Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Zdravím,
rozhodl jsem se že u sekačky, která má převod cca 1:4 (do rychla, úhlovka z diferenciálu), že ji budu hnát z traktoru.
Mám dvě možnosti, bude ve předu, kde je motor z Trabanta + převodovka Trabant, diferenciál (převodovka trabant) zavařený a jedna poloosa jde dozadu, na olejovou skříň a s ní na nápravu z Tatry 603, která je otočená (hřídel, kde původně byla spojka (na autě) je úplně na konci, u tažného, nepoužívaná, nic není napojené)
Myslel jsem že to bude jednoduché, sehnal jsem poloosy na trabant komplet, že na konec kuželu poloosy dám řetězové kolečko, pak mám ložiskový domek s vývodem na kardan šestidrážku a bude to poháněné z té převodovky přes poloosu.
Ale nejsem stavitel traktoru, ale poloosa nepasuje, dokáže někdo říct, jestli to je nějaký jiný druh poloosy na Trabanta ? Ta díra je jiná. Nevím co by tam mohlo pasovat, na olejovou skříň je to připojené přes hřídel co posílám na foto.
Druhá varianta připojení je, že to bude vzadu, na té převodovce z Tatry 603, na té hřidelce co posílam na foto.. V každém případě zařadím přetěžovací lamelovou spojku na kardan, ale nevím jaký moment, nejslabší jsem nešel na 300nm, když povolím ještě matky, abych dosáhl nějakých 150nm (změřím momentovým klíčem), bude to stačit aby sekačka s úhlovou převodovkou do rychla (1:4) se točila, a spojka neklouzala, a v případě nárazu bude klouzat, protože to bych jinak ukroutil tu hřídel kam se připojoval motor. Nevím kolik NM snese, je to 2x2 cm hřídel.. a zda stačí udělat mezikus na ten čtyřhran, na šestidrážku a hned na to kardan, nebo dát ložiskový domek obyčejný jeden před to ještě, před ten vývod z té tatry 603. Děkuji za odpovědi.
rozhodl jsem se že u sekačky, která má převod cca 1:4 (do rychla, úhlovka z diferenciálu), že ji budu hnát z traktoru.
Mám dvě možnosti, bude ve předu, kde je motor z Trabanta + převodovka Trabant, diferenciál (převodovka trabant) zavařený a jedna poloosa jde dozadu, na olejovou skříň a s ní na nápravu z Tatry 603, která je otočená (hřídel, kde původně byla spojka (na autě) je úplně na konci, u tažného, nepoužívaná, nic není napojené)
Myslel jsem že to bude jednoduché, sehnal jsem poloosy na trabant komplet, že na konec kuželu poloosy dám řetězové kolečko, pak mám ložiskový domek s vývodem na kardan šestidrážku a bude to poháněné z té převodovky přes poloosu.
Ale nejsem stavitel traktoru, ale poloosa nepasuje, dokáže někdo říct, jestli to je nějaký jiný druh poloosy na Trabanta ? Ta díra je jiná. Nevím co by tam mohlo pasovat, na olejovou skříň je to připojené přes hřídel co posílám na foto.
Druhá varianta připojení je, že to bude vzadu, na té převodovce z Tatry 603, na té hřidelce co posílam na foto.. V každém případě zařadím přetěžovací lamelovou spojku na kardan, ale nevím jaký moment, nejslabší jsem nešel na 300nm, když povolím ještě matky, abych dosáhl nějakých 150nm (změřím momentovým klíčem), bude to stačit aby sekačka s úhlovou převodovkou do rychla (1:4) se točila, a spojka neklouzala, a v případě nárazu bude klouzat, protože to bych jinak ukroutil tu hřídel kam se připojoval motor. Nevím kolik NM snese, je to 2x2 cm hřídel.. a zda stačí udělat mezikus na ten čtyřhran, na šestidrážku a hned na to kardan, nebo dát ložiskový domek obyčejný jeden před to ještě, před ten vývod z té tatry 603. Děkuji za odpovědi.
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Ano, vnitřní klouby měl trabant (2t) 2 druhy- ty máš ten novější. Starý má 2 kameny proti sobě
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Díky za odpověd, na ten novější druh jsem se díval, říká se mu tripod . Od roku 84. Ale když se podívám na planetové kolo s tim otvorem pro tripod, na obrázky, vypadá to jinak.
Toto je něco jiného co mám já na převodovce, na internetu jsem to nenašel. Přece když to někdo předělával, musí do toho něco pasovat, případně jak se jmenuje ta hřídel co je do té olejové skříně. Potřeboval bych sehnat nějaký kus, co tam vsunu.
Toto je něco jiného co mám já na převodovce, na internetu jsem to nenašel. Přece když to někdo předělával, musí do toho něco pasovat, případně jak se jmenuje ta hřídel co je do té olejové skříně. Potřeboval bych sehnat nějaký kus, co tam vsunu.
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Hele přijde mě že to je ono- jen jsou tam navarene ty 2 pulmesice. Protože je videt ze to neni symetrický.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
tohle tripo rozhodne neni z trabanta, vypada to jinak. tohle je z nejspis z citroenu ax. planetova kola jsou pouzitelna, poloosy ne.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Zdravím
Já bych se spíše pozastavil než na vývodu z diferenciálu nad nějakým jiným.
Ty otáčky z diferenciálu jsou dost male - podotýkám že asi na zarazenou 3 se nebude sekat.
I když se to 4x zrychlí - myslím že je to stále málo.
Nevím ani jaký je to typ sekačky.
Pokud to bude bubnova- chtělo by to min. volnobezku.
Už jen když zařadiš zpátečku tak to půjde natvrdo prez zuby převodovky.
Mám bubnovku bez volnobezky - není místo a vím jak to dokáže "popotahnout ". A to se mi vývod točí stále stejným směrem.
Nedokážu si představit jak by pokaždé se muselo úplně zastavit a pak dát zpátečku a znovu se rozjet.
Já bych se spíše pozastavil než na vývodu z diferenciálu nad nějakým jiným.
Ty otáčky z diferenciálu jsou dost male - podotýkám že asi na zarazenou 3 se nebude sekat.
I když se to 4x zrychlí - myslím že je to stále málo.
Nevím ani jaký je to typ sekačky.
Pokud to bude bubnova- chtělo by to min. volnobezku.
Už jen když zařadiš zpátečku tak to půjde natvrdo prez zuby převodovky.
Mám bubnovku bez volnobezky - není místo a vím jak to dokáže "popotahnout ". A to se mi vývod točí stále stejným směrem.
Nedokážu si představit jak by pokaždé se muselo úplně zastavit a pak dát zpátečku a znovu se rozjet.
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Zas ten tripod diferenciálu na první převodovce je poměrně blízko za motorem, protože pak to jde, pokud to tazatel popsal dobře do další převodovky a na / za ní to už bude hodně pomalé. Jistě, před ní by to bylo lepší, ale to už je na překopání celé konstrukce. Přinejmenším by tam měla být mezi tím difem a pokračováním k hřídeli nějaká spojka, pak převod dle potřeby na nějaké rozumné otáčky vývodové hřídele a potom samozřejmě na kardanu k sekačce volnoběžka a podobná zařízení.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
trabanti prevodovka volnobezku ma, jestli ji nekdo nezavaril. je na 4°, takze rychlosti muze radit na tatrovacke a na trabanti mit zarazenou 4
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Děkuji za odpovědi. Přemýšlím. Jinak couvat moc nebudu, na této ploše to není moc třeba. Když tam nebude volnoběžka, budu muset pořádně zastavit.
Na Tatrovácké převodovce řadit nejde, ona je nějak upravená. Nejde tam ani dodat řadící kulisa, 1 otáčka kola, 4 otočky hřídelky pro motor (kde byl originálně na autě) Ta hřídelka je pěkně vzadu, a bylo by jednoduché celkem to dát dozadu. Ale otáčky nic moc.
Kolo má průměr 70 cm, obvod tedy 2,1991m, rychlost jízdy při sekání 5km/h : 2,1991 = 2273,6 otočení kola, krát 4 co to násobí se na hřídelku = 9094,6:60 = 151,5 krát 4 (úhlová převodovka ) . Takže to bude mít při rychlosti 5km/h, 606,3 otáček za minutu. Sekačka má 90 cm záběr. Obvodová rychlost by byla 28.54 m/s. - nejjednodušší řešení, ta hřídel je tam pěkné po ruce. Ale rychlost malá.
Trabant při 3000 otáčkách, zařazené dvojce po převodových poměrech, dvojka 1:2,32 , diferenciál, když bych to bral z té Trabant převodovky (jestli to teda sedí podle těch planetových kol) 1:3,95 by měl na sekačce točit 1309 otáček, 61.65 m/s obvodová rychlost. Při jedničce a 3000 otáčkách v horším terénu, 744 otáček po zrychlení v úhlové převodovce - 35.04 m/s obvodová rychlost, je dostatečná, těch 35.04 m/s ? Na jedničku to podle oka pojede takto asi 4 km/h, na dvojku těch 8km/h.
Foto žacího ústrojí - https://ctrlv.cz/2vhq
Na Tatrovácké převodovce řadit nejde, ona je nějak upravená. Nejde tam ani dodat řadící kulisa, 1 otáčka kola, 4 otočky hřídelky pro motor (kde byl originálně na autě) Ta hřídelka je pěkně vzadu, a bylo by jednoduché celkem to dát dozadu. Ale otáčky nic moc.
