Pětadvacítka z východu
Re: Pětadvacítka z východu
Myslíš?
A hydro dynamika v tomhle případě nefunguje?
Když něco nejde, přidáš plyn, zvednes litráž a už to jde, tak by to mělo platit i opačně, ne?
A hydro dynamika v tomhle případě nefunguje?
Když něco nejde, přidáš plyn, zvednes litráž a už to jde, tak by to mělo platit i opačně, ne?
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Pětadvacítka z východu
Ano, ale to už je nekrolog čerpadla.
Re: Pětadvacítka z východu
Výkon potrebný na pohon čerpadlá je priamo umreny tlaku a vytlačené u objemu.ITS píše:Snížením litráže nic nezeslabíš. Pouze zpomalíš.
Riešenie nedostatku výkonu sa dá riešiť dvoma spôsobmi.
Nechať vysoký tlak a znížiť prietok. Pri rovnakom tlaku ostane sila produkovana valca i ta istá, klesne rýchlosť pohybu.
Druhé riešenie by bolo znížiť tlak a nechať prietok. Pri tých istých valcoch by sa zmenšila sila, ale rýchlosť by ostala. Riešenie by bolo dat válce s väčšími priemer i, ktoré potrebujú väčší objem oleja a stačí im menší tlak, vzhľadom na plochu piestu. A keďže potrebujú viac oleja, tak ich rýchlosť by sa znížila oproti pôvodným piestom.
Takze kolega by mohol nechať čerpadlo, nastaviť menší tlak, ale musel by meniť válce za hrubšie.
Druhé riešenie je nechať tlak v systéme, ako bol a vymeniť čerpadlo za menšie, s menším objemom na otacku.
Zníži sa tak rýchlosť valcov, pričom sila ostane pretože tlak ostane rovnaký.
Podľa mňa je jednoduchšie vymeniť čerpadlo.
Re: Pětadvacítka z východu
Rosch8 to vystihl naprosto přesně Omlouvám se že teď odskočím, ale měl bych ještě jednu otázku ohledem předvstřiku. Včera se mi podařilo povolit druhou zajišťovací matici. Tak jsem nastavoval podle kapiláry předvstřik na 30 stupňů. Když jsem ale smontoval trubky, a udělal kontrolu podle vrzání trysek, tak předvstřik neseděl. nechat to tak a nastartovat?
Re: Pětadvacítka z východu
Nechaj to tak, predvstrek sa nastavuje na geometrický začiatok vstreku. Keď počuješ "vrzať" vstrekovače, to už je priebeh vstreku, kedy ihla svojim kmitaním udržiava konštantný tlak počas prietoku nafty vstrekovačom.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Pětadvacítka z východu
Myslel jsem si to ale raději se zeptám díky moc za odpovědi.
Re: Pětadvacítka z východu
rosch8: Díky za objasnění hydrauliky
Uvažoval jsem selsky, ale zjevně špatně.
Uvažoval jsem selsky, ale zjevně špatně.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Pětadvacítka z východu
Snipere, neuvazoval si zle.
Pri zle navrhnutom systeme hydrauliky sa moze stat, ze hydrodynamika zafunguje a stupne ti tlak.
Na kazdom kolene, na kazdom spoji vznika maly tlakovy diferencial. Samozrejme na potrubi tiez, zavisi hlavne od priemeru potrubia, rychlosti prudenia a viskozite oleja.
Ak je prepustaci ventil hned za cerpadlom, tak straty prudenim od cerpadla po preustaci ventil su male. Tlak v systeme nebude nikdy vyssi, ako je nastaveny. Olej stihne v pohode uniknut prepustakom. Tlak bude vzdy iba mensi, o straty za prepustakom.
Ak je system zle navrhnuty a prepustak je kdesi daleko od cerpadla aj rozvadzaca, trubky su tenke, tak pridanim plynu a zvysenim otacok sa zlepsi ucinnost cerpadla a je schopne prekrocit aj maximalny tlak. Tlak v systeme stupne, pretoze olej "nestiha" odtiect smerom k prepustaku a tym padom stupne tlak v systeme, co niekedy staci na to, aby sa valce akurat pohli a zdvihli bremeno.
Pri zle navrhnutom systeme hydrauliky sa moze stat, ze hydrodynamika zafunguje a stupne ti tlak.
