Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Moderátor: Lukashil
Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Zdravím,
na Zetore 7011 nám nefunguje jeden vonkajší hydraulický okruh. Ak zapneme vlečku na horný vonkajší hydr. vývod tak v pohode tlačením páky dole začne vlečku dvíhať hore. Ak tlačíme páku hore tak majler padá dole. Ak ale prepneme vlečku do spodného vonkajšieho hydr. vývodu tak tlačením páky dole začne znieť divný zvuk ako keby tlačilo niekde olej ale nemá kde a traktor začína strácať výkon. To isté sa deje pri tlačení páky hore. Hydraulické rýchlospojky sú na obidvoch vývodoch nové a skúsil som ich aj medzi sebou vymeniť a stále robí to isté. Neviete niekto čo s tým môže byť?. Ďakujem.
na Zetore 7011 nám nefunguje jeden vonkajší hydraulický okruh. Ak zapneme vlečku na horný vonkajší hydr. vývod tak v pohode tlačením páky dole začne vlečku dvíhať hore. Ak tlačíme páku hore tak majler padá dole. Ak ale prepneme vlečku do spodného vonkajšieho hydr. vývodu tak tlačením páky dole začne znieť divný zvuk ako keby tlačilo niekde olej ale nemá kde a traktor začína strácať výkon. To isté sa deje pri tlačení páky hore. Hydraulické rýchlospojky sú na obidvoch vývodoch nové a skúsil som ich aj medzi sebou vymeniť a stále robí to isté. Neviete niekto čo s tým môže byť?. Ďakujem.
Re: Zetor - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Hydraulické rýchlospojky sú neni zapojené paralelne!! Pri zapojení hadice jednočinného piestu (vlečka) do hornej rýchlospojky, páku pri zdvíhaní presúvame do spodnej polohy, pri zapojení hadice do spodnej rýchlospojky páku presúvame do polohy hornej. V opačnom prípade tlačíme olej do uzavretej rýchlospojky a čerpadlo začne tlačiť olej cez poistný ventil. Odporúčam skontrolovať či sa po presunutí páky do hornej polohy, páka neoprie o krycí plech páčiek hydrauliky, prípadne či sa neoprie o koniec drážky v plechu cez ktorý prechádza. Podľa všetkého to vyzerá ,že nedôjde k úplnému presunutiu šúpatka vonkajšieho hydraulického okruhu a ostane iba v akejsi medzipolohe keď sa v rozvádzači už prekryje kanál voĺného prietoku oleja do odpadu, a nedôjde ešte k otvoreniu kánálu k hydraulickej rýchlospojke. V krajnom prípade je tu ešte možnosť mechanického poškodenia ovládania samotného šúpatka rozvádzača pod vekom hydrauliky. To by znamenalo demontáž veka hydrauliky a následnú opravu.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Mysleli sme si aj my že to bude tým krycím plechom páčiek preto sme ho mali dole a dávali páku celkom hore na doraz a stále nič. Ešte je otázne či funguje správne mechanicky tá páčka tak ako má, či niekde neprešmykuje alebo tak. Prinajhoršom je to fakt poškodené šupátko no.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Ešte otázka. Funguje ti aretácia páčky v plávajúcej polohe?
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
áno v plávajúcej polohe ide vlečka pomaly naspäť dole.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Samozrejme tu funkčnosť plávajúcej polohy píšem že ide keď mame zapojený horný vyvod. Pre dolný som to nevyskúšal keďže nevyzdvihuje vlecku hore.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Problem bude pravdepodbne v neznalej obsluhe traktora. Takze vysvetlim co a ako. Vonkajsi okruh na UR1 je jedno/dvojcinny. Spodna rychlospojka je jedno/dvojcina a horna je iba dvojcinna. Paka pre ovladanie vonkajsieho okruhu ma 4 polohy:
1 poloha v strede. To je kludova poloha, nic sa nedeje.
2 poloha od stredu smerom dozadu pocas celej drahy chodu. Pusta tlak oleja do spodnej rychlospojky a zaroven vypusta tlak oleja z hornej rychlospojky ( dvojcinny okruh prvy smer ).
A teraz to dolezite:
3 poloha od stredu smerom dopredu prve priblizne 2/3 chodu celkovej drahy. Vypusta olej zo spodnej rychlospojky ( jednocinny okuh ).
4 poloha od 2/3 chodu drahy az nadoraz dopredu. Je tam citit to miesto prechodu, kde packa zacne ist malinko viac z tuha. Vypusta olej zo spodnej rychlospojky, ale zaroven zacne pustat tlak do hornej rychlospojky ( dvojcinny okruh druhy smer).
Cize spravne treba pripojit jednocinny valec kipra vlecky do spodnej rychlospojky. Pohybom paky od stredu smerom dozadu sa korba zdvihne ( vykipi ). A TERAZ ZNOVU TO DOLEZITE. Pohybom paky OD STREDU SMEROM DOPREDU DO PRVYCH 2/3 DRAHY spusti tlak oleja z kipra do prepadu a korba spadne naspat dole. Je dobre si nato nastavit ten doraz co je zboku na tom plechovom panely. V pripade, ze PACKU ZATLACIME ESTE VIAC DOPREDU OD TYCH PRVYCH 2/3 tak hydraulicky rozvadzac PUSTI TLAK OLEJA DO HORNEJ RYCHLOSPOJKY!!! Kedze v nej nieje nic pripojene tak je pocut ako cerpadlo prepusta tlak oleja cez havarijny pojistak dnu v prevodovke. Co je zjavne pripad kolegu.
1 poloha v strede. To je kludova poloha, nic sa nedeje.
2 poloha od stredu smerom dozadu pocas celej drahy chodu. Pusta tlak oleja do spodnej rychlospojky a zaroven vypusta tlak oleja z hornej rychlospojky ( dvojcinny okruh prvy smer ).
A teraz to dolezite:
3 poloha od stredu smerom dopredu prve priblizne 2/3 chodu celkovej drahy. Vypusta olej zo spodnej rychlospojky ( jednocinny okuh ).
4 poloha od 2/3 chodu drahy az nadoraz dopredu. Je tam citit to miesto prechodu, kde packa zacne ist malinko viac z tuha. Vypusta olej zo spodnej rychlospojky, ale zaroven zacne pustat tlak do hornej rychlospojky ( dvojcinny okruh druhy smer).
Cize spravne treba pripojit jednocinny valec kipra vlecky do spodnej rychlospojky. Pohybom paky od stredu smerom dozadu sa korba zdvihne ( vykipi ). A TERAZ ZNOVU TO DOLEZITE. Pohybom paky OD STREDU SMEROM DOPREDU DO PRVYCH 2/3 DRAHY spusti tlak oleja z kipra do prepadu a korba spadne naspat dole. Je dobre si nato nastavit ten doraz co je zboku na tom plechovom panely. V pripade, ze PACKU ZATLACIME ESTE VIAC DOPREDU OD TYCH PRVYCH 2/3 tak hydraulicky rozvadzac PUSTI TLAK OLEJA DO HORNEJ RYCHLOSPOJKY!!! Kedze v nej nieje nic pripojene tak je pocut ako cerpadlo prepusta tlak oleja cez havarijny pojistak dnu v prevodovke. Co je zjavne pripad kolegu.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Áno presne tak som to robil. Spodná rychlospojka zapojena, zatlačim páku do zadu a nič sa nedeje. Preto som to potom skúšal na vrchnej rychlospojke.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Ked na volnobeh tu paku zatiahnes dozadu nadoraz, v spodnej rychlospojke neni nic zapojene tak traktor zmeni zvuk? Ako keby pritazi ho???
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Píše ,že poistný ventil reaguje na obidve polohy páčky. Ešte ma napadá možno taká blbosť, ale stálo by za to skontrolovať či je trubka spodnej rýchlospojky a jej holender priechodný. Dá sa to vyskúšať jednoducho, Vezmi si jednu hadicu a na obidva jej konce si namontuj rychlospojky. Tie potom zapoj do traktora a vyskúšaj obe krajné polohy páčky. Traktor by nemal "zabrať" a nemal by sa ani ozvať poistný ventil čerpadla. Popri tom ako budeš presúvať páčku z jednej polohy na druhú, vyskúšaj presúvať aj páčku rýchlosti reakcie. Malá páčka vedľa sedačky nad pedálom uzávierky. Táto páčka tiež ovplyvňuje prietok v hyd. systéme.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Ventil rychlosti pri samotnom pouziti vonkajsieho okruhu a max polohach paky nema na funkcnost vpliv. Vtedy ide cela davka cerpadla. Tou hadicou to moze vyskusat. Alebo jeden volny koniec hadice strcit do bandasky ci to ma vôbec snahu niejaku olej vyplut von. Ale ak mu poistny ventil u cerpadla reaguje tak je nieco niekde upchate. Vyklopit podlahu a pozriet sa na rurky, holendre, prechodky.
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Mne sa vidi, ze paka rychlosti reakcie nema vplyv iba na vnutorny okruh pri krajnych polohach paky hydrauliky. Ale u vonkajsieho okruhu krajne polohy prioritu nemaju ci?
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Ventil rychlosti reakcie ma ucinok na obydva okruhy rovnaky. Pokial pouzivas len vonkasi okruh tak ide cela davka cerpadla do rychlospojok. Ak pouzivas len vnutorny okruh (ramena), tak tym ventilom vies nastavi rychlost ramien ale len do urcitej polohy paky pre vnutorny okruh. Ked das paku na max. zdvihanie uplne dozadu, tak sa ten ventil reakcie vyradi a ide aj tu plna davka cerpadla. Ventilom reakcie sa da delit pomer davky oleja medzi okruhy ked sa pouzivaju sucasne obydva okruhy naraz. Takisto sa ventilom nastavuje aj pri silovovm rezime sila reakcie (orba). Uz sa to tu rozoberalo tisic krat. Ten ventil reakcie ma viac funkcii. Aj keby bol ubraty na minimum, tak musi vlek vyklopit. Ked som vyvazal hnoj s ovcinov, tak bolo jedno v akej polohe som mal ten ventil. Vlecku kypovalo rovnako.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2404
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Mal som to iste, jeden okruh isiel druhy nie. Rozobral, vycistil a islo. Ked sa mi to zopakovalo o par mesiacov druhy krat vymenil som hydrauliku, podarilo sa mi zohnat za dobry peniaz druhu, inak by stacilo vymenil kocku. Myslim ze som sa kockou zaoberal dost dlho aj tu na fore, ale preco ide iba jeden okruh a co to ovplyvnuje, na to sme neprisli. Nefungoval mi spravne ventil rychlostnej reakcie, zadrhaval sa, takze sa priklanam ze to moze robit aj on.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Zetor 7011 - nefunkčný vonkajší hydraulický okruh
Ventyl reakcie je len skrtiaci trojcestny ventyl. Donho ide tlak (vstup) dalej sa rozvetvuje do dvoch vetiev diferencialneho ventylu. Jedna je pre vonkajsi okruh, druha pre vnutorny. Dalej si to podla natocenia ventylu reakcie sefuje uz diferencialny ventyl.