Radeho ZETOR 6340
Napsal: stř lis 18, 2020 9:26 pm
Zdarec
Tak i já jsem zařadil do této kategorie zetoráků.
Vzhledem k postupující kůrovcové kalamitě a starostí o též o manželky les jsme na jaře dospěli k rozhodnutí pořídit silnější traktor (Doposud jsem měl Zetor 25K).
Představu jsem od začátku poměrně jasnou s následujícími požadavky (některé jsou možná diskutabilní, ale já to tak měl):
* Zetor UŘI, který vyniká svou jednoduchostí a možností "snadné opravy" "kýmkoliv"
* Bude to 4x4
* Při občasném použití nebude problém s opětovným rozhýbáním (nové traktory jsou náchylné na kvalitu oleje, elektronika, atd.)
* Neměl by to být šrot, aby to bylo možné k "okamžitému" použití
* Nechtěl jsem velký traktor (UŘI) je nižší než ostatní typy a obratnější
* Rychlost min 30 km/hod, neboť do druhého lesa to mám 17 km
* Orstu na řízení
* Přední nápravu carraro z důvodu menšího odporu při jízdě po silnici a většímu rejdu oproti Havlíčkobrodské
* Pokud možno traktor ne ze zemědělství
* Pokud možno ne z dovozu, neboť na západě se o ty traktory neumějí starat, od moře je to zrezlé, většinou tomu chyběl vzduch, závaží a pod.
* Pořídit k tomu traktoru jsem plánoval vyvážečku
* Pořizovací cena do 400 tis. Kč
* Zprvu jsem si říkal, že by bylo fajn, kdyby to mělo čelní nakladač a byl bych ochoten si připlatit, ale pak jsem si říkal že by podle toho mohla být zrasovaná přední náprava
Z toho mi vyšlo, že jsem koukal po traktorech řady 63 - 7340.
Byl jsem několik traktorů od překupníků, které byly převážně z dovozu a byly většinou nějakým způsobem už šlechtěné barvou.
Nakonec jsem pořídil traktor z bazoše, který si tam možná někteří pamatují.
Líbilo se mi na něm:
* Byl na něm původní lak a zadní pneu - vypovídá o tom co má za sebou
* původní tapecírunk vcelku zachovalý
* když jsem do něj sednul, z hlediska jízdních vlastností se mi jevil dobře
* grammer sedačka
* traktor zakoupen v Čechách a jezdil v technických službách než ho koupil předchozí majitel a ten ho nevyužil
* maják zapsaný v TP
* Motor s čerpadlem s možností k předělání na turbo (dle čísla čerpadla)
Takže jsem ho po několika denním rozhodování vzal.
Stál něco přes 400 tis Kč.
Jel jsem s ním po ose domu 163 km a žádný problém se po cestě nevyskytl. Ani po příjezdu domů z toho nic nikde neteklo. Pán mluvil o nutnosti seřídit spojku, ale když jsem to dal místnímu opraváři k seřízení zjistil, že spojku bylo nutné dát novou a stejně nešlo dobře řadit. V převodovce byla na hřídeli vypadlá vidlička brzdičky. Netušili jsme jak se to mohlo stát, ale vzhledem k tomu, že na víku převodovky byl původní zetorácký hermetik, tak to vypadá, že se v převodovce doposud nikdo nevrtal. Vše v převodovce vypadalo jako velmi zachovalé.
Co mě překvapilo, že to nemá synchrony ani násobič. Zřejmě nějaká soc. verze, ale alespoň se na tom nemá co pokazit.
Trošku jsme byl natěšen, že tato poslední sedmá modernizace UŘ I bude mít čerpadlo hydrauliky na prsou, ale tento to nemá.
Má přední vývodový hřídel a konzoli pro přední hydrauliku bez pístnic.
Již při koupi jsem zjistil, že k přednímu vývodu chybí elektormagnetický spínač, adoma jsem ještě zjistil, že část kříže náhonového hřídele od kliky. Ten ale stejně využívat nehodlám, uvažuji, že k tomu pořídím konzolu pro přední závaží.
Foto traktoru při pořízení.
A cesta domů...
