Predelani Iseki na elektropohon
Moderátoři: rezis, Toreto, Milhauss
Predelani Iseki na elektropohon
Zdravim vsechny,
rozhodl jsem si prestavet Iseki 145(155)na elektropohon, potrebuji ale poradit s tim, co vsechno mohu odebrat z motoru. Pohon chci udelat pres remenici, ktera ted pohani chlazeni a alternator. Motor bude 7KW, 72V, baterie LiFePO 72V 100Ah. Mam nainstalovany nakladac pohaneny hydraulikou. Ale vubec netusim co muzu odebrat, aby zustala zachovana hydraulika.
Moje predstava vyhodit chlazeni, alternator, filtry, vyfuk. Mozna hlavu a ventily ?
Dekuji za pripadne informace.
rozhodl jsem si prestavet Iseki 145(155)na elektropohon, potrebuji ale poradit s tim, co vsechno mohu odebrat z motoru. Pohon chci udelat pres remenici, ktera ted pohani chlazeni a alternator. Motor bude 7KW, 72V, baterie LiFePO 72V 100Ah. Mam nainstalovany nakladac pohaneny hydraulikou. Ale vubec netusim co muzu odebrat, aby zustala zachovana hydraulika.
Moje predstava vyhodit chlazeni, alternator, filtry, vyfuk. Mozna hlavu a ventily ?
Dekuji za pripadne informace.
-
- Příspěvky: 2524
- Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
- Bydliště: Sk
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Prvotny problem vidim vtom ze ked rozoberies takto motor tak tym zrusis aj mazanie a neviem kolko by vydrzala behat kluka bez mazania, inak co sa tyka motora by si mohol zachovat akurat blok.a kluku , pokial vyriesis to mazanie
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Jaký typ elektrického motoru tam chceš dát ? Jaké bude mít ot/min.
Pohon pres remenici, ktera ted pohani chlazeni a alternator, tak sundat řemenici připojit motor na přímo.
Touhle cestou vůbec nešel, sundal bych motor a zněj demontovat setrvačník ten napasovat na elektromotor.
Tím se zachová spojka. Na druhý konec motoru připojit hydraulické čerpadlo.
Počítal s tvými hodnotami tak bys oral asi 43 min při idealních podmínkách.
Pohon pres remenici, ktera ted pohani chlazeni a alternator, tak sundat řemenici připojit motor na přímo.
Touhle cestou vůbec nešel, sundal bych motor a zněj demontovat setrvačník ten napasovat na elektromotor.
Tím se zachová spojka. Na druhý konec motoru připojit hydraulické čerpadlo.
Počítal s tvými hodnotami tak bys oral asi 43 min při idealních podmínkách.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
motor BLDC 7KW otacky 0 - 3000 (max.5000), ten setrvacnik je nutnost? Myslel jsem, ze ho vubec nepotrebuju. Spojku taky nevim jestli potrebuju, dokazu radit bez spojky pri vypnutem modtoru?
Ohledne vydrze, jeste premyslim nad tim rozdelit pohon a hydrauliku, na kterou bych pouzil jiny motor, cimz bych mel snizit spotrebu, protoze hydrauliku potrebuju jen obcas, kdyz neco zvedam atd.
Nepouzivam traktor na orbu, ale hlavne na prevazeni veci, beton, cihly, pisek, stepka. A pak na vyrobu stepky. Sem tam neco povezu na voziku, ale jen kolem baraku. Baterii muzu dat klidne vetsi, Pak bych radeji zvolil system 48/96V a clanky samozrejme sdilel se svojim poloostrovnim domacim systemem. Jako to delam uz u obou elektromobilu a elektrokola.
Trakturek je model Iseki 177 a ma mit kolem 20HP, jen bohuzel strasne hluci a smrdi. jinak naprosta spokojenost. Omezeny dojezd moc neresim, mam to jen kolem domu. Nicmene pred mesicem jsme dodavali baterie do ctyrkolky Polaris, Celkem 11KWh 48V a klient s tim jezdi cely tyden, taha seno, hnuj drevo a vydrzel bez nabijeni tyden, tak doufam ze tady spotreba taky nebude nic extra, pokud pojedu pekne v 3000 otackac na motoru a prevedu to tak na 1000. Vetsinu prace delam na 1 a 3 redukovane, mam hodne uzky prostor na zahrade, takze musim jezdit pomalu. Hydrauliku bychzapinal jen v pripade potreby.
