Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

nakladače, jeřáby, lopaty za traktor, stohařr, zdvižky, ruky..

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#31 Nový příspěvek od ITS »

Už jsem si všiml té fotky s hydromotory, kde je vidět i pojišťovák. Takže opravdu může být na větší tlak, než plnění a pak to neproplachuje.

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#32 Nový příspěvek od ITS »

Tak ne, pojišťováky jsou dva na každém motoru a slouží jako tlakové jištění okruhu - přepouští tlakovou větev při přetížení do té odlehčené. Proplach to tedy není.
Pátrání po proplachu pokračuje.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#33 Nový příspěvek od mape »

Taky můžou viset zpětné ventily na plnící straně.
Já bych odpojil pracovni hadice od hydomotoru a z jiného zdroje tlaku.... ( Jara má určitě možnost) bych pustil olej do plnící větve...
Pokud poteče je u plnění vše v pořádku. Pokud ne tak bych hledal .
Pokud bude plnění v pořádku tak bych se začal teprve zabývat vyplachování m.....
ITS... Pokud máš katalogový list hydrogenerátoru tak vycti hodnotu plnícího tlaku.....
Jara ale píše že mu olej pění pojišťovák plnícího tlaku .... Tam to spíš vypadá že netěsní ty zpětné ventily plnění..... Jinak by se tam ten vzduch nedostal.
Opět moje domněnka.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný


Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#35 Nový příspěvek od mape »

Obrázek

Tady to vypadá že by to mělo mít různé plnící tlaky.... Pravděpodobně je zpětný ventil zároveň regulační....
Jestli to dobře chápu.
Ale všechny mají spíš menší hodnotu než Jaro plní....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#36 Nový příspěvek od mape »

Obrázek
Já mám pocit že plnis do špatného místa a že ti tam ten plnící díl chybí.
To modré jsou podle mě přepady protože tyhle hydrogenerátory jsou osazené regulaci přímo u vývodů....
Ten plnící díl by měl být viz můj příspěvek výše.
Můj názor.
Z té červeně označené hadice ti olej nějde?
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#37 Nový příspěvek od mape »

Obrázek
Tohle by podle.me.melo být plnění.

Obrázek

Tady to ale zase vypadá že to plnící čerpadlo nepotřebuje..... Je to všechno napojený rovnou z nádrže.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#38 Nový příspěvek od ITS »

Pro kolegu Mape:

Jara mně zaslal fotky a je to tak, že To zadní plnící čerpadlo tam není. Proto se plní těmi horními vstupy z čerpadla vpředu na klice motoru.
Poslední z dvojice čerpadel nemá nikde navrtaný odvod průsaku. Je tam jen nálitek a nic víc. Zatím jsme nenašli nikoho, kdo by potvrdil, že průsak zadního čerpadla je někudy vnitřkem veden do předního čerpadla. Z hlediska toho, co všechno je v tom dělícím místě čerpadla, si to nikdo neumí představit kudy by se olej přeléval. A navíc výše uvedený obrázek jasně ukazuje, že obě čerpadla mají průsak udělaný venkem. Drnčení pohonu jdoucího právě z toho zadního čerpadla navádí k myšlence, že je v okruhu hodně vzduchu, který nemá kudy utéct, protože jediný proplach okruhu je klasický průsak čerpadla a ten asi nemá odtok. Co se týká samotného proplachu, tak opravdu jsou známy případy, kdy výrobci malých strojů s uzavřeným okruhem, spoléhají na proplach pouze průsakem čerpadel a motorů. Zdali to stačí , to se zjistí až podle případného přehřívání. Pak by se proplach musel dodělat.
Takže Jara kuchá čerpadla ven a zadní bude navrtávat.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#39 Nový příspěvek od mape »

