Elektrocentrála s dvouválcem Slavia + nový PODVOZEK
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Elektrocentrála s dvouválcem Slavia + nový PODVOZEK
Mám nakonec celou centrálu s dvouválcem Slavia /a promiòte -neprodam - zatim/, ale pùvodnì jsem chtìl zachránit pøed zlodìji šrotu jen ten motor.
. Výkon motoru 15 KW a výkon elekdrocentrály 12kW elektrických. Zbývá dodìlat ovládání pro buzení. A chci to udìlat jako vlek
Je to takto pro stacionární umístìní. Chybìl tomu startér, altík a taková drobnost - pøepínaè pro startování u vstøikovaèe. Respektive to tam bylo ale na dálkové ovládání cívkou z automatického startování. Muselo se rozebrat vstøikování a vyèistit. Ten repasovaný starter stál nakonec víc jak celá ta vìc .
Motor strašnì hulí. nž se zahøeje, ale už BÌHÁ
Je k tomu taková veliká rozvodná bedna - ta hlídá, a když pøeèestane jít proud z Temelína, tak to pøez baterky samo nastaruje celou centrálu, pak hlídá provoz a po bouøce èi po válce to zase vypne. Generátor má i buzení z baterie a bez ní to proud nedìlá. Ale je to v tý bednì nejaký strašnì komplikovaný a celý to zapojit - to jsem zatím neudìlal.
Bednu chci zachovat jak je - /kdyby nìco/ a na mobilní použití to zapojení co nejvíc zjednodušit. Mùže se to hodit - ty centrály co prodávaj za balík - v cenì i do 15 tácù neutáhnou ani 2 mrazáky , natož poøádnou sváøeèku - ty èínský za 5 tácù neutáhnou skoro nic.
Zatím to je jen na vìtších "piánových" koleèkách. Dam pod to ale nejaký podvozek - koupil bych na to starý vlek na èíslech-s listovými pery- nebo jen doklady - nemáte nìkdo ???.
Bylo to v opuštìný továrnì, kde už "spoluobèani" sebrali všechno - už oèesali i plechový parapety, okapy , vytrhali kabely ze zdi. Ale ten motorgenerátor byl po pár schodech dolù v takové temné kobce za plechovými vraty zaházenými prkny. Asi na to nikdo nepøišel. Já to ale objevil .
Na katastru a na webu jsem našel a kontaktoval jsem spekulanta s tím pozemkem pod fabrikou až v Itálii a celou tu centrálu mi za 2a pùl tácu prodal. Takže jsem mohl v klídku a v pohodièce a beze strachu, že bych tam kradl tu vìc sám po fošnách vytáhnout z toho sklepa na vozíku 12 voltovým navijáèkem co mám k tý prastarý teréní Toyotì.
Pomáhal mi jen dìda / správce/ , co má ten objekt tìm Italum hlídat a mìl na starosti mi ten motor vydat a pøesvìdèil mì a si neberu jen motor, ale a to vezmu celý. - shodou okolností tam dìlal v ùdržbì a ten motor mìl na starosti a vše mi vysvìtlil. Instalovali ho v roce 1991 a nabìhal tak 1/2 hodiny každých 1/4 roku jen na vyzkoušení až do roku 97, kdy tu fabruku zavøeli.
Dìdula mi nakonec dovolil tam sebrat vlastnì cokoli tam zbylo a líbilo se mi to a ještì mì tam provedl a vzpomínal a vyprávìl kde by se dalo nìco najít. Byl to nábytkový podnik Jitona Teplá .
Ještì tam je ve výtopnì lokotraktor ÈM - vrata a koleje jsou už zarostlý pìknými bøízkami a ani nejdou utevøít - pøed týdnìm jsem tam byl jukmout a mašinku ještì nikdo do sbìru nerozebral.
