Jawa Pionýr - diskuze
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Na poslední stk jsem raději oddělal košík, nosič nevadil. Za nás byla nejlepší vychytávka přední futra dlouhá z bronzu, kdo to měl nosil nos nahoru. My ostatní porád jen ladily ty plastové a kvedlali nebo vykopávali přední kolo.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Fakt kdysi dáno u nás ve vsi starej pán. Tomu se donesla přední vidlice a on to doma v dílničce opravil. Co si vzpomínám, měl materiál asi teflon. Vylisoval stará pouzdra a nalisoval nová. Pak měl takovej udělanej dlouhej výstružník s vodítkem a celé to prostružil přímo na ten spodní díl. Ten výstružník měl stavitelnej. A pak to chodilo jako fík. Ty pouzdra měl polotovary nadělaný z fabryky kde dělal. Na provázku jich měl několik svazků, hromadu. Samozřejmě já jsem si to k němu tenkrát nedal, bo jsem furt hrozně potřeboval jezdit někam a pán to dělal když mél chvilku. A přeci nebudu čekat! Tenkrát to vyšlo na pulitr rumu, dědko vcelku hodně chlastal, tak to dělal dost jako pásovou výrobu.
Re: Jawa Pionýr - diskuze
No ta přední vidle je u pionýra dost nevychytaná. Dělal jsem to jak píše Ota. Ty silonový futra jdou normálně koupit,ale chce to ten stavitelnej výstružník, který jsem si na to taky objednal. Jediný co mě na tom sralo,že jsem narazil obě futra dovnitř s nějakou mezerou,aby potom šlo to horní futro namlátit výš. Pak se to projelo stavitelným výstružníkem,aby šavle pěkně chodila. Ne moc těsně,ale ani ne volně. No a pak dostat to horní futro nahoru,bez toho aby se nějak zdeformovalo bylo skoro nemožné. A taky se ty kluzáky nesměly ničím mazat, protože to pak přestávalo volně chodit.....
Hinomoto N249
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Ty silonový pouzdra jsou stejné jako futra na sběrači Horalu, tam jich je 8. Asi nějaká divná náhoda.
Místní soustružník tu dělal ta futra z bronzu, byly dlouhé přes 20 centimetrů, jen jedno ve vidli, ne dvě krátké, na dva červíky a mazničku prý nadofurt.
Místní soustružník tu dělal ta futra z bronzu, byly dlouhé přes 20 centimetrů, jen jedno ve vidli, ne dvě krátké, na dva červíky a mazničku prý nadofurt.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Taky sem je používal že Žebráku ty pouzdra pak se udělalo dlouhé pouzdro z bronzu s mrazničkou a byl klid
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Kamarát má na pionieri 05ke na prednej vidlici 2 také malé mazničky, celkom šikovné riešenie ale neviem čí to bolo originál..
Ale čo by sme chceli od ľudovej motorky..
Nech to jazdí..
Ale čo by sme chceli od ľudovej motorky..
Nech to jazdí..
Mihi
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Jo futra na pionýru Obvyklý za komanču jak sebrat techničák Obzvlášť pokud jsi měl hrazdičku Chytly kolo mezi přední nohy a škubly řidítkama a už bylo po ježdění Vždy to povolilo ne na futrech ale v uchycení vidlí a už prej máte špatný futra a nesmíte s tím na silnici Obzvlášť jeden parchant esenbáckej u nás na to byl specialista Taky sem dělal bronzový futra a cpali jsme je po celý dýlce Neměl jsem tenkrát tak dlouhý kus bronze a byl sem akorád po vyučení
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Mihi napsal-Ale čo by sme chceli od ľudovej motorky..
Nech to jazdí..
A já s ním plně souhlasím.A dodám- ono to jezdí již 70 let a ještě dlouho jezdit bude.A cena a obliba stále stoupá.
