Typ převodovky u 5745
Moderátor: Lukashil
Re: Typ převodovky u 5745
Samosvorny diferencial je furt uzamknuty a ked nastane znacny rozdiel uhlovych rychlosti medzi kolesami, tak otvori. Najcastejsie odpoji koleso s vacsou uhlovou rychlostou. A to ci sa jedna napr. o system celnych zubovych spojok ( Eaton Nospin ), alebo o snekovy Torsen prip. kolikovy, alebo lamelovy to je jedno. Vzdy sa jedna o samosvor, len kazda firma si chrani svoj system ochrannou znackou ako uz spominany Nospin a pod.
Re: Typ převodovky u 5745
Takže v podstatě je to to samé zda no spin či samosvor...
Pokusím se sehnat nějakou relativně dobrou nápravu, teď mi 1 za 70... utekla. Ale mám požadavek na samosvor, či no spin. Jelikož nechci nějakou nápravu koupit bez tohoto systému a hned ho tam montovat. Těžko říct zda se dají sehnat i nějaké zachovalé.... aby nepřeskakovaly už při koupi.
Pokusím se sehnat nějakou relativně dobrou nápravu, teď mi 1 za 70... utekla. Ale mám požadavek na samosvor, či no spin. Jelikož nechci nějakou nápravu koupit bez tohoto systému a hned ho tam montovat. Těžko říct zda se dají sehnat i nějaké zachovalé.... aby nepřeskakovaly už při koupi.
Zetor 5745-7745
Re: Typ převodovky u 5745
Nemáš pravdu samosvor a no-spin(automatický diferák) fungují úplně jinak... No-spin je v klidu stále seplý a až jízda v zatáčce z něj udělá "diferák"(to ještě ne vždy, je k tomu potřeba určitý odpor, na hladku se mu moc rozpínat nechce). Zatím co samosvor je "klasický" diferák a k uzamčení dochází až při prokluzu kola(lamelový samosvor).
Nemáš z čeho vybírat, do těžký nápravy je pouze No-spin. Lamelovej samosvor je jen do Carrara.
Nemáš z čeho vybírat, do těžký nápravy je pouze No-spin. Lamelovej samosvor je jen do Carrara.
Re: Typ převodovky u 5745
Samosvor je vacsinou pri rovnakej obvodovej rychlosti kolies zamknuty. Existuju vsak aj take co sa zamknu az ked dojde k vyrazne dlhemu preklzu jedneho z kolies. Vyhodou je dlhsia zivotnost pneumatik a klbov.
Aj lamelovy napr. u traktora moze mat presne ten isty princip co Nospin len pruziny neptretlacaju celne zubove spojky, ale lamely. Nevyhodou lameloveho samosvoru je jeho obmedzena svornost caa. 70% co vyplyva z toho, ze lamely prirodzene preklznu ( pre porovnanie Nospin ma 100% svornost ). A moze byt aj taky ktory lamely zopne az pri vyraznom preklze jedneho z kolies, videl som to napr. v americkych pickupoch a pod. Je toho spustu.
Vo vseobecnosti sa da povedat, ze pod pojmom samosvorny diferencial sa da rozumiet automaticka uzavierka diferancialu. Rozpinanie a spinanie sa deje samo automaticky bez zasahu cloveka.
Existuje tiez aj elektronicky riadeny tzv. aktivny diferencial co je najkomfortnejsie riesenie, ale aj najdrahsie, ktory plynule prerozdeluje krutiaci momet, tak aby koleso ktore ma najlepsie adhezne podmienky dostalo najviacej krutiaceho momentu co je z hladiska dynamiky jazdy najidealnejsie. Tych aktivnych diferencialov, je tiez viacero roznych principov.
Dalej este existuje aj tzv. EDS ( elektronische difernciaj spere ) co je vlastne softwarova nadsavba systemu ABS a maju skoro vsetky osobne auta ( cca. od roku 2000 ), len vodici o tom casto ani netusia, ze nieco take v aute vobec maju. Funguje to na uplne jednoduchom principe. Ked RJ systemu ABS zisti ze napr. lave koleso ( ma horsie adhezne podmienky je v preklze) sa toci na prazdno ( prehrabuje napr. na lade, snehu, blate, prachu, alebo sutri ) a prave koleso ( ma lepsie adhezne podmienky ) stoji napr. na suchom asfalte, tak jednoducho sama pribrzdi lave koleso ( chyti brzdovy kotuc ) , cim prinuti diferencial aby sa otacalo prave koleso co stoji na asfalte, ktore nasledne zaberie a auto sa pohne z miesta. Je to doprevadzane takym specifickym zvukom ( chrrrm, chrrrm, chrrrm ) ktory vydava cerpadlo a prepustacie ventily v ABS. Takze ked pri pohynani pustis spojku a budes pocut crhrrm, tak uz budes vediet, ze zapina uzavierka.
