Nová hlava na Zetor 25
Nová hlava na Zetor 25
Aktualizované 18.1 (užívatelia ktorí podporili tento projekt..Díky)
1. Vitex 1000 Kč (cca 37€ )
2. Mihi 40€
3.Mastenáček 500 - 1000Kč ( cca 37€) (podľa potreby)
4 Béďa 17 30€
5 Gurgul 1000Kč ( cca 37€)
6 Peto.25a 25€
7 Libor 25 500-800Kč (cca 20€)
8 Míra Z 25 1000Kč ( cca 37€)
9 Peťo 768. (25€)
19 Koro. (30€) + klobásky
11 Jaro 25. (30€)
12JanoSK. (20€)
13 Pepanerz25 (20€)
14 Ursus 73 (25-30€)
15 Albik (40€)
16Bronťo (20€)
17 Janči 86 (10-20€)
18Bobby (20€)
19Heroldak (20€)
20 Ondro Z25 (25€)
21 Bobes. 1000kč (37€)
Uz dlhsie sa zaoberam problemom, co s hlavami na Z25. Mnohi bezia na popraskane, zosite, pozvarane hlavy a trpnu, kedy sa nieco stane znova.
Fini sice robia novu hlavu, je to odliatok z liatiny, ale hlava je nekrestansky draha, kedze stoji okolo 900 eur, plus doprava.
Hlavy sa uz v Zetore nevyrabaju, tak jedina moznost su priekupnici, kde tiez clovek kupuje macku vo vreci.
Boli tu uz pokusy, Jaro25 kedysi vyrobil hlavu na Z25 v aeroklube a to zvarenim z niekolkych dielov a polotovarov.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 6#p1420436
Tak isto iny sikovny majitel prerobil svoj Z25 na priamy vstrek (obisiel vyrobu komorky) a vyrobil hlavu zvarenim niekolkych polotovarov.
Tu je prispevok od Anton30:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 8#p1419698
Prerobenie motora na priamy vstrek je jednoduchsia cesta, ale zmeni uplne zvuk a charakteristiku motora.
Rozhodol som sa preto vydat sa inou cestou, aby sa zachovala komorka, zhavice aj vstrekovace a aj ostatne rozmery hlavy. Takze charakteristicky prejav by mal ostat zachovany.
Myslienka spociva v trieskovom obrabani bloku duralu na CNC obrabacom stroji.
Kedze hlava je zvnutra dost komplikovana, do uvahy prichadza jedine vyrobit ju z dvoch poloviciek a zlozit potom lepenim do jedneho celku.
Jaro 25 nasiel svoje stare vykresy, ktore kedysi skreslil a mne tym padom velmi pomohol a usetril mi kopec prace.
Libor Z25 zase poskytol vysrotovanu prasknutu hlavu, ktoru mam k dispozicii na meranie pri kresleni. Vdaka aj mihi-mu, ktory zorganizoval prevoz a dodanie hlavy od LiboraZ25.
Samozrejme, rozhodnutiu predchadali konzultacie s Jarom25, Mihim, anton30 aj inymi clenmi fora, ktori mi zaroven robili oponenturu k projektu a pripomienkovali niektore riesenia.
Projekt nie je zdaleka hotovy a zatial nebol vyrobeny ziadny prototyp.
Model hlavy zatial existuje iba v pocitaci v 3D a tu su niektore snimky obrazovky z niektorych etap prace:
Zakladny tvar a vyfukove potrubie:
predbezny model:
sacie a vyfukove prechodove plochy:
Navrh umiestnenia vstrekovaca a zhavica (musi byt tenky typ z Avie kvoli miestu) vzhladom na komorku a deliacu rovinu celej hlavy, ktora musi prechadzat stredom komorky. Snaha bola nevrtat diery pod uhlom, cim sa obmedzi pocet potrebnych upnuti obrobku, preto je zhavic tiez vodorovne:
Deliaca rovina musi prechadzat stredom komorky, a zaroven stredom vyfuku a sania a zaroven plnou stenou medzi zhavicom a vstrekovacom. Podmienka je dana moznostami trieskoveho obrabania a celistvosti otvorov pre zhavic a vstrekovac, aby deliaca rovina nezasahovala do otvorov pre tieto suciastky.
