Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Moderátor: Lukashil
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Takze aj u mna došlo k výmene odstredivky za plnoprietokac a potvrdilo sa že odstredivku som už mal poriadne vybehanu. Po výmene sa sa mi tlak za studena a aj po zahriati ale bez záťaže držal na 5 atm oproti odstredivke kde som mal tlak 2,5 takze zatiaľ spokojnosť.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Zdravím traktoristy,
mám takový kuriózní problém. Mám Zetor 3511 rok 1969 ježděný na M6AD, s traktorem se jezdí málo, proto se olej moc často nemění. Až se skoro stydím to tady přiznat, ale poslední výměna se protáhla na cca 10 let. Lhůta výměny ale není předmětem mého příspěvku. Teď mezi svátky bylo volno, tak jsem se konečně rozhodl olej vyměnit. Zahřál jsem motor, vypustil olej, nechal týden vykapat, vyčistil vanu, sací koš. Potom jsem sundal baňky se sítkama a pustil jsem se do jejich čištění v benzinu. Po vyčištění sítek jsem se zhrozil. Já mám všechna sítka jemná - označena (2) - všech 24 - v hrubém i jemném čističi. Na tento systém filtrace ten traktor jezdí už desítky let. Olej už se samozřejmě měnil xkrát, ale vždy se sítka vyčistila a vrátila tam, kde byli a nikdo si toho nevšiml. Představuji si, jak to asi teď od poslední výměny oleje probíhalo. Řekněme po roce se jemná sítka v hrubém čističi zanesla natolik, že už jimi olej neprošel. Takže posledních devět let olej pouze cirkuloval přes pojistný ventil na tělese čističe a vůbec se nefiltroval. Je má představa správná? Jaké navrhujete řešení? Rozmýšlel jsem se nad koupí 12 kusů hrubých sítek, 100 Kč/ks, takže 1.200 Kč nebo nad koupí přestavbové sady na plnoprůtok za 1.000 Kč, zvítězil plnoprůtok - levnější,modernější,lepší filtrace oleje. Jak ale po takovéto dlouhodobé bezfiltrační kůře bude vypadat motor zevnitř? Navrhujete nějaký proplach? Zkrátka jak by jste toto řešili vy? Moc děkuji za jakékoli návrhy, rady či připomínky.
mám takový kuriózní problém. Mám Zetor 3511 rok 1969 ježděný na M6AD, s traktorem se jezdí málo, proto se olej moc často nemění. Až se skoro stydím to tady přiznat, ale poslední výměna se protáhla na cca 10 let. Lhůta výměny ale není předmětem mého příspěvku. Teď mezi svátky bylo volno, tak jsem se konečně rozhodl olej vyměnit. Zahřál jsem motor, vypustil olej, nechal týden vykapat, vyčistil vanu, sací koš. Potom jsem sundal baňky se sítkama a pustil jsem se do jejich čištění v benzinu. Po vyčištění sítek jsem se zhrozil. Já mám všechna sítka jemná - označena (2) - všech 24 - v hrubém i jemném čističi. Na tento systém filtrace ten traktor jezdí už desítky let. Olej už se samozřejmě měnil xkrát, ale vždy se sítka vyčistila a vrátila tam, kde byli a nikdo si toho nevšiml. Představuji si, jak to asi teď od poslední výměny oleje probíhalo. Řekněme po roce se jemná sítka v hrubém čističi zanesla natolik, že už jimi olej neprošel. Takže posledních devět let olej pouze cirkuloval přes pojistný ventil na tělese čističe a vůbec se nefiltroval. Je má představa správná? Jaké navrhujete řešení? Rozmýšlel jsem se nad koupí 12 kusů hrubých sítek, 100 Kč/ks, takže 1.200 Kč nebo nad koupí přestavbové sady na plnoprůtok za 1.000 Kč, zvítězil plnoprůtok - levnější,modernější,lepší filtrace oleje. Jak ale po takovéto dlouhodobé bezfiltrační kůře bude vypadat motor zevnitř? Navrhujete nějaký proplach? Zkrátka jak by jste toto řešili vy? Moc děkuji za jakékoli návrhy, rady či připomínky.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
lacnejsie vyjdu nove hrube sitka a pokial nie je v najblizsej dobe planovana GO motora tak plnoprietokovy filter tam nema zmysel davat ak ten traktor xy rokov jazdil v podstate bez filtracie (ak sa daju jemne sitka na miesto hrubych tak sa extremne rychlo zanesu a olej nie je filtrovany - ale lepsie nefiltrovany olej ako ziadny, stare auta znacky skoda mali obtokovu filtraciu, kde len mala cast objemu oleja prechadzala filtrom a vecsia cast sa valila bez filtracie z vane priamo na kluku a aj tak to nabehalo pomerne dost pri vcasnej vymene oleja...)
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Ja bych vymenil sitka za plnoprutok a par vymen oleje bych udelal castejsi - treba kazdy rok. S malym najezdem pak iterval prodlouzit na dva roky a toho se uz drzet. Litr ADcka stoji okolo 50-60korun. Jednou za dva roky obetovat 6 stovek nikoho nepolozi.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Preboha, ja fakt nechapem ludi. Dat par korun na pravidelnu udrzbu sa im vidi vela. Nasledna generalka motora a tesia sa ze to " stalo iba ". Hlava mi nebere. Tych doslova par susnov, co kazdy rok vymenim olej a vlozky v naftovytch filtroch som videl aj vidiet budem. A to rocne urobim mozno 100 MH aj to uz prehanam.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
No snad jsem toho tolik nerekl....
100mth uz neni uplne malo, kor na 3011. To se v traktu uz neco nasedis. Jestli kolega vyjede parkrat do roka, muze najet treba 10-20mth a to se ti olej snad ani nezaspini. Ale kazdej je svepravnej, tak si to udela podle svyho rozumu.
100mth uz neni uplne malo, kor na 3011. To se v traktu uz neco nasedis. Jestli kolega vyjede parkrat do roka, muze najet treba 10-20mth a to se ti olej snad ani nezaspini. Ale kazdej je svepravnej, tak si to udela podle svyho rozumu.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Zbytečná kovbojka kvůli tomu bych řekl Když se tomu motoru nic nestalo doteď, tak výměn ten olej a neřeš to. A jestli nechat sítka nebo dát filtry je podle mě při tvém nájezdu motohodin asi jedno, pokud aspoň jednou za 2 roky udeláš výmenu oleje
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Pavel:
presne tak by som to riešil aj ja . A kľudne by som nechal aj tie sitká, v podstate ich tiež mám v našom Z-4611. Akurát by som ich poskladal tak, ako majú byť (č1 a č2)
presne tak by som to riešil aj ja . A kľudne by som nechal aj tie sitká, v podstate ich tiež mám v našom Z-4611. Akurát by som ich poskladal tak, ako majú byť (č1 a č2)
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
chlapi čeká mě výměna oleje na 50 Super...máte někdo zkušenosti s jinou filtrací jak sítka? viz odkaz, už se dokonce dělá i papírová vložka místo sítek, má to smysl?
https://eshop.agroad.cz/eshop-2507-7003 ... oleje.html
nebo radši předělat na patronu?
https://eshop.agroad.cz/eshop-kategorie ... tml#eplist
https://eshop.agroad.cz/eshop-2507-7003 ... oleje.html
nebo radši předělat na patronu?
https://eshop.agroad.cz/eshop-kategorie ... tml#eplist
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Jasem koupil na supra sadu na bazosi kolem 1000,-cca a zatim vpohode vse slape,cisteni sitek mne vubec nbavilo,ani casove
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
A máš tedy dvě patrony? Nebo jednu prázdnou banku či zaslepku? Díky
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Jojo mam dve patrony
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Ahoj, nevíte někdo prosím jaký je závit na spínači pro kontrolku tlaku oleje co je v mazacím kanále bloku motoru u Z 6245? Taky se chystám vyměnit odstředivku za patronu a chci si před tím změřit aktuální tlak. Že bych si na to zatím sehnal redukci pro manometr. Díky
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Díkyjojo7011 píše:10x1
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba