najít , nevíte to někdo? Tahle má 7mm ,myslím že po vymytí ji tam mohu nechat.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 830
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: Dědův RS

#9 Nový příspěvek od cipisek »

Tloušťka celé lamely včetně obložení by nemělo přesáhnout 8 mm. Originál lamely jsou 7.2 mm takže ta tvoja je skoro nová.
Já jsem měl taky mastnou lamelu ale neměnil jsem su. Namočil jsem ju do Acetonu nechal jsem ju v tom 2 dny pak ju očistil a namontoval zpátky. Není to sice dokonalé ale při běžném provozu to neklouže. Jen při rozjezdu na 4 rychlou ve stoupání to trochu zlobí.
Packy seřídit je krapet umění. úplně jednoduše se to dá popsat takto:

Vzdálenost pacek od drážkování spojkové lamely je 10 mm jinak by ti packy chytaly o koš na převodovce.

Stáhni si dílenskou příručku tady na Foru. tam je to všechno popsané. Já to ještě nedělal. Tak nevím jaké záludnosti by ťa mohly potkat. Jinak gufera ber jedině s prachovkou.
GP 50x80x12(nebo 10) pro utěsnění spojkové hřídele z venku
GP 22x30x5 pro spojkový hřídel ze vnitřku.
Pro Motor 2 válec je
GP 65x85x12(nebo 10)
Pro motor 4 válec je:
GP 52x68x10(nebo 12)

Taky jsem si kdysi nakreslil schémátko pro měření tak snad ti trocha pomůže. Kdyby jsi to chtěl tak mi napiš v SZ. Mailovou adresu. tu to vložit zas nejde :(
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#10 Nový příspěvek od duchodce »

Dík za odpověď. Motor je dvouválec hřídelový simering je 50/80/10. ten mám demontovaný. Mezi hřídelemi by měl být 22/35/6 podle katalogu. Oni i podle katalogu se čísla liší.
Pokusím se za tu spojkovou hřídel opatrně zatáhnout a uvidíme, spadnout do převodovky by snad nic nemělo.. O výsledku poreferuji , teď ale na několik dní odjíždím takže až příští týden. Pokud se to povede zanechám stopu pro příští generace, pokud ne přidělám si hodně práce.
Co se týče odmaštění lamel a brzdových obložení používám trochu jiný postup. Lamelu v deci benzinu odmastím , benzin asi 2krát vyměním . Potom namíchám jar /nebo jiný saponát/ s vodou asi 1ku 10 lamelu do toho vložím a vodu přivedu skoro k varu , kleštěmi lamelou pohybuji . Bordel z hladiny seberu, nalepil ba se lamelu při vytahování , a ještě horkou lamelu upnu do soustruhu a roztočím . Bordel co z to vylítá po obvodě otřu , pokud se objeví znova mastnota znova lamelu vyvařím , ale chce to doplnit saponát. Takhle zprovozníš i brzd. pakny , ničím jiným z nich brzd. kapalinu nedostaneš. Zatím se mě nestalo že by se něco odlepilo nebo jinak poškodilo. Pouze pakny takto očistím pouze pro dobré známé protože na to samozřejmě záruku nedám , použití je na rozhodnutí jedince.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#11 Nový příspěvek od duchodce »

Takže simeringy vyměněny ,lamela odmaštěna - postup popíšu až stahnu fotky, ale... Já hlava dubová , pitomá jsem nezkontroloval lamelu na házení, takže spojka sice neklouže ale při řazení má snahu unášet takže se nedá zařadit bez celkem znatelného narážení zubů o sebe. Při řazení reverzu to asi bude stejně dělat protože tam prakticky nemá spojkovou hřídel co zbrzdit , ale je to celkem slyšet i při řazení normálních převodů a nerad bych ubližoval převodovce víc než je nutné . Jak jde řadit kolegům RSákům?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
StenliH
Příspěvky: 407
Registrován: pon črc 05, 2010 6:48 pm
Bydliště: Prdel světa

Re: Dědův RS

#12 Nový příspěvek od StenliH »

Ahoj

Tak řadit jde dobře žádný zuby nepočítám a to když tady byl Cipísek tak říkal že ta spojka je už na konci života :typek: To se moc netěším až jí budu muset dát do kopy . ALe k dotazu ať řadím dopředu - dozadu nebo up - down vždy bez počítání .

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 830
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: Dědův RS

#13 Nový příspěvek od cipisek »

toto jsem psal shruba před 2ma roky:

Po dlouhé době sem dám nějaké Info. Otcův Eres už jezdí. kromě Elektriky už je hotový a plně funkční. Byly velké problémy s naladěním spojky. Než jsme to vyřešili tak byl motor 3x venku, 1x se nechala nově obložit lamela a pak se ještě muselo 2x nechat stočit Obložení protože furt to nechtělo vypínat.. konečná tloušťka Lamely je 7.8mm. o víkendu jestli nebude pršet projde křest ohněm bo sa bude štěpkovat chrastí.Tož jsem na vlečku dodělával náplavky naštěstí jsem musel dělat jen čela, ty už jsme doma nenašli.. Boky sů už cca 30 let staré ale furt ve skvělém stavu..
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#14 Nový příspěvek od duchodce »

Lamela má správnou tloušťku .Packy znovu seřízeny , ale původní majitel se RS pokoušel opravovat , a pravděpodobně tomu moc nerozuměl, takových kiksů tam bylo víc ,naštěstí sice pracně ale opravitelné bez nákladů/naše práce se nepočítá/.Ale jak jsem napsal dřív nesrovnal jsem lamelu a to je podle mých zkušeností důvod unášení lamely a špatného řazení. Jinak spojka táhne zapíná až nahoře, prostě za blbost se platí, zítra jde motor znovu ven.Ale dík za info že se dá řadt bez "počítání" zubů.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Dědův RS

#15 Nový příspěvek od duchodce »

Pokračování pohádky o dědovi a RS-ovi. Motor opět demontován /za chvíli to budu dělat za jízdy/ lamela samozřejmě házela , po vyladění pacek a porovnání zpětná montáž. Spojka chodí opravdu že vypne i při řazení dopředu-dozadu a zabírá tak ostře že je problém se s citem rozjet, ale to je problém věci mezi pedálem a volantem. K těm packám - kamarád který je ještě starší a opravoval kdysi v UPZT německé stroje si vzpomíná , že ty packy mají být v okamžiku vypínání rovnoběžně se štítem spojky a na vypínacím ložisku ta styčná plocha nesmí být "orvaná". Jinak prý tam vznikají radiální síla na packy /chodí po kružnici/ které způsobují zničení pacek . Jak jsem koupil tak prodávám. Mě vyšla ta míra 42 mm od náboje /měřeno v místě mezi nýty / a styčnou plochou pacek. Ta šířka toho náboje prý bývala různá -spojka se používala i v jiných strojích- proto ta míra od náboje. Jinak z mé zkušenosti - ta míra /i u ostatních spojek/ není kritická . Co je potřeba je dodržet stejnou míru u všech pacek. Po montáži spojky několikrát každou packu zmačknu aby si ta packa sedla a pak teprve seřizuji s tolerancí 0.5 mm
Protože sem chodím pro rozumy a všem děkuji /hlavně Cipískovi/, přidám sem několik svých postřehů.Potřeboval jsem seřídit spojku náhonů a nechtělo se mě demontovat čerpadlo . Abych sundal víko na druhé straně musel jsem vyrazit kolík ruční brzdy který samozřejmě vyrazit nešel.
Přeřízl jsem tedy půlměsic zajištění páky , páku jsem mezerou demontoval a potom víko jde demontovat a spojku jde seřídit.
Obrázek

Obrázek Přeřízlý zajišťovací půlměsíc
Fotky jsou těsně po montáži a ještě nejsou "zahlazeny" stopy po tom jak se mě smekla rozbruška a celé učesáno. Půlměsic jsem již nechal tak , páka stejně ven nemůže...
Zítra popíšu demontáž spojkové hřídele a výměnu simerinků , pro dnešek jsem již inteligenci vyčerpal....
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“