Motorové kolečko - motůčko

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
J.A.Y.
Příspěvky: 2126
Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
Bydliště: Okr. Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorové kolečko - motůčko

#196 Nový příspěvek od J.A.Y. »

Motor ma nejaky chlazeni? Vetraci otvory a vevnitr vrtulku? Protoze delsi provoz na maly otacky by ho pak chladil min, aby mu to nedelalo zle...

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#197 Nový příspěvek od eli »

Vypadá to,že motor chlazení má, ale při zkoušení jsem nepociťoval žádný průchod vzduchu. Manévrování s malou rychlostí je v řádu několika vteřin, poté jízda normální rychlostí rovněž několika vteřin a stání na nakládce do 5 minut u kotce zvířat. Poté pojezd 1- 2 vteřiny k dalšímu kotci. Na konci stáje opět manévrování několik vteřin a výjezd do mírného kopce na sklad hnoje. Problémem je pouze vjezd a výjezd ze stáje do pravého úhlu, kde je prostor úzký a musím na dvakrát, třikrát najíždět a couvat. Potom problém nikde není, všude se dá normálně popojíždět. Poměrně úzké chodby (na klasické kolečko), proto i přepravník je úzký, ale delší. Klasické kolečko v ruce se v malém prostoru lépe otáčí, než tříkolový přepravník, i proto má řízení s ojí. Je to hodně o praxi správně najíždět, kterou získávám, ale bude jej občas ovládat i někdo jiný.
Asi bych neměl strach z přehřátí motoru z několika vteřin pomalé jízdy prakticky po rovině.

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 479
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Motorové kolečko - motůčko

#198 Nový příspěvek od Honza_2 »

Teď o uplynulém víkendu 07.09.2024 byl den otevřených dveří v podniku Isolit Bravo Jablonné nad Orlicí.
Zde kde se vyrábí Motučko.
Jezdím tam každý rok.

Pár fotek + video tady..

https://www.rajce.idnes.cz/feliciaman/a ... nych-dveri

Video tady.:

Mini traktor Motučko Hadimrška - novinka
https://youtu.be/aIeF1Rrz1bY?si=_gN5jOiTdAZuVzku

náhled na novinku mini traktoru ..
Odkaz:

https://youtube.com/shorts/5kpCmCzTC9M? ... Ozg92ItZaW

A jeden pásový dálkově ovládaný stroj také Motučko - pasák..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/RmsLzr_9SuI? ... 0Ogf5EtAe-
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#199 Nový příspěvek od eli »

Pásovej přepravník je dobrej, ale asi ta cena. Podobné jsou v prodeji a stojí raketu. Ještě na dálku ovládanou ruku s kamerou a dřevo do kotelny by se dalo nakládat a vozit z obýváku. Kamarád si koupil elektrické kolečko (čína), které má pod korbou pás a dvě opěrná vzadu. Říkal, že do podmáčené zahrady ideál.

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 479
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Motorové kolečko - motůčko

#200 Nový příspěvek od Honza_2 »

Cenu toho pásového přepravníků jsem zatím nikde nezjistil.

eli píše: stř zář 11, 2024 7:40 am .....Kamarád si koupil elektrické kolečko (čína), které má pod korbou pás a dvě opěrná vzadu. Říkal, že do podmáčené zahrady ideál.
Něco podobného jako toto??..
Odkaz:
https://youtube.com/shorts/boOlR-24_wo?feature=shared
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#201 Nový příspěvek od eli »

V podstatě podobný princip, jen má klasickou korbu. Dá se koupi i u nás.

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#202 Nový příspěvek od eli »

https://www.bonado.cz/p/elektricke-kole ... o-mtr-150k.
Našel jsem ho. Výhodou je, že elektrika má krytí do deště, což není u všech výrobců zvykem. Uvažuju, že si ho pořídím také. Namontoval bych elektrické vyklápění a změnil korbu tak, aby měla větší úhel výklopu. Podle kamaráda je skvělé do terénu, lehké, obratné. Malý úhel výklopu korby pro lepivější materiál, kdy je lépe držet obě rukojeti aby se nepřevracelo přes pás do strany.

chobotek
Příspěvky: 11448
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Motorové kolečko - motůčko

#203 Nový příspěvek od chobotek »

To mě přijde jako elegantní kombinace nevýhod kolečka a ručně vedeného dumperu. Co je výhoda? Ty třístopě věci v terénu k zlosti.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#204 Nový příspěvek od eli »