Ohledne vydrze, jeste premyslim nad tim rozdelit pohon a hydrauliku, na kterou bych pouzil jiny motor, cimz bych mel snizit spotrebu, protoze hydrauliku potrebuju jen obcas, kdyz neco zvedam atd.
Nepouzivam traktor na orbu, ale hlavne na prevazeni veci, beton, cihly, pisek, stepka. A pak na vyrobu stepky. Sem tam neco povezu na voziku, ale jen kolem baraku. Baterii muzu dat klidne vetsi, Pak bych radeji zvolil system 48/96V a clanky samozrejme sdilel se svojim poloostrovnim domacim systemem. Jako to delam uz u obou elektromobilu a elektrokola.
Trakturek je model Iseki 177 a ma mit kolem 20HP, jen bohuzel strasne hluci a smrdi. jinak naprosta spokojenost. Omezeny dojezd moc neresim, mam to jen kolem domu. Nicmene pred mesicem jsme dodavali baterie do ctyrkolky Polaris, Celkem 11KWh 48V a klient s tim jezdi cely tyden, taha seno, hnuj drevo a vydrzel bez nabijeni tyden, tak doufam ze tady spotreba taky nebude nic extra, pokud pojedu pekne v 3000 otackac na motoru a prevedu to tak na 1000. Vetsinu prace delam na 1 a 3 redukovane, mam hodne uzky prostor na zahrade, takze musim jezdit pomalu. Hydrauliku bychzapinal jen v pripade potreby.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
BLDC motor má velkou nevýhodu když se přehřeje na 90°C stratí svoji učinost a výkon .
Není nutný setrvačník , jen výhlazuje špicky zátěže. Spojka umožnuje plynulost řazení rychlostních stupnů za jízdy.
Iseki 177 motor udržovat diesel není o tom jen nalít naftu, japonec hlučný to slyším poprvé, když kouří to je špatně seřízený motor, nezatížení motor má průhledný lehce našedlý kouř.
Tří válcový motor na poslech má pouze nepravidelný chod podobně se chova šestivalec.
Není nutný setrvačník , jen výhlazuje špicky zátěže. Spojka umožnuje plynulost řazení rychlostních stupnů za jízdy.
Iseki 177 motor udržovat diesel není o tom jen nalít naftu, japonec hlučný to slyším poprvé, když kouří to je špatně seřízený motor, nezatížení motor má průhledný lehce našedlý kouř.
Tří válcový motor na poslech má pouze nepravidelný chod podobně se chova šestivalec.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
On ten motor bezi normalne a proti jinym neni hlucny ani vice nekouri, ale proti elektru je to uplne nekde jinde. Vse mam doma elektro, takze ted je na rade traktor. Proto mne zajimaji rady lidi co se v tom vyznaji, abych neco nevykuchal, a pak se nedivil.
- Ondras83
- Příspěvky: 10112
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
jestli tomu dobre rozumim, tak chces zachovat blok stavajiciho motoru a otacet klikovkou elektromotorem, ano?
- Atlan
- Příspěvky: 9586
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Ak to ma synchrony, tak by som motor zhodil a na prevodovku napojil ten blcd. Pri preradzovani sa blcd vypne a cez synchron v pohode roztoci. Treba vyskusat. Traktor bude kratsi snad mu nebude vadit odlachcenie,snad nieco dobehne vahou bateriek.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
já bych ten motor vyhodil úplně a zachoval jen spojku, hydrauliku udělat vypínatelnou a vznikne Ti prostor pro baterky, jak váhově tak prostorově
ale myslím že už se tu toto řešilo a byl tu odkaz na nějaké stránky kde byla spousta pracovních strojů přestavěných na elektro, byly tam i japonské traktory
ale myslím že už se tu toto řešilo a byl tu odkaz na nějaké stránky kde byla spousta pracovních strojů přestavěných na elektro, byly tam i japonské traktory
- Ondras83
- Příspěvky: 10112
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predelani Iseki na elektropohon
presne...nechapu, proc je duvod zachovavat original blok s klikou...peyrak píše:já bych ten motor vyhodil úplně a zachoval jen spojku, hydrauliku udělat vypínatelnou a vznikne Ti prostor pro baterky, jak váhově tak prostorově
ale myslím že už se tu toto řešilo a byl tu odkaz na nějaké stránky kde byla spousta pracovních strojů přestavěných na elektro, byly tam i japonské traktory
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Diky moc za odpovedi, tak to zatim vypada ze blok pujde ven a zkusim pouzit prevodovku, ale vubec nevim jak to je s tou hydraulikou pro 3 bod a nakladac, nekde jsem cetl, ze to ma stejny olej jako v motoru, to jako ze to je nejak propojene?
Projdu forum, jestli dohledam ty predelavky.
Projdu forum, jestli dohledam ty predelavky.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
bere to olej z převodovky, ne z motoru, ty jen potřebuješ dořešit kam čerpadlo umístit a jak ho pohánět/vypínat/zapínat, víc na tom nic řešit nemusíš
inspiraci hledej v elektrických vzv, tam se čerpadlo zapíná samo jen když je potřeba a má jen nějaký časový doběh, tam hneš volantem nebo sekcí na rozvaděči a čerpadlo sepne, ty bys takhle mohl ovládat elektromagnetickou spojku čerpadla a případně k tomu ještě automaticky sepnout motor pokud by neběžel, za podmínky že máš zařazené neutrály, dalo by se toho hodně vymyslet jak to vymakat, nebo na to čerpadlo namordovaj jinej menší motor
inspiraci hledej v elektrických vzv, tam se čerpadlo zapíná samo jen když je potřeba a má jen nějaký časový doběh, tam hneš volantem nebo sekcí na rozvaděči a čerpadlo sepne, ty bys takhle mohl ovládat elektromagnetickou spojku čerpadla a případně k tomu ještě automaticky sepnout motor pokud by neběžel, za podmínky že máš zařazené neutrály, dalo by se toho hodně vymyslet jak to vymakat, nebo na to čerpadlo namordovaj jinej menší motor
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Na hydročerpadlo jednoznačně samostatný motor a zapínat jen v případě potřeby (ideálně OFF/AUT/ON) To ušetří energii z baterie. Chce to využít co nejvíc výhod elektrického pohonu.
Spojku a řazení za jízdy považuju za úplně zbytečnou - i s dieselem se kolem baráku za jízdy řadí minimálně, natož s elektromotorem, kde se dá využít CELÉ spektrum otáček o nuly do 5000.
Spojku a řazení za jízdy považuju za úplně zbytečnou - i s dieselem se kolem baráku za jízdy řadí minimálně, natož s elektromotorem, kde se dá využít CELÉ spektrum otáček o nuly do 5000.
Re: Predelani Iseki na elektropohon
Dekuji za informace,
nevite nahodou nekdo jake to hydro cerpadlo bych mel sehnat, jake maji byt parametry,
prutok, tlak ap.
Jeste mne napadla takova myslenka ze kdyz uz mam motor a rizeni s baterii, tak jen tak na testovaci provoz to pripojit na PTO a pohanet to pres PTO, jen si nejsem jist co na to motor, asi budu muset nejak vyresit kompresy. Jde mi o to, ze pokud by jsem zjistil, ze to neni moc pouzitelne, jednoduse odpojim z PTO pres kardan ten elektromotor a muzu klidne jet na naftu. Soucasne by se dal takovy elektropohon pouzit napriklad na stepkovacku, podkop ap.
nevite nahodou nekdo jake to hydro cerpadlo bych mel sehnat, jake maji byt parametry,
prutok, tlak ap.
Jeste mne napadla takova myslenka ze kdyz uz mam motor a rizeni s baterii, tak jen tak na testovaci provoz to pripojit na PTO a pohanet to pres PTO, jen si nejsem jist co na to motor, asi budu muset nejak vyresit kompresy. Jde mi o to, ze pokud by jsem zjistil, ze to neni moc pouzitelne, jednoduse odpojim z PTO pres kardan ten elektromotor a muzu klidne jet na naftu. Soucasne by se dal takovy elektropohon pouzit napriklad na stepkovacku, podkop ap.