Jawa
Re: Jawa
Dakujem. Zatial som si ho poznacil fixou ze je KO a odlozil som ho. Wape je u mna ako posledna varianta kedze na tom nejazdim kazdy den. Co sa tyka toho prevyjania, tak som sa rozpraval s ludmi co robia elektromotory, a ked som im ukazal a vysvetlil o co sa jedna, tak ze tie rotory nerobia Budem este patrat dalej.
Re: Jawa
Opravy dynam někdo provádí. Bohužel můj počítač je u doktora a ten mi ho komplet přeinstaluje.
U toho statoru co je proraženej na kostru je i ta cívka? Ta je spojená s kostrou.
Další a nejdůležitější věc podle mne je že pokud máš skříňku na nádrži s tím přepínáním doleva na obrysovky a dál na přímé buzení tak tam to nesmíš dát.
Namontoval jsem to relé klukovi a ten mi druhý den přišel zpátky že to nejde. Tak jsem to probíral s panem Vaníčkem co to navrhl a on mi to řekl. Taky se nesmí za chodu motoru ve vyších otáčkách odpojovat baterka , taky to relátko nemusí vydejchat.
Něco takovýho bylo napsaný i v Avii na palubce.
U toho statoru co je proraženej na kostru je i ta cívka? Ta je spojená s kostrou.
Další a nejdůležitější věc podle mne je že pokud máš skříňku na nádrži s tím přepínáním doleva na obrysovky a dál na přímé buzení tak tam to nesmíš dát.
Namontoval jsem to relé klukovi a ten mi druhý den přišel zpátky že to nejde. Tak jsem to probíral s panem Vaníčkem co to navrhl a on mi to řekl. Taky se nesmí za chodu motoru ve vyších otáčkách odpojovat baterka , taky to relátko nemusí vydejchat.
Něco takovýho bylo napsaný i v Avii na palubce.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Jawa
Stanik. Ja riesim prerazeny rotor. Stator je OK. Ja mam motorku zo spinackou uz hore pod tachometrom. Moja 350-360 je panelka ČSLA (vojanda) s roku 1973. Rotor ktory sa porucil je s otcovej Jawa 250-559 a ta ma spinacku tiez hore u tacha.
Re: Jawa
Ta otcova 250 je tak trochu zmiešanina kočko-pes. Je to pôvodne Jawa 350-354 s roku 1958 ktora mala spinacku s ampermetrom este na nadrzi. Otec tu motorku prekupil od chlapika ktory ju mal od nova ale dal jej dost zabrat. Hlavne motoru . Otec ju v takom stave prekupil v cca. 1969. To mal 16 rokov a byvali este na gazdovstve na vrchoch. S tym motorom sa trapil (dokonca mu pod prdelou aj horela) do roku 1974 (to prisiel s vojny ZVS) domov. Vtedy sa nasral a kupil v mototechne v Banskej Bystrici (nase krajske mesto) fungel novy komplet motor 250-559 s dokladom pre zapis na DI. Vtedy presla motorka reinkarnaciou na JAWA 250. Vtedy pri vymene motora musel vymenit podlsedlove plechy, vyfukove kolena. Potom postupne dostala novu nadrz uz bez spinacky, nova elektroinstalacia. Samozrejme presel aj prepisom motora v TP na DI, kde tuto zmenu zapisali do pôvodneho velkeho TP. Odvtedy je to legalna 250-tka. Za tu dobu tiez presla tuningom. Sedlo panelka, riadidla s hrazdou (lepsi posed a ovladatelnost).
Re: Jawa
Fajn budu muset lépe číst Rotor se často poškodí na těch závitech vinutí při spodku. Jinak panelka má tu polohu na přímé buzení taky. To jen tak pro upřesnění. Kdybys nesehnal tak ti ten rotor pošlu.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Jawa
Staník: Dakujem za ochotu A ano cievky maju tie statory vsetky co su v pôvodnom stave . Moja 350 ma oproti klasika panelke spinaciu skrinku na bošák. Vojandy maju kapličku svetla v prevedeni s okruhlym tachometrom ako Sport-ky kvoli riadidlam shrazdou. Otec ma tiez u 250-tky spinacku na bošák. Tie nemaju polohu dolava ako panelky s FAB zamkom pre prevadzku bez baterky. Ja mam na vojande od statora pre dobyjanie tri kable. S 51 idu dva cervene. Zo 61 jeden zeleny. Na schemach to tak nieje
Re: Jawa
Myslím že stator by měl umět udělat převíjení - regulátory.cz
Dělal mě toho už víc ale jen statory na Japonce. Ale je šikovný. Jinak Vape to jistí, jen ta cena roste rychle. Je tedy fakt že s kladívkem jsem nikdy neměl problém který by nešel vyřešit, jen regulátor už mám na 250 elektronický:)
Dělal mě toho už víc ale jen statory na Japonce. Ale je šikovný. Jinak Vape to jistí, jen ta cena roste rychle. Je tedy fakt že s kladívkem jsem nikdy neměl problém který by nešel vyřešit, jen regulátor už mám na 250 elektronický:)
Re: Jawa
Tak ja som s pôvodnym zapalovanim alebo dobyjanim tiez nemal problem u 350-tky. Ked sme ju kupili od armady, tak motorka slabsie dobijala zo svetlami pri nižšich otackach. Vtedy sa s regulatorom pohral kus otec a odvtedy s tym neni problem. Elekronicky AEV regulator mam v zalohe kupeny . Keby na otcovej J 250 ja jar neklali loziska na kluke (foto s opravy v mojom vlakne) tak ten rotor podla mna neklakne. Pravdepodobne sa jemne zrazil zo statorom aj ked na statorovych cievkach a ich jadrach som nenasiel ziadne stopy Teraz je tam zalozeny rotor zo stareho motora 350-354 45W ktory mal otec skoro 50 rokov odlozeny na povale. Motorka dobyja tak ako predtym. Ten rotor zhanam skôr do rezervy. Clovek nikdy nevie kedy môze klaknut.
