Motorové kolečko - motůčko
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
-
- Příspěvky: 2126
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorové kolečko - motůčko
Motor ma nejaky chlazeni? Vetraci otvory a vevnitr vrtulku? Protoze delsi provoz na maly otacky by ho pak chladil min, aby mu to nedelalo zle...
Re: Motorové kolečko - motůčko
Vypadá to,že motor chlazení má, ale při zkoušení jsem nepociťoval žádný průchod vzduchu. Manévrování s malou rychlostí je v řádu několika vteřin, poté jízda normální rychlostí rovněž několika vteřin a stání na nakládce do 5 minut u kotce zvířat. Poté pojezd 1- 2 vteřiny k dalšímu kotci. Na konci stáje opět manévrování několik vteřin a výjezd do mírného kopce na sklad hnoje. Problémem je pouze vjezd a výjezd ze stáje do pravého úhlu, kde je prostor úzký a musím na dvakrát, třikrát najíždět a couvat. Potom problém nikde není, všude se dá normálně popojíždět. Poměrně úzké chodby (na klasické kolečko), proto i přepravník je úzký, ale delší. Klasické kolečko v ruce se v malém prostoru lépe otáčí, než tříkolový přepravník, i proto má řízení s ojí. Je to hodně o praxi správně najíždět, kterou získávám, ale bude jej občas ovládat i někdo jiný.
Asi bych neměl strach z přehřátí motoru z několika vteřin pomalé jízdy prakticky po rovině.
Asi bych neměl strach z přehřátí motoru z několika vteřin pomalé jízdy prakticky po rovině.
Re: Motorové kolečko - motůčko
Teď o uplynulém víkendu 07.09.2024 byl den otevřených dveří v podniku Isolit Bravo Jablonné nad Orlicí.
Zde kde se vyrábí Motučko.
Jezdím tam každý rok.
Pár fotek + video tady..
https://www.rajce.idnes.cz/feliciaman/a ... nych-dveri
Video tady.:
Mini traktor Motučko Hadimrška - novinka
https://youtu.be/aIeF1Rrz1bY?si=_gN5jOiTdAZuVzku
náhled na novinku mini traktoru ..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/5kpCmCzTC9M? ... Ozg92ItZaW
A jeden pásový dálkově ovládaný stroj také Motučko - pasák..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/RmsLzr_9SuI? ... 0Ogf5EtAe-
Zde kde se vyrábí Motučko.
Jezdím tam každý rok.
Pár fotek + video tady..
https://www.rajce.idnes.cz/feliciaman/a ... nych-dveri
Video tady.:
Mini traktor Motučko Hadimrška - novinka
https://youtu.be/aIeF1Rrz1bY?si=_gN5jOiTdAZuVzku
náhled na novinku mini traktoru ..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/5kpCmCzTC9M? ... Ozg92ItZaW
A jeden pásový dálkově ovládaný stroj také Motučko - pasák..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/RmsLzr_9SuI? ... 0Ogf5EtAe-
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Motorové kolečko - motůčko
Pásovej přepravník je dobrej, ale asi ta cena. Podobné jsou v prodeji a stojí raketu. Ještě na dálku ovládanou ruku s kamerou a dřevo do kotelny by se dalo nakládat a vozit z obýváku. Kamarád si koupil elektrické kolečko (čína), které má pod korbou pás a dvě opěrná vzadu. Říkal, že do podmáčené zahrady ideál.
Re: Motorové kolečko - motůčko
Cenu toho pásového přepravníků jsem zatím nikde nezjistil.
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/boOlR-24_wo?feature=shared
Něco podobného jako toto??..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/boOlR-24_wo?feature=shared
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Motorové kolečko - motůčko
V podstatě podobný princip, jen má klasickou korbu. Dá se koupi i u nás.
Re: Motorové kolečko - motůčko
https://www.bonado.cz/p/elektricke-kole ... o-mtr-150k.
Našel jsem ho. Výhodou je, že elektrika má krytí do deště, což není u všech výrobců zvykem. Uvažuju, že si ho pořídím také. Namontoval bych elektrické vyklápění a změnil korbu tak, aby měla větší úhel výklopu. Podle kamaráda je skvělé do terénu, lehké, obratné. Malý úhel výklopu korby pro lepivější materiál, kdy je lépe držet obě rukojeti aby se nepřevracelo přes pás do strany.
Našel jsem ho. Výhodou je, že elektrika má krytí do deště, což není u všech výrobců zvykem. Uvažuju, že si ho pořídím také. Namontoval bych elektrické vyklápění a změnil korbu tak, aby měla větší úhel výklopu. Podle kamaráda je skvělé do terénu, lehké, obratné. Malý úhel výklopu korby pro lepivější materiál, kdy je lépe držet obě rukojeti aby se nepřevracelo přes pás do strany.
Re: Motorové kolečko - motůčko
To mě přijde jako elegantní kombinace nevýhod kolečka a ručně vedeného dumperu. Co je výhoda? Ty třístopě věci v terénu k zlosti.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Motorové kolečko - motůčko
Zadní kolečka jsou víceméně opěrná, více váhy je na středovém pásu, takže ruce nenesou celou váhu nákladu. Podobně jako s nápravou uprostřed. Oproti kolečkům se dvěma koly vzadu a jedním v předu, kdy je váha rozložená prakticky na všechna kola stejně, toto řešení trochu odstraňuje neduh tří stop. Po rovném pevném terénu lze kolečko pouze vést, v terénu přizvednutím rukojetí jede víceméně jen po středovém pásu, přičemž váha působící na ruce je poměrně malá. Kamarád je v letech a hledal něco levného do špatného terénu, přičemž právě k Motůčku přikoupil kolečka, ale nedokázal v terénu nést váhu navíc v případě potřeby nadzvednutí. U tohoto pásového tvrdí, že je přesně tím, co potřeboval pro bolavá záda a špatný terén, přičemž si musel upravit výšku držadel, aby se dalo kolečko v případě potřeby nadlehčovat a dvě stopy navíc v terénu nepřekážely. Osobně jsem vyzkoušel několik tříkolových řešení, včetně Motůčka, které jede, ale váha navíc je v terénu skutečně na obtíž. Taktéž tříkolku Makita, která ruce vůbec nezatěžuje, ale skutečně nejede v terénu, převrací se a tři stopy jsou pro zlost.
Re: Motorové kolečko - motůčko
Tak po nějaké době užívání se podělím o své poznatky s provozem vlastního přepravníku. Předně je motor o výkonu 500W dostatečně výkonný, aby utáhl stroj i s velkým nákladem do kopce. Jen je třeba, aby byl dostatek váhy nákladu na hnací nápravě, aby v blátě nehrabala kola. Do více podmáčeného terénu je světlost 20cm již málo a hrozí zapadnutí. Největší zátěží bylo vožení zhruba 5 koleček štěrku na korbě. Po rovině, (zpevněný dvůr makadamem) žádný problém, jen do kopce byly jízdy pomalejší, jak ubývalo napětí na celkem malé baterii. Pro mne však rychlost až až.
S každodenním popojížděním ve stáji a vyvážením hnoje proti kopci (2x denně) vydrží baterie 6 Ah celý týden. Hydraulické čerpadlo Vevor vyklápí za 2-3 vteřiny stejně snadno a rychle s nákladem jako bez něj. Baterie 12V vydrží také týden, kdy klesne napětí na 12,4V. Plechová korba z nerezu je skvělá věc, nic moc se na ni nelepí. Nějaké vady však přepravník má, předně zbytečně velkou váhu a robustnost, která pramení z příliš silných materiálů konstrukce. Namísto 5mm plechů příště jen 3mm. Bohužel jiné zbytky materiálů mi doma nepřebývaly a kupovat se mi nechtělo. Celková délka by mohla být rovněž o něco kratší, protože zatáčení v pravém úhlu ve stáji jsem musel chvíli trénovat. Venku je to jedno. Třetí kolo s ojí je dobrá věc na manipulaci v úzkém prostoru a s diferenciálem snadná, jenom ještě chybí nějaké stupátko, abych nemusel za tím venku chodit. Rovněž by bylo dobrá nějaká jednoduchá stříška proti dešti, když vyjedu ze stáje.