Zadní kolečka jsou víceméně opěrná, více váhy je na středovém pásu, takže ruce nenesou celou váhu nákladu. Podobně jako s nápravou uprostřed. Oproti kolečkům se dvěma koly vzadu a jedním v předu, kdy je váha rozložená prakticky na všechna kola stejně, toto řešení trochu odstraňuje neduh tří stop. Po rovném pevném terénu lze kolečko pouze vést, v terénu přizvednutím rukojetí jede víceméně jen po středovém pásu, přičemž váha působící na ruce je poměrně malá. Kamarád je v letech a hledal něco levného do špatného terénu, přičemž právě k Motůčku přikoupil kolečka, ale nedokázal v terénu nést váhu navíc v případě potřeby nadzvednutí. U tohoto pásového tvrdí, že je přesně tím, co potřeboval pro bolavá záda a špatný terén, přičemž si musel upravit výšku držadel, aby se dalo kolečko v případě potřeby nadlehčovat a dvě stopy navíc v terénu nepřekážely. Osobně jsem vyzkoušel několik tříkolových řešení, včetně Motůčka, které jede, ale váha navíc je v terénu skutečně na obtíž. Taktéž tříkolku Makita, která ruce vůbec nezatěžuje, ale skutečně nejede v terénu, převrací se a tři stopy jsou pro zlost.

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#205 Nový příspěvek od eli »

Tak po nějaké době užívání se podělím o své poznatky s provozem vlastního přepravníku. Předně je motor o výkonu 500W dostatečně výkonný, aby utáhl stroj i s velkým nákladem do kopce. Jen je třeba, aby byl dostatek váhy nákladu na hnací nápravě, aby v blátě nehrabala kola. Do více podmáčeného terénu je světlost 20cm již málo a hrozí zapadnutí. Největší zátěží bylo vožení zhruba 5 koleček štěrku na korbě. Po rovině, (zpevněný dvůr makadamem) žádný problém, jen do kopce byly jízdy pomalejší, jak ubývalo napětí na celkem malé baterii. Pro mne však rychlost až až.
S každodenním popojížděním ve stáji a vyvážením hnoje proti kopci (2x denně) vydrží baterie 6 Ah celý týden. Hydraulické čerpadlo Vevor vyklápí za 2-3 vteřiny stejně snadno a rychle s nákladem jako bez něj. Baterie 12V vydrží také týden, kdy klesne napětí na 12,4V. Plechová korba z nerezu je skvělá věc, nic moc se na ni nelepí. Nějaké vady však přepravník má, předně zbytečně velkou váhu a robustnost, která pramení z příliš silných materiálů konstrukce. Namísto 5mm plechů příště jen 3mm. Bohužel jiné zbytky materiálů mi doma nepřebývaly a kupovat se mi nechtělo. Celková délka by mohla být rovněž o něco kratší, protože zatáčení v pravém úhlu ve stáji jsem musel chvíli trénovat. Venku je to jedno. Třetí kolo s ojí je dobrá věc na manipulaci v úzkém prostoru a s diferenciálem snadná, jenom ještě chybí nějaké stupátko, abych nemusel za tím venku chodit. Rovněž by bylo dobrá nějaká jednoduchá stříška proti dešti, když vyjedu ze stáje.

Pojezdovou baterii jsem přikoupil druhou na střídání, protože hrozí vypnutí pojezdu při poklesu napětí. Vyzkoušel jsem i jízdu na obě zároveň (místo mám na 3 baterie) a výkon přepravníku klesá mnohem pomaleji, jak pomaleji klesá napětí. Třetí zatím nemám. Tipuju, že by se dalo jezdit celý den nepřetržitě. Elektrickou regulaci rychlosti pojezdu jsem nechal bez úpravy, svislý pohyb páčky umístěné na oji však blokuji mechanickým dorazem, který se jednoduše palcem přepne vodorovně pod regulační páčku, čímž se omezí její dráha pohybu. Potom palcem jednoduše zase zpět. Funguje to spolehlivě. Bez omezení pohybu páčky rychlosti je manipulace v omezeném prostoru obtížnější. Na hnůj, štěrk, písek ideální pomocník bez jakékoliv námahy. Na dřevo bude potřeba výměnná větší korba jiné konstrukce, aby se dalo více naložit a nepadalo dřevo na hrbaté cestě.

Celková cena 27 500. Kolečko extol industrial 15, náhradní baterie 3,5, hydraulika Vevor 5,5, hadice a šroubení 0,5, třetí kolo 1, elektromateriál 0,5, nářadí 0,5, energie 0,5. Materiál ostatní, jako plechy, profily, trubky, šrouby, nerez plechy, drát apod. zásoby v ceně 0,5 ještě z provozu kovošrotu. Jinak by cena byla zhruba o 10 000 vyšší.
Domnívám se, že na přepravník s hydraulikou to není zase tak vysoká cena.

jean
Příspěvky: 3709
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Motorové kolečko - motůčko

#206 Nový příspěvek od jean »

8) baterku si nakoniec kupil lithiovu?

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 479
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Motorové kolečko - motůčko

#207 Nový příspěvek od Honza_2 »

eli píše: pát říj 25, 2024 4:23 pm Tak po nějaké době užívání se podělím o své poznatky s provozem vlastního přepravníku. Předně je motor o výkonu 500W dostatečně výkonný, aby utáhl stroj i s velkým nákladem do kopce. Jen je třeba, aby byl dostatek váhy nákladu na hnací nápravě, aby v blátě nehrabala kola. Do více podmáčeného terénu je světlost 20cm již málo a hrozí zapadnutí. Největší zátěží bylo vožení zhruba 5 koleček štěrku na korbě. Po rovině, (zpevněný dvůr makadamem) žádný problém, jen do kopce byly jízdy pomalejší, jak ubývalo napětí na celkem malé baterii. Pro mne však rychlost až až.
S každodenním popojížděním ve stáji a vyvážením hnoje proti kopci (2x denně) vydrží baterie 6 Ah celý týden. Hydraulické čerpadlo Vevor vyklápí za 2-3 vteřiny stejně snadno a rychle s nákladem jako bez něj. Baterie 12V vydrží také týden, kdy klesne napětí na 12,4V. Plechová korba z nerezu je skvělá věc, nic moc se na ni nelepí. Nějaké vady však přepravník má, předně zbytečně velkou váhu a robustnost, která pramení z příliš silných materiálů konstrukce. Namísto 5mm plechů příště jen 3mm. Bohužel jiné zbytky materiálů mi doma nepřebývaly a kupovat se mi nechtělo. Celková délka by mohla být rovněž o něco kratší, protože zatáčení v pravém úhlu ve stáji jsem musel chvíli trénovat. Venku je to jedno. Třetí kolo s ojí je dobrá věc na manipulaci v úzkém prostoru a s diferenciálem snadná, jenom ještě chybí nějaké stupátko, abych nemusel za tím venku chodit. Rovněž by bylo dobrá nějaká jednoduchá stříška proti dešti, když vyjedu ze stáje.

Pojezdovou baterii jsem přikoupil druhou na střídání, protože hrozí vypnutí pojezdu při poklesu napětí. Vyzkoušel jsem i jízdu na obě zároveň (místo mám na 3 baterie) a výkon přepravníku klesá mnohem pomaleji, jak pomaleji klesá napětí. Třetí zatím nemám. Tipuju, že by se dalo jezdit celý den nepřetržitě. Elektrickou regulaci rychlosti pojezdu jsem nechal bez úpravy, svislý pohyb páčky umístěné na oji však blokuji mechanickým dorazem, který se jednoduše palcem přepne vodorovně pod regulační páčku, čímž se omezí její dráha pohybu. Potom palcem jednoduše zase zpět. Funguje to spolehlivě. Bez omezení pohybu páčky rychlosti je manipulace v omezeném prostoru obtížnější. Na hnůj, štěrk, písek ideální pomocník bez jakékoliv námahy. Na dřevo bude potřeba výměnná větší korba jiné konstrukce, aby se dalo více naložit a nepadalo dřevo na hrbaté cestě.

Celková cena 27 500. Kolečko extol industrial 15, náhradní baterie 3,5, hydraulika Vevor 5,5, hadice a šroubení 0,5, třetí kolo 1, elektromateriál 0,5, nářadí 0,5, energie 0,5. Materiál ostatní, jako plechy, profily, trubky, šrouby, nerez plechy, drát apod. zásoby v ceně 0,5 ještě z provozu kovošrotu. Jinak by cena byla zhruba o 10 000 vyšší.
Domnívám se, že na přepravník s hydraulikou to není zase tak vysoká cena.
To je zajímavé.

To není výrobek Isolit Bravo tak mě to zajímá jako celek a hlavně ta hydraulika Vevor .

Nemáte nějaké fotky??
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#208 Nový příspěvek od eli »

Nemám čím fotit, ale jak přijede někdo z mladých, tak uděláme něco.

eli
Příspěvky: 259
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Motorové kolečko - motůčko

#209 Nový příspěvek od eli »

jean píše: pát říj 25, 2024 4:36 pm 8) baterku si nakoniec kupil lithiovu?
Ano, lithiovou, uvidím kolik vydrží cyklů nabíjení. Tady zatím jednou týdně nabíjím.

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 479
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Motorové kolečko - motůčko

#210 Nový příspěvek od Honza_2 »

eli píše: pát říj 25, 2024 5:43 pm Nemám čím fotit, ale jak přijede někdo z mladých, tak uděláme něco.
Dobře, rozumím. Děkuji
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“