VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Moderátor: Lukashil
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Měl bych dotaz. Zbylo mi doma po opravě motoru vstřikovací čerpadlo ze Zetoru 70. Má označení 2444. Lze toto čerpadlo dát i do motoru Zetoru 4011? Samozřejmě po nastavení na daný motor. Nevím, jak je to se záměnou vstřikovacích čerpadel u Zetorů.
Díky.
Díky.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Cerpadlar by ho musel cele prestavat a nastavit. Za tie peniaze zozenies origo cerpadlo po oprave pre 4011.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Prečo celé prestavať? Rozdiel bude v dávke a môže sa líšiť počiatok vstreku.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Elementy su asi rovnake. Ine je casovanie vačky cerpadla.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Vačka môže mať iný tvar, ale okrem výmeny s ňou čerpadlár nič nespraví, ale iné nastavenie počiatku vstreku by to skorigovalo. Niečo sa mi marí, že keď nám nastavoval čerpadlár čerpadlo na 5718 tak na druhé čerpadlo kázal nastaviť iný počiatok.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
A potom keď sa s kapilarou nastavuje predvstrek, tak sa to nemusí podariť. Tak tam "odborníci" vybrusujú všelijaké drážky...
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
No ja som na dvojité značenie pri skladaní 25 doplatil, nevšimol som si, že na kolese vačky niekomu nestačila originál značka a zhruba o 90°si spravili vlastnú. Až pri štartovaní prišlo sklamanie, keď cez výfuk nasával a dymil zo sania.
Na Majorci nešlo nastaviť presne požadovaný počiatok, lebo viac nepustilo uchytenie čerpadla, ale chýbal pridať necelý stupeň, tak to aspoň ľahšie štartuje.
Na Majorci nešlo nastaviť presne požadovaný počiatok, lebo viac nepustilo uchytenie čerpadla, ale chýbal pridať necelý stupeň, tak to aspoň ľahšie štartuje.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Zakladny predvstrek je u UR1 a tiez aj UR2 dany postavenym rozvodom motora, pouzitou zubovou spojkou na vačke cerpadla a samotnou pouzitou vačkou pre dany typ vstrekovacieho cerpadla a motora. Tie tri ovalne diery na prirube telesa vstrekovacieho cerpadla su len na jemne doladenie + - len par stupnov. Nejake väcsie stupnove rozdiely v predvstrekoch sa tym dohnat nedaju. Preto tie rôzne upravy pilnikom u spojok a dier prirub.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Viem, že je niekoľko druhov unášačov na čerpadlách s rôznim značením, kde sa mení poloha drážky na pero proti chýbajúcenu zubu. Viem, že aj v našom prípade bol vybrúsený ďalší zub už veľa a drážky uchytenia čerpadla málo.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
A tak to väčšinou dopadne, ked sa niektory domaci "odbornici" snažia napchat to čo tam nepatrí
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Ono se spíš dohání nakroucená hřídel kompresoru, málo komu se kvůli takový "blbosti" chce rozhazovat rozvody s kompresorem než, že by se tam cpalo za každou cenu cokoliv jinýho...
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
Nedavno som na YT. pozeral video ako hriadel pohony cerpadla menil bez rozborky predku (prsia) motora. Je to kus drbacka ale ide to.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
pavel sk : souhlasím
Na Zetor 50 jde napasoval skoro každé čerpadlo čtyřválcové od Palu které jde přišroubovat.
Musí se na čerpadle najít první válec, polohu v čerpadle uzavření palivového kanálku.
Na Zetor 50 jde napasoval skoro každé čerpadlo čtyřválcové od Palu které jde přišroubovat.
Musí se na čerpadle najít první válec, polohu v čerpadle uzavření palivového kanálku.
Re: VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO
To možná tak na motoru s lehkejma prsama ale nejsem si jist jestli u nich lze sundat řemenici s nápravou... těžký prsa tak možná bez kompresoru, s kompresorem ti klínek kola tlačí s hřídelí i tu vložku v ložisku, tím ti jede celá sestava kompresoru a končí to ohnutou vidličkou řazení kompresoru... můj případ a to jsem měl kolo sundaný, jen jsem byl líný dolovat ven klínek z hřídele, však to musí projít... no neprošlo, musel klínek ven, pak vyrazit samotnou hřídel...