Hnaný vlek NSH-30

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
murár
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 22, 2009 7:04 pm
Bydliště: Zlaté okr. Bardejov

Re: Hnaný vlek NSH-30

#46 Nový příspěvek od murár »

To je vlečka toho môjho kolegu čo som o ňom písal! Kúpil ju aj z traktorom pred troma rokmi a potom mu zomrel otec a on zdedil ďalší traktor a hnanu vlečku. Tak
tu vlecku predáva. Taký je život. :-/

Uživatelský avatar
Hranostaj
Příspěvky: 1302
Registrován: ned říj 30, 2016 11:49 pm
Bydliště: Plzen jih

Re: Hnaný vlek NSH-30

#47 Nový příspěvek od Hranostaj »

Nejde mě do hlavy ten zavařený kardan

pavel sk
Příspěvky: 12834
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Hnaný vlek NSH-30

#48 Nový příspěvek od pavel sk »

Tam je to riesene ako u RUR. Posuvny pohyb je rieseny az za križmi v tom tunele oja.

Uživatelský avatar
Hranostaj
Příspěvky: 1302
Registrován: ned říj 30, 2016 11:49 pm
Bydliště: Plzen jih

Re: Hnaný vlek NSH-30

#49 Nový příspěvek od Hranostaj »

Aha. Děkuji

semij
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 25, 2015 7:55 am
Bydliště: Dobříš

Re: Hnaný vlek NSH-30

#50 Nový příspěvek od semij »

to thovt: Já chci kopii NSH-30 postavit. Je jasný že se rychlosti traktoru a vlečky musí shodovat. Mě jde o to, že u 4011 když zařadíš pojezdovou závislost vývodového hřídele, tak na jeho otáčení nemá vliv redukce, točí se i když redukci vyřadíš a dáš tam jen kvalt. Takže pokud nechci řadit na tý vlečce, tak se musím rozhodnout, jestli pojezd vleku bude sladěnej se silničníma rychlostma nebo s plazivejma. NSH-30 originál to má pro plazivý, ale s gumama 335/80 R18 to vychází na silniční rychlosti 1:1 - takže se vyhnu stavbě převodovky. Jediný, co nevim, je jestli traktor bude mít v terénu dost výkonu utáhnout sebe a vlek na silniční rychlosti. Má s tím někdo zkušenost, tj. řadíte s naloženym vlekem redukovaný rychlosti kvůli malýmu výkonu u 4011? Já za ním tahal jen 1-2 stromy nebo lehkou káru a tam bylo výkonu dost, spíš mě omezoval lehkej předek. Dík.

pavel sk
Příspěvky: 12834
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Hnaný vlek NSH-30

#51 Nový příspěvek od pavel sk »

U traktora preradujes redukciu alebo cestny priamy prevod LEN na kolesa traktora. Na otacky PTO nema učinnost a ten sa toci priamo od prevodovky rychlostnych prevodov pred redukcnou castou prevodovky traktora. Ak by som to mal riesit ja, tak by som to asi poriesil tak ako to bolo aj origo. Pohon vlečky nech by sedel s redukovanymi rychlostami. Kedze ta 4011 nema zrovna sily na rozdavanie v zaprahu s plnym vlekom proti svahu+ odber vykonu do napravy vlečky. Racej by som to tahal redukovanou 5+ zapojena trakcia tej vlecky, ako to niekde trapit na velkej 1. Môze sa ti stat pripad kedy ti to na tej velkej 1. nebude dovladovat a ty budes musiet v tom svahu a maraste zastat, lebo uz nebudes mat kde podradit. V kopci sa naviše ta redukcia u zatazenych prevodov dost blbo preraduje a navise s nalozenym vlekom to smrdi pruserom. U tej redukovanej 5. mas furt este niekolko kvaltov este v zalohe keby nieco. Ten pohon vlečky budes stejne zapinat len naozaj, ked to bude treba aby si presiel kritycke useky v terene. Mozno 90% pojdes bez pouzitia toho pohonu vleku a kludne na velkej rchlosti. Alebo vypočitat a vyrobit dvojrychlostnu prevodovku na vlecku, ktora by po preradeni vedela tahat napravu na obydva rezimy traktora. Preradovanie vyriesit s traktora cez daky lanovod bowden, vzduchom a pod. system.

