tak to vyzerá fakt užasneota píše:Ty mazničky se dají na soustruhu vyrobit. Dělal jsem je pánovi na veterána. Stačí kus mosaznýho čtyřhranu, pár normálních ocelových mazniček, z nich se použije kulička a pérko. No a pak jen trpělivost. Vše jde v pohodě. Nejhorší je dírka. Ta se dělá jako předposlední operace. Poslední je odpíchnutí hotové mazničky. Takže to je třeba vyzkoušet, jak hluboko vrtáčkem vrtat díru pro kuličku. Protože se stane, že je dírka buďto hluboká, nebo mělká. A kulička čumí hodně nebo málo. A jinak někde jsem viděl na netu odkaz kde ty mosazný mazničky měli v nabidce. Ale je to dlouho a nepamatuju si, kde to bylo.
Tady je nějakej obrázek, co jsem tu našel u mě když jsem mazničky tenkrát dělal.
škoda 30 - valce
Moderátor: DYK
Re: škoda 30 - valce
Re: škoda 30 - valce
dokoncil som ten dobastlený termostat a nalial som vodu. zatial drži, bez uniku. viem, vyzera to dost zle, ale beriem to ako nudzove a docasne riešenie. Este keby sa dal zohnat termostat na opacnu stranu, tak by som aspon nemusel pouzit 14 pásiek na komplet dotiahnutie hadíc
Dalej som sustruzil z nerezovej gulatiny čapy na tiahla nožnej brzdy a tiahlo na regulátor otáčok a vstrekovacie čerpadlo. takto sa mi to zdá minimálne krájšie ako tie staré hrdzavé čapy, čo sa aj tak po natretí vždy oškrú. A ktoré aj tak už boli zodraté a vybité.
Dalej som sustruzil z nerezovej gulatiny čapy na tiahla nožnej brzdy a tiahlo na regulátor otáčok a vstrekovacie čerpadlo. takto sa mi to zdá minimálne krájšie ako tie staré hrdzavé čapy, čo sa aj tak po natretí vždy oškrú. A ktoré aj tak už boli zodraté a vybité.
Re: škoda 30 - valce
Jakým momentem dotáhnout hlavu, kliku a ojnice na škodovce? Nikde jsem nenašel....
Re: škoda 30 - valce
Hold zemědělský stroj ojnice se má utahovat ramenem o délce 350mm.
Jde to přibližně spočítat z tabulek litina ocelový šroub a korunkové matky nejnižší kvality změří se průměr šteftu a jde se do strojnických tabulek.
Jde to přibližně spočítat z tabulek litina ocelový šroub a korunkové matky nejnižší kvality změří se průměr šteftu a jde se do strojnických tabulek.
Re: škoda 30 - valce
Štefty hlavy a kliky jsou 16tky a ojniční šrouby mají 12tku tělo a 16tku závit.
Re: škoda 30 - valce
M12 62 Nm
M16 85 Nm hlava
Po dotažení hlavy musíš seřídit vůli ventilů.
M16 85 Nm hlava
Po dotažení hlavy musíš seřídit vůli ventilů.
Re: škoda 30 - valce
asi tam mas chybu...hlava na 85Nm pri skrutkách M16 je málo. Ja by som dal minimálne 160Nm. Ideálne by bolo dať všetky skrutky nové, vedieť akej pevnosti sú a potom podla normy na daný moment dotahovat.
Re: škoda 30 - valce
Tyhle ty ,,vylehčený" šrouby na staré traktory a stroje na utahování hlav, válců a tak ty jsou kovaný a závity válcovaný. Poté ještě opravdově zušlechtěný a popuštěný na přesné hodnoty. Není to že vezmeš běžný pevnostní šroub třeba 10 pevnost. Tyhle šrouby jen zvoňí. Snesou uplně jiný utahovací moment. Samozřejmě nesnesou extrém. Ale snesou moc. Už jsem s níma lárkrát obrábel a je to uroveň poloosy. Ty závity jsou tuhé tím válcováním. U velkých lrůměrů se závity válcovaly i za tepla. A poté znovu na tepelné zpracování.
Mám tu doma naválcované závitové tyče s M20 závitem z válcovačky z materiálu z kterého se dělaly čepy ramen přední nápravy Avie. Když bych vzal matici a utahoval, klíčem a na něm trubku, vždy se zjebe matice nikdy šroub. Mám ty šrouby na katru na upínání kuláků.
Myslím si, že by to chtělo najít v návodu přímo na ten typ motoru přesný moment. Bude jistě na nmoho procent jiný než ten na ,,moderní" šrouby které by byly jako náhražky nevhodné. Oni by teoreticky ty šrouby měly být i v jiné přesnosti uložení. Více přesné. To kvůli vytržení závitu šroubem z bloku. Už si to nepamatuju, ale je to i tabulkově udávaná tolerance závitu pro těsnější uložení.
Takže chce to být opatrný s ,,novým" šroubem, má uplně jiné vlastmosti než ty správné co tam kdy byly daný ve výrobě. Jsou vlastnostma uplně jiný.
