4011 navždy

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

4011 navždy

#1 Nový příspěvek od jirka_holub »

Ahoj všem,
představuji nový přírůstek do rodiny, jde o Zetor 4011.

Obrázek

Náhodou jsem ho zahlédl u kamaráda, na zahradě. Traktor mu svěřil jeho známý, ať ho trochu pošlechtí, že půjde do inzerce. Je to smutný příběh, traktor patřil klukovi, zapálenému pro zemědělství a traktory, který však podlehl těžké nemoci v mladém věku :'( .


STK je propadlá, pokusím se jej teď rychle připravit, aby prošel STK, protože když už pojede na podvalu na stanici, tak přece nebudu dělat jen evidenčku.

Zatím jsem zjistil nějaké závady a chybějící věci:
- trojúhelník pomalého vozidla. Nějaký mám, ale musím vymyslet držák..někam nad levé světlo..
- samolepka 25km. Stačí obyčejná nebo má být reflexní?
- odrazky na zástěrky
- opravit elektriku, nejdou obrysovky, odpojený zadní stěrač. Spousta čudlíků na palubovce nevím na co, zatím jsem nezkoušel, vrhnu se na to o víkendu.

V dalších věcech už tápu, prosím poraďte:

1/ kde má být "vin"? Dočetl jsem se že 4011 by jej měla mít vyraženo na levé straně skříně difu nahoře vedle víčka brzdy. Tam zřejmě nic není. Je vyražen zboku na převodovce kousek za startérem (nálitek tam žádný není). Uspokojí to technika na STK? Nebo mám raději to samé aktivně objevit i na tom difu?

2/ V traktoru vlevo pod přístrojovkou chybí ten hliníkový výrobní štítek. Nejsou tam ani dírky po nýtech, je to evidentně předělané při změně kabiny. Nebo ho mám hledat ještě jinde, kde by mohl být? Je to nutné, aby tam byl štítek? Nebo stačí ten vin na podvozku? V TP je dvakrát uvedena výměna motoru i převodovky výměnným fondem v STS. A vyznačen i výmaz čísla motoru. Takže na štítku, i kdyby byl, by byly asi zastaralé údaje ?

3/ Mají byt vyznačeny tlaky pneu, je to povinné?. Kde to má být umístěno a jak to má vypadat ( velikost, barva )? Prosím foto.

4/ Má být v traktoru hasičák? Jaký a kam umístit?

5/ zdá se mi, že bedna s baterií na pravé straně je dost velká a schůdky přesahují vnější obrys vozidla (jsou širší než předni a zadní kolo). Vadí to? Pokud ano, tak schůdky trochu převařím, je na ně nějaký předpis na nášlapnou hloubku apod?

6/ kolik musí být minimální vzorek pneu?

7/ na volantu je vůle (při stojícím traktoru otočím lehce o kus (zitra prověřím kolik..) ještě než zabere převodka a začnou tahat tyče ke kolům. Jde to nějak přitáhnout, vymezit v převodce řízení bez větší demontáže?
Jak to testují na STK, jaká vůle je přípustná? Nebo to dají do lehčích závad nebo mi dají stk alespoň na měsíc? Řešil bych to asi pak nákupem kuličkového řízení, viděl jsem ho v eshopech. Ale přehození chvíli zabere (musí se asi demontovat nádrž ?) a prodávající nebude na přepis čekat věčně.

8/ nějaké úniky oleje zespoda traktoru, nic tragického. Bude to stačit arvou omýt a do sucha utřít před stk?

9/ neukazuje palubka, ani otáčkoměr-rychloměr, ani teploměr ani tlak vzduchu.
Nejprve prověřím náhon a převodku náhonu. Pak prozkoumám budíky.
Dají se sehnat střeva a vyměnit budíky v tom stávajícím? Nebo je jediná možnost koupit ošklivý barevnější indický?

10/ prý u zásuvky na vlek má být označení 12V? Je to pravda, jak to má vypadat , umístění? Testujou zásuvku na STK?

11/ Testujou na stk vzduchovou soustavu, kompresor, zda a za jak dlouho nafouká?

12/ zrcátka mají pro mne nepochopitelné držáky. To je proti vibracím? Zdají se mi poněkud malá. Je nějaký předpis na velikost zrcátek na Zetora?

13/ Má být i v kabině nějaké zpětné zrcátko?

14/ V kabině je stínítko proti slunci je dost povrchově rozpraskané a rozpadlé. Dá se to někde koupit ? Nebo postačí, když jej pospravuju izolepou? (pant se zdá OK, poloha drží)

15/ můžou být v kabině různé kastlíky podle vkusu traktoristy nebo je nějaké omezení ( např. vše uzavíratelné apod..)

16/ určitě jsem něco zapomněl. Uvítám jakékoli další postřehy.

Nezlobte se za pitomé otázky, zetor s SPZ jsem nikdy neměl, takže to fakt neznám.
Když jsem na STK volal, ať mi stručně řekne, kde najdu popis, co vše se bude kontrolovat, tak mi řekl "Všechno! traktor musí být jako byl z továrny."

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: 4011 navždy

#2 Nový příspěvek od Dvordy »

Podívej se, jestli nemáš náhodou v techničáku typ kabiny, velký skleník tam nikdy nebyl a tam by třeba mohl být problém. Já to tam třeba napsané mám.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

zetör
Příspěvky: 1481
Registrován: pát pro 02, 2016 6:08 pm
Bydliště: ndr

Re: 4011 navždy

#3 Nový příspěvek od zetör »

Vin je na převodovce na takovým výstupku u pedálu brzdy a musí být hlavně čitelný.

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 4011 navždy

#4 Nový příspěvek od jirka_holub »

"to Dvordy "

O typu kabiny neni nikde ani slovo. Jakou formou to tam máš zapsané?
V TP je:
- v kolonce 2 - Karoserie uvedeno "bez budky traktoristy"
- v kolonce 5 - Počet míst - k sezení 2
- na straně 8 - III - Místa pro další úřední záznamy uvedeno: Konstrukční aplikace provedení Zetor: 1. Zetor 4011 s budkou řidiče: změna údajů bod 6 výška 2250mm 12 celková váha 2935kg.
Pak nějaké povolené vyjímky k spodní hraně odrazky 1033mm od země a že světlomety zadní budou až 434mm od vnějšího obrysu vozidla...

Doufám že to je v pořádku, minulé stk to pocházelo.. naposledy to má myslím r.2011, na stejné stanici jako ted pojedu.

"to zetör "
Dival jsem se, a u pedalu brzdy je pod vikem prevodovky nalitek a na nem je take ten vin, stejne jako na tom kosi spojky za starterem.

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: 4011 navždy

#5 Nový příspěvek od Dvordy »

Jo, to bez budky traktoristy tam mám taky a pak mám v poznámkách myslím něco s budkou + ochranný rám - mám malou kabinu a rám. Třeba na to koukat vůbec nebudou. V roce 2011 prošlo ledacos, dnes už koukají na každou blbost. Ale co technická, to originál.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

chuck77
Příspěvky: 2491
Registrován: stř led 29, 2014 1:23 pm
Bydliště: ZR

Re: 4011 navždy

#6 Nový příspěvek od chuck77 »

Ahoj, VIN na malém nálitku převodovky na hraně (tam kde je připláclý víko převodky) u pedálu nožní brzdy..........tam má být..........občas na levé plošce diferáku u větracího plechu od brzd............orientace ražených čísel "jak se Franta s raznicemi zrovna v kabině srovnal a jak se mu chtělo" :) měj se 8) chuck77
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 701
Registrován: pon črc 16, 2007 8:44 am
Bydliště: kousek od Jičína

Re: 4011 navždy

#7 Nový příspěvek od Jindra »

taky mám číslo u pedálu brzdy na nálitku

štítek myslím musí být u věcí vyrobených po roce 2001 ale neriskoval jsem to a štítek doplnil.

25 jsem nedával reflexní, co jsem zjišťoval tak by měla být v levé polovině vozidla, výška ani jak má být od kraje naštěstí určené není. Takže jsem to lepil na zadní okno, u velkého skleníku se dá na to boční malé okénko.
Jinak u nás kontrolují i vůli předních kol a svisláků (jen zataháním za kolo)

tlaky se dají nalepit nebo nakreslit na rám kabiny a na bočnice kapoty, jestli je určená velikost čísel nevím
s tou bednou na baterku by to asi vadit nemělo pokud to nepřesahuje obrys blatníku nebo kola aby to nezvyšovalo největší šířku traktoru ale jestli to není o hodně tak by to mohlo možná projít, záleží na technikovi

na výměnu řízení budeš muset sundat nádrž takže minimálně nadzvednout kabinu na volantové tyči je jeden držák nádrže

stínítko být musí a mělo by být funkční tak asi izolačka bude stačit

problém je v tom že co v jednom kraji ( STK) projde jinde už nemusí, je to na technikovi
kdo si hraje nezlobí

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 4011 navždy

#8 Nový příspěvek od jirka_holub »

"to Jindra "
diky za postřehy.

Telefonátem na STK jsem zatím zjistil:
ad 1/ číslo má byýt kdekoli ... na difu nebo na prevdovce, je to pry jedno, hlavne at tam nekde je.
ad 2/ štítek být nemusí
ad 3/ tlaky pneu být nemusí
ad 5/ mírný přesah prý nikdo neřeší
ad 7/ s vůlemi převodky řízení se prý počítá, ale hlídají vůle kol a čepů

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 4011 navždy

#9 Nový příspěvek od jirka_holub »

"to Chuck"
ano, nasel jsem cislo podvozku na obou mistech, na plosce u pedalu brzdy i na kosi spojky u starteru.
Takze to je vyreseno.

Uživatelský avatar
liborko
Příspěvky: 630
Registrován: čtv srp 09, 2007 10:34 pm
Bydliště: --Havířov--

Re: 4011 navždy

#10 Nový příspěvek od liborko »

máš tam práce hafo, na kterou stanici pojedeš,pokud to není tajné?
--Zetor 6911 r.v.1/1979--

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 4011 navždy

#11 Nový příspěvek od jirka_holub »

Nejbliz je asi Tajga Vratimov/Hrabová, maji do 20hod a je mozne se objednat, tak bych to snad stihl po praci, abych si nemusel brat volno, uz mam malo dovolene.
Tam na odtahovce (kdyz tu byl pred tydnem bagr, tak jsem si vzal tel na toho dopravce).
A zpet doufam uz pofrcim v traktoru.
Kam jezdis ty? Zkusenosti?

Uživatelský avatar
liborko
Příspěvky: 630
Registrován: čtv srp 09, 2007 10:34 pm
Bydliště: --Havířov--

Re: 4011 navždy

#12 Nový příspěvek od liborko »

napíšu SZ
--Zetor 6911 r.v.1/1979--

Uživatelský avatar
kuligrado
Příspěvky: 1506
Registrován: čtv srp 18, 2011 6:42 am
Bydliště: U Havířova

Re: 4011 navždy

#13 Nový příspěvek od kuligrado »

No huráááá, tak to blahopřejeme také, už abys měl technickou, uděláme vyjížďku, dámy a děti mohou jet na kolech a my na volnoběh :). Zastavím se osobně s infem k té kouli atd :).
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 4011 navždy

#14 Nový příspěvek od jirka_holub »

Přijeď Rado, omrkneš stroj a pokecáme :friends: .

Aktuality:
- dal jsem novy měch do sedačky ( původní byl mrtvý, sedačka byla podložena profi dřevem)
- oživil jsem otáčkoměr. Budík i převodové kolínko byly OK, závada byla v náhonu, vypadá zcela OK, točí se, ale budík neukazoval... při bližším zkoumání jsem zjistil, že na konci lanka není už čtyřhran, ale je to omleté dokulata.. nezabírá v budíku. Nasadil jsem nový náhon a už to fičí.
- testoval jsem ho v zátěži - sekání louky rotačkou. Objevila se záhadná závada, Zetor po půl hektaru práce zdechl jako když dojde nafta, ale nalil jsem tam předtím 20l. Bylo to večer, už ve tmě. Pumpička nejevila odpor, ale trochu napumpováno, nastartováno a po 200m zase zdechl ... po kouskach jsem dojel domů. Dnes jsem to zkoumal, po odpojení hadičky z nádrže nafta teče, ale hned vyběhlo i trocha bordelu, jemné smetí. Rozdělal jsem skleničku a sítko bylo zcela zacpané jemným hnědým blátíčkem až se asi pod tlakem deformovalo, bylo vcucnuté do sebe směrem nahoru. V nádrži je evidentně binec, několik let to stálo, tak asi koroze. Před dovezením traktoru byla ale stará nafta vypuštěna i sklenička čištěna.
Nádrž tedy asi sundám a vyčistím pořádně (a až pak vyměním papírové filtry).
Stejně chci namontovat kuličkové řízení, už přišel balík, tak nádrž půjde dolů, snad se to povede s tou velkou boudou.
Nádrž vyndám směrem do kabiny?.
Ještě musím koupit silentbloky nádrže, jsou tam skoro urvané. Koukal jsem a nádrž je ujetá na silentblocíchch cca 1cm do kabiny :-/ , snad tam nové silentbloky půjdou dát a usadím ji jak patří...

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 4011 navždy

#15 Nový příspěvek od jirka_holub »

Na přístrojovce nefunguje teploměr, je to ten kapilárový.
Nechce se mi kupovat celou indickou přístrojovku, mám ji v druhém zetoru a z barev ciferníku je mi špatně a zdá se mi, že ten teploměr tam neukazuje pravdu, jednou jsem v zátěži vařil a ukazoval 85, nevěřím mu. (Plánuji ho proměřit, koupil jsem teď multimetr s tepelným čidlem..)
Nehledě na to, že ten Ind má jen jednu žárovičku s dvěma vývody ( dobíjení), kdežto ve starém českém sdruženém přístroji jsou takové dvě ( dobíjení a kontrolka tlaku mazání). Ind má na pozici kontrolky mazání modré sklo na dálková světla. To mi nevyhovuje.

Proto bych do tohodle červeného zetora rád koupil elektrický teploměr s čidlem. Když ho pěkně umístím (v palubce už je díra, dnes s ampérmetrem +-50A, ten bych vyndal, stejně má seklou rafiku) tak to bude na větším budíku i lépe vidět.

http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... -601157051
Bude čidlo pasovat do té jímky ve svodovém potrubí, kde je teď čidlo kapilárového teploměru?
Který budík k čidlu patří?
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... o-60115607
nebo?
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... 89-352-927

Používáte takový elektrický? Funguje spolehlivě, ukazuje pravdu?
Naposledy upravil(a) jirka_holub dne stř zář 13, 2017 11:28 pm, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 2011-4011“