. Výkon motoru 15 KW a výkon elekdrocentrály 12kW elektrických. Zbývá dodìlat ovládání pro buzení. A chci to udìlat jako vlek
Je to takto pro stacionární umístìní. Chybìl tomu startér, altík a taková drobnost - pøepínaè pro startování u vstøikovaèe. Respektive to tam bylo ale na dálkové ovládání cívkou z automatického startování. Muselo se rozebrat vstøikování a vyèistit. Ten repasovaný starter stál nakonec víc jak celá ta vìc .
Motor strašnì hulí. nž se zahøeje, ale už BÌHÁ
Je k tomu taková veliká rozvodná bedna - ta hlídá, a když pøeèestane jít proud z Temelína, tak to pøez baterky samo nastaruje celou centrálu, pak hlídá provoz a po bouøce èi po válce to zase vypne. Generátor má i buzení z baterie a bez ní to proud nedìlá. Ale je to v tý bednì nejaký strašnì komplikovaný a celý to zapojit - to jsem zatím neudìlal.
Bednu chci zachovat jak je - /kdyby nìco/ a na mobilní použití to zapojení co nejvíc zjednodušit. Mùže se to hodit - ty centrály co prodávaj za balík - v cenì i do 15 tácù neutáhnou ani 2 mrazáky , natož poøádnou sváøeèku - ty èínský za 5 tácù neutáhnou skoro nic.
Zatím to je jen na vìtších "piánových" koleèkách. Dam pod to ale nejaký podvozek - koupil bych na to starý vlek na èíslech-s listovými pery- nebo jen doklady - nemáte nìkdo ???.
Bylo to v opuštìný továrnì, kde už "spoluobèani" sebrali všechno - už oèesali i plechový parapety, okapy , vytrhali kabely ze zdi. Ale ten motorgenerátor byl po pár schodech dolù v takové temné kobce za plechovými vraty zaházenými prkny. Asi na to nikdo nepøišel. Já to ale objevil .
Na katastru a na webu jsem našel a kontaktoval jsem spekulanta s tím pozemkem pod fabrikou až v Itálii a celou tu centrálu mi za 2a pùl tácu prodal. Takže jsem mohl v klídku a v pohodièce a beze strachu, že bych tam kradl tu vìc sám po fošnách vytáhnout z toho sklepa na vozíku 12 voltovým navijáèkem co mám k tý prastarý teréní Toyotì.
Pomáhal mi jen dìda / správce/ , co má ten objekt tìm Italum hlídat a mìl na starosti mi ten motor vydat a pøesvìdèil mì a si neberu jen motor, ale a to vezmu celý. - shodou okolností tam dìlal v ùdržbì a ten motor mìl na starosti a vše mi vysvìtlil. Instalovali ho v roce 1991 a nabìhal tak 1/2 hodiny každých 1/4 roku jen na vyzkoušení až do roku 97, kdy tu fabruku zavøeli.
Dìdula mi nakonec dovolil tam sebrat vlastnì cokoli tam zbylo a líbilo se mi to a ještì mì tam provedl a vzpomínal a vyprávìl kde by se dalo nìco najít. Byl to nábytkový podnik Jitona Teplá .
Ještì tam je ve výtopnì lokotraktor ÈM - vrata a koleje jsou už zarostlý pìknými bøízkami a ani nejdou utevøít - pøed týdnìm jsem tam byl jukmout a mašinku ještì nikdo do sbìru nerozebral.
Naposledy upravil(a) bastardtraktor dne ned led 20, 2008 1:20 pm, celkem upraveno 1 x.
ooooooooooooo
- Pavel M461
- Příspěvky: 557
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:55 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Tydle starý továrny jsou zlatý doly na poctivý a poøádný náøadí, který vydrží hodnì dlouho a má dobrý výkony... taky by se mi jeden hodil... bydlím v takovém místì, kde když zaènou padat sromy tak to stojí za to... pak tady taky nejde dost èasto proud.. ale to hlavnì v zimì...
Ten centrálu ti závidím... ale je to alespoò v dobrejch rukách... hlavnì že to nedostali morgoši... škoda že tady nemáme taky takový továrnièky...
Ten centrálu ti závidím... ale je to alespoò v dobrejch rukách... hlavnì že to nedostali morgoši... škoda že tady nemáme taky takový továrnièky...
