Prosím tě věděl bys konkrétní řj ? Mám na zetoru origo žhavící svíci ale na čudlred.bill píše: ↑pon lis 20, 2023 10:13 am Proč tam cpát něco složitýho z ducata, když je cesta origo žhavení zetor(hlavní díly snad ještě problém nejsou, jen bižu kolem ale to se dá řešit). Nebo řešení z avie i s její nevýhodou(časem tekoucí svíčka). Případně kombinace avie(svíčka) a zetoru(uzavírací ventil nafty)... tady těžko říct jestli jsou obě svíčky shodný a zda by šla použít zetor řj s aviackou svíčkou. Já mám na traktoru dodělaný žhavenení z eko motorů a funguje to dlouhý roky... bez řj to fungovalo dost prapodivně, po montáži řj to funguje spolehlivě(zatím)...
Žhavení v sání
Moderátor: Lukashil
Re: Žhavení v sání
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T
Vlek 3,5T
Re: Žhavení v sání
Elm. ventil 53.009.915, svíčka 53.009.914, přívody nafty 53.009.109 a 53.009.119(nejsou úplně nutný a už před lety byl problém je sehnat), řj 6245-5728, zbytek věcí je k dohledání v katalogu který už obsahuje eko motory. V něm je i schéma zapojení, něco je i v knížce od Lupoměcha. Držák toho elm. ventilu asi neseženeš, taky jsem ho vyráběl. Origo je chycený pod šrouby držáku altíku a jde nahoru před hlavy(prochází mezi trubkou k topení a přívodu oleje k turbu). Pokud máš i turbo není tam zrovna 2x místo, pokud turbo nemáš je to lepší s místem. To platí pokud bys scháněl i origo hadičky, pokud s nima budeš improvizovat můžeš ten ventil umístit asi kam chceš, ale držák musí být ukostřen. Ventil má letovaný jeden vývod na tělo(dalo by se odletovat a ukostřit přímo konektorem asi)...
Nevím jak máš zapojenou naftu, jestli ala avie s nádobkou, nevím jak to bude fungovat. Zetor má odbočku z přívodu nafty do vstřik. čerpadla. Mezi svíčkou a čerpadlem je elm. ventil ten řj ovládá taktéž. Co vím tak řj prvně nažhavý svíčku, zhasne kontrolka, přestane žhavit a otevře ventil... Co se děje dál když začneš startovat těžko říct... ale nějakou dobu to dožhavuje, jestli opět začne řj napájet svíčku nebo se spirála drží rozžhavená od nafty a žhavení ukončuje zavření přívodu nafty nevim, to jsem nikdy nezkoumal... ale u vylítanýho motoru bylo znát kdy se žhavení ukončilo...
Nevím jak máš zapojenou naftu, jestli ala avie s nádobkou, nevím jak to bude fungovat. Zetor má odbočku z přívodu nafty do vstřik. čerpadla. Mezi svíčkou a čerpadlem je elm. ventil ten řj ovládá taktéž. Co vím tak řj prvně nažhavý svíčku, zhasne kontrolka, přestane žhavit a otevře ventil... Co se děje dál když začneš startovat těžko říct... ale nějakou dobu to dožhavuje, jestli opět začne řj napájet svíčku nebo se spirála drží rozžhavená od nafty a žhavení ukončuje zavření přívodu nafty nevim, to jsem nikdy nezkoumal... ale u vylítanýho motoru bylo znát kdy se žhavení ukončilo...
Re: Žhavení v sání
No je to 9540 a nafta je tam řešena myslím že od přívodu k čerpadlu no akorát má ještě svoji skleničku se sítkem a ruční kohoutek. Svíčka tam je už origo a i funguje ale no radši bych byl aby si to žhavilo samo inteligentně a ne držením čudle
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T
Vlek 3,5T
Re: Žhavení v sání
95 a spol. tam bylo povícero řešení žhavení. Není záruka, že svíčka z UŘ3 je stejná jako u UŘ1... Origo jednotky pro UŘ3 jsou jiný, jestli nějako měnili i systém žhavení ale nevim... to co jsem vypisoval já platí pro UŘ1... třeba tady na konci stránky https://www.monsta.cz/350-zakladni-elek ... ci-svicky/# čím se ale od sebe liší nebo jestli jsou záměnný nevím
Re: Žhavení v sání
Take dost podobne relé zhavenia ma aj svokor na Avii Furgon zo žhavyčami (tyčinky) uz v hlave. To relé je tam namontovane origo po lavej strane motora na karoserii.
Re: Žhavení v sání
Proč sem cpeš předehřev nafty? On tu někdo jezdí na olej, źe by s tím měl problém...
Je možný, že je to stejný s novějším žhavením u avky. Nemůžu nic tvrdit UŘ3 neznám, jen vím, že tam to bylo víc druhů... narazil jsem na to právě kdysi, když jsem řešil eko motoru(dával se do 72) a původně se to žhavení zapojilo jen na čudla a to moc dobře nefungovalo. Po nějakých letech jsem se dopátral k tý origo jednotce a začalo to fungovat korektně a nebyl problém traktor nastartovat ani v mrazech bez předehřevu tělesem v bloku... žhaviče v hlavách by byly sice lepší ale bohužel, tohle je lepší než nic když není možnost 230V a potřebuješ za každou cenu nastartovat i v mrazech...
