Lukášův Zetor 3011
Moderátor: Lukashil
Re: Lukášův Zetor 3011
Napojení budíku ve fázi poptávky ve Slavičíně. Půjdu cestou hadice místo původního čidla, do kostky někde do prostoru pod baterkou, tam přijde do jednoho vývodu zapojit čidlo tlaku oleje, do druhého vývodu přijde zapojit hadice vedoucí do přístrojovky. Díky StaPo3011 za pomoc;)
Elektřina hotová ze 70%. V katalogu je 7x8A pojistka a 1x15A (z hlavy, snad je to dobře). Koupil jsem 16A a přemýšlím na jakou pozici ji dát, předpokládám, že na pozici vedoucí k regulátoru. Ostatní nechám 8A, snad je to OK.
K řízení:
Ujištoval jsem se v agrozetu ohledně ložiska k novému řízení. Dle katalogu tam patří ložiska PLC 64-2-3, ale dle internetu u druhovýroby 31305(25x62-18). Byl jsem ujištěn, že tam patří to dle katalogu. Hádejte, jak to dopadlo....nová tyč řízení průměr 25 mm (origo 21 mm). Takže ložiska budu vracet, koupil jsem v Arkovu správná. Hledám tady na foru fotku, jak tam to vrchní ložisko patří...asi jsem ho tam dal opačně při skládání na hrubo. V katalogu a dílenské příručce toto není. Spodní misku (část ložiska ve vybrání na převodovce) asi nechám původní, nenapadá mě, jak ji vyndat, abych něco nerozsekal. Zachovávám tedy původní typ řízení (nová kostka, tyč, gufera, obě ložiska a všechna těsnění).
Elektřina hotová ze 70%. V katalogu je 7x8A pojistka a 1x15A (z hlavy, snad je to dobře). Koupil jsem 16A a přemýšlím na jakou pozici ji dát, předpokládám, že na pozici vedoucí k regulátoru. Ostatní nechám 8A, snad je to OK.
K řízení:
Ujištoval jsem se v agrozetu ohledně ložiska k novému řízení. Dle katalogu tam patří ložiska PLC 64-2-3, ale dle internetu u druhovýroby 31305(25x62-18). Byl jsem ujištěn, že tam patří to dle katalogu. Hádejte, jak to dopadlo....nová tyč řízení průměr 25 mm (origo 21 mm). Takže ložiska budu vracet, koupil jsem v Arkovu správná. Hledám tady na foru fotku, jak tam to vrchní ložisko patří...asi jsem ho tam dal opačně při skládání na hrubo. V katalogu a dílenské příručce toto není. Spodní misku (část ložiska ve vybrání na převodovce) asi nechám původní, nenapadá mě, jak ji vyndat, abych něco nerozsekal. Zachovávám tedy původní typ řízení (nová kostka, tyč, gufera, obě ložiska a všechna těsnění).
Re: Lukášův Zetor 3011
co si matně vzpomínám, tak to bylo obdobné jako u spousty uložení kol aut, tj. klasicky kuželíková ložiska na hřídeli proti sobě. Tzn. na řídící tyči z obou konců trapézového závitu malý průměr ložiska (samozřejmě kuželíky směrem ven) a velký průměr ložiska pak přijde z obou stran zvenčí. Ten spodní už máš v odlitku převodovky asi nalisovaný, a ten horní tam dáš až po složení celého mechanismu zeshora. Zamáčkneš to tam nátrubkem na dlouhé trubce/nosníku vedoucí k volantu, stáhneš dolní přírubu trubky/nosníku k převodovce na dva šrouby, a zkoušíš axiální vůli uložení taháním za volant, kterej si tam nasadíš. Při vůli volant a trubkonosník pryč, a vložit zeshora na vnější kroužek ložiska potřebný počet těch distančních podložek, na které ses před týdnem ptal .
Možná by tohle (při výměně nové tyče řízení) bylo vhodné si opravdu ověřit nasucho bez samopalů a bočních vík, jen s řídicí tyčí (a zjistit tak potřebný počet podložek), abys pak nemusel s tím tolik maturovat na hotovém složeném.
Možná by tohle (při výměně nové tyče řízení) bylo vhodné si opravdu ověřit nasucho bez samopalů a bočních vík, jen s řídicí tyčí (a zjistit tak potřebný počet podložek), abys pak nemusel s tím tolik maturovat na hotovém složeném.
Re: Lukášův Zetor 3011
jo,
podle mýho názoru máš spodek v převodovce dobře,
a vršek obráceně. Kdyby si vzal v tomhle sestavení axiálně za volant, tak ti to celý vypochoduje ven.
Edit: hezkej popis jak se skládaj proti sobě kuželíkový ložiska na hřídeli je i s obrázky na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ku%C5%BEe ... %C5%BEisko
podle mýho názoru máš spodek v převodovce dobře,
a vršek obráceně. Kdyby si vzal v tomhle sestavení axiálně za volant, tak ti to celý vypochoduje ven.
Edit: hezkej popis jak se skládaj proti sobě kuželíkový ložiska na hřídeli je i s obrázky na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ku%C5%BEe ... %C5%BEisko
Re: Lukášův Zetor 3011
Jsem si musel už konečně vygooglit slovo axiální:) https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADly ... 9%C3%ADdel jedná se tedy o sílu jako bych chtěl urvat volant:) až se k tomu stroji zase dostanu, předělám.
Re: Lukášův Zetor 3011
Vrchní ložisko má být na tyči řízení nalisované kuželen nahoru směrem k volantu. Potom se dá šálek (protikus ložiska) a na něj podložky a potom celé pouzdro ve kterém je volantová tyč...
Re: Lukášův Zetor 3011
Tak jsem pokročil k další technice, jelikož se nová sezóna blíží. Opravuji sběrný vůz Pottinger LW 13. Docela dlouhou dobu jsem sháněl nové litinové čelo (kolej pro výsuv a shování pružin), ale povedlo se (funglovka cca 6500 ) Daly se k tomu nové kroužky a čepy. Myslel jsem, že vyměním jen několik pružin a plechů, bude toho asi trochu víc. Hlavní hřídel je podruhé KO, utrhlá u ozubení - původní dráha byla totál, takže jedna hřídel skočila kam naměla. Původní plán byl vyměnit všechny plechy (22) a pružiny (44), ale ceny jsou docela masakrózní, takže budu muset udělat kompromis.
snad je to on:
http://www.agrozetshop.cz/kryt-sberace- ... 11-c-2796/
fotky jsem přidal na rajče: http://reddriver.rajce.idnes.cz/Zetor_3 ... 112035.jpg
snad je to on:
http://www.agrozetshop.cz/kryt-sberace- ... 11-c-2796/
fotky jsem přidal na rajče: http://reddriver.rajce.idnes.cz/Zetor_3 ... 112035.jpg
Re: Lukášův Zetor 3011
Co někomu zadat ohnutí pásoviny? Nemuselo by to být tak drahé a bylo by to ještě pevnější Kryt by byl jak víno. Originál plech má ale hrany, jaká je jejich funkce? Nestačila by jen rovná pásovina z trochu silnějšího materiálu než je origo hrachovina?
Re: Lukášův Zetor 3011
Tak horal už skoro finišuju. Zajímalo by mě, jestli někdo řešil uchycení kulaté kabiny ke zkráceným zadním blatníkům. Asi budu muset vytvořit něco ve stylu http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view (omlouvám se za použité foto) a vyztužit to nějak příčně, když se to nebude opírat o blatník. Zkrácené je mám docela dost http://reddriver.rajce.idnes.cz/Zetor_3 ... 162255.jpg
Re: Lukášův Zetor 3011
Normovaná ložiska s průměrem 25mm byla nahrazena atypickými ložisky s průměrem 21mm a to zdůvodu, že u původních 25mm byla malá opěrná plocha a docházelo k deformacím trapézového závitu a tím i v důsledku nadměrným zvětčením volantové vůle.
Nová řízení, která mají průměr čepů 25mm nepoužívat. Je to krok zpět.
Nová řízení, která mají průměr čepů 25mm nepoužívat. Je to krok zpět.
Re: Lukášův Zetor 3011
Ahoj, celkem řešíme podobné věci . Dneska jsem dával na sběrák nějaké ty nové plechy Akorát já dával plechy co jsou mezi beranama co pošduchujou seno nahoru do vozu + jsou na nich z pružinovky něco jako (hodně nadneseně) "zpětné klapky". Ty plechy kolem beranů jsou falcované a ohnuté... no neměl jsem nervy je shánět a vracet a tak pořád dokola tak jsem je u známého nechal střihnout z pozinkované tabule a ohnout falcy. No a hlavní ohyb jsem udělal přez kolo z feldy . Pak už jenom navrtat, přidělat ten díl z pružinovky (ty dělal jiný kámoš laserem) a hotovo . Ještě musím udělat zvedání sbírání jinak než přizvednutím klackem a zajištěním řetězem snad letos. Ať se daří. Rado
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Lukášův Zetor 3011
Já ještě čekám na plechy a péra, snad do dvou týdnu budu mít materiál, abych to stihl na hlavní várku sena. Nebaví mě to už druhým rokem vozit na kárce za autem:) Ale půlka sběráku už je hotová, i když občas nějaké péro skočí kam nemá (to se stává i u lidi:))
Re: Lukášův Zetor 3011
Ahoj, na vozíku za autem jsme sváželi 3 roky .
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Lukášův Zetor 3011
Tak trochu oživím téma. Jelikož se dlouhodobě potýkám s problémy s hydraulikou, tak jsem dneska přistoupil k radikálnějšímu řešení. Tenhle týden jsem domluvený na opravu víka hydrauliky, takže si uděláme rodinný výlet. Měl jsem problém se zvedáním ramen do maximální výšky. Doufám, že to nebude problém ještě v čerpadle.
Re: Lukášův Zetor 3011
ty jednostranný plechový dekly s oválnými otvory nad seřizováním pásů ruční brzdy (z novějších modelů) jsem tam měl taky (origo se nedaj koupit). Mechanik co mi dělal go motoru mi to pomluvil, že tam může něco spadnout a šprajcnout se. Tak jsem koupil druhej pár, menší půlky s dírou odstřihnul a přinýtoval ke starým, takže to má teď z obou stran prolisovaný varhánky a nic většího tam nespadne.