Aj lamelovy napr. u traktora moze mat presne ten isty princip co Nospin len pruziny neptretlacaju celne zubove spojky, ale lamely. Nevyhodou lameloveho samosvoru je jeho obmedzena svornost caa. 70% co vyplyva z toho, ze lamely prirodzene preklznu ( pre porovnanie Nospin ma 100% svornost ). A moze byt aj taky ktory lamely zopne az pri vyraznom preklze jedneho z kolies, videl som to napr. v americkych pickupoch a pod. Je toho spustu.
Vo vseobecnosti sa da povedat, ze pod pojmom samosvorny diferencial sa da rozumiet automaticka uzavierka diferancialu. Rozpinanie a spinanie sa deje samo automaticky bez zasahu cloveka.
Existuje tiez aj elektronicky riadeny tzv. aktivny diferencial co je najkomfortnejsie riesenie, ale aj najdrahsie, ktory plynule prerozdeluje krutiaci momet, tak aby koleso ktore ma najlepsie adhezne podmienky dostalo najviacej krutiaceho momentu co je z hladiska dynamiky jazdy najidealnejsie. Tych aktivnych diferencialov, je tiez viacero roznych principov.
Dalej este existuje aj tzv. EDS ( elektronische difernciaj spere ) co je vlastne softwarova nadsavba systemu ABS a maju skoro vsetky osobne auta ( cca. od roku 2000 ), len vodici o tom casto ani netusia, ze nieco take v aute vobec maju. Funguje to na uplne jednoduchom principe. Ked RJ systemu ABS zisti ze napr. lave koleso ( ma horsie adhezne podmienky je v preklze) sa toci na prazdno ( prehrabuje napr. na lade, snehu, blate, prachu, alebo sutri ) a prave koleso ( ma lepsie adhezne podmienky ) stoji napr. na suchom asfalte, tak jednoducho sama pribrzdi lave koleso ( chyti brzdovy kotuc ) , cim prinuti diferencial aby sa otacalo prave koleso co stoji na asfalte, ktore nasledne zaberie a auto sa pohne z miesta. Je to doprevadzane takym specifickym zvukom ( chrrrm, chrrrm, chrrrm ) ktory vydava cerpadlo a prepustacie ventily v ABS. Takze ked pri pohynani pustis spojku a budes pocut crhrrm, tak uz budes vediet, ze zapina uzavierka.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2367
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Typ převodovky u 5745
Jojo7011 - ja mam opacnu skusenost, strasne vela aut to elektronicke brzdovanie nema, vsetko je to spojene z vybavou vascina znaciek to ma zahrnute az pri najvyssich vybavach. A to hovorim aj o autach starich len par rokov. Mam c maxa z rou 2004 ten to ma, potom dalsie dve novsie, a to to nema ani jedno, pricom mam cca stredne vybavy. To je moja skusenost.
Co sa tyka traktora mam no spin, a okrem toho ze to viac derie gumy tak som spokony, orba ci pohyb po snehu je da sa povedat o niecom inom.
Co sa tyka traktora mam no spin, a okrem toho ze to viac derie gumy tak som spokony, orba ci pohyb po snehu je da sa povedat o niecom inom.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Typ převodovky u 5745
Moj nazor je taky, ze traktor bez predku nieje traktor. Traktor z predkom je pol traktora. Traktor s uzavierkou na predku je traktorom. Mal som vsetky 3 tak mozem porovnavat a NoSpin je proste na nezaplatenie. Z kolkych sraciek ma uz dostal. Traktor si bez toho uz ani nedokazem predstavit. Kto ho nemal nepochopi.
Re: Typ převodovky u 5745
Ako Jojo napísal: Kto ho nemal nepochopí. Od kedy mám nápravu zo samosvorom tak zadnú uzavierku skoro nepoužívam. Takto funguje samosvor na ruskej náprave z Gazu 66. https://www.youtube.com/watch?v=7wywCzgG580
Re: Typ převodovky u 5745
Co sa tyka Ruskych samosvorov, tak Rus to ma dobre vychytane a dobre aj funguju. Napr. tie šnekove urcene na dodatocnu montaz do Lada 4X4 nemaju chybu . Na vojne sme u rakiet mali Ruskych (CCCP) automobilov plno (ZIL, GAZ, BAZ). Ked som videl co to v terene dokazalo bez pevnych uzavierok, tak klobuk dole .
