Tatra 805 versus Praga V3S

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
tengi
Příspěvky: 548
Registrován: pát kvě 21, 2010 10:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Tatra 805 versus Praga V3S

#1 Nový příspěvek od tengi »

Zdravím,i když jsem na tomto fóru déle,nejsem moc aktivní.Přesto toto fórum sleduji.
Zajímají mne zkušenosti s těmito dvěma stroji v porovnání.Já mám zkušenost s oběma.A T 805 mi vychází lépe,než legendární vejtřaska.Užitečná hmotnost mne nezajímá.Jen vlastnosti v terénu.
Je možné,že to může být i vzorkem pnumatik,protože tak hrubý vzorek jako T805 nikdy V3S neměla...
Přestože mám zkušenost s oběma,rád bych znal váš názor.Od těch,kdo to můžou porovnat. :)
...Jestli někdo napíše,že kdyby měla vejtřaska stejné gumy jako 805,to pro mne nemá cenu...mně se jedná o origo stav a ne tuning :)
takže porovnání ve fabrickém(továrním)stavu..
Nemyslím si že takovýchto lidí se najde mnoho,ale přesto jsem to zkusil...

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: Tatra 805 versus Praga V3S

#2 Nový příspěvek od Šéďa »

Jezdil jsem s oběma na vojně a tatra má větší prostupnost v terénu, jelikož je lehčí a hlavně zadní kola jedou v předních stopách. To u V3S nejde, vzadu je tuplák

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20653
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Tatra 805 versus Praga V3S

#3 Nový příspěvek od ota »

Nebudu se moc rozepisovat. Na vojně jsme měli mimo jiné i oba tyhle stroje. Jezdil jsem ale s V3Skou. Hotovostní řidič. S 805 jsem se svezl jen na kondičkách, nebo na tankodromu, kde jsem si vyzkoušel všechny auta z roty. Střídali jsme si je, bo technik nás dovedl na tankodrom a tam jsme třeba celý den jezdili a on si ,,odskočil" takže tam byla volná zábava v ježdění.
Nikdy ta 805 nevyjela v terenu to co V3Ska. Vždycky začala přešlapovat, nebo v blátě uvízla. Vejdou jsem objel tankorom dokola, ale s 805 nikdy. Ani kluci co s ní jezdili nastálo. Vejda byla klasika jen s korbou. Uplně nejlepší pochoďák byl Ural, ale měl výhodu 10 tun těžkou nástavbu. Ten projel uplně všechno. Ani se moc nemazal.
Záleží jak s tou Vejdou jedeš. Měli jsme na rotě kluka, Slováka a ten s ní jezdil v civilu. Vyjel kde co. Skládku nahoru a dolů. To si netroufl nikdo. Nebo ,,gorodek" vyjel jako jedinej na utvaru až narazil předním nárazníkem do plotu. 805 dala tak polovic. Byla lehká a začala v půl kopce poskakovat. Pak gorodek vyjel ještě Uaz, ale taky třeba jen dva kluci s ním. Já gorodek dal tak 3m od plotu a hotovo. Muselo se umět přeřadit jinak se nevyjelo. S Vejdou se dá jezdit jak s osobakem, když se naučíš slyšet otáčky není třeba meziplyny, ani dvakrát vyšlapávat spojka. Vše je o cviku. Nás to naučil ten kluk. Znal vejdu jak svoje boty. Jednou jsme ji dali do cajku, nastavili vstřiky na víc, on přidal na čerpadle a změnil předvstřik. Pak na kondičkách předjížděl i osobáky. Vejda chodila skoro 80. Ale pak to zase upravil spátky, že by se zjebal zbytečně motor.
Každé auto má svoje na něco je lepší, horší. Ale když bych stál a měl před sebou 805 a V3Sku, sednu do V3Sky. Ta mi nějak víc přirostla.

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“