Re: Jawa
AEV je super, Předloni jsem už nebyl schopen dvoucívku seřídit, mechanickou část jsem zvládnut včetně tahu pružin na kuchynské váze ale na tu elektrickou část je třeba seřizovací stolice kterou nemám. Prásknul jsem tam AEV a funguje to perfektně. Akorát má asi půl mA parazitický odběr tak při dlouhých odstávkách odpojit baterii, periodicky dobíjet nebo dát na udržovačku.
Re: Jawa
Pánové,já jsem se dobíjením motocyklů zabýval před téměř 50 lety.Nikdy jsem neměl problém a to ani,když jsem rozebral a zkompletoval ze dvou nové relé.Loni v zimě jsem dělal dobíjení kamarádovi.Má Jawu automatik s doklady.Tak jsem si musel všechno znovu oživit,tedy nastudovat.A protože stará relátka již nejsou,rozhodl jsem se pro AEV.Konzultoval jsem to s výrobcem v Kroměříži a ten mi doporučil na tuto panelku jejich AEV a neměl připomínek.Ani manuál to neřeší.Namontoval jsem a v pohodě funguje.
A teď mne tady Staník vystrašil se spínačkou na nádrži a u panelky s polohou klíčku bez baterie.Tak jsem nějaké staré schema našel a došel jsem k závěru.U motocyklů co mají skříňku bosch to nevadí? Tam jde od relátka svorka 61 rovnou na kontrolku dobíjení.A také jde bez baterie roztlačit.U skříňky na nádrži jde kabel od svorky 61 do spínací skříňky a poté na kontrolku dobíjení.V případě přepnutí do polohy bez baterie spojí na spínačce kontakt 61 a 15/ 54,což je zapalovací cívka.Takže motor jde roztlačit , zapalovací cívka je napájená po svorce 61,ale není možné rozsvítit světla,což je logické.
U panelky to asi bude podobné.Jen si nejsem jistý po tolika letech,zda v poloze klíčku bez baterie neblokuje také světla.
Jednoduše lze tyto polohy pro jízdu bez baterie vyřadit.Stačí u spínačky odpojit oba kabely na svorce 61 a oba spojit svorkou,takže budou mimo spínačku.Stejně jako je to u bošáckých spínaček.
Že by to AEV v Kroměříži neměli vyzkoušené pro tyto případy?
A teď mne tady Staník vystrašil se spínačkou na nádrži a u panelky s polohou klíčku bez baterie.Tak jsem nějaké staré schema našel a došel jsem k závěru.U motocyklů co mají skříňku bosch to nevadí? Tam jde od relátka svorka 61 rovnou na kontrolku dobíjení.A také jde bez baterie roztlačit.U skříňky na nádrži jde kabel od svorky 61 do spínací skříňky a poté na kontrolku dobíjení.V případě přepnutí do polohy bez baterie spojí na spínačce kontakt 61 a 15/ 54,což je zapalovací cívka.Takže motor jde roztlačit , zapalovací cívka je napájená po svorce 61,ale není možné rozsvítit světla,což je logické.
U panelky to asi bude podobné.Jen si nejsem jistý po tolika letech,zda v poloze klíčku bez baterie neblokuje také světla.
Jednoduše lze tyto polohy pro jízdu bez baterie vyřadit.Stačí u spínačky odpojit oba kabely na svorce 61 a oba spojit svorkou,takže budou mimo spínačku.Stejně jako je to u bošáckých spínaček.
Že by to AEV v Kroměříži neměli vyzkoušené pro tyto případy?
Re: Jawa
Tak v tejto modernej elektronike sa ja zas tak neorientujem. Ako som uz spominal, AEV-čko mam kupene a ulozene zatial v šupliku v garazi a čaka. Pokym mne funguje origo ramienkovy regler, tak ho ja nedam prec. Co funguje, do toho zasadne nevrcem. Mne ta motorka zo svetlami dobija 7V. Bez svetiel 7,3V. Ked jazdim tak aj tak väcšinou na parkovačke ako denne svietenie Co sa tyka zapalovania, tak je to tam tiez pôvodne okrem dolneho ramienka pre lavy valec. To som musel pred 6 rokmi vymenit. Uz dost iskrilo (oprskane) a obcas na volnobeh vynechal odpal. Odvtedy je s tym pokoj
Re: Jawa
Já to taky nevěděl Když se mi ten kluk s dynamem vrátil druhý nebo třetí den tak jsem si myslel že bylo to AEV špatný. Volal jsem tam a on mi povídal ať mu to pošlu na reklamaci , že to rozdělá.
Když jsem se potom ptal jak to vypadá tak mi řekl to co jsem tady napsal.
V návodu to ale určitě nepíšou ( teda tenkrát to nepsali).
Namontoval jsem jich víc a problém byl jen tento
To samé Vape. Tam mi zas odešla zapalovací cívka u 350.
Když jsem se potom ptal jak to vypadá tak mi řekl to co jsem tady napsal.
V návodu to ale určitě nepíšou ( teda tenkrát to nepsali).
Namontoval jsem jich víc a problém byl jen tento
To samé Vape. Tam mi zas odešla zapalovací cívka u 350.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.