Transparentny pohlad na hlavu:
Rozdelenie hlavy a pokracovanie modelovanim vnutorneho priestoru pre vodu, zaroven snaha prepojit vsetky dutiny a hlavne napojit sa na vsetky privody vody z bloku motora:
pokracoval som dalej spodnou polovicou hlavy a vytvaral som kapsy pre chladiace medium, pricom hrubka spodnej steny je 15 mm:
Tu je potom video z obrazovky, vidno tam rezy telesom. Aj ked na videu je este starsia verzia hlavy, odvtedy bola upravovana, vid posledne fotky z FreeCad-u.
Momentalne sa riesi vyroba prveho prototypu. Aj ked este model nie je celkom dokonceny, hlavne horna polvica a potrebne je este optimalizovat tvary kvoli obrabaniu s ohladom na velkost nastroja.
Je tu jeden uzivatel, ktory by mozno vedel dat vyrobit prvy vzorok na 5-osom obrabacom centre.
Material sa da zohnat tiez, za ako tak, rozumnu cenu.
Naklady by mali byt odhadom okolo 500 eur. (Velmi hruby odhad)
Otazka je, ci by sme sa vedeli, ako nadsenci, poskladat na vyrobu prveho kusu a ci by to trebars mihi neotestoval hlavu potom na jednom svojom stroji. Je to len uvodna myslienka z mojej strany, inym rozumnym navrhom sa medze nekladu.
Naklady su dost vysoke a riziko, ze sa to nakoniec z nejakeho banalneho dovodu neosvedci v prevadzke je relativne vysoke, aj ked teoreticky nie je dovod, aby to nefungovalo. Vela dizlakov ma hlinikovu odlievanu hlavu. Praga a Tatra dokonca iba vzduchom chladenu, takze teploty su tam podstatne vyssie a drzia tie motory.
1. Vitex 1000 Kč (cca 37€ )
2. Mihi 40€
3.Mastenáček 500 - 1000Kč ( cca 37€) (podľa potreby)
4 Béďa 17 30€
5 Gurgul 1000Kč ( cca 37€)
6 Peto.25a 25€
7 Libor 25 500-800Kč (cca 20€)
8 Míra Z 25 1000Kč ( cca 37€)
9 Peťo 768. (25€)
19 Koro. (30€) + klobásky
11 Jaro 25. (30€)
12JanoSK. (20€)
13 Pepanerz25 (20€)
14 Ursus 73 (25-30€)
15 Albik (40€)
16Bronťo (20€)
17 Janči 86 (10-20€)
18Bobby (20€)
19Heroldak (20€)
20 Ondro Z25 (25€)
21 Bobes. 1000kč (37€)
Uz dlhsie sa zaoberam problemom, co s hlavami na Z25. Mnohi bezia na popraskane, zosite, pozvarane hlavy a trpnu, kedy sa nieco stane znova.
Fini sice robia novu hlavu, je to odliatok z liatiny, ale hlava je nekrestansky draha, kedze stoji okolo 900 eur, plus doprava.
Hlavy sa uz v Zetore nevyrabaju, tak jedina moznost su priekupnici, kde tiez clovek kupuje macku vo vreci.
Boli tu uz pokusy, Jaro25 kedysi vyrobil hlavu na Z25 v aeroklube a to zvarenim z niekolkych dielov a polotovarov.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 6#p1420436
Tak isto iny sikovny majitel prerobil svoj Z25 na priamy vstrek (obisiel vyrobu komorky) a vyrobil hlavu zvarenim niekolkych polotovarov.
