ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Moderátor: Lukashil
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Mozes ju urobit aj taku len na sirku rozchodu ramien. Nemusi byt na celu sirku traktora. Ja som bral miery s fabrickej vzpery ktora sa montoue origo na lesaky s navijakom TUN-40. Akurat platne su s hrubsieho materialu. Zavesenie je riesne ze sa vzpera napichne na ramena a zaisti bolcnami.
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Originál u Supra se mi zdá je nejmenší průměr otočení kolem 6 m. Zetor 25 má 5 m ale to je z jiného soudku.Ten Super 4x4 je moc zajímavý stroj.Líbí se mi to jen ten rejd je asi menší že ?
Libor :-)
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Kniha říká: Maximální poloměr dráhy předního vnějšího kola při zatáčení:
a) bez brždění vnitřního kola 4350 mm
b) s bržděním vnitřního kola 3500 mm
a) bez brždění vnitřního kola 4350 mm
b) s bržděním vnitřního kola 3500 mm
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Ten rozdiel v polomere zatačania podľa toho čo tu pišete je 1m. Podľa mňa je to uplne v pohode. Určite bude rozdiel v polomere zatačania napr 7211 a 7245 a nechce sa mi veriť žeby ten rozdiel v originali bol len cca 20-30 cm.
Bielorus MTZ-5MS 1969 tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 70&t=44398
Re: ZETOR SUPER 42.....
Zdravim bývam neďaleko od Vranova a rad by som pozrel takého Supra 4x4 na živo ako to vyzerá a čo všetko je k tomu potrebne. Ďakujemkolodzej píše:len tak dalej budes dalsi vo vranove sa jeden dokoncuje parada som rad ze su tu taky sikovny
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
[![IMG-20190201-122141.jpg](https://i.postimg.cc/MH6w0G20/IMG-20190201-122141.jpg)](https://postimg.cc/ZBMX44q0)
[50745383-299355787385617-1541279164840017920-n.jpg](https://postimg.cc/XrZvK7R7)
[50745383-299355787385617-1541279164840017920-n.jpg](https://postimg.cc/XrZvK7R7)
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Zimne foto paradne Super50 je dobra masina,len to nastupovanie zo zadu to musi byt na nervy!!
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Nastupovanie je ,, ako zlodej"
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Z toho videa nie som moc mudry. Tak pretiahli Ta ty chlapi ci nie?? https://www.youtube.com/watch?v=8YJ1wMVCZ2k
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Si mu nalozil poriadne a ani sa s tym moc nepotrapil. Suprik vybehol ako kamzik. Ale chcelo by to rozmetadlo,nech sa trosku ulahci robota.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned bře 22, 2020 6:50 pm
- Bydliště: Bardejov
Re: ZETOR SUPER 42 a ZETOR SUPER 50 4x4
Som rád, že tu založil niekto túto stránku... Mám 3 supre. 2 sú pravdepodobne super 50, ale ten tretí, ktorý tiež opravujem, je ??? Od jedného pána, čo sa trochu vyzná, mi napísal, že začiatok je niekde u super 35 a končilo to kdesi super 50, resp. ursusom, ktorý potom bol asi nástupcom kryštála... Že vraj, medzi suprom 35 a 50 je ešte super 38 a 42, čo som si trochu overil, že sa o tom polemizuje na rôznych stránkach a zrejme to bude do veľkej miery Pravda... Ak si matne pamätám, tak super 35 by mala mať také olejové nádrže, resp. jednu na strane (asi pravej - pohľad zo sedadla vodiča). Zvykol mať aj remenicu na ťahanie sečkárne a iných strojov, ale to je len doplnok (môže a nemusí asi)... Vývojom prešli tie supre tak, že najprv bol 5-rýchlostný, potom 5 rýchlostný a redukcie len niekoľko (2 alebo 3 sa mi zdá, že ten pán spomínal) a potom aj plných 5 redukcií... alebo tak nejako... Keďže nastal problem v prevodovkách, tak super 50 už mal len 4rýchlostí a 4 redukcií, lebo že sa vraj využila prevodová skriňa a do tej sa hrubších ozubení a hriadeľov nevošlo... (medzičasom sa samozrejme pri opravách miešalo, čo kto mal a pozháňal a sedelo, to sa dávalo...) Ak je záujem, môže odporučiť, písal alebo rozprával mi to pán, ktorý žije na juhu Slovenska - vyrába a predáva originálne dielce na rôzne stroje - napríklad klaksón tlačidlo na super 50 a 35 (sú totožné) a tento pán, pokiaľ viem, je asi jediný na Slovensku a možno aj všeobecne vo svete... má tam aj páky na hydrauliku a podobne. Originál klaksón - tlačidlo na 25 robí pán z Humenného, ktorý vraj bol osobne u toho pána na juhu Slovenska pozrieť technológiu - formy...
Ak dovolíte, rád by som sa však opýtal na rohatku - ozubenie ručnej brzdy. Na supri 50 je to jasné, rohatka má ozubenie zhora a systém ručnej brzdy je oveľa jednoduchší a inteligentnejší, lebo tá rohatka sa dá vybrať bez problémov. Ale na supri 35 alebo 38 alebo 42 (neviem, čo presne mám, lebo štítok je zafarbený a ani po očistení by som nezistil, čo to je za stroj, štítok je na volante) (výrobné číslo to nemá a už som s tým spravil poriadok, keďže som mal k nemu papiere od supra 50, ale zrejme to nie je super 50, možno len motoricky...) je rohatka - ozubenie zdola. Neviem, či je to original ručná brzda, alebo to niekto dal z iného stroja, ale predpokladám, že to originál je.
Rád by som sa opýtal, či nevie niekto, kde sa táto rohatka dá kúpiť za prijateľnú cenu? Ozubenie zdola.
(Samozrejme mám možnosti - budem v pondelok volať do čiech - beno.cz odkiaľ som kúpil rohatku s ozubením zhora, či nevedia zohnať takú - ak zháňajú od výrobcu... a druhá možnosť, že dám vyrobiť v Bardejove v strojárňach ale neviem, či to nie je potrebné neajkú špeciálnu oceľ a potom ešte zakaliť alebo sa kaleniu vyhnúť a podobne...)
Systém tejto ručnej brzdy funguje tak, že tyčka sa vloží dovnútra rúry (páky ručnej brzdy), potom sa prestrčí cez rúru aj túto tyč rohatka, ktorá sa upevní na pevno na pomocnom plechu na tele traktora a zrejme pod touto tyčou vnútri rúry je spružinka (moja asi chýba alebo je zničená, lebo to veľmi nestláča (len 1-1.5mm a asi by malo aj 3mm-5mm), ale tú ešte možno pridám, ak tam bude miesto a vlastne po stlačení tyče dovnútra rúry (podobne ako na osobných autách) sa uvoľní rohatka prepustí páku ručnej brzdy... (kumšt je len v tom, že sa deje zospodu a nie zhora) (zároveň chcem poradiť všetkým, ktorí ťahajú ručnú, aby ten knoflík (tyč a podobne) pri zaťahovaní ručnej brzdy stláčali, lebo napríklad môj brat to nerobí a je ťažké mu vysvetliť, že rýchlo zničí tú rohatku...)
Ak dovolíte, rád by som sa však opýtal na rohatku - ozubenie ručnej brzdy. Na supri 50 je to jasné, rohatka má ozubenie zhora a systém ručnej brzdy je oveľa jednoduchší a inteligentnejší, lebo tá rohatka sa dá vybrať bez problémov. Ale na supri 35 alebo 38 alebo 42 (neviem, čo presne mám, lebo štítok je zafarbený a ani po očistení by som nezistil, čo to je za stroj, štítok je na volante) (výrobné číslo to nemá a už som s tým spravil poriadok, keďže som mal k nemu papiere od supra 50, ale zrejme to nie je super 50, možno len motoricky...) je rohatka - ozubenie zdola. Neviem, či je to original ručná brzda, alebo to niekto dal z iného stroja, ale predpokladám, že to originál je.
Rád by som sa opýtal, či nevie niekto, kde sa táto rohatka dá kúpiť za prijateľnú cenu? Ozubenie zdola.
(Samozrejme mám možnosti - budem v pondelok volať do čiech - beno.cz odkiaľ som kúpil rohatku s ozubením zhora, či nevedia zohnať takú - ak zháňajú od výrobcu... a druhá možnosť, že dám vyrobiť v Bardejove v strojárňach ale neviem, či to nie je potrebné neajkú špeciálnu oceľ a potom ešte zakaliť alebo sa kaleniu vyhnúť a podobne...)
Systém tejto ručnej brzdy funguje tak, že tyčka sa vloží dovnútra rúry (páky ručnej brzdy), potom sa prestrčí cez rúru aj túto tyč rohatka, ktorá sa upevní na pevno na pomocnom plechu na tele traktora a zrejme pod touto tyčou vnútri rúry je spružinka (moja asi chýba alebo je zničená, lebo to veľmi nestláča (len 1-1.5mm a asi by malo aj 3mm-5mm), ale tú ešte možno pridám, ak tam bude miesto a vlastne po stlačení tyče dovnútra rúry (podobne ako na osobných autách) sa uvoľní rohatka prepustí páku ručnej brzdy... (kumšt je len v tom, že sa deje zospodu a nie zhora) (zároveň chcem poradiť všetkým, ktorí ťahajú ručnú, aby ten knoflík (tyč a podobne) pri zaťahovaní ručnej brzdy stláčali, lebo napríklad môj brat to nerobí a je ťažké mu vysvetliť, že rýchlo zničí tú rohatku...)