Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Chcem sa opýtať skúsenejších
Na manipuláciu s bagmi so štiepkou by mi najlepšie doma pasovala jašterka , kludne by stačila trojkolka desta alebo 1622, alebo RAK 7
Bohužial vzhladom k pozemku by som ďaleko nezašiel Napadla ma myšlienka väčších kolies aj za cenu rezania do "blatníkov" jašterky alebo použitia rozširovacích nadstavcov a kolesá mimo blok vzv.
Je táto cesta realna alebo radšej rýchlo zabudnúť
Druhá možnosť je vlastná stavba, len vzhladom k mojim pracovným návykom je to tak na 10 rokov.
Na manipuláciu s bagmi so štiepkou by mi najlepšie doma pasovala jašterka , kludne by stačila trojkolka desta alebo 1622, alebo RAK 7
Bohužial vzhladom k pozemku by som ďaleko nezašiel Napadla ma myšlienka väčších kolies aj za cenu rezania do "blatníkov" jašterky alebo použitia rozširovacích nadstavcov a kolesá mimo blok vzv.
Je táto cesta realna alebo radšej rýchlo zabudnúť
Druhá možnosť je vlastná stavba, len vzhladom k mojim pracovným návykom je to tak na 10 rokov.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Ano viem o terennych destách ale šírkou a cenou sú pre mňa nerealne . Asi by bolo vhodné doplniť jedná sa mi o malý vzv s nosnosťou do 1 tony.
Kolko bola cena na tú terenku ?
Kolko bola cena na tú terenku ?
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
A jde ti o zvýšení světlosti nebo o hrubší vzorek s ohledem na terén?
U zvýšení světlosti je problém s tím, že VZV jsou náchylné na převrácení do boku při vyloženém rameni.
pochud by ti šlo jen o hrubší vzorek, tak by se to dalo pořešit, minimálně plnopryžovýma kolama a vyřezáním desénu do nich.
On je u těchto malých vozíků problém se zadní natáčecí nápravou, není konstruována do nějakých teréních podmínek, takže ji lze snadno zničit při jízdě bez břemene, jelikož je na ní velká váha s ohledem na závaží. A zase s břemenem na vidlích zadní kola nechtějí zatáčet na měkkém podloží.
U zvýšení světlosti je problém s tím, že VZV jsou náchylné na převrácení do boku při vyloženém rameni.
pochud by ti šlo jen o hrubší vzorek, tak by se to dalo pořešit, minimálně plnopryžovýma kolama a vyřezáním desénu do nich.
On je u těchto malých vozíků problém se zadní natáčecí nápravou, není konstruována do nějakých teréních podmínek, takže ji lze snadno zničit při jízdě bez břemene, jelikož je na ní velká váha s ohledem na závaží. A zase s břemenem na vidlích zadní kola nechtějí zatáčet na měkkém podloží.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Ako pozerám na 1622 tak by mi pasovalo +5cm Teda rovnaký rozmer , len šípové pneu. S tým zdvihnutým bremenom - to je samozrejmé aj traktor to dáva najavo. Len na traktore nemám až taký prehlad o bremene zavadzia predná kapota takže tam idem kúsok vyššie nad terenom
Pri trojkolke MV12 by asi vzadu bolo nerealne zväčšiť kolesá.
Uvažujem v teoretickej rovine , lebo stavba je pre mňa asi na dlho.
Pri trojkolke MV12 by asi vzadu bolo nerealne zväčšiť kolesá.
Uvažujem v teoretickej rovine , lebo stavba je pre mňa asi na dlho.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Oco na tu tříkolku zapomeň. Něco jsem se s ní najezdil v práci. Po betonu, asfaltu, zámkovce, paráda. To jede jako tank. Ale jak sjedeš do hlíny, štěrk na nezpevněnou plochu je konec. Začne přešlapovat na kolech. Zadní kolečka si sednou a ihned mají strašnej odpor. Párkrát kývneš dopředu, dozadu a ty zadní kolečka zalezou do důlku a je konec. Když máš na vidlích slušnej náklad, půl palety zámkovky, je to lepší. Ale jak se hrábne kolečko je ámen. Končíš a jedině vytáhnout. Stačí ji po ránu mokrá tráva od rosy a nevyjedes ani prázdnej malej kopeček. Měli jsme nafukovací kolečka s hrubým vzorkem. Bylo to maličko poznat, oproťi těm se zmijovým vzorkem. V zimě ještěrka nevyjela ani nájezd do haly. Muselo se jezdit z druhé strany, tam to bylo po rovině. A když budeš chtět na ní šípáky, budeš muset koupit s vekým množstvím pláten. Oboje kolečka se foukaly na 8 Atm. Když byly na 6 Atm už to bylo placatý s nákladem a prd to pak zvedlo a hned šla na čumák. Běžně jsme foukali na 9 Atm a to bylo hodně znát.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Oto dik MV12 škrtám, Ak by som niečo zohnal tak kolesá dám napustiť polyuretanom , našiel som firmu čo to robí.
Našiel som takýto inzerát
https://dom.bazos.sk/inzerat/121711050/traktor.php
je to zrejme bývalá jašterka, takže otočiť mu sedačku a volant a pribastliť na to duplex z elektriky. To by možno šlo.
Našiel som takýto inzerát
https://dom.bazos.sk/inzerat/121711050/traktor.php
je to zrejme bývalá jašterka, takže otočiť mu sedačku a volant a pribastliť na to duplex z elektriky. To by možno šlo.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Tohle se tady řešilo před páru lety. Základem použití takové zdvižky na nezpevněné ploše, je výroba malého závaží místo toho obřího originálu. Ona pak míň uveze, ale bude umět jezdit i prázdná. A o tu prázdnou jízdu jde v prvé řadě.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Len ja mám napríklad nájazd do dielne kde pri normálnej výške ostanem na bruchu Takže všetko továrenské musím zdvihnúť.
Zlom na betonovej ceste.
Zlom na betonovej ceste.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Tu som videl zaujímavý výtvor
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1329907 ... vyroby.php
Ja som si kupil takýto stroj, bol za cenu šrotu a nepojazdný, ale nebola veľká porucha. Tiež som chcel niečo menšie, ale teraz už by som menšie nechcel ale keď je mokro, tak tomu chýba 4x4, malé kolieska spadnú do diery a hneď hrabem...
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1329907 ... vyroby.php
Ja som si kupil takýto stroj, bol za cenu šrotu a nepojazdný, ale nebola veľká porucha. Tiež som chcel niečo menšie, ale teraz už by som menšie nechcel ale keď je mokro, tak tomu chýba 4x4, malé kolieska spadnú do diery a hneď hrabem...
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Paráda ak by nebol covid tak beriem podval a idem preto.
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Možno budem stavať niečo podobné, pre jedného známeho, lebo tiež potrebuje špecifický stroj a terénna desta je drahá pre neho. Uvidíme ako to dopadne, ale postavil by som to na V3S nápravu, motor z auta aj s prevodovkou, zadnú nápravu nejaký major a posadiť to do rámu z jokloviny
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Potom dokumentuj a zdielaj Ja by som radšej aspoň polotovar, lebo mne všetko strašne dlho trvá
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Malý vzv je mimo zpevněný povrch nepoužitelný. Mám DV20, váha 3,7 t a mimo uježděný podklad se okamžitě zařízne jak do másla, uzávěrka trochu zvyšuje šance, většinou ale nestačí a je třeba pomoct dalším strojem. Ta 16 metráková je jen o trochu lehčí, zřezávat se bude stejně. Navíc pata věže zdvihu je 10 cm vysoko, je to na dvou velkejch třmenech, takže světlost těsně pod 7 cm. Ta terenka co máš na prvním obr. má v originále tupláky (8,25/20) a přez 5 t váhy.
Paletobedny a bagy se špalíky štosuju destou z pevný cesty, dávám to co nejdál aby to nebylo těsně u cesty (mám 2 m nástavky na vidle).
Pro transport po měkým sem pořídil pletové vidle do 3bodu traktoru + hydraul. 3 bod (pletobedna má 1 m3, bag na paletě trošku míň, tbz dá cca 8 q, takže plný špalíků uvezu bez problémů (pro úsporu místa druhý patro skládám z pytlů ručo)
Paletobedny a bagy se špalíky štosuju destou z pevný cesty, dávám to co nejdál aby to nebylo těsně u cesty (mám 2 m nástavky na vidle).
Pro transport po měkým sem pořídil pletové vidle do 3bodu traktoru + hydraul. 3 bod (pletobedna má 1 m3, bag na paletě trošku míň, tbz dá cca 8 q, takže plný špalíků uvezu bez problémů (pro úsporu místa druhý patro skládám z pytlů ručo)
Re: Zámena kolies alebo pneumatík na vzv.
Práve preto to vidím na vlastnú stavbu alebo ísť cestou polotovaru (traktor )
Oproti seriovým jašterkám, nepotrebujem zdvíhať viac ako tonu (v reale 800kg) a oproti seriovým jašterkám si viem prispôsobiť aj umiestnenie veže.
Momentalne to riešim takto
alebo takto
alebo aj takto
Len ma nebaví stále volačo pripajať a odpájať, chcem mať niečo - sadnem a idem.
Oproti seriovým jašterkám, nepotrebujem zdvíhať viac ako tonu (v reale 800kg) a oproti seriovým jašterkám si viem prispôsobiť aj umiestnenie veže.
Momentalne to riešim takto
alebo takto
alebo aj takto
Len ma nebaví stále volačo pripajať a odpájať, chcem mať niečo - sadnem a idem.