Můj nebožtík tchán vážil skoro 170 kg.Dojít 10 metrů byl veliký problém.Ale u plotu stál stále Pionýr 555,Nahnul ho na stranu aby přendal nohu přez motor,odstrčil ho ,chytnul na půl metru a jel.Pionýr byl lepší nežli invalidní vozíky,a protože byl vášnivý myslivec,objel i všechny lesy.Měl tři a občas praskla zadní vidlice a pérování,takže jsem stále jeden opravoval.
A stále říkal-kdyby se prodával takový nový,okamžitě ho koupím.
Nech to jazdí..
A já s ním plně souhlasím.A dodám- ono to jezdí již 70 let a ještě dlouho jezdit bude.A cena a obliba stále stoupá.
Můj nebožtík tchán vážil skoro 170 kg.Dojít 10 metrů byl veliký problém.Ale u plotu stál stále Pionýr 555,Nahnul ho na stranu aby přendal nohu přez motor,odstrčil ho ,chytnul na půl metru a jel.Pionýr byl lepší nežli invalidní vozíky,a protože byl vášnivý myslivec,objel i všechny lesy.Měl tři a občas praskla zadní vidlice a pérování,takže jsem stále jeden opravoval.
A stále říkal-kdyby se prodával takový nový,okamžitě ho koupím.
Re: Jawa Pionýr - diskuze
To Slavek55 uplně přesně u nás. Pantatík 130 kg. Jednou mi kolega v práci nabídl nepojizdnýho pařeza, jednosedadlák. Za 500 Kč. Dovlekl jsem to dom a opravil. Byl totálně ucpanej vejfuk. Trochu jsem pretěsnil motor a nové korky do spojky. A pantatík to by se mi hodilo do práce! Přesně jak píšeš. Nahnul pincla sednul odstrčil nohama a jel. Do práce 300m. Tam ho strčil na polní mlat. Večer na něj sednul a dom. Doma ho opřel o verandu a na sedadlo otočil kýbl. Aby kdyby pršelo neseděl v mokrym. Ani když padal sníh neuklizel. Celej rok venku. Jezdil s ním roky. Když mu bouchlo přední kolo dal si koupit novou gumu. Strašně lamentoval, že pitomá guma stála 520 Kč. Tedy víc než celej pařez! U něj zase nejčastější zavada sjetá spojka. Nedokázal pochopit, že spojka nesnese tolik co u jeho 7711 traktoru. Každý rok min jednou spojku. On přijel a držel na spojce otevrel vrátka a prez ten rantl ve vratech to mordoval přez spojku. Prostě ta musí něco vydržet. Když to ráno nemohl roztlačit bo spojka už klouzala hrozně nadaval! ,,Hajzl starej zase se posrala spojka udělej mi ji"
Doma už 3 náhradní připravený lamely. Když byli žně kluci dom jezdili s ním. Na pařezu ve třech. Dědko na sedátku, mladší před ním a starší na nosiči za ním. Kolem baraku do kopce na 1 a myslel jsem, že motor přiletí dřív dom, než ti tři. Škoda tenkrat ještě mobily nebyly, byla by to fotka jak z Indie.
Doma už 3 náhradní připravený lamely. Když byli žně kluci dom jezdili s ním. Na pařezu ve třech. Dědko na sedátku, mladší před ním a starší na nosiči za ním. Kolem baraku do kopce na 1 a myslel jsem, že motor přiletí dřív dom, než ti tři. Škoda tenkrat ještě mobily nebyly, byla by to fotka jak z Indie.
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Na vydlici 555 tie mazničky tam mam tiež a pridu mi ako od vyroby
Re: Jawa Pionýr - diskuze
Pionýr 550 a555 měl na každé vidlici již z výroby jednu mazničku-kuličku.
Re: Jawa Pionýr - diskuze
550 měl děda taky,měl tam danej hliníkovej válec (možná celej motor ?) a jezdil na něm, děda 120kilo na nosiči pytel brambor pionýr prděl ale jel pořád
malej traktorista v malým traktoru