Zastávka na benzínce v půli cesty domů
Tak i já jsem zařadil do této kategorie zetoráků.
Vzhledem k postupující kůrovcové kalamitě a starostí o též o manželky les jsme na jaře dospěli k rozhodnutí pořídit silnější traktor (Doposud jsem měl Zetor 25K).
Představu jsem od začátku poměrně jasnou s následujícími požadavky (některé jsou možná diskutabilní, ale já to tak měl):
* Zetor UŘI, který vyniká svou jednoduchostí a možností "snadné opravy" "kýmkoliv"
* Bude to 4x4
* Při občasném použití nebude problém s opětovným rozhýbáním (nové traktory jsou náchylné na kvalitu oleje, elektronika, atd.)
* Neměl by to být šrot, aby to bylo možné k "okamžitému" použití
* Nechtěl jsem velký traktor (UŘI) je nižší než ostatní typy a obratnější
* Rychlost min 30 km/hod, neboť do druhého lesa to mám 17 km
* Orstu na řízení
* Přední nápravu carraro z důvodu menšího odporu při jízdě po silnici a většímu rejdu oproti Havlíčkobrodské
* Pokud možno traktor ne ze zemědělství
* Pokud možno ne z dovozu, neboť na západě se o ty traktory neumějí starat, od moře je to zrezlé, většinou tomu chyběl vzduch, závaží a pod.
* Pořídit k tomu traktoru jsem plánoval vyvážečku
* Pořizovací cena do 400 tis. Kč
* Zprvu jsem si říkal, že by bylo fajn, kdyby to mělo čelní nakladač a byl bych ochoten si připlatit, ale pak jsem si říkal že by podle toho mohla být zrasovaná přední náprava
Z toho mi vyšlo, že jsem koukal po traktorech řady 63 - 7340.
Byl jsem několik traktorů od překupníků, které byly převážně z dovozu a byly většinou nějakým způsobem už šlechtěné barvou.
Nakonec jsem pořídil traktor z bazoše, který si tam možná někteří pamatují.
Líbilo se mi na něm:
* Byl na něm původní lak a zadní pneu - vypovídá o tom co má za sebou
* původní tapecírunk vcelku zachovalý
* když jsem do něj sednul, z hlediska jízdních vlastností se mi jevil dobře
* grammer sedačka
* traktor zakoupen v Čechách a jezdil v technických službách než ho koupil předchozí majitel a ten ho nevyužil
* maják zapsaný v TP
* Motor s čerpadlem s možností k předělání na turbo (dle čísla čerpadla)
Takže jsem ho po několika denním rozhodování vzal.
Stál něco přes 400 tis Kč.
Jel jsem s ním po ose domu 163 km a žádný problém se po cestě nevyskytl. Ani po příjezdu domů z toho nic nikde neteklo. Pán mluvil o nutnosti seřídit spojku, ale když jsem to dal místnímu opraváři k seřízení zjistil, že spojku bylo nutné dát novou a stejně nešlo dobře řadit. V převodovce byla na hřídeli vypadlá vidlička brzdičky. Netušili jsme jak se to mohlo stát, ale vzhledem k tomu, že na víku převodovky byl původní zetorácký hermetik, tak to vypadá, že se v převodovce doposud nikdo nevrtal. Vše v převodovce vypadalo jako velmi zachovalé.
Co mě překvapilo, že to nemá synchrony ani násobič. Zřejmě nějaká soc. verze, ale alespoň se na tom nemá co pokazit.
Trošku jsme byl natěšen, že tato poslední sedmá modernizace UŘ I bude mít čerpadlo hydrauliky na prsou, ale tento to nemá.
Má přední vývodový hřídel a konzoli pro přední hydrauliku bez pístnic.
Již při koupi jsem zjistil, že k přednímu vývodu chybí elektormagnetický spínač, adoma jsem ještě zjistil, že část kříže náhonového hřídele od kliky. Ten ale stejně využívat nehodlám, uvažuji, že k tomu pořídím konzolu pro přední závaží.
Foto traktoru při pořízení.
A cesta domů...
Zastávka na benzínce v půli cesty domů