Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Já neměl nový a před montáží jsem je měl rozebraný,popřeházel jsem střeva. pak jsem je stlačil a namontoval.
Lepší by byly ty se stejnou vůlí jak to má být origo. Pak nebude problém určitě. Protože když máme jenom jednu 19 pumpu, tak neni kapaliny nazbyt a ty větší vůle pak můžou dělat problém.
Lepší by byly ty se stejnou vůlí jak to má být origo. Pak nebude problém určitě. Protože když máme jenom jednu 19 pumpu, tak neni kapaliny nazbyt a ty větší vůle pak můžou dělat problém.
Jede traktor, je to Zetor 3011
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Ok kúpim ten origo brzd valček kratší s tými tenšími tlačnými tyčkami a už by to nemalo robiť problém,pozerm čo stým bolo či netiekol nahodou ten nový valeček a pomením čo treba. A taktiež sa chystám odstrániť kvapkanie oleja na koleso,je to asi polosi kolesa cez gufero. Je potrebné na výmenu gufera len po odkrútení matice KM11 vyraziť s nejakou rúrkou polosu kolesa? Tie kuželíkové ložiska ide nejako vybrať alebo musí na to byť sťahovák, aby som sa dostal k tomu guferu??? Polosu diferáku by som z portálu nevyberal len spodnú polosu kolesa. Ide to lahko alebo treba sa na to nejako špecialne vybavit?
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Ahoj, tak ako píšeš...uvolniť maticu a vyraziť poloos. Použiť mosadz alebo tvrdé drevo. Pri oprave majora v domácich podmienkach sa sťahovák moc nepoužíva Ja som ťa chcel poprosiť keď to už budeš mať rozobraté aby si mi zrátal zuby na tom veľkom ozubenom kolese.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Ak by to nešlo vyraziť, treba vymontovať štyri skrutky na tej prírube, v ktorej je umiestnené to gufero, čo chceš vymeniť. Potom to vyberieš aj s tou prírubou. Teraz neviem, či tam vnútri nie je dáka segerka
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Racej rovno vysrobuj tie 4 srobky M8 a pekne bez mlatenia vyberes poloos vonku asj tym deklom. Na tom lozisku to drzi väcsinov pevne a mlatenim na to tak skor rozbijes ten deklik. Navyse na namontovanom portaly na traktore sa tam ani riadne udriet neda. Len s uhla to si moze odniest zavit. Ked to budes mat vonku tak lozisku mozes pomoct dolu sekacom, pajsrom, autogenom alebo aj stahovakom (podla moznosti a vybavenia).
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Pavel, ten portál bude mať dolu, lebo robí tie brzdy takže prístup tam bude. Ale máš pravdu, takto to bude istejšie
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Sorry to ma nenapadlo
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Ok zuby na veľkom kolese zrátam aj ked mali by na 99percent byť na 4011 55zubové, ale prepočítam tak či tak ho budem dávať dole.Len nevim kedy sa k tomu dostanem....
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
No tak dostal som sa k oprave brzd na ľavej strane (tam kde nie je uzavierka) a príčinu slabého brzdenia som možno aj odhalil ale nie som si istý ta sa opýtam skúsenejších. Bubny sú tam malé- 220mm ,čeľuste boli pred cca 1,5 rokom nové dávané + brzdový valček ( ten dlhši-ľavý na 6711 atd.) Po rozobratí a zhodení bubna som čakal že bud tečie valček alebo je problem že je valček dlhší na 6711 a traktor je 4011 a neklape to lebo že neje origo. Ale po premeraní je od bubna po čeľusť medzera cca 1,5mm čo píše aj kniha Opravy traktoru zetor, takže nevadí asi tomu že tam je všetko sa zdá že pasuje. Všetko je suché,nezamastené. Ked som pozeral na čeľuste tak akoby z vrchnej strany od valčeka su tak do cca polovice až dvoch-tretín ako keby otlačené , spodok kde su čepy ako keby nedoliehali čeľuste na bubon. Nemože toto spôsobovať že slabo brzdí ľava strana??? Prava roky nerozoberana brzdi na flek. Dalo by sa tomu pomocť aby som šmirglom zbrúsil vrch trocha aby aj spodok dosadol??? Má s tým niekto nejaké skúsenosti.Foto nemam ale zajtra to ofotim.
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Vymeň bubon, bude opotrebovaný. Mne 72jka po výmene čeľustí nebrzdila, po výmene bubnov brzdzy chytajú na flek.
