fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#3481 Nový příspěvek od ZT323A »

to Hotday:

No vlastně to je téměř hotové, ještě jsem dnes odvezl ten hliníkový držák na zavaření děr co to čerpadlo drží, poněvadž jsou v něm díry se závitem M8, a na čerpadle jsou díry průměr 7, takže na M6. vyvrtám a vyzávituji nové M6. nejdříve byla verze že vyvrtáme větší díry do čerpadla, ale kvůli reklamaci (doufám že nebude) sem od toho upustil. Ještě sem sebou bral chladič na olej, měl v rohu prasklinu. Zítra by to mělo být hotové. Jelikož zítra odjíždím a vracím se v neděli, na montáži budu pokračovat v pondělí
Ondřej

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3482 Nový příspěvek od hotday »

bulharske cerpadla co sa pouzivali na zt303 boli len na m6 sroboch. ak nahodou najdem ten inzerat s tym drziakom, tak poslem link

Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#3483 Nový příspěvek od ZT323A »

hotday píše:bulharske cerpadla co sa pouzivali na zt303 boli len na m6 sroboch. ak nahodou najdem ten inzerat s tym drziakom, tak poslem link
touž asi nemusíš hledat, mám to připravené na montáž
Ondřej

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3484 Nový příspěvek od CBS »

Ja som minule dolieval olej do hydrauliky, lebo sme išli orať a už ho tam bolo dosť málo, tak som dolial 10l oth32, a dnes pozerám pod traktorom dosť slušný flak, tak som vyhodil von servo :-/ doteraz to torocha tiekol pri vstupnej hriadeli, hlavne keď traktor stál, taraz z redším olejom je to už neúnosné.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3485 Nový příspěvek od hotday »

teraz myslis na tej tvojej 303? ta mala este len ten posilnovac riadenia, nie? ta este nemala orbitol...no, to ti teda nezavidim...slusna robotka...
inac, cez vikend som konecne vyriesil moju dilemu, ze ako urobit co najefektivnejsie mazanie prevodovky, bol som u chlapika a kupil som od neho fungel nove cerpadlo ako mali zt300, cize dvojca 16l a 4l to co bolo povodne na prevodovke na servo a planujem ho umiestnit na motor, tak ako ho mali ify v drziaku. zda sa mi to vyhodnejsie ako v predu pod chladicom, kvoli tomu, ze ked treba menit remene, tak takto ich mam vymene za chvilku a ked je tam to cerpadlo a tie silentbloky, tak je to par hodinovy porod...jedno cerpadlo by som hodil na servo a druhe cerpadlo by som pouzil na mazanie prevodovky. ked to zrealizujem, tak hodim fotky...nech vidite...

miro

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3486 Nový příspěvek od poulm »

A jaký směr otáčení má to čerpadlo,pozor na levý či pravý chod.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3487 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

To hotday: Ahoj prosím tě koukal jsem ti do té dokumentace zda-li tam je to kolečko a není, tak ti bohužel moc nepomůžu. :(

Kluci mám takový dotaz: když chci předělat to mé starodávné řízení na orstu s pístnicí jako se dává třeba na crystaly, tak stačilo by mi sehnat čerpadlo z ify w50 co je na bloku motoru( to má i v sobě tuším přetlakový ventil) k tomu orstu rozvaděč ze zt-303 i se sloupkem řízení a pak nějakou dvoujčinnou pístnici?musí to jít zase přes chladič oleje?

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3488 Nový příspěvek od hotday »

no, obavam sa, ze som to skontroloval dobre, ani v jednej prevodovke ho nemam a to ich mam doma 3...keby som mal, ver mi, ze uz by tam bolo zalozene a doriesene mazanie kazdeho loziska v prevodovke.

to pavel zt-300:
ano, na napravu ti staci dat jednu piestnicu a bude ti to fungovat. aj ked si dobre neviem predstavit, ze ako vyriesis spojovacku medzi kolesami...potom hod fotku. nedavno som hovoril s chlapikom a on mi tvrdil, ze pokial vela nebehas, tak ti bude hydraulika fungovat aj bez chladica. co je pravda, podla mna ti to pojde, ale zas ked budes na nom cely den orat, atd, tak vec, ze olej sa ti moze pekne zohriat, to ti napise aj poulm, on mal tiez nejaky problem s okruhom do chladica a olej sa mu hrial. ale fakt, pokial len budes tak raz do roka behat, tak ti to urcite vydrzi. tu si najdes obrazky riadenia s orbitolom a s posilnovacom riadenia:
http://www.ddr-landmaschinen.de/lexikon/lex_zt300.htm

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3489 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

no tak já jedu tak půl hodky v kuse do lesa a půl hodky zpět a maximálně ten traktor pojede v dopravě a to tak 2dvě hodky v kuse no. jinak máš pravdu s tou spojovačkou to nebude žádná sranda.protože není kudy pořádně vést. jinak jsem koukal na ten rádoby přetlakový ventil jak je vedle nádrže paliva a když to rozpojím tak uvnitř nic není tak nechápu na co tam je a zda by tam musel být když bych zapojil z olejové nádrže do čerpadla z něj do orsty z té dva vývod y pro levý pravý chod a vracečka a nevím kam ho dát(když v něm nic není vlastně) nebo jestli sehnat jiné čerpadlo s ventilem v sobě

Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#3490 Nový příspěvek od ZT323A »

