padesátka píše:Já mám nebrzděný 1000kg a brzděný 7500kg + tažnou sílu 2400kg-což nevím co to pořádně znamená
No právě já jsem se nechtěl dohadovat na silnici s policajtama tak jsem si zavolal do Zetoru a aodtamtud mi poslali za určitý obnos kč dobropis na jehož základě technik u pol. zapsal tyto hodnoty.Levný to teda nebylo,ale mám pokoj.Už se tady o tom psalo.
Ahoj nenapíšeme společně do Zetoru??Jednou jsem tam psal a odpověděl mi jeden ing a byl ochotný,Ani se to tak netýkalo zatoru,jako motoru soc. výroby.
Nikdy nevím co potáhnu .................A s čertama se dohadovat nechci- co je psáno je dáno.
I na formanovi jsem kdysi měl nápsáno v tp malém že 750/750 bržděný i nebržděný a pokutu jsem nedostal,jen kroutili hlavou.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Dobrý den. Zápis v TP je správný. Je to výrobcem udávaná maximální tažná síla stroje, NE CELKOVÁ HMOTNOST PŘÍPOJNÉHO VOZIDLA !!! Pro vysvětlení je to : tažná síla na 1. rychlostní stupeň s přídavným zatížením zadní osy ( kola se závažím ) na suché betonové vozovce. U traktoru SUPER 50 je to nejméně 2400 kg. ( Je to vlastně závěr laboratorního protokolu z testů stroje ). Je to zrovna tak nic neříkající údaj, jako je třeba udávání spotřeby ve formátu 185g+5g na koně a hodinu. Opět je to laboratorní výsledek měření.
Tak že každopádně údaj zapsaný v TP 2400 kg je správně, avšak opravdu neudává celkovou hmotnost taženého přívěsu. K tažení přívěsu obecně platí a je to i uvedeno v zákoně o technických podmínkách provozu vozidel, že celková hmotnost přívěsu nesmí u vozidel do konstrukční rychlosti 40 km/h přesáhnout 2,5 násobek hmotnosti tažného vozidla. To znamená, že u traktoru SUPER 50 by to mohlo vycházet něco kolem 6250 kg. Obecně tedy z výše uvedeného plyne, že SUPR může tahat pětitunu. Sedmitunu už tahat nemůže !( Vše je však dáno výrobcem, především výrobcem závěsu. Je jasný, že na spodním závěsu tuto zátěž nelze tahat.)
V TP by proto měl být ještě zapsán údaj - celková hmotnost přívěsného vozidla brzděného/nebrzděného. A dále by měl být v TP uveden druh závěsného zařízení. Zápis je pak např. ve formátu : OKO-ČEP 40, nebo OKO-ČEP 50, nebo SAMOSVOR 50 atd. [Policie ČR] 26.12.2010
Tady mi odpověděl ..........
Naposledy upravil(a) sychrovak dne ned pro 26, 2010 10:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
To ano ve velkém ale to není maximální hmotnost přívěsu což se uvádí v malém.
Vždyť do cca r. 1970 kdy nejsilnějším traktorem byl Super 50 tu byli pětituny apd.Kdo je tedy legálně tahal???
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Tak to potom jo zítra mrknu do maléhotechničáku co je tam, myslím že to tahali nelegálně, a taky si myslím že ne každej to dodržuje, ale pokud to je tak že bržděný přívěs může mít maximálně 2,5 tak my můžeme tahat 10 tun
Prohlášení výrobce
Max. povolená hmotnost brzděného přívěsu traktoru Zetor 50 Super -v.č.,,,,,,, pro provoz na komunikacích ČR je 7500 kg(hmotnost nebrzděného přívěsu 1000 kg).Podmínkou provozu je traktor vybavený jednohadicovým vzduchotlakým brzdovým systémem přívěsu.
Toto potvrzení stojí v Zetoru 1800kč a pak jen stačí dojít na dopr.isp.
Ja tam mam taky 7500 kg. Ale nejdriv mi tam baba napsala tu taznou silu na liste,tak sem tam dosel s tim ze je to blbost a oni si to zjistili sami.Ale byl to boj. Jen je mi divny,ze je to mene ,nez treba 5211 Ale ono treba Crystal 8011 taky nesmi legalne tahat 9tunu
Tekiti píše:Ja tam mam taky 7500 kg. Ale nejdriv mi tam baba napsala tu taznou silu na liste,tak sem tam dosel s tim ze je to blbost a oni si to zjistili sami.Ale byl to boj. Jen je mi divny,ze je to mene ,nez treba 5211 Ale ono treba Crystal 8011 taky nesmi legalne tahat 9tunu
Chlapci dík razím tam jěště dnes odpoledne je ,,poučit uřednice" ,které traktor znají jen z obrázků...........
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Jěště mi přišla odpověď na veteranforu a pán se podepisuje Policie ČR.Asi ví o čem mluví.
Takže to dobře vysvětlil a teď uvidím co mi řeknou.
Napsal :Kolonku "tažná síla" máte vyplněnou správně. Vám se jedná o vyplnění položky "celková hmotnost přípojného vozidla". Tato kolonka pravděpodobně ve vašem TP není předepsána, jelikož se jedná o nějaký ze straších předtisků. Když tato kolonka není uvedena v předtisku, opatří úřednice TP na stránce nadepsané "místo pro další úřední záznamy" otiskem razítka "vozidlo opatřeno závěsem OKO-ČEP pro připojení přívěsu celkové váhy brzděný - nebrzěný - " Tak a teď jak dojtete k tomu číslu. Na každém úřadě mají v počítači matrice technických dat vozidel. Tam mají veškerá technická data určitě všech vozidel vyrobených v ČR po válce, tak že patřičný údaj by se tam mohl dohledat. Další varianta je, že nejdřív půjdete za technikem, nejlíp s tím, že si od někoho vypůjčíte TP od stejného stroje, kde je údaj o hmotnosti zapsán a celou věc s ním proberete. Oni ve většině případů o těchto problémech zapisů vědí a dají pokyn úřednici k zápisu. Úplně v poslední řadě by jste musel požádat výrobce o odborné vyjádření. Toto stanovisko je pak pro úřad svaté a uvedená data vám do TP přepíše. Ale myslím že k této variantě by dojít nemělo, i když přístupy a povědomost různých úřadů se poměrně dost liší. Já osobně bych v první řadě šel za technikem. [Policie ČR] 27.12.2010
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D