Ono je to těžký takhle soudit podle těch nákresů v katalogu. Na tom obrázku v katalogu je vidět odvod proplachování vždycky z boku zhruba v místě kde je ložisko naklápěcí desky a je vyveden z obou čerpadel.
Navrtání bude asi nejjednodušší .
Já když jsem to ještě včera studoval tak ono těch čerpadel je několik verzí s jedním plnícím čerpadlem, se dvěma , a podobně.
Taky jsem si pak všiml že ten plnící díl jak jsem ho nazval je vlastně plnící čerpadlo.
Toho vyplachování průsakem bych se tady asi úplně nebál. Hydromotory jsou pomaluběžné....a Jara tomu zase takovej fofr nedá jako když by to bylo v profi nasazení.
V tomhle si myslím že je kombinace spv smf docela vyřešena i když je to pravěk. Olej z toho proudí celkem dost a ještě jde přez chladič.
Jara... Přeju ať se to povede.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
jara1303
Příspěvky: 2903
Registrován: úte říj 30, 2012 2:05 pm
Bydliště: Vlčnov

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#40 Nový příspěvek od jara1303 »

Kluci,
velice vám děkuji za snahu poradit a za rady. Tome, Mape díky...

Čerpadla jsou venku a zítra je vezu do firmy co opravuje hydromotory a čerpadla na dodělání prusakového otvoru v prvním čerpadle.
Nálitek tam je, takže se to rozdělá a do skříně se vrtne závit 1/2" a udělá ploška,
tak jak je to ve skříni druheho čerpadla, pouze závit.
Snad mě to udělá rychle, budu referovat.
Jara

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#41 Nový příspěvek od Ondras83 »

tak co jaro, jak to vypada?

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#42 Nový příspěvek od ITS »

S dovolením odpovím já.
Jsme domluveni na tento týden. Jara má vše nakoupeno.
Závada pěnění oleje bude - jsem o tom přesvědčen - odstraněna. Totiž poslední, co zůstalo mezi novým zubovým čerpadlem a hadicí hozenou do nádrže mimo filtr, byl kousek trubky chycené normálně přes prstýnky. Jara trubku vždy pečlivě dotáhl velkým klíčem a držela. Ale když jsme ji sundali, tak oba prstýnky byly naprosto volné, což se nestává. Někdy se třeba protáčejí, ale tady úplně hrkaly. Při dotahování rukou byla matice již skoro na doraz a trubka se obrovsky kývala. Takže dotažení klíčem trubku vždy upevnilo, ale neutěsnilo a tama si to bralo vzduch. Takže tento týden se přesvědčíme, že to bylo ono.
Další připravená akce jsou odbočky vložené do hadic k hydromotorům. Jsou to odbočky s měřícími body minimes, pomocí kterých se dozvíme jednak skutečné tlaky v pohonu a jednak jsme těmi odbočkami schopni vyhnat zpěněný olej a rychle odvzdušnit pohon. Pokud by nestačil proplach průsakem, pak by tudy mohl jít nucený proplach.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#43 Nový příspěvek od Ondras83 »

no tak parada, hlavne at to maka, at se zase mame na co koukat :)

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#44 Nový příspěvek od mape »

Pokud ten proplach průsakem stačil na jinem stroji .... Měl by stačit i tady. ....
Stejně pokud by se to řešilo buselo by tam být něco co by odppustelo olej vždy z nezatížené větve... Podobné jako u unc šoupátko ovládané tlakem pojezdu.
To měření tlaků.... Tyjo já musel úplně kola skoro
zastavit abych naměřil u UNC ten maximální tlak 350 bar.... Měl jsem plnou lžíci kamení a opřel jsem to o Sloup dokonce do kopce a stejně měl furt tendenci prohrabnout.... je až neuvěřitelný jakou to.ma na ten olej sílu ..... A to ten motor měl tak 1800 otáček....když jsem mu přidal tak začal prohrabovat a tlak šel hned dolů.

U těch prstýnků.... Už jsme to jednou řešili tam kde nakupuju věci tohohle typu.... Ty prevnecne matice měli uvnitř krátký závit a přesto že šli utáhnout tak že člověk cítil velký odpor tak jen ničili hranu závitu a ten prstýnek zůstal nedotčený..... Ale může být samozřejmě i jiný problém.... Špatnej konus v nyplu, moc dlouhá ta matice podobně.... Já osobně s tím mám zkušenost takovou že se to po realizaci muselo asi 3x po sobě ještě dotáhnout.... Teď to ale drží a to toho mám na unc uděláno z toho systému celkem dost.