Je možný, že je to stejný s novějším žhavením u avky. Nemůžu nic tvrdit UŘ3 neznám, jen vím, že tam to bylo víc druhů... narazil jsem na to právě kdysi, když jsem řešil eko motoru(dával se do 72) a původně se to žhavení zapojilo jen na čudla a to moc dobře nefungovalo. Po nějakých letech jsem se dopátral k tý origo jednotce a začalo to fungovat korektně a nebyl problém traktor nastartovat ani v mrazech bez předehřevu tělesem v bloku... žhaviče v hlavách by byly sice lepší ale bohužel, tohle je lepší než nic když není možnost 230V a potřebuješ za každou cenu nastartovat i v mrazech...
Re: Žhavení v sání
Protože je to o viskozitě nafty a aerosolu ze vstřiku .
Re: Žhavení v sání
Jo? Takže když motor nebude mít kompresy ale budu mít teplou naftu tak nastartuju? Asi ne, že? Zatím co když nebudu mít kompresy a zahřeju vzduch v sání, je jedno jakým způsobem a budu mít studenou naftu tak nastartuju(samozřejmě nepočítám letní naftu v -20°C atd)... Takže to ohřívání nafty tam není z důvodu startovatelnosti studenýho motoru ale spíš vzhledem k ekologii. Ze změnou teploty se mění objem, tím se mění vstřikovaná dávka(žádný enormní rozdíl v tom nebude ale laboratorní testy, známe dieselgate...) a tím i emise motoru... U těch motorů o kterých je tu řeč, to je hlavně o celkovým stavu motoru(komprese, předvstřik atd.) ne o teplotě nafty.
Re: Žhavení v sání
Píšu něco takového že motor bez komprese, ono jde utěsnit něstnost mot .olejem, když bude vstřik rozprašovat jak zahradní hadice tak motor nenastaruješ, i ze super kompresí.
Podchlazená nafta špatně prochazí palivovým filtrem takže vstřikovací čerpadlo špatně nasaje vstřik tryska málo rozpráší naftu dříve se to ředilo troškem benzínu právě kvůli vyskozitě.
Naftový aerosol pořebuje teplotní šok pro vznícení, ono je to hodně o startovacích otáčkách motoru a o plném plynu.
Podchlazená nafta špatně prochazí palivovým filtrem takže vstřikovací čerpadlo špatně nasaje vstřik tryska málo rozpráší naftu dříve se to ředilo troškem benzínu právě kvůli vyskozitě.
Naftový aerosol pořebuje teplotní šok pro vznícení, ono je to hodně o startovacích otáčkách motoru a o plném plynu.
Re: Žhavení v sání
Myslím si že teplota nafty pri vstrekovaní je takmer zanedbateľná, aký je vstreknutý objem nafty oproti objemu stlačeného vzduchu. Oveĺa podstatnejšie je čo najlepšie rozprášenie v kompresnom priestore. Jednobodové vstrekovanie je toho dôkazom, Ifa motory majú pri teplotách už pod +5° problém. Poulm nahradil jednobodové trisky za viacbodové a šrartovanie sa mu dosť zmenilo, aj keď na to nebol spaľovací priestor uspôsobený. Žhavenie v saní je jedna z najjednoduchších foriem na zlepšenie štartov za studena. Priame žhavenie by bolo ideálne, ale doplniť ho je nemožné. Zetory 25 mali špirálu aj v saní, ale tá je bez žhavičov v komôrkach takmer zanedbateľná.
Re: Žhavení v sání
Tak hlavně píšeš, že to je o naftě a taháš nesmyslně předehřev nafty do vlákna o žhavení... a můžu tě ubezpečit, že jsem do nafty benzín nikdy nepřidával, nikdy naftu nenahříval a pokud byl motor mechanicky ok nebyl důvod aby nenastartoval... Tak mi prozraď co dělám teda blbě, že mi vstřiky studenou naftu asi rozprašují? Něco jinýho bylo když se v zimě musela vytáhnout záložka v který zůstala letní nafta, tam se kolikrát muselo vyhodit jak sejtko ze skleničky tak filtr... jak se to pak rozředilo zimní naftou + aditiva nebyl žádný problém...
Taky netvrdím, že jsi schopen poznat rozdíl mezi studenou/teplou naftou. Pouze tvrdím, že předehřev nafty u aut bude spíš z důvodů ekologie než startovatelnosti za studena... Jasně neznám fitrovatelnost jednotlivých filtrů ale jeden z udajů nafty je její filtrovatelnost vzhledem k teplotě. Takže i tu zimní naftu v zimě to musí přes filtry procpat i bez předehřevu...
Taky netvrdím, že jsi schopen poznat rozdíl mezi studenou/teplou naftou. Pouze tvrdím, že předehřev nafty u aut bude spíš z důvodů ekologie než startovatelnosti za studena... Jasně neznám fitrovatelnost jednotlivých filtrů ale jeden z udajů nafty je její filtrovatelnost vzhledem k teplotě. Takže i tu zimní naftu v zimě to musí přes filtry procpat i bez předehřevu...
Re: Žhavení v sání
Thovt byl recky buh moudrosti a poznani. Dlouhou dobu se potykam s myslenkou ze j to bud novy profil uzivatele autoklasik a nebo vyhledavaci robot ktery se zde zdokonaluje v konverzaci k tematu
Stydím se za tuto zem
Re: Žhavení v sání
Já ho nechci nijak shazovat, jsou věci který má v malíku a přehled v nich... ale občas radí stylem, že stejně vlastně neporadí nebo jen nějak napůl... a občas nevím jestli záměrně, to úplně odkloní k něčemu co se vůbec původně neřešilo... jako teď ten předehřev nafty, před tím ty doutnáky atd...
Re: Žhavení v sání
To je moje motto chytrému napověz hloupého kopni.