Kolo má průměr 70 cm, obvod tedy 2,1991m, rychlost jízdy při sekání 5km/h : 2,1991 = 2273,6 otočení kola, krát 4 co to násobí se na hřídelku = 9094,6:60 = 151,5 krát 4 (úhlová převodovka ) . Takže to bude mít při rychlosti 5km/h, 606,3 otáček za minutu. Sekačka má 90 cm záběr. Obvodová rychlost by byla 28.54 m/s. - nejjednodušší řešení, ta hřídel je tam pěkné po ruce. Ale rychlost malá.
Trabant při 3000 otáčkách, zařazené dvojce po převodových poměrech, dvojka 1:2,32 , diferenciál, když bych to bral z té Trabant převodovky (jestli to teda sedí podle těch planetových kol) 1:3,95 by měl na sekačce točit 1309 otáček, 61.65 m/s obvodová rychlost. Při jedničce a 3000 otáčkách v horším terénu, 744 otáček po zrychlení v úhlové převodovce - 35.04 m/s obvodová rychlost, je dostatečná, těch 35.04 m/s ? Na jedničku to podle oka pojede takto asi 4 km/h, na dvojku těch 8km/h.
Foto žacího ústrojí - https://ctrlv.cz/2vhq
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Ale otáčky, to pak můžu doladit asi rozetou, musí tam být hřídelový domek, mám ho i s šestidrážkou vývodem, jaká obvodová rychlost je ideální ? Aby to mohlo sekat na jedničku, a na dvojku tam kde je to rovnější, aby to nebylo zas rychlé, když tam dám tu dvojku. Lamelovou přetěžovací spojku musím nějakou doplnit.
Se dívám, ono ani nějak tam není místo na manžetu, nejsem si jist, jestli je to ten tripod, s vevařenou pásovinou, když se dívám na internetu na obrázky. Snažím se pohopit, když to někdo dělal, tak tam něco musí pasovat přece, ten citroen AX, to vůbec nejde vidět na to díly, na internetu.
Já mám k dispozici komplet poloosy na trabnta, s kameny, ale jak vymyslet mezi kus, jestli to půjde navařit na to nějaká redukce, na poloosy, ono to asi nemusí být přesně trefené, když jsou poloosy na kloubech.
Se dívám, ono ani nějak tam není místo na manžetu, nejsem si jist, jestli je to ten tripod, s vevařenou pásovinou, když se dívám na internetu na obrázky. Snažím se pohopit, když to někdo dělal, tak tam něco musí pasovat přece, ten citroen AX, to vůbec nejde vidět na to díly, na internetu.
Já mám k dispozici komplet poloosy na trabnta, s kameny, ale jak vymyslet mezi kus, jestli to půjde navařit na to nějaká redukce, na poloosy, ono to asi nemusí být přesně trefené, když jsou poloosy na kloubech.
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Obvodovou rychlost nože sekačky potřebuješ +- autobus nějakých 70m/s. Takže oproti tebou vypočítaným 28 za převodovkou z Tatry cca dvaapůlnásobek.
Jinak co se týká volnoběžky, pokud ji tam nebudeš mít nebudeš muset při řazení pořádně zastavit traktor, ale počkat až zastaví sekačka!
A pokud bude na tvrdo připojená k pojezdové převodovce, potlačí tě svoji setrvačností klidně do zdi!
Jinak co se týká volnoběžky, pokud ji tam nebudeš mít nebudeš muset při řazení pořádně zastavit traktor, ale počkat až zastaví sekačka!
A pokud bude na tvrdo připojená k pojezdové převodovce, potlačí tě svoji setrvačností klidně do zdi!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: ned čer 09, 2019 6:25 pm
- Bydliště: Brno
Re: Trabant - převodovka, vývod z diferenciálu na sekačku
Díky za odpovědi, volnoběžku tam dám tedy, normálně tu, co se dává před kardan, je jedno jestli je levotočivá nebo pravotočivá, podle toho ji dám z jedné strany kardanu.
A ještě přetěžovací spojku, našel jsem nejslabší, která má 300 NM, je to ideální, aby neklouzala, ale v případě nouze se nic neukroutilo, nerozsypalo v převodovce ? Nebo ještě slabší, či silnější, kolik NM tak cca je potřeba ? Při tom ideálním převodu, bude to zrychleno řetězem do hřídelového domku, asi ještě o polovinu, té rychlosti co jde z převodovky. Děkuji
A ještě přetěžovací spojku, našel jsem nejslabší, která má 300 NM, je to ideální, aby neklouzala, ale v případě nouze se nic neukroutilo, nerozsypalo v převodovce ? Nebo ještě slabší, či silnější, kolik NM tak cca je potřeba ? Při tom ideálním převodu, bude to zrychleno řetězem do hřídelového domku, asi ještě o polovinu, té rychlosti co jde z převodovky. Děkuji