Tak jsem zvědav jak se povede..... By se mohl pak udělat nějaký sraz stykačů :smich: :wink:
Někde jsem viděl video ze zahraničí.... Dokonce soutěžili v jednoduchých disciplínách.. :vysmech: :ano:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Smyken řízený nakladač - ZETKAT Lanz LL20

#45 Nový příspěvek od ITS »

Takže pro zvědavé pár poučných poznatků. :smich:

Takže do čerpadla natažená nová hadice. Větší už neproleze mezi motorem a ostatním "harampádím".
Nastartovalo se a opět perfektní výrobník na majonézu. Olej houstl tak rychle, že jsem Jaru začal podezřívat, že v nádrži je voda. Odlili jsme té majonézy do čisté sklenice a nechali odstát. Mezitím prošel Jara křížovým výslechem na téma, co všecko vylél do toho oleje. Od důkladnějších forem výslechu ho zachránil olej ve sklenici, který se již ze třetiny odpěnil a na dně byl čistý.
Poslední, do čeho se dalo vlézt, bylo to fungl nové dvojité čerpadlo na prsách motoru. Tak jsme ho rozšroubovali, prohlédli si jak mají němečtí přátelé propojené jednotlivé stupně čerpadla na jedno sání, při stahování hnacího kolečka jsme přetrhli Woodrofovo pero, to jsme našli rezervní a jediné co jsme mohli udělat, bylo vyměnit gufero na hřídelce čerpadla. Bylo tam jen jedno, dané klasicky rovným ven. Za guferem velká kapsa propojená pětkou dírkou na sací kanál a pak už jen malá 5 mm stěnka k plastovému ložisku hřídele. Abychom projevili trochu kreativity, tak jsme nové gufero nasadili obráceně. Vše jsme složili, vymysleli s krvavým potem na čele nějaký utahovací moment svorníků čerpadla, aby se točilo, protože axiální stažení čerpadla svíralo kolečka. A pak sborka a start a bylo po majonéze. ( Jaru to tak nadchlo, že mě chtěl udělat čestným občanem Vlčnova) Takže celý problém se jeví jako uškrcené sání a příliš jednoduché utěsnění čerpadla. Otočené gufero se začalo chovat jako zpětná klapka a podtlakem dosedá lépe na hřídel.
Pak jsme vyhnali vzduch z okruhu hydromotorů - pomocí těch měřících přípojek. Dále jsme nastavili na "rajčácích" nulu podle tlaku dopředu a dozadu. Měření tlaku v pojezdu bylo jen krátké - šplháním na zakládací klíny, protože venku bylo už docela tma. Na klín to vyšplhalo na cca 120 bar. Nyní to bude chtít opřít do hromady hlíny a nastavit pojišťováky v motorech, protože ty OMS motory jsou na menší tlak, než dají čerpadla.
Proplach průsakem - to je docela zvláštní poznatek. Plnící čerpadlo je svými cca 20 bary schopno protlačit oba okruhy pohonu ať už jsou v klidu, nebo v chodu. Vždy vytéká pramínek oleje z průsaků. Z tohoto pohledu je ovšem zbytečné tak velké plnící čerpadlo, které zbytečně trápí sání a stejně většinu oleje pustí přes pojišťovák do nádrže. V původním stroji se plnění pojezdů dělo jako vedlejší činnost, když se nehýbalo s rameny - tedy přepadem z rozvaděče ramen. A teprve cestou domů mě napadlo, že poslední chyba je v tom, že nové čerpadlo je hnané ozubeným kolečkem od kliky motoru a nemá ložiskový domek. Tak se mně začíná líbit návrat k původní variantě jednoho čerpadla na klice. Takto to stejně nemůže zůstat - tedy bez ložiska a zbytečně veliké.

Bože jak je ta hydraulika jednoduchá : čerpadlo-hadice a jede to. :(

Odpovědět

Zpět na „Manipulační technika“