Piest na vyklapacku
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Piest na vyklapacku
Chcem sa opýtať....stavam vlecku a nedavam tam mailer ale klasický dvojcinny piest...hrubka piestu je 160mm a hrúbka tycky je 90mm...piest bude lezat....moja otázka je či má piest tlačiť dozadu smerom k pantom vlecky alebo dopredu smerom k oju vlečky?????...a či je v tom neaky rozdiel?????dakujem za odpoved
Re: Piest na vyklapacku
To by aj mna zaujimalo, ale videl som uz aj obidve varianty.
Skor by som sa ale priklonil ku tlaceniu smerom ku pantom.
Skor by som sa ale priklonil ku tlaceniu smerom ku pantom.
Zetor 3011
Zetor 7245 HS
Zetor 7245 HS
Re: Piest na vyklapacku
Ja mam toho napozerane na internete....na YouTube je to tak 50:50....ale tu na stránke som pozeral fotky a videl som iba tlacenie smerom dopredu (ku oju)...a myslím si že ked tlaci ku oju tak je to lepšie lebo tlaci na omnoho dlhšiu paku....ale chcel som to počuť od niekoho kto s tým má skúsenosti....
Re: Piest na vyklapacku
Je správné chvíli se věnovat počítání, než to několikrát řezat.
Čím je píst uchycen blíž k oji, tak je lepší páka. A je jedno na kterou stranu tlačí. Není to jedno, pokud se začneme zabývat délkou výsuvu, místem uchycení a potřebným úhlem sklopení. Úhel vyklopení má být co největší. Není tady na místě šetřit. Rozhodně bych zvolil takovou variantu uchycení, aby korba šla skoro kolmo a výsuv pístu na to stačil. Až následně je nutno vypočítat, zdali je dostatečná síla pístu v okamžiku prvního nadzvednutí. Pak už jde zvedání stále lehčeji. Píst je nutno umístit co nejšikměji - ale tak aby nevadil pod vlečkou. Z toho šikmého pístu je nutno nakreslit rozklad sil a odměřit, kolik síly z celkové zbude na kolmou složku, která korbu odlepí od rámu. Pokud není možno píst umístit dostatečně šikmo, pak se používá ještě jeden malý svislý píst, který je zapojen paralelně a nadzvedne korbu do takové výšky ( třeba 20 cm ), aby se velký píst dostatečně zešikmil a už silově stačil.
Čím je píst uchycen blíž k oji, tak je lepší páka. A je jedno na kterou stranu tlačí. Není to jedno, pokud se začneme zabývat délkou výsuvu, místem uchycení a potřebným úhlem sklopení. Úhel vyklopení má být co největší. Není tady na místě šetřit. Rozhodně bych zvolil takovou variantu uchycení, aby korba šla skoro kolmo a výsuv pístu na to stačil. Až následně je nutno vypočítat, zdali je dostatečná síla pístu v okamžiku prvního nadzvednutí. Pak už jde zvedání stále lehčeji. Píst je nutno umístit co nejšikměji - ale tak aby nevadil pod vlečkou. Z toho šikmého pístu je nutno nakreslit rozklad sil a odměřit, kolik síly z celkové zbude na kolmou složku, která korbu odlepí od rámu. Pokud není možno píst umístit dostatečně šikmo, pak se používá ještě jeden malý svislý píst, který je zapojen paralelně a nadzvedne korbu do takové výšky ( třeba 20 cm ), aby se velký píst dostatečně zešikmil a už silově stačil.
Re: Piest na vyklapacku
Nemáš náhodou někde fotku tohohle uspořádání? Princip je mi jasnej, jen by mne zajímalo konkrétní technický provedení-ten malej pomocnej píst se na konci svého zdvihu musí nějak odháknout, aby nebránil té korbě v dalším pohybu. A jak to udělat, aby se tam pak jen tak volně neplácal, aby pak na něj ta korba při zpětném pohybu zase správně dosedla...ITS píše:...
Pokud není možno píst umístit dostatečně šikmo, pak se používá ještě jeden malý svislý píst, který je zapojen paralelně a nadzvedne korbu do takové výšky ( třeba 20 cm ), aby se velký píst dostatečně zešikmil a už silově stačil.
Re: Piest na vyklapacku
Obrázek nemám. Dělal to tady jedna firma na sklápěcí bedny do trojbodu, kde měli sklápěcí píst úplně vodorovně pod bednou a pak museli přidat ten "nadzvedávací. On nemusí být nijak zaháknutý do korby. Stačí aby koncem tyče potlačil do nějaké zesílené plochy na korbě. Pokud má malý zdvih, tak může být nevýkyvný napevno postavený kolmo nahoru.
-
- Příspěvky: 800
- Registrován: úte čer 19, 2018 3:29 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Piest na vyklapacku
Sused to ma takto spravene na vlecke ma v predu pomocny piest ktory dvihne v predu korbu asi 800m a potom zaberie hlavny piest ktory vyklapa korbu takmer kolmo hore.. ked ho stretnem, opytam sa na foto ak by ti pomohlo..
Každý robí ako vie..
Niekto vie a niekto nie..
Niekto vie a niekto nie..
Re: Piest na vyklapacku
jj, předem díky pokud se to povede nafotit.
Já tam mám teď jen ten přední píst, a tím pádem malej úhel vyklápění.
Možná by mne to foto inspirovalo k přidělání druhého pístu...
Já tam mám teď jen ten přední píst, a tím pádem malej úhel vyklápění.
Možná by mne to foto inspirovalo k přidělání druhého pístu...
Re: Piest na vyklapacku
da sa použiť aj nožnicový system ako mali niektoré multikáry tam odklon može byť výrazne menší, piest je skoro naležato, dá sa tam urobiť aj prevod (rozna dlžka nožníc)
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.
Re: Piest na vyklapacku
Na přívěsu mi pístnice při úplně zavřené korbě míří dopředu a pak se překlápí dozadu. Viz foto výrobce
http://www.eurotrailers.cz/sklapece/jednostranne
http://www.eurotrailers.cz/sklapece/jednostranne