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Mam zratane zuby pre-(Ursus 73) , portaly origo 4011 a aj velke ozubene koleso origo 4011 vid foto, počet zubov som napočítal 55.
A ofotil som aj pakne ktoré vyzerajú takto-lesklá plocha brzdila opierala sa o bubon a tá vrubkovaná časť je ešte nová plocha nevybrzdená:
Nový bubon je dosť drahá záležitosť skoro 50e, nepomohlo by zbrusenie obloženia tej časti ktorá brzdila aby sa oprelo o bubon celé obloženie? Alebo ak by som bubon dal stiahnuť na sústruhu o cca 0,5mm nebol by problem v tom že by valček už nevytlačil tolko pakne k bubnu?Príručka píše že krok brzd valečku pre nábežnú čeľusť je 3mm a pre úbežnú je 1,5mm. Valčeky su samostaviteľné-že pri postupnom opotrebovaní obloženia si udržujú po dobrzdení vzdialenosť čeľuste od bubna 1,5mm. Mam to chapať tak že valček vysunie na jednej strane 1,5mm a na duhej 3mm? A ked sa opotrebuje obloženie alebo bubon tak sa valček vysunie viac alebo len tých 1,5 a 3 mm?Ale potom by musel asi každý menit nové obloženia+nové bubny-asi blbosť. Skuste mi v tom poradiť dakujem
A ofotil som aj pakne ktoré vyzerajú takto-lesklá plocha brzdila opierala sa o bubon a tá vrubkovaná časť je ešte nová plocha nevybrzdená:
Nový bubon je dosť drahá záležitosť skoro 50e, nepomohlo by zbrusenie obloženia tej časti ktorá brzdila aby sa oprelo o bubon celé obloženie? Alebo ak by som bubon dal stiahnuť na sústruhu o cca 0,5mm nebol by problem v tom že by valček už nevytlačil tolko pakne k bubnu?Príručka píše že krok brzd valečku pre nábežnú čeľusť je 3mm a pre úbežnú je 1,5mm. Valčeky su samostaviteľné-že pri postupnom opotrebovaní obloženia si udržujú po dobrzdení vzdialenosť čeľuste od bubna 1,5mm. Mam to chapať tak že valček vysunie na jednej strane 1,5mm a na duhej 3mm? A ked sa opotrebuje obloženie alebo bubon tak sa valček vysunie viac alebo len tých 1,5 a 3 mm?Ale potom by musel asi každý menit nové obloženia+nové bubny-asi blbosť. Skuste mi v tom poradiť dakujem
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
pre UR1SK, ked si vymenil za nové bubny tak do nových si dal tie pakne ktoré slabo brzdili v starych bubnoch, alebo si dal do nových bubnov aj čisto nové nebrzdené čeľuste?
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
maruten1707:
Ďakujem zato, že si mi spočítal tie zuby, asi to má byť takto u Z-4011: veľké koleso má 55 zubov a hriadeľ diferáku 12 zubov. Aspoň na tých náhradných dieloch, čo mám doma je to tak. Ešte to skontrolujem na traktore, len musí prestať mrznúť
K tým brzdám...tie pakne si nám mal cvaknúť aj zboku, poprípade odmerať hrúbku obloženia. Skontrolovať bubon, aby nebol vyryhovaný. A valček musí byť ok. Ja ak by som menil bubon za nový, dal by som aj nové obloženia (pakne)
Mam to chapať tak že valček vysunie na jednej strane 1,5mm a na duhej 3mm? nie ,....práve ten samonastaviteľný systém zabezpečuje, že jedna strana (pakňa) sa vráti späť viac, ako druhá. Preto sa pri montáži nesmie zameniť ľavý valček s pravím, a nesmie sa zameniť ani vnútro valčeka v prípade demontáže, opravy..
Ďakujem zato, že si mi spočítal tie zuby, asi to má byť takto u Z-4011: veľké koleso má 55 zubov a hriadeľ diferáku 12 zubov. Aspoň na tých náhradných dieloch, čo mám doma je to tak. Ešte to skontrolujem na traktore, len musí prestať mrznúť
K tým brzdám...tie pakne si nám mal cvaknúť aj zboku, poprípade odmerať hrúbku obloženia. Skontrolovať bubon, aby nebol vyryhovaný. A valček musí byť ok. Ja ak by som menil bubon za nový, dal by som aj nové obloženia (pakne)
Mam to chapať tak že valček vysunie na jednej strane 1,5mm a na duhej 3mm? nie ,....práve ten samonastaviteľný systém zabezpečuje, že jedna strana (pakňa) sa vráti späť viac, ako druhá. Preto sa pri montáži nesmie zameniť ľavý valček s pravím, a nesmie sa zameniť ani vnútro valčeka v prípade demontáže, opravy..