Mám tu doma naválcované závitové tyče s M20 závitem z válcovačky z materiálu z kterého se dělaly čepy ramen přední nápravy Avie. Když bych vzal matici a utahoval, klíčem a na něm trubku, vždy se zjebe matice nikdy šroub. Mám ty šrouby na katru na upínání kuláků.
Myslím si, že by to chtělo najít v návodu přímo na ten typ motoru přesný moment. Bude jistě na nmoho procent jiný než ten na ,,moderní" šrouby které by byly jako náhražky nevhodné. Oni by teoreticky ty šrouby měly být i v jiné přesnosti uložení. Více přesné. To kvůli vytržení závitu šroubem z bloku. Už si to nepamatuju, ale je to i tabulkově udávaná tolerance závitu pro těsnější uložení.
Takže chce to být opatrný s ,,novým" šroubem, má uplně jiné vlastmosti než ty správné co tam kdy byly daný ve výrobě. Jsou vlastnostma uplně jiný.
Re: škoda 30 - valce
Hlavové štefty jsou nové, protože jsem nechával rovnat blok a staré tak musely ven. Určitě jsou kalené, takže by měly něco vydržet, ale spíš mám obavu o blok, aby se okolo steftu zase nezvedl. Někdo to dorval úplně na krev rozdíl byl 0,3 mm.
Re: škoda 30 - valce
mi hovor...ja ked som povoloval hlavu na skodovke, tak som musel pouziť 1,5 metrovu lesenarsku rúru a aj to islo len tak tak...
Re: škoda 30 - valce
Zdravím po dlhšej dobe. Konečne som sa dostal bližšie k dokončeniu Škodovky. Teraz sa mi podarilo nasadiť repliky skriniek na baterku a náradie plus repliku sedačky spolujazdca.
Problém na ktorý si treba nabudúce dať pozor, že diely ktoré som striekal teraz už odtieňom celkom nepasujú k tým pôvodným. Farbu som kupoval v rovnakom obchode aj pod rovnakým číslom STN 5400 akurát s vyše ročným rozdielom a už to celkom nepasuje.
https://www.youtube.com/watch?v=Fs67WnoXmlg&t=10s
Problém na ktorý si treba nabudúce dať pozor, že diely ktoré som striekal teraz už odtieňom celkom nepasujú k tým pôvodným. Farbu som kupoval v rovnakom obchode aj pod rovnakým číslom STN 5400 akurát s vyše ročným rozdielom a už to celkom nepasuje.
https://www.youtube.com/watch?v=Fs67WnoXmlg&t=10s
Re: škoda 30 - valce
Krásná práce, stejný problém právě prožívám i já, nechal jsem si domíchat 3kg barvy a po otevření je jiná, reklamuji to, stále mi nedokážou namíchat to stejné, tak jsem se prakticky zastavil.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: škoda 30 - valce
A mas odtien podla STN resp ČSN alebo RAL? Tie RALkové by mali byť vraj stabilnejšie. Jeden pán mi radil, že keď mam kupených viac krabíc zdanlivo rovnakej farby, tak aj tak je dobré všetky zmiešať dokopy a až potom striekať. Každá šarža može byť iná.
Re: škoda 30 - valce
Nechávám si barvy míchat na míru a tohle co mám je i speciální se zvýšeným leskem a jiným tužením. Dnes mi řekli že nemají bázi na na tenhle druh barvy, vybral jsem si zase speciálku Ale oni mi to vyrobí jak to půjde.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: škoda 30 - valce
Já teď beru RAL odstíny. Jsou sice oproti originálu trochu jiné. Ale nemám ty věci jako veterány, nebo přesné napodobeniny. Ale výhoda je, že barva i po druhé plechovce je odstínem stejná. Měl jsem tu trochu zelené a potřeboval jsem potom dostříkat zbytek a dal jsem si objednat 10 kg pixlu a barva je neroznatelná od té původní.
Co povídal kámoš autolakýrník tak míchané barvy by měly být po namíchání naprosto stejné. Kolikrát on koupí jen minimální množství barvy a nastříká opravenou věc. Pak to třeba majitel naboří a on opraví a dá namíchat znovu tu stejnou barvu a po opravě mastřika. Není to vůbec poznat. Ale on to umí jak připravit pro nastříkání, tak i nastříkat. Vždycky mě udivuje, jak málo barvy on potřebuje. Má jen pidiplechovičku a zvládne to z ní nastřikat. Já bych musel mít ty pidiplechovky čtyři aspoň!
Co povídal kámoš autolakýrník tak míchané barvy by měly být po namíchání naprosto stejné. Kolikrát on koupí jen minimální množství barvy a nastříká opravenou věc. Pak to třeba majitel naboří a on opraví a dá namíchat znovu tu stejnou barvu a po opravě mastřika. Není to vůbec poznat. Ale on to umí jak připravit pro nastříkání, tak i nastříkat. Vždycky mě udivuje, jak málo barvy on potřebuje. Má jen pidiplechovičku a zvládne to z ní nastřikat. Já bych musel mít ty pidiplechovky čtyři aspoň!