Re: Typ převodovky u 5745
Kdo neumí používat hlavu musí používat uzávěrku... By mě zajímalo co dělám špatně vždy jsem se obešel bez no-spinu i uzávěrky, to už muselo být abych na ni šlápnul... chtěl bych vidět jak po vás vypadají louky...
Re: Typ převodovky u 5745
Ale ved zase tu nikto netvrdi ze na tej uzavierke stoji kazdy a cely den. Na luke a beznych lučnych pracach tu uzavierku mozno ani nepotrebujes ako pises. Ale napr. v lese v tazbe si casto bez nej (ci je to zadna alebo predna) ani neškrtnes. A hlavne ked sa do toho napočita, mokry teren a dalsie negativne faktory ktore vplivaju na pohyb, adheziu, pracu. Napr. u nas teraz je tak mokro, ze traktory co chodia zaoravat hnoj si bez tych z uzavierok v brazdach s pluhami ani neprdnu.
Re: Typ převodovky u 5745
to red_bill: Ked s tebou buchne, tak v tej chvili zistis, ze samosvor by sa celkom hodil.
Re: Typ převodovky u 5745
Mám sježděný kdejaký kopce a samosvor mi nikdy nechyběl, ani v zimě... Pokud si někam nevyjel, tak to kolikrát bylo lepší než pak řešit jak se dostaneš zpátky dolů... Nejednou mě něco strkalo po kopci...
V bejvalým podniku letěl samosvor ze 121 snad ještě na garančku, podle pamětníků to žralo gumy a na louce děsná prasečina, do dnes se tam válí na půdě v regálu. Jestli to byl nějaký zmetek nevím, nikdo to nezkoumal. Přijeli z Agrozetu Jičín a přehodili za obyč diferák(i s hruškou a talířem). Ten samej samosvor jsem měl v Uno180, na tvrdu(beton, asfalt) to bylo ok, na trochu mokrý louce, nedej bože na blátě a trochu bočním náklonu se s tím dělat nedalo. Na pár ujetých metrech si byl klidně o celou šířku mašiny vedle...
V bejvalým podniku letěl samosvor ze 121 snad ještě na garančku, podle pamětníků to žralo gumy a na louce děsná prasečina, do dnes se tam válí na půdě v regálu. Jestli to byl nějaký zmetek nevím, nikdo to nezkoumal. Přijeli z Agrozetu Jičín a přehodili za obyč diferák(i s hruškou a talířem). Ten samej samosvor jsem měl v Uno180, na tvrdu(beton, asfalt) to bylo ok, na trochu mokrý louce, nedej bože na blátě a trochu bočním náklonu se s tím dělat nedalo. Na pár ujetých metrech si byl klidně o celou šířku mašiny vedle...
- pavolmakys
- Příspěvky: 2367
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Typ převodovky u 5745
Ja ho mam tiez, a napr. ked ories na husto pohnojenom, tak ten predok aj nieco robi, predtym len kutralo vonkajsie koleso, rovnako aj zadne a ucinok ziadny. Teraz ako uz viaceri pisali, uzavierku pri orbe ani nepouzivam (samozrejme nahodeny celny nakladac tomu len pomaha). To samozrejme plati pre zle podmienky, pri dobrych, predok ani nezapinam.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Typ převodovky u 5745
Zdar chlapi.
Mám dotaz, zda se nachází v převodovce synchron na 4 a 5 stupni u typu 5745? typ převodovky 67 (27 11 72) - co znamenají tato čísla?
A další dotaz je, zda se u tohoto typu nachází násobič (nevím jak to poznat).
Jedná se o typ 5745 cabrio - vývoz do světa. Co se týče vývodové hřídele tak má 540/1000. postrádá vzduchový zásobník...
Díky za odpovědi.
Mám dotaz, zda se nachází v převodovce synchron na 4 a 5 stupni u typu 5745? typ převodovky 67 (27 11 72) - co znamenají tato čísla?
A další dotaz je, zda se u tohoto typu nachází násobič (nevím jak to poznat).
Jedná se o typ 5745 cabrio - vývoz do světa. Co se týče vývodové hřídele tak má 540/1000. postrádá vzduchový zásobník...
Díky za odpovědi.
Zetor 5745-7745