Tak včera sem složil ZT. Oprava se povedla volant jde lehounce i při ohřátém traktoru, na 800 otáček. Před výměnou při takových otáčkách už se mu moc nechtělo a cukal.
Jak jste tady řešili chlazení převodovky, tak jestli se nemýlím, když mám společnou náplň pro hydrauliku a převodovku, chladí se mi olejovým chladičem který je před vodním, jestli se mýlím, tak mě opravte.
Ondřej

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3491 Nový příspěvek od poulm »

Je to tak,ZT323 už má společnou náplň převodovky a hydrauliky,je to docela praktické,pokud taháš jenom svoje přívěsy a nářadí.
ZT303ka to má zvlášť,před volantem je nádrž na hydraulický olej a převodovka už tím svoje chlazení nemá :-/
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3492 Nový příspěvek od Dušan »

Ja osobně uznavan za každou cenu oddělene naplně,hlavně z duvodu kontaminace převodovky nečistotami(lepši vyměnit dokurvene cerpadlo než loziska v cele převodovce),ale to je asi věc nazoru.No tedka řešim dilema:dovezl sem si z kovošrotu altik Bosch 90A,ale pak mi došlo,i když by teoreticky vyšší výkon byl lepši při častém startování..,vydrží to kontakty v přepínači 12-24V?je fakt že sem tak dva roky dozadu daval dokupy par přepínaču,aby byly nějake do zasoby,kdyby něco no...a v každém z nich byly kontakty dopalene jak prase a to byly použite zdroje do 50A.(česke altiky).sem si právě říkal ,že pokud předimenzuju altik(hlavně tímpádem mustek v něm)měl by víc vydržět ,no ale co když budou párkrát slabší baterky,altik pojede naplno, timpádem se přetíží kontakty v tom přerusovaci a nadělá se víc skody jak užitku...

Dušan
Příspěvky: 149
Registrován: sob srp 22, 2009 7:35 pm

Re: fortschritt ZT 303

#3493 Nový příspěvek od Dušan »

jo a mám ještě jeden problém.v prvním zt de špatně řadit skupina 3.(cestovní rychlosti).jako by tam v te kulise byl povoleny nejaky kolík nebo něco.chvilku de řadit dobře a chvilkama se to kouše a musí se s pákou verglovat tak na pětkrát než tam zapadne..máte někdo podobné zkušenosti?

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3494 Nový příspěvek od CBS »

Všetky 323 majú spoločnú náplň? Keď sme boli pozerať jednu, zdalo sa mi, že má hydraulickú nádrž pod kabínou medzi rámom a kolesom, ale je to už dávno.
Aj ja som už servo zložil, o-krúžok, ktorý smo menil asi pred dvoma rokmi bol dosť zodratý, trocha som vyhladil osku, tak uvidíme koľko vydrží, bola trocha drsná po povrchovej korózii. Ale nemám chuť to rozoberať, ani skladať najbližších pár rokov :pistol: najväčší problém bol stiahnuť dole kardan tyče riadenia a ešte väčší bol založiť. Popritom som premazal celú tyč riadenia, soudruzi to s tou univerzálonosťou trocha prekombinovali, je pekné, že sa každý krýž maže, horšia je realizácia, no dve uloženia pri dvojitom kardanovom kríži idú pekne na sucho a mazivo sa hlavne k tomu čo je v ráme bez rozobratia nedostane. :-/ dve mazničky naviac by to dokonale vyriešili.
Mne sa oddelená náplň pozdáva viac, hlavne preto, že v hydraulike sú s pripájaním náradia vždy sopjené nejaké tie úniky a keď tomu človek nevenuje moc pozornosť zistí že je málo oleja až keď nedvíha. V tej relatívne malej hydraulickej nádrži keď chýba 20l oleja prejaví sa to jedine vyššou teplotou, ale v prevodobke už keď chýba 20l už nie je ani mazanie také dobré a hlavne v kopcoch býva problém so zavzdušňovaním čerpadla.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3495 Nový příspěvek od poulm »

Já mám ve starém ZTéčku v podstatě od doby co jsem ho koupil a dával dohromady alternátor Bosch 120A a dobíjí dobře.
Dobíjecí kontakt v bateriovém přepínači je potřeba kontrolovat,nejvíce se ničí při přepínání,opaluje se a vyžíhá.Naopak od té doby mám baterky pořád plně nabité a nemám problémy se startováním.Silný alternátor jsem zvolil hlavně kvůli pracovním světlům,kde potřebuji příkon okolo 400-500W.No,bohužel mi zatím ty přídavné pracovní světla čekají v krabici :(
Na druhém ZTéčku už bateriový přepínač nemám,mám tam soustavu 24V a vývody do sedmipolové zásuvky spínám přes relátka.
Tento systém se mi zdá lepší,protože si tam ještě chci dodělat dvě náklaďakové sedmipolové zásuvky pro nákladní přívěsy,ty zásuvky mají jeden čudl hrubý a nejsou stejné s traktorovýma,no a časem snad i ty dvouokruhové brzdy.
Nákladní vleky teď celkem dost frčí nejen v zemědělství,tak ať ho umím bez úprav zapojit.
Co se týče spojené náplně,tak mám an druhém ZTéčku veliký hydraulický filtr a čistí velmi pěkně,bez něj není dobré náplně spojovat,kdysi jsem si tu filtraci dodělával i na ZT6911,tak jak to už mají ty novější od Z7211nohoru.
Přílohy
P3130164b.jpg
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“