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Nemaral som ho,ale mam to ofotene aj z boku ale opotrebenie je len v hornej časti veľmi minimalne-tá časť ktorá je lesklá, a spodná časť vrúbkovaná je ešte pôvodné neopreté obloženie, takže ako keby v hornej časti sa len opierali čeľuste o bubon a spodok ostaval sa ani neoprel o bubon.
Niekde na fore som čital že pri vkladaní nových čeľustí do bubnov zľahka zabrúsi na pásovej brúske hornú časť tam kde tlačí valček aby si obloženie sadlo celým polkruhom na bubon. Bubon tiež nevyzerá špatne -aspon podla mna neje tam vidno vyjazdená ryha od pakní...aspon som to ja nepostrehol.
Valček tlačil lebo viem že ked som nahrieval na smerovej brzde tak až sa miestami dymilo takže tlačil a nikde netiekol bol suchý.
A s tou nábežnou a úbežnou stranou je to podla príručky krok valčeka, a samostaviteľné valčeky znamená ža automaticky pri postupnom opotrebení odloženia udržuje medzeru medzi čeľusťou a bubnom 1,5mm a to mi sedí aj na foto:
Ja len nechapem tomu kroku že ked ma 1,5 a 3mm krok tak to je už celkový ? Lebo ak by napr obloženie sa zošuchalo napr o 1,5mm a medzera medzi nimi je tiež 1,5mm, tak jedna čľusť by sa dotykala bubna ako tak lebo ma 3mm a jedna by ani nebrzdila ???Alebo valček vytlači trebars 6mm a to stačí aj na to ked je opotrebované obloženie-prípadne bubon a už si to iba automaticky samo drží tu volu 1,5mm po odbrzdení . Chapem tomu spravne?Lebo neviem či zhanať nový bubon + aj čeľuste alebo len obrúsiť čeľuste a vložiť v nádeji že to bude brzdiť ale rozoberať sa mi to nechce už znova...skuste poradiť
Niekde na fore som čital že pri vkladaní nových čeľustí do bubnov zľahka zabrúsi na pásovej brúske hornú časť tam kde tlačí valček aby si obloženie sadlo celým polkruhom na bubon. Bubon tiež nevyzerá špatne -aspon podla mna neje tam vidno vyjazdená ryha od pakní...aspon som to ja nepostrehol.
Valček tlačil lebo viem že ked som nahrieval na smerovej brzde tak až sa miestami dymilo takže tlačil a nikde netiekol bol suchý.
A s tou nábežnou a úbežnou stranou je to podla príručky krok valčeka, a samostaviteľné valčeky znamená ža automaticky pri postupnom opotrebení odloženia udržuje medzeru medzi čeľusťou a bubnom 1,5mm a to mi sedí aj na foto:
Ja len nechapem tomu kroku že ked ma 1,5 a 3mm krok tak to je už celkový ? Lebo ak by napr obloženie sa zošuchalo napr o 1,5mm a medzera medzi nimi je tiež 1,5mm, tak jedna čľusť by sa dotykala bubna ako tak lebo ma 3mm a jedna by ani nebrzdila ???Alebo valček vytlači trebars 6mm a to stačí aj na to ked je opotrebované obloženie-prípadne bubon a už si to iba automaticky samo drží tu volu 1,5mm po odbrzdení . Chapem tomu spravne?Lebo neviem či zhanať nový bubon + aj čeľuste alebo len obrúsiť čeľuste a vložiť v nádeji že to bude brzdiť ale rozoberať sa mi to nechce už znova...skuste poradiť
Re: Zetor 4011 - výměna - oprava brzd
Už si měl někdy rozebraný prasátko??? Asi né. Je to právě ten samostav, váleček vysunuje podle opotřebení obložení, a on zaručuje právě ty zpáteční vůle 1,5 a 3.
Jo a ještě jedna důležitá věc, žádný 1,5 a 3 mm u Zetoru 20 30 40 neni, to je až od 5511.
My máme mít asi jenom 1,5 a pak budou brzdy chodit dobře.
Jo a ještě jedna důležitá věc, žádný 1,5 a 3 mm u Zetoru 20 30 40 neni, to je až od 5511.
My máme mít asi jenom 1,5 a pak budou brzdy chodit dobře.
Naposledy upravil(a) kaja.h dne stř úno 01, 2017 11:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Jede traktor, je to Zetor 3011