Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Moderátor: Lukashil
Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Zdravím.
Vidím, že tém s traktormi Z-2011 tu moc nie je. Skúsim nieco pridat.
Mojho Majora som doviezol asi pred pred 4 rokmi od jedného pána z Moravy. Jednalo sa o jedného prekupníka s traktormi. Vtedy mi to bolo jedno (vlastne stále aj je ) a skrátka som ten traktor chcel a cenu som akceptoval (vtedy bola 2500,- EUR bez TP a ŠPZ!). Mohol som si u neho vtedy vybrat medzi 3 traktormi. Jeden bol Z-2511 (ten bol ale skaredý), dalsi bol Zetor 2011 s 24" kolesami a odpruzenou prednou napravou. Ale na mna najviac zaposobil cervený vývozový Zetor 2011, ktorý sa tusim oznacoval 220. Mal 28" kolesa, hydrauliku zetormatic, pevnú prednú nápravu a hlavne vývod na bočnú kosu. Bol celkom dobre pripravený na predaj. Všetko svietilo, blikalo a trúbilo. Už prvá skúšobná jazda síce prezradila, že prevodovka má niečo za sebou, ale skratka som ho chcel a v konečnom dôsledku som si povedal, ze všetko sa dá opravit a urobiť.
Tak sme sa dohodli a traktor mi pán doviezol domov grástis. Prvé tri roky traktor slúžil na vozenie sa po krajine (mal som ho miesto kona ) a na výnimocnú prácu okolo domu.
Po čase mi ale začalo vadiť narastajuce hučanie prevodovky a najmä zlé radenie rýchlostných stupnov. No a motor bol tiež pred GO. Ale to bolo jasné už pri kúpe, že jeho zenit sa blíži
A minulú zimu som sa rozhodol, že je načase sa pustiť do aspon čiatočnej opravy. Vtedy som ani nevedel, že čo ma čaká a aká sranda sa z toho vykluje
Postupne sem pridám pár fotiek a postrehov z tej práce. Treba povedať, že diely prevodovky na tento traktor sú pomerne ťažko zohnateľné...
Vidím, že tém s traktormi Z-2011 tu moc nie je. Skúsim nieco pridat.
Mojho Majora som doviezol asi pred pred 4 rokmi od jedného pána z Moravy. Jednalo sa o jedného prekupníka s traktormi. Vtedy mi to bolo jedno (vlastne stále aj je ) a skrátka som ten traktor chcel a cenu som akceptoval (vtedy bola 2500,- EUR bez TP a ŠPZ!). Mohol som si u neho vtedy vybrat medzi 3 traktormi. Jeden bol Z-2511 (ten bol ale skaredý), dalsi bol Zetor 2011 s 24" kolesami a odpruzenou prednou napravou. Ale na mna najviac zaposobil cervený vývozový Zetor 2011, ktorý sa tusim oznacoval 220. Mal 28" kolesa, hydrauliku zetormatic, pevnú prednú nápravu a hlavne vývod na bočnú kosu. Bol celkom dobre pripravený na predaj. Všetko svietilo, blikalo a trúbilo. Už prvá skúšobná jazda síce prezradila, že prevodovka má niečo za sebou, ale skratka som ho chcel a v konečnom dôsledku som si povedal, ze všetko sa dá opravit a urobiť.
Tak sme sa dohodli a traktor mi pán doviezol domov grástis. Prvé tri roky traktor slúžil na vozenie sa po krajine (mal som ho miesto kona ) a na výnimocnú prácu okolo domu.
Po čase mi ale začalo vadiť narastajuce hučanie prevodovky a najmä zlé radenie rýchlostných stupnov. No a motor bol tiež pred GO. Ale to bolo jasné už pri kúpe, že jeho zenit sa blíži
A minulú zimu som sa rozhodol, že je načase sa pustiť do aspon čiatočnej opravy. Vtedy som ani nevedel, že čo ma čaká a aká sranda sa z toho vykluje
Postupne sem pridám pár fotiek a postrehov z tej práce. Treba povedať, že diely prevodovky na tento traktor sú pomerne ťažko zohnateľné...
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Zdravím.Pěkný traktor. Budu sledovat pravu.
Zetor 6718 s motorem 7001
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
dakujem
ked som tu prevodovku otvoril, tak som zistil, ze preco tie prevodove tupne tak tazko idu a ze preco v zime, ked mrzlo nebolo mozne zapnut uzavierku diferaku a ani tocit volantnom. Vsade bola miesto olejovej naplne nejaka emulzia, ktora neskutocne smrdela. Hlavne to o vytiklo zo skrinky riadenia bolo neskutocne...cierne a smradlave. Podobny cierny "material" mozete vidiet aj na stycnej ploche medzi prevodovkou a skrinou diferencialu. Všetky ložiska v prevodovke boli hotove...boli hrzave a mali vôlu.
takto to vnútri nejak vyzeralo. Moc dalších fotiek nebudem mať, pretože toto som si fotil preto, aby som vedel, ako potom zložiť a človek si aj povie, že bude všetko podrobne fotit, ale potom sa zabudne a vzdy si cistit ruky, aby som mohol chytiti fotak sa mi tiez nechce
ked som tu prevodovku otvoril, tak som zistil, ze preco tie prevodove tupne tak tazko idu a ze preco v zime, ked mrzlo nebolo mozne zapnut uzavierku diferaku a ani tocit volantnom. Vsade bola miesto olejovej naplne nejaka emulzia, ktora neskutocne smrdela. Hlavne to o vytiklo zo skrinky riadenia bolo neskutocne...cierne a smradlave. Podobny cierny "material" mozete vidiet aj na stycnej ploche medzi prevodovkou a skrinou diferencialu. Všetky ložiska v prevodovke boli hotove...boli hrzave a mali vôlu.
takto to vnútri nejak vyzeralo. Moc dalších fotiek nebudem mať, pretože toto som si fotil preto, aby som vedel, ako potom zložiť a človek si aj povie, že bude všetko podrobne fotit, ale potom sa zabudne a vzdy si cistit ruky, aby som mohol chytiti fotak sa mi tiez nechce
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Pekna praca a aj pekny traktor . Len taka mala rada: Ked budes skladat prevodovku, tak tie ihlickove loziska ktore su medzi hornymi hriadelami pred montazou riadne namaz vazelinov. Zaroven sa ti dobre prilepia a nebudu sa ihlicky hybat pri pasovani hriadeli do seba a zaroven to aj namazes lebo ked to poprve natocis, tak chvilu trva pokym sa ku nim olej dostane. Tak hned na poprve nech nejdu nasucho.
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
V prevodovke sa menili prakticky všetky možné ložiská za nové. Dokonca aj diferenciale. Ten uz bol blízko zadretia. Pôvodne som chcel dať značku SKF, ale potom sa uspokojil aj so ZKL resp. KINEX A niektoré kritické miesta, hlavne pri vývodovom hriadeli na kardan, kde olej zvykne často slziť, som dal ložisko 2RS, takze som ten semering poistil. Myslím, že to natlačené plastické mazivo na jeho životnosť musí stačiť...a havne vtedy, keď to vobec neplanujem poživať
Problém nastal trošku pri vrchnom drážkovom hriadeli. Najprv som chcel zohnať nový hriadeľ, ale to sa mi vôbec nepodarilo. Ani v Brne a človek, ktorý mi to zháňal povedal, že presne kvôli týmto problémom Zetora 2011 nekúpil a neche..údajne zohnať do prevodovy akékoľvek náhradné diely je problematické. Tak som si to musel zrenovovat sám. Jednalo sa o ihlové ložisko (na foto označené 1), ktoré s ním spája, resp podopiera spojkový hriadeľ a bolo úplne vybité. Preto som tam dal bronzové puzdro. Na ten čap 1 som za tepla nalisoval bronzové puzdro a potom som to osústružil na potrebný priemer tak, aby mi to zapadlo do diery na spojkovom hriadeli (potrebné odchýlky rozmerov pre klzné uploženie som našiel v tabulkách). Do spojkového hriadela som v mieste tohoto puzdra (na foto označené 3) vyvrtal medzi zuby kolesa dieru d=4 mm, aby sa puzdro mazalo. Obyčajným vrtakom to nejde, ale dá sa kúpiť "diamantový" vrtak do kaleného a doma v stojanovke tam tu dieru lahko "prepálite".
Podobný problém nastal aj pri kolese 4/5 prevodového stupňa (na foto označené 2), ktoré je klzne osadené medzi dvomi axialálnymi krúžkami a proti posunutiu poistené krúžkami. Bol problém to vôbec rozobrať. Ked prevodovka isla bez oleja, resp. na vodu, tak vnútorný krúžok sa k rovnobokému drážkovaniu privaril. Po rozobratí som to tak isto vyriešil bronzovým puzdrom. To som za tepla nalisoval na rovnoboký drážkový hriadeľ a miesta medzi drážkami som ešte vyplnil spájkou. A potom sa puzdro obrobilo na vnútorný priemer kolieska (2) 4/5 prevodového stupňa.
Ako materiál puzdier som použil olovený bronz CuSn7Zn4Pb7 od http://www.decko-nr.sk. S odstupom času si ale myslím, že lepsie by bolo použit klasický cínový bronz napr CuSn8 resp. CuSn12.
Problém nastal trošku pri vrchnom drážkovom hriadeli. Najprv som chcel zohnať nový hriadeľ, ale to sa mi vôbec nepodarilo. Ani v Brne a človek, ktorý mi to zháňal povedal, že presne kvôli týmto problémom Zetora 2011 nekúpil a neche..údajne zohnať do prevodovy akékoľvek náhradné diely je problematické. Tak som si to musel zrenovovat sám. Jednalo sa o ihlové ložisko (na foto označené 1), ktoré s ním spája, resp podopiera spojkový hriadeľ a bolo úplne vybité. Preto som tam dal bronzové puzdro. Na ten čap 1 som za tepla nalisoval bronzové puzdro a potom som to osústružil na potrebný priemer tak, aby mi to zapadlo do diery na spojkovom hriadeli (potrebné odchýlky rozmerov pre klzné uploženie som našiel v tabulkách). Do spojkového hriadela som v mieste tohoto puzdra (na foto označené 3) vyvrtal medzi zuby kolesa dieru d=4 mm, aby sa puzdro mazalo. Obyčajným vrtakom to nejde, ale dá sa kúpiť "diamantový" vrtak do kaleného a doma v stojanovke tam tu dieru lahko "prepálite".
Podobný problém nastal aj pri kolese 4/5 prevodového stupňa (na foto označené 2), ktoré je klzne osadené medzi dvomi axialálnymi krúžkami a proti posunutiu poistené krúžkami. Bol problém to vôbec rozobrať. Ked prevodovka isla bez oleja, resp. na vodu, tak vnútorný krúžok sa k rovnobokému drážkovaniu privaril. Po rozobratí som to tak isto vyriešil bronzovým puzdrom. To som za tepla nalisoval na rovnoboký drážkový hriadeľ a miesta medzi drážkami som ešte vyplnil spájkou. A potom sa puzdro obrobilo na vnútorný priemer kolieska (2) 4/5 prevodového stupňa.
Ako materiál puzdier som použil olovený bronz CuSn7Zn4Pb7 od http://www.decko-nr.sk. S odstupom času si ale myslím, že lepsie by bolo použit klasický cínový bronz napr CuSn8 resp. CuSn12.
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
vdaka. ale nakoniec som to "vyriesil" trosku inak. ale namazal som to tiez samozrejmepavel sk píše:Pekna praca a aj pekny traktor . Len taka mala rada: Ked budes skladat prevodovku, tak tie ihlickove loziska ktore su medzi hornymi hriadelami pred montazou riadne namaz vazelinov. Zaroven sa ti dobre prilepia a nebudu sa ihlicky hybat pri pasovani hriadeli do seba a zaroven to aj namazes lebo ked to poprve natocis, tak chvilu trva pokym sa ku nim olej dostane. Tak hned na poprve nech nejdu nasucho.
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Potom nasledovala ciastocna GO motora.
Valce a piesty su Kolbenschmidt s tým, že miesto originál 5 krúžkových sme použili 4 krúžkové piesty. Vlastne to boli pôvodné 5 krúžkové, akurát sa tam dali nové krúžky po vzore novších traktorov. Jeden mazací s pružinkou, jeden polostierací a dva tesniace.
Klukovka bola este v tolerancii, tak zostala povodna.
V havach sa pozabrusovali sedla, dali sa aj nove voditka ventilov a ventily. Na lisovanie voditok ventilov som si pomohol tak, ze hlavu som polozil na el. kuchynsky varic, zohrial ju a vodítka som ochladil v tekutom dusíku. Krásne tam podali a po vyrovnani teploty, tam zostali zalisované.
Jediné čo som trosku inovoval, tak povodné olejové filtre som nahradil papierovými (vhodné rozmery filtra som vybral z katalogu a na sústruhu som si vyrobil zo silonu potrebné medzikusy na dopasovnie filtra). Tieto filtre sú myslím z nejakej motorky značky Yamaha.
Poslednou vecou na motore bola kúpa nového vstrekovacieho čerpadla. To staré sme sa síce pokúšali opraviť a dať tam nové elementy, ale problém bol v tom, že regulátor bol zlý a to sa mi už nechcelo riešiť, tak som si zohnal druhé čeradlo
Valce a piesty su Kolbenschmidt s tým, že miesto originál 5 krúžkových sme použili 4 krúžkové piesty. Vlastne to boli pôvodné 5 krúžkové, akurát sa tam dali nové krúžky po vzore novších traktorov. Jeden mazací s pružinkou, jeden polostierací a dva tesniace.
Klukovka bola este v tolerancii, tak zostala povodna.
V havach sa pozabrusovali sedla, dali sa aj nove voditka ventilov a ventily. Na lisovanie voditok ventilov som si pomohol tak, ze hlavu som polozil na el. kuchynsky varic, zohrial ju a vodítka som ochladil v tekutom dusíku. Krásne tam podali a po vyrovnani teploty, tam zostali zalisované.
Jediné čo som trosku inovoval, tak povodné olejové filtre som nahradil papierovými (vhodné rozmery filtra som vybral z katalogu a na sústruhu som si vyrobil zo silonu potrebné medzikusy na dopasovnie filtra). Tieto filtre sú myslím z nejakej motorky značky Yamaha.
Poslednou vecou na motore bola kúpa nového vstrekovacieho čerpadla. To staré sme sa síce pokúšali opraviť a dať tam nové elementy, ale problém bol v tom, že regulátor bol zlý a to sa mi už nechcelo riešiť, tak som si zohnal druhé čeradlo
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
To spominane lozisko 2RS na vyvode si odkryl? Gufero aby tesnilo musi byt olejom mazane. Ak sa cez lozisko k nemu nedostane olej, tak sa gufero velmi rychle vydre. To platia aj pri kritom lozisku. Na tom kuse vazeliny co je v krytom lozisku dlho na vyvode nevydrzi. Co sa tyka tych puzdier namiesto ihlickovych lozisk, tak si tam tych dierok mal navrtat viac ako jednu. Tie inkriminovane plochy su slabina na vsetkych prevodovkach UR1. Aj na novsich typoch sa to casom vydrie (Tyc dierom maju viac) a väcsinou je to ako hlavna zavada na prevodovke. Olej daj PP80 tak to vydrzi viac.
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3382
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Pěknej strojek a dobrá práce
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Nie, neodryl som ho. viem, ze to na zivotnost gufera nie je dobre, ale mne islo hlavne o to, aby mi to tam neslzilo prevodovy olej. Len som tam dal vazelinu na to gufero. Ja ten hriadel vobec nepouzivam a ani neplanujem.pavel sk píše:To spominane lozisko 2RS na vyvode si odkryl? Gufero aby tesnilo musi byt olejom mazane. Ak sa cez lozisko k nemu nedostane olej, tak sa gufero velmi rychle vydre. To platia aj pri kritom lozisku. Na tom kuse vazeliny co je v krytom lozisku dlho na vyvode nevydrzi. Co sa tyka tych puzdier namiesto ihlickovych lozisk, tak si tam tych dierok mal navrtat viac ako jednu. Tie inkriminovane plochy su slabina na vsetkych prevodovkach UR1. Aj na novsich typoch sa to casom vydrie (Tyc dierom maju viac) a väcsinou je to ako hlavna zavada na prevodovke. Olej daj PP80 tak to vydrzi viac.
A mas pravdu, jedna dierka je malo. Ja mam tyvrtane dve. Viac uz som davat nechel, to sa mi uz zdalo privela
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Po tej oprave som traktor zložil do pojazdneho stavu a nieco s nim cez toto leto pojazdil, aby som pred striekanim odhalil nejake nedostatky resp. netesnosti. Prevodovka teraz radí o výrazne lepšie a diferenciál je tichý. Najviac je teraz pri jazde pocut ozubené kolesá v koncových prevodoch.
Potom som ho znovu rozobral, jednotlivé diely vyčistil a pripravil na striekanie. Striekal som polyuretánovými farbami, tá zlatá je od firmy Tikkurila(odtien sa mi ale moc nepodarilo trafit), farbu som nakoniec ešte prestrekol lakom. Jediné, čo sa mi už tento rok nepodarilo stihnúť, bolo dokončiť kapotáž a elektroinštaláciu. Potom už prišla jeseň a keďže nemám momentálne volnú vykurovanú garáž, tak s dokončením čakám do najbližšej jari 2018.. ak sa podarí
Potom som ho znovu rozobral, jednotlivé diely vyčistil a pripravil na striekanie. Striekal som polyuretánovými farbami, tá zlatá je od firmy Tikkurila(odtien sa mi ale moc nepodarilo trafit), farbu som nakoniec ešte prestrekol lakom. Jediné, čo sa mi už tento rok nepodarilo stihnúť, bolo dokončiť kapotáž a elektroinštaláciu. Potom už prišla jeseň a keďže nemám momentálne volnú vykurovanú garáž, tak s dokončením čakám do najbližšej jari 2018.. ak sa podarí
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Ahoj, máš moc pěkný traktor, mohl bych tě poprosit, když to máš teď takhle rozhozený jestli bys mi nezměřil délku nohavice zadní poloosy, od skříně k portálu. Díky moc a přeju brzké dokončení a hodně radosti s traktůrkem.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
zdravim
neviem ako presne to potrebujes, ale ja som nameral 298 mm
neviem ako presne to potrebujes, ale ja som nameral 298 mm
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
Ahoj, díky moc, takhle mi to stačí.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: Zetor 2011 - emulzia v prevodovke a následná GO
zdravím
tak konečne po dlhšej dobe nejaký posun. mal som teraz volno a čas začať s dokončením majora. uz sa to tahalo dlho. vela priebežných fotiek nemam, ale takto to nejak vyzerá krátko pred dokončením. nie je to síce uplne podla mojich predstav, najma ten nástrek, ale tak v domácich podmienkach som viac nezvladol...skoda. a odtien tej zlatej sa ukázal ako tiez nie moc štastný.
ako základ na celý traktor som použil biely polyuretan od chemolaku. Zlatá farba je polyuretan od firmy tikkurila a cervená je polyuretan od chemolaku STN 8185. a nakoniec som to ešte všetko prestrekol bezfarebným lakom.
teraz ešte dorábam výstuhy blatníkov, chcem zohnat nejaké dobré čalúnenie sedadla a možem pomaly zabiehať.
tak konečne po dlhšej dobe nejaký posun. mal som teraz volno a čas začať s dokončením majora. uz sa to tahalo dlho. vela priebežných fotiek nemam, ale takto to nejak vyzerá krátko pred dokončením. nie je to síce uplne podla mojich predstav, najma ten nástrek, ale tak v domácich podmienkach som viac nezvladol...skoda. a odtien tej zlatej sa ukázal ako tiez nie moc štastný.
ako základ na celý traktor som použil biely polyuretan od chemolaku. Zlatá farba je polyuretan od firmy tikkurila a cervená je polyuretan od chemolaku STN 8185. a nakoniec som to ešte všetko prestrekol bezfarebným lakom.
teraz ešte dorábam výstuhy blatníkov, chcem zohnat nejaké dobré čalúnenie sedadla a možem pomaly zabiehať.