Tu je prispevok od Anton30:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 8#p1419698
Prerobenie motora na priamy vstrek je jednoduchsia cesta, ale zmeni uplne zvuk a charakteristiku motora.
Rozhodol som sa preto vydat sa inou cestou, aby sa zachovala komorka, zhavice aj vstrekovace a aj ostatne rozmery hlavy. Takze charakteristicky prejav by mal ostat zachovany.
Myslienka spociva v trieskovom obrabani bloku duralu na CNC obrabacom stroji.
Kedze hlava je zvnutra dost komplikovana, do uvahy prichadza jedine vyrobit ju z dvoch poloviciek a zlozit potom lepenim do jedneho celku.
Jaro 25 nasiel svoje stare vykresy, ktore kedysi skreslil a mne tym padom velmi pomohol a usetril mi kopec prace.
Libor Z25 zase poskytol vysrotovanu prasknutu hlavu, ktoru mam k dispozicii na meranie pri kresleni. Vdaka aj mihi-mu, ktory zorganizoval prevoz a dodanie hlavy od LiboraZ25.
Samozrejme, rozhodnutiu predchadali konzultacie s Jarom25, Mihim, anton30 aj inymi clenmi fora, ktori mi zaroven robili oponenturu k projektu a pripomienkovali niektore riesenia.
Projekt nie je zdaleka hotovy a zatial nebol vyrobeny ziadny prototyp.
Model hlavy zatial existuje iba v pocitaci v 3D a tu su niektore snimky obrazovky z niektorych etap prace:
Zakladny tvar a vyfukove potrubie:
predbezny model:
sacie a vyfukove prechodove plochy:
Navrh umiestnenia vstrekovaca a zhavica (musi byt tenky typ z Avie kvoli miestu) vzhladom na komorku a deliacu rovinu celej hlavy, ktora musi prechadzat stredom komorky. Snaha bola nevrtat diery pod uhlom, cim sa obmedzi pocet potrebnych upnuti obrobku, preto je zhavic tiez vodorovne:
Deliaca rovina musi prechadzat stredom komorky, a zaroven stredom vyfuku a sania a zaroven plnou stenou medzi zhavicom a vstrekovacom. Podmienka je dana moznostami trieskoveho obrabania a celistvosti otvorov pre zhavic a vstrekovac, aby deliaca rovina nezasahovala do otvorov pre tieto suciastky.
Transparentny pohlad na hlavu:
Rozdelenie hlavy a pokracovanie modelovanim vnutorneho priestoru pre vodu, zaroven snaha prepojit vsetky dutiny a hlavne napojit sa na vsetky privody vody z bloku motora:
pokracoval som dalej spodnou polovicou hlavy a vytvaral som kapsy pre chladiace medium, pricom hrubka spodnej steny je 15 mm:
Tu je potom video z obrazovky, vidno tam rezy telesom. Aj ked na videu je este starsia verzia hlavy, odvtedy bola upravovana, vid posledne fotky z FreeCad-u.
Momentalne sa riesi vyroba prveho prototypu. Aj ked este model nie je celkom dokonceny, hlavne horna polvica a potrebne je este optimalizovat tvary kvoli obrabaniu s ohladom na velkost nastroja.
Je tu jeden uzivatel, ktory by mozno vedel dat vyrobit prvy vzorok na 5-osom obrabacom centre.
Material sa da zohnat tiez, za ako tak, rozumnu cenu.
Naklady by mali byt odhadom okolo 500 eur. (Velmi hruby odhad)
Otazka je, ci by sme sa vedeli, ako nadsenci, poskladat na vyrobu prveho kusu a ci by to trebars mihi neotestoval hlavu potom na jednom svojom stroji. Je to len uvodna myslienka z mojej strany, inym rozumnym navrhom sa medze nekladu.
Naklady su dost vysoke a riziko, ze sa to nakoniec z nejakeho banalneho dovodu neosvedci v prevadzke je relativne vysoke, aj ked teoreticky nie je dovod, aby to nefungovalo. Vela dizlakov ma hlinikovu odlievanu hlavu. Praga a Tatra dokonca iba vzduchom chladenu, takze teploty su tam podstatne vyssie a drzia tie motory.
Re: Nová hlava na Zetor 25
Mne sa to celé páči, išiel by som do toho už len pre to že si si dal námahou to celé vymyslieť...
Závisí ale koľko sa nájde ,,sponzorov,,ale pridal by som sa....
Závisí ale koľko sa nájde ,,sponzorov,,ale pridal by som sa....
Mihi
Re: Nová hlava na Zetor 25
Ty brďo to jsou věci!!! Já bych pětistovku poslal.
Zetor 6718 s motorem 7001
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Nová hlava na Zetor 25
Se mnou taky můžete počítat s přípěvkem .
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: Nová hlava na Zetor 25
Já taky něco málo přispějupokud mi to situace dovolí a nebudu zrovna rodit
Libor :-)
Re: Nová hlava na Zetor 25
Myslim ze to je povinnost kazdyho kdo chce 25ku jeste nejakej ten patek provozovat a odkazat dalsim generacim. 500kc me nezruinuje.
Akorat me napada, kdyz hlinik lip vede teplo, jestli by nemohly bejt kanalky mensiho prumer a bylo by tim padem vic hmoty a min obrabeni. Jen myslenka. A jeste se zeptam, ten material na hlavu bude se pred frezovanim nejak rentgenovat nebo tak neco aby tam nebyla vada?
Akorat me napada, kdyz hlinik lip vede teplo, jestli by nemohly bejt kanalky mensiho prumer a bylo by tim padem vic hmoty a min obrabeni. Jen myslenka. A jeste se zeptam, ten material na hlavu bude se pred frezovanim nejak rentgenovat nebo tak neco aby tam nebyla vada?
Re: Nová hlava na Zetor 25
Chalani velmi vám fandím a tiež pojdem do toho s vami
Re: Nová hlava na Zetor 25
ja do toho idem tiez samozrejme a prispievam. na ten prototyp som fakt zvedavy
Re: Nová hlava na Zetor 25
Ahoj chlapi, toto mě velmi zaujalo,také bych přispěl.
Re: Nová hlava na Zetor 25
Urobiť novú hlavu na 25-ku bol taký môj malý sen, tak že samozrejme tiež som ochotný do toho podniku nejako prispieť.
Re: Nová hlava na Zetor 25
Jeste mam technickou, co hlinik a vejfuk? Je to pomerne velka vaha i paka na dva srouby v hliniku.
Re: Nová hlava na Zetor 25
Ono to nie je hliník, ale dural. A ten má pevnosť porovnateľnú ako konštrukčné ocele nižších tried.
Re: Nová hlava na Zetor 25
Takze rikas, ze by nemel byt problem s tihou a vibracema?
Re: Nová hlava na Zetor 25
Ten výfuk je na čtyřech šroubech, pokud tam bude dost masa kolem, tak bych se nebál.
Jsem příznivec nové hlavy a její výroby, to jsme s Jarem25 konzultovali již několik let nazpět a již dříve na tuto půlenou hlavu jsem vyjádřil své přání jít do toho, takže s mým příspěvkem na prototyp můžete rovněž počítat.
Jak ventilová sedla a vodítka? Spojení půlek bude realizováno jak?
Jsem příznivec nové hlavy a její výroby, to jsme s Jarem25 konzultovali již několik let nazpět a již dříve na tuto půlenou hlavu jsem vyjádřil své přání jít do toho, takže s mým příspěvkem na prototyp můžete rovněž počítat.
Jak ventilová sedla a vodítka? Spojení půlek bude realizováno jak?
Re: Nová hlava na Zetor 25
Rosch8: jaka je teda cilova castka na prototyp? Ze bych pripadne i upravil svuj podil.