Rudé ÁČKO z vysočiny
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
ja som bral z finska.
www.motocheck.fi
www.motocheck.fi
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
pomalu skládám brzdy, a budu montovat štíty brzd. Odstranil jsem těsnění, co tam bylo, a tím pádem zapadne osazení štítu brzdy hlouběji do skříně převodovky. Na jedné straně byly vymezovací podložky 2 mm, na druhé 0,75 mm. jak to sesadit, jak vymezit vůli na hrušce diferáku?
Změřil jsem rozdíl v zapuštění ložisek a osazení na štítech, každé je trochu jiné. Smozřejmě při rozebírání, manipulaci, mohlo dojít k nějakým posunům...
Takže raději bych to udělal znovu na přesno...
Díky za rady
Změřil jsem rozdíl v zapuštění ložisek a osazení na štítech, každé je trochu jiné. Smozřejmě při rozebírání, manipulaci, mohlo dojít k nějakým posunům...
Takže raději bych to udělal znovu na přesno...
Díky za rady
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Já to dělal tak, že jsem vzal cínový drátek a zkusil jsem jej prohnat ozubením hrušky a diferenciálu. Popravdě, moc dobře se to nedělá, pořádně jsem nevěděl, kam ten drátek dát. Nakonec jsem jsem jej vytáhl rozpláclej tak akorát, když jsem to sedadil, tak mně přišlo při otáčení, že je dobré. Oproti originálu jsem také ubíral jednu podložku z pravé strany. Rozměry si už nepamatuji, je to deset let co jsem to dělal. Já to tam měl strašně zrychtované, už jsem to tu popisoval. Půlka šroubů z talířového kola pryč, zbytek povolenej, jeden z nich jak vypadlo, tak ulomil zub na velkém kole. Jak to běhalo kdovíjak dlouho na takto povoleném diferenciálu, tak se asi udělalo nějaké osazení na hřídeli a nepodařilo se mi ji vyndat, abych rozebral diferenciál, vyměnil kolo a dal to dohromady...
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Díky za info:-)
závěr z toho je... vůle by měla být 3 desetiny, ale když je potřeba, šlape to i bez zubu :-)
Já měl na levé straně 2 mm podložky, na pravé 0,75. odstranil jsem těsnění, které má 0,5, tak by vyšlo ubrat na každé straně 0,5.
když jsem měřil zapuštění ložisek a osazení na štítech brzdy, tak mi vychází míry trošku jinak. Ale je možné, že se mohlo ložisko o nějakou desetinku pohnout...
Asi bych to udělal s odečtem těsnění a bylo by to. Na youtube jsem viděl postup, že nabarvili zuby a po otočení koly viděli, kde se ,,obtisklo" protější kolo.
závěr z toho je... vůle by měla být 3 desetiny, ale když je potřeba, šlape to i bez zubu :-)
Já měl na levé straně 2 mm podložky, na pravé 0,75. odstranil jsem těsnění, které má 0,5, tak by vyšlo ubrat na každé straně 0,5.
když jsem měřil zapuštění ložisek a osazení na štítech brzdy, tak mi vychází míry trošku jinak. Ale je možné, že se mohlo ložisko o nějakou desetinku pohnout...
Asi bych to udělal s odečtem těsnění a bylo by to. Na youtube jsem viděl postup, že nabarvili zuby a po otočení koly viděli, kde se ,,obtisklo" protější kolo.
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Ahoj...
Noo, ono je to tak trochu kumšt, to nastaviť. Najlepšie by bolo najskôr namontovať samostatný diferák (bez hrušky) potom štíty bŕzd. Vymedziť podložkami tak, aby šiel diferák ľahko točiť rukou ale pritom nemal ax. vôľu. Samozrejme si pozrieť prúručku, aké tolerancie sú tam. Príručka píše, že diferák sa má ľahko otáčať. To sa však nedá presne vyskúšať, ak predtým dotiahneš ložiská hrušky, ako som to urobil ja
Potom to poskladať aj s hruškou a odchýlkomerom odmerať vôľu v zuboch, ak si dobre pamätám tak by mala byť 0,3mm . Podľa potreby presunúť jednotlivé podložky z jednej strany na druhú. Samozrejme to takto nik nerobí, jednoducho sa odmeria vôľa v zuboch a rukou sa otočí diferákom, ak sa točí tak je to ok
Pôvodného nastavenia a odčítania hrúbky tesnenia by som sa nedržal , čo som to pozeral na dvoch áčkach, obe mali diferák navoľno a bolo treba to nastaviť (na áčku z Detvy ma to ešte len čaká).
Pri meraní samozrejme treba diferák trochu "zapáčiť" trebárs tvrdým drevom a na odchýlkomery odčítať vôľu...
Noo, ono je to tak trochu kumšt, to nastaviť. Najlepšie by bolo najskôr namontovať samostatný diferák (bez hrušky) potom štíty bŕzd. Vymedziť podložkami tak, aby šiel diferák ľahko točiť rukou ale pritom nemal ax. vôľu. Samozrejme si pozrieť prúručku, aké tolerancie sú tam. Príručka píše, že diferák sa má ľahko otáčať. To sa však nedá presne vyskúšať, ak predtým dotiahneš ložiská hrušky, ako som to urobil ja
Potom to poskladať aj s hruškou a odchýlkomerom odmerať vôľu v zuboch, ak si dobre pamätám tak by mala byť 0,3mm . Podľa potreby presunúť jednotlivé podložky z jednej strany na druhú. Samozrejme to takto nik nerobí, jednoducho sa odmeria vôľa v zuboch a rukou sa otočí diferákom, ak sa točí tak je to ok
Pôvodného nastavenia a odčítania hrúbky tesnenia by som sa nedržal , čo som to pozeral na dvoch áčkach, obe mali diferák navoľno a bolo treba to nastaviť (na áčku z Detvy ma to ešte len čaká).
Pri meraní samozrejme treba diferák trochu "zapáčiť" trebárs tvrdým drevom a na odchýlkomery odčítať vôľu...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Ja som podobne riešil brzdy na Z25 s prídavným prevodom. Zhodil som štíty bŕzd na oboch stranách a bolo tam papierové tesnenie asi 3 mm hrubé. Podložky som nemeral, len som si ich označil a dal tak ako boli. No už keď som dával štíty naspäť, tak som dal len 0.5 mm papierové tesnenie a silikón. Nebol to úmysel, dal som také aké som mal. No a nakoľko som nemal ani dekel prevodovky dole, tak som nepozeral ani akú má hruška a diferenciál vôľu. Založil som to a mám pocit, že diferák je hlučnejší o čosi menej. Čiže ak to budem robiť znovu (plánujem ešte dve prevodovky) uz si dám bacha. Teraz som mal asi len šťastie, keď som to skladal.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Jen upřesním, ten zub není vylomen na hrušce, ale na velkém kole, co je na poloose. Soukolí hrušky a talířového kola na tom bylo dobře. Ty šrouby, co drží talířové kolo a někdo je nezajistí, jak se má, tak padají přímo do toho soukolí :-(.
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Tak jsem se do toho trochu zamotal:-)
když jsem to rozdělával, tak jsem neměřil sílu těsnění pod štíty brzd. A teď trochu matematiky: na levé straně jsem napočítal podložky 2,25 mm. Podle katalogu se tam však dávaly 0,1 0,2 0,5 a 1mm.
Tam byly 2x 1 mm, a tím pádem 0,2 1x. To je 2,2mm. Když jsem změřil osazení na štítu, co tlačí na vnější kroužek ložiska, tak mi vyšlo 3,9 mm. Ložisko zapuštěné oproti broušené přírubě na skříni převodovky 5,4 mm. to znamená, mezera 1,5mm. prohrabal jsem odpad, a našel kus těsnění pod štít brzdy. To jsem změřil, a má 1,5 mm... Když to spočítám: 5,4+1,5 = 6,9; 6,9-3,9=3; 3-2,2 což bala síla podložek, mi vyjde že ložisko nebylo přitlačeno, ale mělo ,,rezervu" 0,8 mm..
A jsem v pr...
Teď babo raď... a nebo ...chlapi raďte:-(
když jsem to rozdělával, tak jsem neměřil sílu těsnění pod štíty brzd. A teď trochu matematiky: na levé straně jsem napočítal podložky 2,25 mm. Podle katalogu se tam však dávaly 0,1 0,2 0,5 a 1mm.
Tam byly 2x 1 mm, a tím pádem 0,2 1x. To je 2,2mm. Když jsem změřil osazení na štítu, co tlačí na vnější kroužek ložiska, tak mi vyšlo 3,9 mm. Ložisko zapuštěné oproti broušené přírubě na skříni převodovky 5,4 mm. to znamená, mezera 1,5mm. prohrabal jsem odpad, a našel kus těsnění pod štít brzdy. To jsem změřil, a má 1,5 mm... Když to spočítám: 5,4+1,5 = 6,9; 6,9-3,9=3; 3-2,2 což bala síla podložek, mi vyjde že ložisko nebylo přitlačeno, ale mělo ,,rezervu" 0,8 mm..
A jsem v pr...
Teď babo raď... a nebo ...chlapi raďte:-(
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Díky:-)
Včera jsem ještě rozdělal sedadlo, a mám obavy, že lavor je K.O.:-(
Je prasklý a rezavý...
Včera jsem ještě rozdělal sedadlo, a mám obavy, že lavor je K.O.:-(
Je prasklý a rezavý...
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Samotný lavor sa eště dá sehnat kolem 500kč.... Ale pozor na obvod... Sů myslim 3 velikosti... Aspoň podle potahů
Libor :-)
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
No ještě uvidím. Zkusím obrousit a svařit. Jak jsem sundal potah, tak po obvodu v něm byla navlečena hadice na vodu a tou to bylo ,,zaaretované" za lem lavoru.A ještě na tom potahu jsem našel štítky s katalogovými čísly prodejce :-)
Takže žádný retro :-)
Takže žádný retro :-)
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
Baže, šak já sem kdysi takej kúpil tchánovi na Supra potah...a tajak Ty černý a v lemu zelená hadica . A byl malý..
Ale tady má moc pěkné věci https://www.jendadily.cz/zetor-25/
To by sa nakupovalo
Ale tady má moc pěkné věci https://www.jendadily.cz/zetor-25/
To by sa nakupovalo
Libor :-)
Re: Rudé ÁČKO z vysočiny
No na to jsem díval před 14ti dny, i jsem tam psal mail, ale neodpověděli. Mají tam, že mají pozastavené objednávky...