Piest na vyklapacku

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Štefan...
Příspěvky: 2
Registrován: stř zář 19, 2018 10:46 am
Bydliště: Zilina

Piest na vyklapacku

#1 Nový příspěvek od Štefan... »

Chcem sa opýtať....stavam vlecku a nedavam tam mailer ale klasický dvojcinny piest...hrubka piestu je 160mm a hrúbka tycky je 90mm...piest bude lezat....moja otázka je či má piest tlačiť dozadu smerom k pantom vlecky alebo dopredu smerom k oju vlečky?????...a či je v tom neaky rozdiel?????dakujem za odpoved

Uživatelský avatar
jafi
Příspěvky: 1507
Registrován: úte bře 08, 2011 10:50 pm
Bydliště: namestovo

Re: Piest na vyklapacku

#2 Nový příspěvek od jafi »

To by aj mna zaujimalo, ale videl som uz aj obidve varianty.
Skor by som sa ale priklonil ku tlaceniu smerom ku pantom.
Zetor 3011
Zetor 7245 HS

Štefan...
Příspěvky: 2
Registrován: stř zář 19, 2018 10:46 am
Bydliště: Zilina

Re: Piest na vyklapacku

#3 Nový příspěvek od Štefan... »

Ja mam toho napozerane na internete....na YouTube je to tak 50:50....ale tu na stránke som pozeral fotky a videl som iba tlacenie smerom dopredu (ku oju)...a myslím si že ked tlaci ku oju tak je to lepšie lebo tlaci na omnoho dlhšiu paku....ale chcel som to počuť od niekoho kto s tým má skúsenosti....

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Piest na vyklapacku

#4 Nový příspěvek od ITS »

Je správné chvíli se věnovat počítání, než to několikrát řezat.
Čím je píst uchycen blíž k oji, tak je lepší páka. A je jedno na kterou stranu tlačí. Není to jedno, pokud se začneme zabývat délkou výsuvu, místem uchycení a potřebným úhlem sklopení. Úhel vyklopení má být co největší. Není tady na místě šetřit. Rozhodně bych zvolil takovou variantu uchycení, aby korba šla skoro kolmo a výsuv pístu na to stačil. Až následně je nutno vypočítat, zdali je dostatečná síla pístu v okamžiku prvního nadzvednutí. Pak už jde zvedání stále lehčeji. Píst je nutno umístit co nejšikměji - ale tak aby nevadil pod vlečkou. Z toho šikmého pístu je nutno nakreslit rozklad sil a odměřit, kolik síly z celkové zbude na kolmou složku, která korbu odlepí od rámu. Pokud není možno píst umístit dostatečně šikmo, pak se používá ještě jeden malý svislý píst, který je zapojen paralelně a nadzvedne korbu do takové výšky ( třeba 20 cm ), aby se velký píst dostatečně zešikmil a už silově stačil.

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Piest na vyklapacku

#5 Nový příspěvek od StaPo3011 »

ITS píše:...
Pokud není možno píst umístit dostatečně šikmo, pak se používá ještě jeden malý svislý píst, který je zapojen paralelně a nadzvedne korbu do takové výšky ( třeba 20 cm ), aby se velký píst dostatečně zešikmil a už silově stačil.
Nemáš náhodou někde fotku tohohle uspořádání? Princip je mi jasnej, jen by mne zajímalo konkrétní technický provedení-ten malej pomocnej píst se na konci svého zdvihu musí nějak odháknout, aby nebránil té korbě v dalším pohybu. A jak to udělat, aby se tam pak jen tak volně neplácal, aby pak na něj ta korba při zpětném pohybu zase správně dosedla...

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Piest na vyklapacku

#6 Nový příspěvek od ITS »

Obrázek nemám. Dělal to tady jedna firma na sklápěcí bedny do trojbodu, kde měli sklápěcí píst úplně vodorovně pod bednou a pak museli přidat ten "nadzvedávací. On nemusí být nijak zaháknutý do korby. Stačí aby koncem tyče potlačil do nějaké zesílené plochy na korbě. Pokud má malý zdvih, tak může být nevýkyvný napevno postavený kolmo nahoru.

Vladislav Šebeň
Příspěvky: 800
Registrován: úte čer 19, 2018 3:29 pm
Bydliště: Trenčín

Re: Piest na vyklapacku

#7 Nový příspěvek od Vladislav Šebeň »

Sused to ma takto spravene na vlecke ma v predu pomocny piest ktory dvihne v predu korbu asi 800m a potom zaberie hlavny piest ktory vyklapa korbu takmer kolmo hore.. ked ho stretnem, opytam sa na foto ak by ti pomohlo..
Každý robí ako vie..
Niekto vie a niekto nie..

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Piest na vyklapacku

#8 Nový příspěvek od StaPo3011 »

jj, předem díky pokud se to povede nafotit.
Já tam mám teď jen ten přední píst, a tím pádem malej úhel vyklápění.
Možná by mne to foto inspirovalo k přidělání druhého pístu...

Uživatelský avatar
jezus666
Příspěvky: 347
Registrován: pát led 18, 2013 11:43 am
Bydliště: Jalubí

Re: Piest na vyklapacku

#9 Nový příspěvek od jezus666 »

Zdar,
když jsem stavěl vlečku, take jsem špekuloval na kterou stranu má píst tlačit. S 2-stupnovým mailerem to vycházelo nejlíp takhle. Mám podlahu korby 60 cm od země, abych nemusel zvedat vysoko a mailer nezaváděl o zem. Vyklápím běžně 1,5 - 2 tuny, zvedne to krásně korba se nekroutí.
Obrázek

Mira

Uživatelský avatar
CB750
Příspěvky: 1486
Registrován: úte úno 09, 2010 1:35 pm
Bydliště: Senec

Re: Piest na vyklapacku

#10 Nový příspěvek od CB750 »

da sa použiť aj nožnicový system ako mali niektoré multikáry tam odklon može byť výrazne menší, piest je skoro naležato, dá sa tam urobiť aj prevod (rozna dlžka nožníc)
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.

Liboor
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 14, 2020 11:02 pm
Bydliště: Nepomuk

Re: Piest na vyklapacku

#11 Nový příspěvek od Liboor »

Na přívěsu mi pístnice při úplně zavřené korbě míří dopředu a pak se překlápí dozadu. Viz foto výrobce

http://www.eurotrailers.cz/sklapece/jednostranne

Odpovědět

Zpět na „Vlečky a jiná příslušenství“