Nákup šteftů M18

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nákup šteftů M18

#16 Nový příspěvek od Málek »

U jednoho kola jsem pro ulehčení řezání musel fakt sundat z náboje komplet a guma z ráfku i po namočení na týden nešla dolů. Pero zarostlý k misce a klínek se už nedal ani rozeznat, splynul s diskem.
To nikdo nerozdělával 40 let a majitel věděl, proč valník nechává za odvoz a flašku. Nechtěl se s tím trápit.
Asi mám ještě co dělat na zimu, chce to komplet GO.
Vlek mám na piliny z katru, tedy nijak velká tonáž. Ale z praxe vím, že ho někomu půjčím a ten na to navalí, až se prohne náprava. Proto řeším i kvalitu šroubů.
Krček šteftu má 18, jenom unašeč nikdo nenabízí se sploštěním na 20, ale to se případně zbrousí v nábě jsou na unašeč drážky 20,5.
Koupil jsem i ruský obutí, za 3000,-/ks komplet s duší a vložkou, ty mne přežijou.
Vše vyfotím, ale ještě jednou se zeptám: vyrobí mi někdo šteft, matku náby a matku drž. disk pod 100,- /ks?

Já můžu nabídnout naše nové trámy až 7,5 metrů v profilech 10x10, 10x14, a 10x16, fošny tl. 60mm za rozumnou cenu (Litomyšl).

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup šteftů M18

#17 Nový příspěvek od Atlan »

Matice snad idu kupit nie? Max na nich urobit skosenie aby sadli do disku?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nákup šteftů M18

#18 Nový příspěvek od Málek »

Koupit ano, ale podložka na disk musí mít průměr skoro 40mm.
Objednávám štefty na FIMAS ostatní pořeším svépomocí.

JardaCNC
Příspěvky: 2354
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: Nákup šteftů M18

#19 Nový příspěvek od JardaCNC »

No já tedy nevím, ale stále jsi neřekl jaké ty stefty a matice chceš.
Jako základ byl "asi" M18x1.5 pak se řešily větší M20x1.5.
O typu matic se jsi ještě ( a to i mě v SZ ) nevyjádřil.
Píšeš ještě něco o podložkách. Jakých? Diskové matice nemívají podložky.
Jak ti pak máme říct cenu.

Pavel
Příspěvky: 8273
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Nákup šteftů M18

#20 Nový příspěvek od Pavel »

diskove matice maj uplne normalne podlozky bud rovne nebo kuzelove pak jsou matky kde je soucast podlozka

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup šteftů M18

#21 Nový příspěvek od Atlan »

Ono by to stacilo nacmarat na papier.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3450
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Nákup šteftů M18

#22 Nový příspěvek od harijaro »

Keď bude fotiť ten papier tak to može rovno radšej odfotiť tie kolá a náboje :smich:

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nákup šteftů M18

#23 Nový příspěvek od Málek »

Nikdy jsem nezmínil M20x1,5!!!
Někdo z vás měl dojem, že by se mohlo jednat o Whitvorda (teda značení W, ne M). Německo mělo ale v té době už metrickou soustavu.
Pro "odborníky": Fimas u disk. matic nabízí tyto tři - s koulí, ploché a ploché s podložkou
Matice původní z toho vleku na klíč 36 (nešly mi povolit) byly s konusem a u strých vozů byly pod velkými plochými matkami ještě konické středící podložky.
Mám avízo z pošty, že materiál dnes dorazí (2000,- dobírka). Peněz jak za jalovici.
Tedy se loučím a popřípadě vyfotím došlý materiál a složení-rozklad dílů pro názornost

123
Příspěvky: 1123
Registrován: pon led 07, 2013 3:51 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: Nákup šteftů M18

#24 Nový příspěvek od 123 »