Když tì všechno zradilo, ...... .
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D
Pomùže ti K L A D I V O !!!!! :-D
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
No to mi prosím nezáviï - a až v tak dobrých rukou taky není - nejsem tak šikovnej, jako vìtšina lidí tady.
Spíš já bych mohl závidìt všem odsud co nìco umí.
Centrála se bude hodit nejen doma - letos nám nešel 2 dny v kuse proud, ale hlavnì na obecní akce a na stavební práce nìkde bez sítì.
Spíš já bych mohl závidìt všem odsud co nìco umí.
Centrála se bude hodit nejen doma - letos nám nešel 2 dny v kuse proud, ale hlavnì na obecní akce a na stavební práce nìkde bez sítì.
ooooooooooooo
- Jirik
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv lis 29, 2007 10:46 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Tomu se øíká mít super štìstí, urèitì sis dovezl domù poøádného dìlníka, a ten výkon, to je uplnì akorátní....Fakt se mi to líbí, protože tyhle mašiny když porovnáš se stroji co se vyrábí dnes, to je jen parodie na centrály, tohle je centrála jak má být.O cenì nemá cenu mluvit, jednoznaènì bezva obchod
I cesta muže být cíl....
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Ještì pro upøesnìní - ten dìda o kterým píšu v úvodním èlánku není mùj dìda.
A ten chybìjící nesehnatelný starter na tu dvouválcovou slávii jsem vyøešil takto :
naštìstí je skoro stejný s nìjakým Zetorem - zetor má ale jiný pastorek - jiný poèet a velikost zubù a i hloubku kam se vystrkuje.
Jeden totálnì rozbitý starter mi dali ve statku za krabièku cigaret a dal jsem ho výmenným zpùsobem opravit - pøi tom mi tam dali taky ten správný pastorek a všechno jak má být podle typu motoru. Tìch opraven starterù je spousta - a tam vìdí podle tabulek jaký starý starter sehnat a jaký pastorek tam maj dát.
Nejdøív mi samozøejmì øekli z jakýho Zetora mam sehnat ten starter na pøedìlávku.
Alespoò mì teda poradili dobøe.
Bylo to nìkde na Moravì a je to fuk - to poštovný je totiž nakonec úplnì stejný a to jede 20, nebo 400 km.
Ten starter ale stál asi 2 litry + DPH a ještì poštovný - takže o chlup více , než celá centrála.
Jo se starterama bejvá svízel.
Koupil jsem ve sbìru za pìtokilo mercedes motor i s pøevodovkou - a bìhal, ale starter to nemìlo a nakonec jsem sehnal nejlevnìjší strej starter za 3 litry. Kolik chtìj za novej, nebo repasovanej se ani neptejte.
To jsou paradoxy.
A ten chybìjící nesehnatelný starter na tu dvouválcovou slávii jsem vyøešil takto :
naštìstí je skoro stejný s nìjakým Zetorem - zetor má ale jiný pastorek - jiný poèet a velikost zubù a i hloubku kam se vystrkuje.
Jeden totálnì rozbitý starter mi dali ve statku za krabièku cigaret a dal jsem ho výmenným zpùsobem opravit - pøi tom mi tam dali taky ten správný pastorek a všechno jak má být podle typu motoru. Tìch opraven starterù je spousta - a tam vìdí podle tabulek jaký starý starter sehnat a jaký pastorek tam maj dát.
Nejdøív mi samozøejmì øekli z jakýho Zetora mam sehnat ten starter na pøedìlávku.
Alespoò mì teda poradili dobøe.
Bylo to nìkde na Moravì a je to fuk - to poštovný je totiž nakonec úplnì stejný a to jede 20, nebo 400 km.
Ten starter ale stál asi 2 litry + DPH a ještì poštovný - takže o chlup více , než celá centrála.
Jo se starterama bejvá svízel.
Koupil jsem ve sbìru za pìtokilo mercedes motor i s pøevodovkou - a bìhal, ale starter to nemìlo a nakonec jsem sehnal nejlevnìjší strej starter za 3 litry. Kolik chtìj za novej, nebo repasovanej se ani neptejte.