Na kazdom kolene, na kazdom spoji vznika maly tlakovy diferencial. Samozrejme na potrubi tiez, zavisi hlavne od priemeru potrubia, rychlosti prudenia a viskozite oleja.
Ak je prepustaci ventil hned za cerpadlom, tak straty prudenim od cerpadla po preustaci ventil su male. Tlak v systeme nebude nikdy vyssi, ako je nastaveny. Olej stihne v pohode uniknut prepustakom. Tlak bude vzdy iba mensi, o straty za prepustakom.
Ak je system zle navrhnuty a prepustak je kdesi daleko od cerpadla aj rozvadzaca, trubky su tenke, tak pridanim plynu a zvysenim otacok sa zlepsi ucinnost cerpadla a je schopne prekrocit aj maximalny tlak. Tlak v systeme stupne, pretoze olej "nestiha" odtiect smerom k prepustaku a tym padom stupne tlak v systeme, co niekedy staci na to, aby sa valce akurat pohli a zdvihli bremeno.
Re: Pětadvacítka z východu
Ahoj všichni
Po delší době jsem tady opět zavítal. Takže co se týče nakladače. Přesně jak jsme se bavili, koupil jsem nové čerpadlo, malé, 8mi litrové a nakladač jde krásně, olej se vůbec nehřeje a traktor to ani s velkým dřevem vůbec nepozná, že něco zvedá. Super sem moc rád že se to vyřešilo. Teď tvořím naviják do tříbodu, a ten už taky vypadá k světu. Táta měl v kůlně asi 30 let šnekovou převodovku a buben na ložiscích, tak jsem se pustil do výroby. Teď už chybí jen napínání řetězu vyztužit. Co mě ale furt trápí je předvstřik. Koupil jsem elementy 7mm, nechal si je vyměnit v čerpadle a čerpadlo společně s regulátorem seřídit. Po namontování jsem podle návodu nastavoval předvstřik, měl jsem to jednodušší, protože na setrváku mám vyražené 30 a 15 stupňů. Problémem je že po nastavení na 30 stupňů traktor kouřil a bouchal, tak jsem dal 24 stupňů a taky nic moc, teď mám 27 stupňů a jede krásně, ani nezakouří, klidný chod, ale problém jsou starty, točí strašně dlouho než chytne..prvně na jeden, pak na druhý válec. Motor vyvložkovaný, trysky nové, seřízené. Napadá vás kde by mohla být chyba?
Po delší době jsem tady opět zavítal. Takže co se týče nakladače. Přesně jak jsme se bavili, koupil jsem nové čerpadlo, malé, 8mi litrové a nakladač jde krásně, olej se vůbec nehřeje a traktor to ani s velkým dřevem vůbec nepozná, že něco zvedá. Super sem moc rád že se to vyřešilo. Teď tvořím naviják do tříbodu, a ten už taky vypadá k světu. Táta měl v kůlně asi 30 let šnekovou převodovku a buben na ložiscích, tak jsem se pustil do výroby. Teď už chybí jen napínání řetězu vyztužit. Co mě ale furt trápí je předvstřik. Koupil jsem elementy 7mm, nechal si je vyměnit v čerpadle a čerpadlo společně s regulátorem seřídit. Po namontování jsem podle návodu nastavoval předvstřik, měl jsem to jednodušší, protože na setrváku mám vyražené 30 a 15 stupňů. Problémem je že po nastavení na 30 stupňů traktor kouřil a bouchal, tak jsem dal 24 stupňů a taky nic moc, teď mám 27 stupňů a jede krásně, ani nezakouří, klidný chod, ale problém jsou starty, točí strašně dlouho než chytne..prvně na jeden, pak na druhý válec. Motor vyvložkovaný, trysky nové, seřízené. Napadá vás kde by mohla být chyba?
Re: Pětadvacítka z východu
Ahoj
Neválí se doma někomu náhodou ty litinové svody na výfuk? Měl jsem je svařované a praskly mi už úplně
Neválí se doma někomu náhodou ty litinové svody na výfuk? Měl jsem je svařované a praskly mi už úplně
Re: Pětadvacítka z východu
Super citový vzťah.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Pětadvacítka z východu
A ten úsmev hovorí za všetko
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)