Někdo z vás měl dojem, že by se mohlo jednat o Whitvorda (teda značení W, ne M). Německo mělo ale v té době už metrickou soustavu.
Ten někdo jsem byl já a metrickou soustavu možná, jenže podle zkušeností co jsem udělal, se na druhoválečné technice dalo najít obojí a navíc klidně napatlaný dohromady. Úmyslně nepíšu německé, protože wehrmacht totiž používal spoustu věcí kořistních a další problém, že dost věcí co používal až do konce války bylo původem z 1 války, kdy německu a prusku metrická soustava nic tehdy neříkala. Příklad třeba mauzrovky K98k, ty začali vyrábět někdy okolo r.1928 myslím, jenže tehdy metriku ještě neměli a nezměněnou jí vyráběli až do samého konce války. A dobrý příklad jejich prvoválečné techniky je třeba právě ta polní kuchyně, to co dodávali wehrmachtu vzniklo někdy v r.1916, vyhovovalo to a stačilo jako mauzrovka, takže to opět 2. válku dožilo. Jenže ty německé polní kuchyně vyráběli až do konce na loukoťových kolech. Pokud kuchyň wehrmachtu, v nějakém dokumentu třeba, uvidíš na pneumatikách, tak to je buď předělané ( což i dělali) nebo jestli je to původní, jak píšeš, tak to je ale kořistní. Viděl jsem na dokumentech i anglické, jestli to má ale na kole 6 šteftů, je to původní a podvozek je masivní, tak možná sovětský podvozek, ono v Sovětském svazu nacisti vojenského materiálu ukořistili spousty a hojně ho pro sebe používali.

chuck77
Příspěvky: 2491
Registrován: stř led 29, 2014 1:23 pm
Bydliště: ZR

Re: Nákup šteftů M18

#25 Nový příspěvek od chuck77 »

Málek: no nevím, ale jako čekáš, že to slepíš 1 flaškou rumu nebo co???? občas když nakupuji tak čučím, co musí zemědělci vytáhnout z portmonky...……..
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.

Málek
Příspěvky: 167
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nákup šteftů M18

#26 Nový příspěvek od Málek »

Obávám se, tato debata se stala tímto pátkem již pouze akademickou.
Materiál dorazil z Fimasu, ale tam jsem už pátral před výzvou tady na fóru.
Někdo tady zmínil ještě nějaký shop v Brně, ale prokousat se jejich stránkama byl děs a M18x 1,5 neměli (pouze závitovou tyč).
Udělal jsem chybu, z dřívějška mám doma tak metrák dost dlouhých šroubů M 16, měl jsem je na hulváta protáhnou nábou a hlavy k ní přivařit. Nechat vytočit jen podložky 39 průměr s konusem a hotovo. Já se s tím takhle mažu, jen druhou gumu jsem sundával skoro celou sobotu a to byla tejden namočená. Pár desítek gum jsem už udělal, jen na Liazce možná dvacet, ale tahle byla bez konkurence. Ani naříznou patku nešlo, ta guma byla samý saze a mazut a kotouč mizel před očima. Hrozný.
Pro Chucka: je zajímavý, že na Zetora (6911, 5511) nakupuju materiál (ne napodobeniny z Polska) 22 let a ceny jsou víc než lidové.
Pro úplnost- v 98 jsem vlítnul na místní pastevce, protože se snažili vyvlíct z náhrad za do JZD vloženej inventář po dědovi.
Kvíleli, že nemají peníze a tak jsem jim navrhl náhradní plnění (výhodně bez daně). Byl jsem první ze čtyř vesnic v družstvu, co z nich něco oficiálně dostal. Vybral jsem ověřené stroje, vyzvěděl v místní nálevně kompletní historii, kde kdo co spařil, votočil, jak se staral o traktor, kdy byly GO motorů atd. Na středisku jsem si postupně vybral a v jejich dílně doladil 6911 a dvě 5511, za nedoplatek navíc vagon pšenice. Ta 69 byla třeba s odhadem za 48tis bez DPH a tu v rámci náhrad restituenti neplatí.
No za těch 22 let jsem už řešil různých postrků (Go 7tuny, klaďák dělanej z velkoobjemáku....) všechno jsem rozchodil (brzdy, točny, připečený gumy) bez švajcu, řezání jenom uvolňovačem šroubů a trpělivostí. Na tomhle dvojkoláku jsem nechal málem záda a pověstnou trpělivost.
Zejtra to dočistím a skusmo složím, gumy mi připadaly hodně vysoký, ale pod blatník se vejdou, podložky pod matky snad taky seženu.
A potom ještě elektriku a všechno od dřeva- do vánoc co dělat.

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“