Zetor15
Příspěvky: 882
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Hnaný vlek NSH-30

#52 Nový příspěvek od Zetor15 »

Presne a ten pohon vlecky potrebujes hlavne v slozitem clenitem terenu a tam se ti nechce moc jezdit s nalozenym vlekem na silnicni 1 v plnych otackach aby to motor utocil. V takove situaci se chces jen sunout max rychlost chuze a to redukovana 5 zvladne v poho.

semij
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 25, 2015 7:55 am
Bydliště: Dobříš

Re: Hnaný vlek NSH-30

#53 Nový příspěvek od semij »

Tak děkuju za radu, i když to znamená že se převodovce nevyhnu :( . Ale oni asi i tenkrát věděli proč jí na NSH dávali.

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1232
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Hnaný vlek NSH-30

#54 Nový příspěvek od kaja.h »

Co píšou v tom návodu, na jaký rychlosti se stím má a může jezdit? :zapomel:
Jede traktor, je to Zetor 3011

miňo
Příspěvky: 365
Registrován: ned lis 16, 2008 5:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hnaný vlek NSH-30

#55 Nový příspěvek od miňo »

Ak by niekto netrval na stavbe originálu, myslím že za 3011 a 4011 by sa dala postaviť hnaná vlečka aj s použitím portálu fortschrit e 281 , ten portál z rezačky kukurice otočí otáčky do V3S nápravy tak ako treba. Má prevod 4,3:1 (major má myslím pomer redukcie 4,3) len by bolo treba použiť kolesá zo 7tonovej vlečky 10,5-16 , tie kolesá mávajú priemer 94-92cm majú 14plátien a slušnú nosnosť. Znamená že by to jazdilo na redukované ako originál. Originál NSH-30 mala mať kolesá s5t 9-20 z priemerom 100-101cm nové a prevod 5:1 . Čo myslíte je tá úvaha správna?

pavel sk
Příspěvky: 12834
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Hnaný vlek NSH-30

#56 Nový příspěvek od pavel sk »

Ked som staval navijak, tak som ten portal s rezacky pocital otacanim a vyslo mi to cca. 4,5:1. Obrázek. Pastorok toho portala ma 12zubov a velke koleso 52 zubov. Ale to by podla mna mohlo byt este v tolerancii s tym na co to chces pouzit.

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3454
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Hnaný vlek NSH-30

#57 Nový příspěvek od harijaro »

No ved 52÷12=4.3333333 ako píše miňo vyššie 👆

Zetor15
Příspěvky: 882
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Hnaný vlek NSH-30

#58 Nový příspěvek od Zetor15 »

Pokud to je 52 ku 12 tak je to 4,3333333333333333333333333333...

pavel sk
Příspěvky: 12834
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Hnaný vlek NSH-30

#59 Nový příspěvek od pavel sk »

:ano: 8) Len skoda ze tych portalov je uz ako šafranu.

semij
Příspěvky: 17
Registrován: stř lis 25, 2015 7:55 am
Bydliště: Dobříš

Re: Hnaný vlek NSH-30

#60 Nový příspěvek od semij »

Díky miňo za nápad, ten portál nevypadá ani tak velkej jako třeba z E512 a má vhodnější poměr. 16 kola se sice nevejdou na V3S nápravu přes brzdový bubny. Ale ono by to vyšlo i s těma 335/80 R18 - 18 disk má na vyvážečce bibos, pneu maj uvedenej průměr 992, vývod 4011 má v návodu 12122 ot/km a náprava V3S má celkovej poměr 8,346, tak mi vychází že by bylo třeba převod 4,52 - což je dost blízko :) . Lepší by asi bylo mít poměr větší, aby byl traktor trochu rychlejší než vlek, ale třeba by to chodilo i takhle.

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“