padesátka Čeněk
Moderátor: Lukashil
padesátka Čeněk
Tak je to tu. Usoudil jsem, že potřebujeme urgentně něco na sekání, ne na hraní, takže jsme pořídili supra se sekačkou. Má svoje mouchy. Respektive slušné hejno. Tak postupně. Má očesaný pastorek startéru. V tuhle chvíli mám dilema, jestli kupovat nový pastorek, nebo celý startér za jednou tolik. Nedobíjí, má zpuchřelá kolena termostatu, nefunguje jediný budík, občas hapruje čudlík spouštěče, kape rychlospojka a nebrzdí. Po transportu domů jsem vyměnil emulzi v motoru za olej, a šel sekat, ať se ukáže, jestli je motor kaput, nebo ne. Zvládnul celou zahradu, takže dostane šanci. Při rozjezdu tak jako škube, asi špatně seřízená spojka pojezdu, s chodem náhonové jsem taky nebyl úplně spokojen. Při vyndavání startéru jsem si taky všimnul, že je u setrvačníku poněkud mastno... Dnes jsem sundal podlahu, a zjistil, že levý brzdový buben je úplně na kaši. Budu muset koupit nový. Blatníky a bouda mají to nejlepší za sebou.
Teď bych potřeboval poradit, kde se dají na internetu sehnat díly na supříka, a jestli nemáte nějaké fígle, jak sundat kabinu, a obecně budu rád za jakékoli rady a postřehy, které by mi ulehčili oživování....
Snad vám půjdou obrázky
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
Teď bych potřeboval poradit, kde se dají na internetu sehnat díly na supříka, a jestli nemáte nějaké fígle, jak sundat kabinu, a obecně budu rád za jakékoli rady a postřehy, které by mi ulehčili oživování....
Snad vám půjdou obrázky
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1xnt7 ... sp=sharing
Re: padesátka Čeněk
díly nekvinda, agro ad, agrozet, autoagregáty bvm, autoelektro janota...
ty blbiny jako tlačítko povyměňovat, někdy stačí jen vyčistit. kolena u chladiče jestli nejsou vysloveně "hin" tak nechat, nové stojí stejně za prd... spojka se mi chovala stejně, asi dlouho stál, po promazání a pár hodinách jízdy se to rozběhalo, nejspíš jen váznou táhla. na seřízení můžeš kouknout samozřejmě. jen ten buben, to masakr, to jsem ještě neviděl uvidíš, jak to půjde sundat...
ty blbiny jako tlačítko povyměňovat, někdy stačí jen vyčistit. kolena u chladiče jestli nejsou vysloveně "hin" tak nechat, nové stojí stejně za prd... spojka se mi chovala stejně, asi dlouho stál, po promazání a pár hodinách jízdy se to rozběhalo, nejspíš jen váznou táhla. na seřízení můžeš kouknout samozřejmě. jen ten buben, to masakr, to jsem ještě neviděl uvidíš, jak to půjde sundat...
Re: padesátka Čeněk
Díky za odpověď. Z těch kolen vysloveně teče voda, takže není co řešit. Na buben jsem zůstal zírat. Musim říct, že docela zápasím s povolováním šroubů... Na podlaze se poměr povolené/utržené nebezpečně blíží 1:1
Máte někdo zkušenost s BENO? Mají tam slušný výběr
Máte někdo zkušenost s BENO? Mají tam slušný výběr
- pirat.silnic
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte led 18, 2011 6:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: padesátka Čeněk
Ja obednaval od Beno,agroad a Mikeš.Ceny se lisi a zalezi kolik toho clovek shani....
Re: padesátka Čeněk
Já nakupoval v Benu i Agrozetu, ale gumová kolena termostatu jsou všude stejná, za půl roku vypadají jako čtyřicet let stará. Budíky vyřeš vodu záměnou za elektrické čidlo plus budík Zetor/Škodovka, olej klasický tlakoměr Zetor/Liaz (používá se i na vzduch), tlak ti po ohřátí stejně většinou spadne skoro na nulu. Starter můžeš v nouzi použít z uř.I mám to vyzkoušené, pasuje. Pokud ti nový olej nedělá pod traktorem v několik málo hodinách významnou louži a spojka do kopce neklouže, asi bych mastnotu u setrváku zatím neřešil (předchozí majitel měl představu o druhu oleje? A/AD). Utržené šrouby na blatnících vyřešíš po sundání blatníku tak, že na utržený šroub zavaříš matku a zkusíš povolit, většinou to jde hned napoprvé. Neboj se vařit i na šrouby, které jsou ulomené i hloubš v závitu. Pokud budeš sundávat oba blatníky a boudu chceš zatím nechat na traktoru, vyndej boční okna a povolenou boudu nadzvedneš horním okrajem otvoru oken nad ochranný rám a protáhneš vzniklou mezerou prkna a tím boudu zajistíš. Můžeš tak i nouzově jet. Blatníky jsou většinou ještě v horším stavu, než vypadají, jestli je budeš renovovat, nech si je nejdřív opískovat a až budou hotové, nech je i nazinkovat,jsou to peníze navíc, ale nakonec ušetříš, jinak blatníky díky své konstrukci reznou neuvěřitelně rychle a to i při poměrně malém provozu traktoru. Hodně zdaru.
Re: padesátka Čeněk
Díky za užitečné rady. Úniky oleje jsou překvapivě malé. Kape rychlospojka, jinak zatím nic Neporadil by si mi, kam vede tlakoměr na mazání? Tlak se dá štelovat u filtrů, je to tak? Co se startéru týče, mám jen obavu, abych nekoupil nový, který mi ve finále vydrží méně, jak ten starý. Raději bych koupil jen ten pastorek, startér točí dobře, když zrovna točí. Boudu i rám bych chtěl sundat. Asi si budu muset pomoct bagrem, ještěrka mi tak vysoko nezvedne. Blatníky jsou docela v háji. Skla na boudě jsou značně zamechovaná, očistím, a pokusím se vyndat. V nejbližší době sundám kola, ať se dostanu k těm brzdám.
- pirat.silnic
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte led 18, 2011 6:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: padesátka Čeněk
Ten ram neni zas tak tezky.Muzes ho prehodit na bok.A kabinu jsem sundaval opatrne rucne smerem dozadu.
Ano tlak se steluje sroubkem u filtru,pri utahovani by se mel tlak zvedat.K manometru je trubicka a na konci je oko s prutokovym sroubkem,je to v miste pod vstrikovacim cerpadlem.
Ano tlak se steluje sroubkem u filtru,pri utahovani by se mel tlak zvedat.K manometru je trubicka a na konci je oko s prutokovym sroubkem,je to v miste pod vstrikovacim cerpadlem.
Re: padesátka Čeněk
Okna jsou chycena v rámech a rámy teprve jednoduchým způsobem do rámu kabiny, boční mám dole na obrtlíky, nahoře v drážce, přední na šrouby, tak to zkus vyndat s tím rámem, i když někdy je to echt zarezlé, nebo natřené několika nátěry a není to poznat, kde je dělící rovina.
Re: padesátka Čeněk
Zdar, po delší době jsem traktor opět nastartoval, a v oleji mám opět emulzi. Nevíte, čím to? Kdyby to byla hlava, tak by se mi během sekání uvařil, ne?
Re: padesátka Čeněk
Na čerpadle máš měrku, na regulátoru kontrolní zátku z boku - musí k ní dosahovat hladina oleje, olej defakto ten samý jako do motoru, do převodovky obyčejný PP80. Samozřejmě můžeš nakoupit suprové oleje za haldu peněz, ale tohle není mechanizmus, který je potřebuje. Jinak výměna oleje v motoru po 50 - 60MTh. Co mám doma Supry, všechny byli původně ze sedačkou, jako máš ty, zespoda je měch (dá se ještě koupit, ale moc nevydrží) a po nafouknutí to celkem pěkně péruje. Předělal jsem všechny na sedačky z Uř.I. ale tam je zas problém, že se ze sedačkou dostaneš až nad uchycení třetího bodu a sedačka ti při zvedání překáží, nebo seš zase moc na volantu.
Re: padesátka Čeněk
Děkuju za odpověď, dostal jsem k vánocům chytrou knihu, a to ještě nikdo netušil, co přitáhnu domů.... Nicméně vše tam není. Sedačku tam tedy nechám, bohužel tam nemám žádné pružiny. To budu muset někde najít, jak to bylo...
Po umytí mi začalo téct těsnění na pravé straně řízení. Budu ho muset půlit? Nezdá se mi, že by mělo jít ven jinak...
Po umytí mi začalo téct těsnění na pravé straně řízení. Budu ho muset půlit? Nezdá se mi, že by mělo jít ven jinak...
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: padesátka Čeněk
Ahoj, tu netěsnost řízení, to myslíš okolo hřídele pod pákou co vede ke kolu? Jestli jo, tak je tam gufero, pak stačí stáhnout páku, gufero vytáhnout a naklepnout nový. Řízení nemusíš ani sundávat, natož půlit.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: padesátka Čeněk
Ahoj, díky, to se mi ulevilo.... Tak já ho zkusím vyšťourat, páku už jsem sundal, ale než to začít masakrovat, tak jsem se raději zeptal. Jinak jsem dnes seřídil dvojspojku, packy byli dost hala bala, tak možná i to byl důvod škubání při rozjezdu. Pak jsem taky odvrtal staré brzdové obložení, sundal kola, sedačku, natřel přístrojovku základovkou a vykuchal budík tlakoměru, abych vyměnil střeva za funkční. Teď mi chybí nýty na buben, a čekám na balík z agrozetu, už je to přes týden....