Pojezdovou baterii jsem přikoupil druhou na střídání, protože hrozí vypnutí pojezdu při poklesu napětí. Vyzkoušel jsem i jízdu na obě zároveň (místo mám na 3 baterie) a výkon přepravníku klesá mnohem pomaleji, jak pomaleji klesá napětí. Třetí zatím nemám. Tipuju, že by se dalo jezdit celý den nepřetržitě. Elektrickou regulaci rychlosti pojezdu jsem nechal bez úpravy, svislý pohyb páčky umístěné na oji však blokuji mechanickým dorazem, který se jednoduše palcem přepne vodorovně pod regulační páčku, čímž se omezí její dráha pohybu. Potom palcem jednoduše zase zpět. Funguje to spolehlivě. Bez omezení pohybu páčky rychlosti je manipulace v omezeném prostoru obtížnější. Na hnůj, štěrk, písek ideální pomocník bez jakékoliv námahy. Na dřevo bude potřeba výměnná větší korba jiné konstrukce, aby se dalo více naložit a nepadalo dřevo na hrbaté cestě.
Celková cena 27 500. Kolečko extol industrial 15, náhradní baterie 3,5, hydraulika Vevor 5,5, hadice a šroubení 0,5, třetí kolo 1, elektromateriál 0,5, nářadí 0,5, energie 0,5. Materiál ostatní, jako plechy, profily, trubky, šrouby, nerez plechy, drát apod. zásoby v ceně 0,5 ještě z provozu kovošrotu. Jinak by cena byla zhruba o 10 000 vyšší.
Domnívám se, že na přepravník s hydraulikou to není zase tak vysoká cena.
S každodenním popojížděním ve stáji a vyvážením hnoje proti kopci (2x denně) vydrží baterie 6 Ah celý týden. Hydraulické čerpadlo Vevor vyklápí za 2-3 vteřiny stejně snadno a rychle s nákladem jako bez něj. Baterie 12V vydrží také týden, kdy klesne napětí na 12,4V. Plechová korba z nerezu je skvělá věc, nic moc se na ni nelepí. Nějaké vady však přepravník má, předně zbytečně velkou váhu a robustnost, která pramení z příliš silných materiálů konstrukce. Namísto 5mm plechů příště jen 3mm. Bohužel jiné zbytky materiálů mi doma nepřebývaly a kupovat se mi nechtělo. Celková délka by mohla být rovněž o něco kratší, protože zatáčení v pravém úhlu ve stáji jsem musel chvíli trénovat. Venku je to jedno. Třetí kolo s ojí je dobrá věc na manipulaci v úzkém prostoru a s diferenciálem snadná, jenom ještě chybí nějaké stupátko, abych nemusel za tím venku chodit. Rovněž by bylo dobrá nějaká jednoduchá stříška proti dešti, když vyjedu ze stáje.
Pojezdovou baterii jsem přikoupil druhou na střídání, protože hrozí vypnutí pojezdu při poklesu napětí. Vyzkoušel jsem i jízdu na obě zároveň (místo mám na 3 baterie) a výkon přepravníku klesá mnohem pomaleji, jak pomaleji klesá napětí. Třetí zatím nemám. Tipuju, že by se dalo jezdit celý den nepřetržitě. Elektrickou regulaci rychlosti pojezdu jsem nechal bez úpravy, svislý pohyb páčky umístěné na oji však blokuji mechanickým dorazem, který se jednoduše palcem přepne vodorovně pod regulační páčku, čímž se omezí její dráha pohybu. Potom palcem jednoduše zase zpět. Funguje to spolehlivě. Bez omezení pohybu páčky rychlosti je manipulace v omezeném prostoru obtížnější. Na hnůj, štěrk, písek ideální pomocník bez jakékoliv námahy. Na dřevo bude potřeba výměnná větší korba jiné konstrukce, aby se dalo více naložit a nepadalo dřevo na hrbaté cestě.
Celková cena 27 500. Kolečko extol industrial 15, náhradní baterie 3,5, hydraulika Vevor 5,5, hadice a šroubení 0,5, třetí kolo 1, elektromateriál 0,5, nářadí 0,5, energie 0,5. Materiál ostatní, jako plechy, profily, trubky, šrouby, nerez plechy, drát apod. zásoby v ceně 0,5 ještě z provozu kovošrotu. Jinak by cena byla zhruba o 10 000 vyšší.