To jsou paradoxy.
ooooooooooooo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Když už se mi podaøilo , jak øíkáte tak úžasnì levnì koupit tu centrálu se Slávií dvouválcem,
tak jsem se rozhodl, že jí udìlám poøádný podvozek a nì nìjaký bastl.
Našel jsem, že pod centrály, kompresory a podobná zaøízení se používají podvozky zejména od firmy BPW - je to lepší kvalita, než Alko a podobnì. BPV delá jinak hlavnì podvozky pod návìsy za kamiony a pro zemìdìlské vleky - viz http://www.bpw.de/index_bpw.html
Podaøilo se mi sehnat podvozek pùvodnì také z nìjakého takového stroje na ebay. Je to firemní stavebnice Oj, nájezdovka a náprava
Je to brždìný s couvací automatikou, na 900 kg, šíøe mezi koly jen cca 95 cm. Má to výškovì nastavitelnou oj a co se mi hlavnì líbí, že se dá vymìòovat a nasazovat støídavì žehlièka na kouli a oko jako za traktor a náklaïák.
Našel jsem, že je to typ schválený pro ÈR. Stálo to nakonec 155 éèek v dražbì
- akorát, že jsem se spletl a myslel jsem, že je to kousek pod kopcema Šumavy a ono je to jinde - stejnojmená obec u Hamburku
Tak se pìkn+ projedu, ale dáse to rozmontovat a dát do auta - takže to snad tam a zpìt zvládnu na 70 litrù benzínu - stojí to zato
Má u nás zastoupení http://www.bpw.cz/ a tam mi øekli , že mi i na podvozek koupený na inzerát zaøídí podklady pro èeské papíry. A vyjde to prj úplnì nastejno. i když nìmecký papíry k tomu mít nebudu.
Tato náprava prej jinak stojí cca 10 a plus ta oj s nájezdem 12 paírùú a ještì k tomu bez danì - no sakryš
....
tak jsem se rozhodl, že jí udìlám poøádný podvozek a nì nìjaký bastl.
Našel jsem, že pod centrály, kompresory a podobná zaøízení se používají podvozky zejména od firmy BPW - je to lepší kvalita, než Alko a podobnì. BPV delá jinak hlavnì podvozky pod návìsy za kamiony a pro zemìdìlské vleky - viz http://www.bpw.de/index_bpw.html
Podaøilo se mi sehnat podvozek pùvodnì také z nìjakého takového stroje na ebay. Je to firemní stavebnice Oj, nájezdovka a náprava
Je to brždìný s couvací automatikou, na 900 kg, šíøe mezi koly jen cca 95 cm. Má to výškovì nastavitelnou oj a co se mi hlavnì líbí, že se dá vymìòovat a nasazovat støídavì žehlièka na kouli a oko jako za traktor a náklaïák.
Našel jsem, že je to typ schválený pro ÈR. Stálo to nakonec 155 éèek v dražbì
- akorát, že jsem se spletl a myslel jsem, že je to kousek pod kopcema Šumavy a ono je to jinde - stejnojmená obec u Hamburku
Tak se pìkn+ projedu, ale dáse to rozmontovat a dát do auta - takže to snad tam a zpìt zvládnu na 70 litrù benzínu - stojí to zato
Má u nás zastoupení http://www.bpw.cz/ a tam mi øekli , že mi i na podvozek koupený na inzerát zaøídí podklady pro èeské papíry. A vyjde to prj úplnì nastejno. i když nìmecký papíry k tomu mít nebudu.
Tato náprava prej jinak stojí cca 10 a plus ta oj s nájezdem 12 paírùú a ještì k tomu bez danì - no sakryš
....
Naposledy upravil(a) bastardtraktor dne pon led 21, 2008 12:51 pm, celkem upraveno 1 x.
ooooooooooooo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektrocentrála s dvouválcem Slavia + nový PODVOZEK
Přesouvam to sem, ze starého fora.
Vlek jsem přivezl
rozebral a důkladně to vyčistil.
Byl původně pod kompressorem, tak na tom byl nános šmíru a sraček a pak to stálo dlouho venku v jehličnarym lese, tak na tom bylo nalepený ještě jehličí.
Tam jsem to jen rozebral a poskládal dovnitř do kombíka.
Pod tou špínou to je ale jako nový . A lakované díly jsem obrousil, odmastil a přetřel, namazal ložiska, rozhýbal šroubení, promazal bowdeny atd.
Oj je v kloubech výškově stavitelná, a žehlička se dá nahradit OKEM
Na oko jsem dal poptávku u dovozce těchto podvozků do ČR a jsem napjatej - čekam že ten prostý výkovek bude stát jako mě stál celej vlek
.........
tak se to dá tahat i za osobáčkem co má závěs 20 cm nad zemí, nebo až 95 cm nad zemí - i za náklaďákem.
....
Tak je mi to tak nějak líto to dát jen napevno pod tu elektrocentrálu.
Jestli dopadně vše jak má a půjde to otypovat jak s žehličkou, tak s okem, takl to bude můj jedinej vlek n číslech, co má oko a dá se tahat za traktorem.
Náprava je úzká a jen na 900, ale oj je až na 1600 kg, tak z toho asi časem udělam něco variabilnějšího.
Nájezdová brzda má couvací automatiku v bubnech - brzděj jen dopředu - to je výborný / i na ručku , tak se člověk musí naučit to zakládat klínama, aby mu to při odpojení neujelo dozadu
......
Kolečka to má 13ky a bohužel nejsou C čkový, jen obyčejný
ale co bych nechtěl - jsou to Michelinky tak se 70% vzorkem
dyt
to celý stálo jen 150 Éček / 4 tácy /+ 2 tácy za benzín na ten pěknej vejlet-ještě jsem viděl kus světa
Vlek jsem přivezl
rozebral a důkladně to vyčistil.
Byl původně pod kompressorem, tak na tom byl nános šmíru a sraček a pak to stálo dlouho venku v jehličnarym lese, tak na tom bylo nalepený ještě jehličí.
Tam jsem to jen rozebral a poskládal dovnitř do kombíka.
Pod tou špínou to je ale jako nový . A lakované díly jsem obrousil, odmastil a přetřel, namazal ložiska, rozhýbal šroubení, promazal bowdeny atd.
Oj je v kloubech výškově stavitelná, a žehlička se dá nahradit OKEM
Na oko jsem dal poptávku u dovozce těchto podvozků do ČR a jsem napjatej - čekam že ten prostý výkovek bude stát jako mě stál celej vlek
.........
tak se to dá tahat i za osobáčkem co má závěs 20 cm nad zemí, nebo až 95 cm nad zemí - i za náklaďákem.
....
Tak je mi to tak nějak líto to dát jen napevno pod tu elektrocentrálu.
Jestli dopadně vše jak má a půjde to otypovat jak s žehličkou, tak s okem, takl to bude můj jedinej vlek n číslech, co má oko a dá se tahat za traktorem.
Náprava je úzká a jen na 900, ale oj je až na 1600 kg, tak z toho asi časem udělam něco variabilnějšího.
Nájezdová brzda má couvací automatiku v bubnech - brzděj jen dopředu - to je výborný / i na ručku , tak se člověk musí naučit to zakládat klínama, aby mu to při odpojení neujelo dozadu
......
Kolečka to má 13ky a bohužel nejsou C čkový, jen obyčejný
ale co bych nechtěl - jsou to Michelinky tak se 70% vzorkem
dyt
to celý stálo jen 150 Éček / 4 tácy /+ 2 tácy za benzín na ten pěknej vejlet-ještě jsem viděl kus světa
ooooooooooooo
- Kutil3
- Příspěvky: 286
- Registrován: úte říj 21, 2008 7:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektrocentrála s dvouválcem Slavia + nový PODVOZEK
tuto centrálu znám dokonce o ní vím, ale motor tam již není tuším že má 15 KW
Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem...