MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Moderátor: Lukashil
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Tie prsia su s turbo motora. Tam sa napaja prepad oleja s turba.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Díky za odpověď.
Z7711, Z3011, Z Super P, Nakladač Nujn 100, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Zdar mistři. Jaké jsou to vlastně maximální otáčky u motorů zetor? Jmenovité jsou 2200 a maximální 2400?
Z7711, Z3011, Z Super P, Nakladač Nujn 100, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Jmenovité otáčky motoru se vztahují provozní charakteristiky. Jde o jednu z tzv. štítkových hodnot.
maximální otáčky to nejsou.
Nedá se to paušalizovat na každý motor zetor.
Zetor muže točit i 3000 ale nesmí mít závaží na klikovce,musí mít kvalitní olej pro těžký provoz pro vysokootáčkové motory , olej se musí měnit častěji každý rok.
Proč tak honit motor, spíše je to o stylu práce a stavu příslušenství k traktoru.
https://www.profistroje.cz/motor-zetor-z-1005_1711.html
maximální otáčky to nejsou.
Nedá se to paušalizovat na každý motor zetor.
Zetor muže točit i 3000 ale nesmí mít závaží na klikovce,musí mít kvalitní olej pro těžký provoz pro vysokootáčkové motory , olej se musí měnit častěji každý rok.
Proč tak honit motor, spíše je to o stylu práce a stavu příslušenství k traktoru.
https://www.profistroje.cz/motor-zetor-z-1005_1711.html
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Mám možnost dovézt si betonové pražce zadarmo, ale je to celkem kus po hlavní silnici, tak jestli můžu při dopravě točit motor třeba 2300 otáček, aby to trochu jelo. Mám z 7711 a motor po go.
Z7711, Z3011, Z Super P, Nakladač Nujn 100, Bss 3,5t, Bss P73S, RUR 5
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ahoj, za mě se to učilo takto : jmenovité otáčky jsou takové, při kterých dokáže motor dlouhodobě odevzdávat svůj výkon. Maximální takové ve kterých ještě nedojde k jeho poškození, nebo destrukci. (už nemusí odevzdávat výkon, ale třeba tě tlačí naložený vlek z kopce a roztáčí ti to motor bez dodávky paliva).
No a pak jsou ještě další otáčky jako třeba přeběhové, při max.vykonu atd ...
No a pak jsou ještě další otáčky jako třeba přeběhové, při max.vykonu atd ...
Zetor 8011
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Podle mě je nesmysl hnát motor o 100/200 otáček rychleji, navíc nad jmenovité otáčky, jen abych přijel domů o něco dřív. O kolik km/h rychleji to pojede? O kolik to schroustá víc nafty a o kolik se zkrátí dlouhodobým během v maximálních otáčkách životnost motoru? Má to cenu?
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Tak by ma zaujímalo, ako sa dá normálne presvedčiť takýto motor, aby točil 3000 otáčok, keď je tam regulátor, ktorý ich obmedzuje.
Ale teraz vážne, ak má motor uvádzané menovité otáčky 2200, tak to znamená, že do ich dosiahnutia môže čerpadlo dodávať max. dodávku paliva (podľa zaťaženia). Po prekročení týchto otáčok začína regulátor obmedzovať dodávku paliva a pri 2400 (maximálne prebehové otáčky) je už dodávka nulová. Na niektorých motoroch, keď bežali na plný plyn pri malom zaťažení bolo počuť, ako tie otáčky kolíšu podľa toho, ako regulátor pracoval. Teda ak by niekto chcel mať na takomto motore maximálne otáčky 3000, musel by prestaviť regulátor. Tá regulácia max. otáčok je tam preto, aby nedošlo k mechanickej deštrukcii motora vplyvom veľkých zotrvačných síl vzhľadom na hmotnosť pohybujúcich sa komponentov.
Ale teraz vážne, ak má motor uvádzané menovité otáčky 2200, tak to znamená, že do ich dosiahnutia môže čerpadlo dodávať max. dodávku paliva (podľa zaťaženia). Po prekročení týchto otáčok začína regulátor obmedzovať dodávku paliva a pri 2400 (maximálne prebehové otáčky) je už dodávka nulová. Na niektorých motoroch, keď bežali na plný plyn pri malom zaťažení bolo počuť, ako tie otáčky kolíšu podľa toho, ako regulátor pracoval. Teda ak by niekto chcel mať na takomto motore maximálne otáčky 3000, musel by prestaviť regulátor. Tá regulácia max. otáčok je tam preto, aby nedošlo k mechanickej deštrukcii motora vplyvom veľkých zotrvačných síl vzhľadom na hmotnosť pohybujúcich sa komponentov.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ani klukovka a zotrvacnik neboli vyvazovane do takych otacok.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
mě se to povedlo, ale to čerpadlo na traktoru bylo nějaký divný občas pouštělo jen 2300 jindy i trochu víc asi jak se mu chtělo
malej traktorista v malým traktoru
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ahoj všem, mám dotaz ohledně vstřikovacích čerpadel na motorech Z3001. V rodině máme 3011 s čerpadlem 2413 (čerpadlo na přírubě bloku). A v regále doma je (nejspíš) nepoužitý čerpadlo 1713 (měly to starší typy s hardy spojkou a podávačku na prsou, má to čudla jak na supru).
Otázka zní: jsou elementy nebo ideálně celej vnitřek záměnný? Máte někdo zkušenost ?
Láká mě že to bude původní výroba a nemusel bych je kupovat. Podle osazovacích tabulek je stejnej předpis, regulátor i pružina regulátoru.. ale nejspíš jinej přesuvník a určitě jiný podávací ( - ale to mám a chodí). Jde mi o to, že ten motor nechytá teplej ani studenej, musim s tim vysloveně zatočit, aby to chytlo. Další věc je takový ,,poštěkávání" - jde to na volnoběh hrozně nepravidelně, jak fichtl, pak v točkách docela cajk. Na předvstřik to moc nereaguje, spíš to je horší. Trysky mám koupený - těma začnu, pak asi to čerpadlo. Čerpadlářovi po několika problémech nevěřím a chci si bejt aspoň trochu jistej stranou. Díky.
Otázka zní: jsou elementy nebo ideálně celej vnitřek záměnný? Máte někdo zkušenost ?
Láká mě že to bude původní výroba a nemusel bych je kupovat. Podle osazovacích tabulek je stejnej předpis, regulátor i pružina regulátoru.. ale nejspíš jinej přesuvník a určitě jiný podávací ( - ale to mám a chodí). Jde mi o to, že ten motor nechytá teplej ani studenej, musim s tim vysloveně zatočit, aby to chytlo. Další věc je takový ,,poštěkávání" - jde to na volnoběh hrozně nepravidelně, jak fichtl, pak v točkách docela cajk. Na předvstřik to moc nereaguje, spíš to je horší. Trysky mám koupený - těma začnu, pak asi to čerpadlo. Čerpadlářovi po několika problémech nevěřím a chci si bejt aspoň trochu jistej stranou. Díky.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Jestli věříš nebo nevěříš je jedno, stejně to k někomu musiš dovíst... to, že je nejetý neznamená, že je dobrý. Záleží na skladování, klidně můžou bejt elementy v tahu... za takovou opravu, ti stejně nikdo ručit nebude... element seženeš do litru i s daní v pohodě, má smysl se s tím jebat s nejistým výsledkem? Pokud chceš ušetřit, to "nový" čerpadlo prodej a oprav pořádně to ježděný.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ok díky. Kdybyste někdo věděl kdo by udělal čerpadlo kolem Liberce nebo Boleslavi uvítám tip.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ahoj, hele tady je to mizerný- starej Kubíček v Rovensku nedělá, Pencine u Turnova ( co cejchujou zachografy) prý už taky ne ( dělali dobře- zkus někde vyguglit tel..). Dělaj na Dlouhých mostech , seřízený dobře, cena dobrá ale ožvejkaný šrouby, nic moc neomytý, nepůsobilo to na me hezky..
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Kdyby sis chtěl udělat výlet, čerpadlář je v Martinicích v Krk., jezdí tam hafo lidí z širokýho okolí. Měl jsem u něj čerpadlo několikrát a nikdy žádný problém. Před prodejem svýho starýho čerpadla, jsem ho u něj měl, pán co si pro něj pak přijel, povídal, že ho dá odzkoušet ale už se pak neozval. Takže buď bylo udělaný opravdu pořádně nebo to neřešil a chtěl jen slevit...