Domnívám se, že na přepravník s hydraulikou to není zase tak vysoká cena.
Re: Motorové kolečko - motůčko
baterku si nakoniec kupil lithiovu?
Re: Motorové kolečko - motůčko
To je zajímavé.eli píše: ↑pát říj 25, 2024 4:23 pm Tak po nějaké době užívání se podělím o své poznatky s provozem vlastního přepravníku. Předně je motor o výkonu 500W dostatečně výkonný, aby utáhl stroj i s velkým nákladem do kopce. Jen je třeba, aby byl dostatek váhy nákladu na hnací nápravě, aby v blátě nehrabala kola. Do více podmáčeného terénu je světlost 20cm již málo a hrozí zapadnutí. Největší zátěží bylo vožení zhruba 5 koleček štěrku na korbě. Po rovině, (zpevněný dvůr makadamem) žádný problém, jen do kopce byly jízdy pomalejší, jak ubývalo napětí na celkem malé baterii. Pro mne však rychlost až až.
S každodenním popojížděním ve stáji a vyvážením hnoje proti kopci (2x denně) vydrží baterie 6 Ah celý týden. Hydraulické čerpadlo Vevor vyklápí za 2-3 vteřiny stejně snadno a rychle s nákladem jako bez něj. Baterie 12V vydrží také týden, kdy klesne napětí na 12,4V. Plechová korba z nerezu je skvělá věc, nic moc se na ni nelepí. Nějaké vady však přepravník má, předně zbytečně velkou váhu a robustnost, která pramení z příliš silných materiálů konstrukce. Namísto 5mm plechů příště jen 3mm. Bohužel jiné zbytky materiálů mi doma nepřebývaly a kupovat se mi nechtělo. Celková délka by mohla být rovněž o něco kratší, protože zatáčení v pravém úhlu ve stáji jsem musel chvíli trénovat. Venku je to jedno. Třetí kolo s ojí je dobrá věc na manipulaci v úzkém prostoru a s diferenciálem snadná, jenom ještě chybí nějaké stupátko, abych nemusel za tím venku chodit. Rovněž by bylo dobrá nějaká jednoduchá stříška proti dešti, když vyjedu ze stáje.
Pojezdovou baterii jsem přikoupil druhou na střídání, protože hrozí vypnutí pojezdu při poklesu napětí. Vyzkoušel jsem i jízdu na obě zároveň (místo mám na 3 baterie) a výkon přepravníku klesá mnohem pomaleji, jak pomaleji klesá napětí. Třetí zatím nemám. Tipuju, že by se dalo jezdit celý den nepřetržitě. Elektrickou regulaci rychlosti pojezdu jsem nechal bez úpravy, svislý pohyb páčky umístěné na oji však blokuji mechanickým dorazem, který se jednoduše palcem přepne vodorovně pod regulační páčku, čímž se omezí její dráha pohybu. Potom palcem jednoduše zase zpět. Funguje to spolehlivě. Bez omezení pohybu páčky rychlosti je manipulace v omezeném prostoru obtížnější. Na hnůj, štěrk, písek ideální pomocník bez jakékoliv námahy. Na dřevo bude potřeba výměnná větší korba jiné konstrukce, aby se dalo více naložit a nepadalo dřevo na hrbaté cestě.
Celková cena 27 500. Kolečko extol industrial 15, náhradní baterie 3,5, hydraulika Vevor 5,5, hadice a šroubení 0,5, třetí kolo 1, elektromateriál 0,5, nářadí 0,5, energie 0,5. Materiál ostatní, jako plechy, profily, trubky, šrouby, nerez plechy, drát apod. zásoby v ceně 0,5 ještě z provozu kovošrotu. Jinak by cena byla zhruba o 10 000 vyšší.
Domnívám se, že na přepravník s hydraulikou to není zase tak vysoká cena.
To není výrobek Isolit Bravo tak mě to zajímá jako celek a hlavně ta hydraulika Vevor .
Nemáte nějaké fotky??
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Motorové kolečko - motůčko
Nemám čím fotit, ale jak přijede někdo z mladých, tak uděláme něco.
Re: Motorové kolečko - motůčko
Dobře, rozumím. Děkuji
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "