Z25K ZA
Z25K ZA
Ahoj,
Som Michal, mám 27 rokov a pochádzam z okolia Žiliny. S otcom sme nadšenci do Z 25 a jednu aj vlastníme a to konkrétne Z 25 K. Už dlhšie sledujem toto fórum a príspevky, ale až teraz si zakladám vlastné vlákno, kde budem postupne pridávať ďalšie poznatky a opravy z tohto krásneho stroja.
Staré fotky z čias, keď bol ešte v pôvodnom stave sa nezachovali, ale pridám dostupné čo mám. Toto sú foto asi z roku 2008-2009 kde je traktor už po nejakých úpravách a opravách, ale v pôvodnom stave.
Traktor kúpil ešte môj nebohý starý otec v 70.rokoch z miestneho družstva. Požíval sa hlavne na prácu na poli, ale aj na stavbe. Hlavne sa na ňom jazdilo a nič veľké sa neopravovalo. Nastal však rok 2008-2009 a jedného dňa sa z ničoho nič začal prehrievať. Rozhodli sme sa teda na generálnu opravu. Všetko šlo dole postupne z traktora.
-Chladič, ten bol zanesený neskutočne. Tak sa vyrezali otvorili na vrchu a vyčistil sa a zaletoval sa.
-Zhodila sa vodná pumpa a bohužiaľ zistilo sa, že vodná pumpa bola vadná, točila sa len oska, ktorá sa odtrhla od unášača a ten stál, nehnal vodu a tak sa prehrieval a aj preto praskla hlava.
-Hlava šla dole, dala sa odtlakovať a zistilo sa, že je popraskaná skrz na skrz.Opravila sa zošívaním.
-Kluka sa dala spraviť na Orave, komplet nové ložiská na kluke, nové ojničné ložiská, vyváženie kluky, uhlovanie ojníc, výmena oka v ojnici, nové piesty, krúžka, čap *proste komplet GO motora*
Bohužiaľ, pán nám tam nechal starý prasknutý blok, ktorý praskol veľmi dávno, keď sa zabudla z traktora vypustiť voda. Vtedy sa to zavarilo nejakou špeciálnou elektródou, držalo to no postupom času to začalo slziť a vytekať odtial voda *aj to mohlo spôsobovať problémy s teplotou a tlakovanie*
-Čerpadlo repasované a nastavené, kúpené nové elementy, vtedy bez problému sa dali zohnať 6,5 elementy. Nové trysky, nastavené na stolici u špecialistu, nové trúbky čerpadla, opravený regulátor.
- Kúpené nové vložky, piesty, krúžka asi náhrada EU a ich výmena do bohužiaľ prasknutého bloku.
- Nové žhaviacie sviečky, repasná sada na vodnú pumpu, výmena filtrov a oleja, nová elektrika po celom traktore a následné skompletizovanie a zloženie + zábeh a traktor jazdil OK cca 9 rokov.
Po tejto oprave cca od 2009-2018 jazdil traktor ako hodinky, zabehol sa, hrial sa max na 70°C proste paráda. Po čase sa zase začal hriať na 100°C tak zase rozborka hlava na otlakovanie a zistilo sa, že štichovanie povolilo a hlava znova praskla. S otcom sme bohužiaľ nenašli iné riešenie a kúpili novú hlavu. Samozrejme slovo nová znamená od priekupníka . Tvrdil, že hlava je dobrá, že na nej jazdil bez problémov atd. No tak sme hlavu kúpili, dali ju spraviť - nové ventile, vodítka ventilov, nové medené trubky, zabrúsenie ventilov a sediel ventilov, otlakovanie, prebrúsenie na magnetke. Našťastie hlava bola dobrá, tak sme ju dali na traktor. Potom už sme zas porobili také základné veci ako je výmena oleja, prečistenie filtrov, kontrola vložiek, piestov atd. Traktor sme zložili. V dobrej mienke sme tam dali olej M7ADS. Po krátkej jazde sa traktor cvakol, ked vychladol tak normálne naštartoval. Viem, že to bola asi chyba dať tam tento olej, nakoľko traktor jazdil stále na M6AD a ako som sa tu dočítal je tam lepšie dať M7ADX CC. Po vychladnutí nemá vôbec ťah, buď sú to krúžka, vložky alebo niečo iné. Meral som tlaky vo valcoch a každý ma cca 1.7Mpa, čo je veľmi málo. Rovnako traktor jazdil celý čas čo ho máme bez termostatu, čo tiež mohlo spôsobovať nemalé problémy ako je prasknutie hlavy.
Traktor stál rok, nič sa na no nerobilo, nebol čas a ani peniaze a až v zime 2018 sme sa zas do neho pustili. Predtým, ešte absolvoval v lete 2018 traktoriádu, tak teda pridávam niekoľko aktuálnych fotiek. Postupne budem pridávať aj fotky z jednotlivých opráv až po súčasnosť. Traktor stále nejazdí.
Som Michal, mám 27 rokov a pochádzam z okolia Žiliny. S otcom sme nadšenci do Z 25 a jednu aj vlastníme a to konkrétne Z 25 K. Už dlhšie sledujem toto fórum a príspevky, ale až teraz si zakladám vlastné vlákno, kde budem postupne pridávať ďalšie poznatky a opravy z tohto krásneho stroja.
Staré fotky z čias, keď bol ešte v pôvodnom stave sa nezachovali, ale pridám dostupné čo mám. Toto sú foto asi z roku 2008-2009 kde je traktor už po nejakých úpravách a opravách, ale v pôvodnom stave.
Traktor kúpil ešte môj nebohý starý otec v 70.rokoch z miestneho družstva. Požíval sa hlavne na prácu na poli, ale aj na stavbe. Hlavne sa na ňom jazdilo a nič veľké sa neopravovalo. Nastal však rok 2008-2009 a jedného dňa sa z ničoho nič začal prehrievať. Rozhodli sme sa teda na generálnu opravu. Všetko šlo dole postupne z traktora.
-Chladič, ten bol zanesený neskutočne. Tak sa vyrezali otvorili na vrchu a vyčistil sa a zaletoval sa.
-Zhodila sa vodná pumpa a bohužiaľ zistilo sa, že vodná pumpa bola vadná, točila sa len oska, ktorá sa odtrhla od unášača a ten stál, nehnal vodu a tak sa prehrieval a aj preto praskla hlava.
-Hlava šla dole, dala sa odtlakovať a zistilo sa, že je popraskaná skrz na skrz.Opravila sa zošívaním.
-Kluka sa dala spraviť na Orave, komplet nové ložiská na kluke, nové ojničné ložiská, vyváženie kluky, uhlovanie ojníc, výmena oka v ojnici, nové piesty, krúžka, čap *proste komplet GO motora*
Bohužiaľ, pán nám tam nechal starý prasknutý blok, ktorý praskol veľmi dávno, keď sa zabudla z traktora vypustiť voda. Vtedy sa to zavarilo nejakou špeciálnou elektródou, držalo to no postupom času to začalo slziť a vytekať odtial voda *aj to mohlo spôsobovať problémy s teplotou a tlakovanie*
-Čerpadlo repasované a nastavené, kúpené nové elementy, vtedy bez problému sa dali zohnať 6,5 elementy. Nové trysky, nastavené na stolici u špecialistu, nové trúbky čerpadla, opravený regulátor.
- Kúpené nové vložky, piesty, krúžka asi náhrada EU a ich výmena do bohužiaľ prasknutého bloku.
- Nové žhaviacie sviečky, repasná sada na vodnú pumpu, výmena filtrov a oleja, nová elektrika po celom traktore a následné skompletizovanie a zloženie + zábeh a traktor jazdil OK cca 9 rokov.
Po tejto oprave cca od 2009-2018 jazdil traktor ako hodinky, zabehol sa, hrial sa max na 70°C proste paráda. Po čase sa zase začal hriať na 100°C tak zase rozborka hlava na otlakovanie a zistilo sa, že štichovanie povolilo a hlava znova praskla. S otcom sme bohužiaľ nenašli iné riešenie a kúpili novú hlavu. Samozrejme slovo nová znamená od priekupníka . Tvrdil, že hlava je dobrá, že na nej jazdil bez problémov atd. No tak sme hlavu kúpili, dali ju spraviť - nové ventile, vodítka ventilov, nové medené trubky, zabrúsenie ventilov a sediel ventilov, otlakovanie, prebrúsenie na magnetke. Našťastie hlava bola dobrá, tak sme ju dali na traktor. Potom už sme zas porobili také základné veci ako je výmena oleja, prečistenie filtrov, kontrola vložiek, piestov atd. Traktor sme zložili. V dobrej mienke sme tam dali olej M7ADS. Po krátkej jazde sa traktor cvakol, ked vychladol tak normálne naštartoval. Viem, že to bola asi chyba dať tam tento olej, nakoľko traktor jazdil stále na M6AD a ako som sa tu dočítal je tam lepšie dať M7ADX CC. Po vychladnutí nemá vôbec ťah, buď sú to krúžka, vložky alebo niečo iné. Meral som tlaky vo valcoch a každý ma cca 1.7Mpa, čo je veľmi málo. Rovnako traktor jazdil celý čas čo ho máme bez termostatu, čo tiež mohlo spôsobovať nemalé problémy ako je prasknutie hlavy.
Traktor stál rok, nič sa na no nerobilo, nebol čas a ani peniaze a až v zime 2018 sme sa zas do neho pustili. Predtým, ešte absolvoval v lete 2018 traktoriádu, tak teda pridávam niekoľko aktuálnych fotiek. Postupne budem pridávať aj fotky z jednotlivých opráv až po súčasnosť. Traktor stále nejazdí.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
tak vitaj medzi nami "postihnutymi"...
Traktor v pohode, celkom je zachovaly.
Postupne ho das dokopy...
Tesime sa na fotky a priebeh...
Traktor v pohode, celkom je zachovaly.
Postupne ho das dokopy...
Tesime sa na fotky a priebeh...
Re: Z25K ZA
Ahoj, vítám Tě tady mezi nama, vypadá pěkně a zachovale no, snad sa zistí příčina a ipravíte ho .Pěkný příběh Ať sa daří .
Libor :-)
Re: Z25K ZA
Ahoj, vítej:-)
Re: Z25K ZA
Vitaj medzi nami,som rád že si sa ku nám pridal.
Z akej traktoriády sú tie fotky??
Sme skoro ,,susedia,,
Z akej traktoriády sú tie fotky??
Sme skoro ,,susedia,,
Mihi
Re: Z25K ZA
Ďakujem za privítanie
Fotky sú z takej našej "malej" traktoriády v obci.
Michal
Fotky sú z takej našej "malej" traktoriády v obci.
Michal
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Fajn, že si mu založil vlákno. Pre mňa bol ten tvoj traktor ako Yeti, veľa som o ňom počul (čítal) ale nikdy nevideľ.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Z25K ZA
Najskôr, kým som nepoznal ako to tu ešte chodí mi prišlo vhodnejšie písať PM.
Ale ako som si všimol, že niektorý traktor ma aj 1000 príspevkov tak som to pochopil.
Rozborka motora zima 2018.
Ale ako som si všimol, že niektorý traktor ma aj 1000 príspevkov tak som to pochopil.
Rozborka motora zima 2018.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
ahoj,
vyzera velmi pekne, trochu mi pripomina moje Acko, mas solidny skoro-povodny stav, to je velky bonus pri dnesnych roznych "skladackach"
tak vela zdaru pri sperkovani dalsich detailov - uprav/oprav...
vyzera velmi pekne, trochu mi pripomina moje Acko, mas solidny skoro-povodny stav, to je velky bonus pri dnesnych roznych "skladackach"
tak vela zdaru pri sperkovani dalsich detailov - uprav/oprav...
Re: Z25K ZA
Po vybratí motora som demontoval všetko nepotrebné (vodná pumpa, filtre, zotrvačník, kompresor...) a holý blok šiel na opravu.
Motor za tých necelých 10 rokov veľa nenabehal a tak kľuka, ložiská a ojnice mohli ostať a len sa prehodili do druhého bloku.
Blok som zohnal v Oravskej Polhore a rovnako mi tam okrem kľuky a príslušenstva osadili aj palivové čerpadlo (nastavené na stolici a zalapované 6,5 elementy a vymenené výtlačné piestiky), regulátor otáčok, nové kompletné CZ vložky, olejové čerpadlo, vaňu a naťahali olej cez čerpadlo, aby sa chytilo a nastavili ešte predvstrek na nejakých 28° bližšie k 29°.
Zatiaľ, čo som čakal na motor, tak som sa pustil do demontáže prednej nápravy. Po zistení, že je úplne KO som ju dal bokom a rozhodol som sa pustiť do riadenia. Začal som postupne od volantu, kde bolo horné puzdro tak vymlátené, že bolo ako elipsa. Išiel som ďalej, až k spojkovému zvonu, kde som našiel zlomený šrob M8, pre zaistenie excentra. Spojkový zvon bol teda nepoužiteľný. Demontoval som ho, rovnako som demontoval aj celé riadenie. Blok som zháňal na bazoši a kúpil som druhý za celkom prijateľnú cenu. Nie je to tajomstvo 40€. Dôležité bolo, že mal šrób pre zaistenie excentra a tiež po rozobratí excentrického púzdra spolu s kolesom a hriadeľom som zistil, že je v poriadku a nie je vôbec vymlátené (čo sa o mojom starom nedalo povedať). Samozrejme, že už som mal pochodené fórum a naštudované postupy (za čo patrí veľká vďaka užívateľom, ktorí ich pridávajú) začal som teda zháňať aj druhý volant. Kompletný aj s tyčou ma vyšiel relatívne rovnako ako spojkový zvon. Potom som sa pustil do opravy. Objednal som horné púzdro z KajoMetal a dve ihličkové ložiská a začal som to skladať. Z relatívne jednoduchej výmeny z toho vznikli dva týždne zborka-rozborka a znova, kým som našiel optimálne riešenie vôle volantu. Medzi tým som osadil zvon na nové tesnenie, dal som nový simering a vymenil som aj spojkové ložisko. Inšpiroval som sa zlepšovákom s pružinami, plus som si pridal aj malý vlastný nápad a osadil na blok mazničku, cez ktorú sa dá mazať šnek volantu a ozubené koleso. Potom som všetko dôkladne premazal a čakal som, kým sa ozvú z Oravy, že to majú hotové. Medzi tým som sa pustil aj do chladiča, ale to je na iný príspevok. Pridávam aj dve foto. Teleso volantu som dal len na silikón (čierny loctite) a odbrúsil som horný a dolný pin a zväčšil aj otvory na uchytenie.
Motor za tých necelých 10 rokov veľa nenabehal a tak kľuka, ložiská a ojnice mohli ostať a len sa prehodili do druhého bloku.
Blok som zohnal v Oravskej Polhore a rovnako mi tam okrem kľuky a príslušenstva osadili aj palivové čerpadlo (nastavené na stolici a zalapované 6,5 elementy a vymenené výtlačné piestiky), regulátor otáčok, nové kompletné CZ vložky, olejové čerpadlo, vaňu a naťahali olej cez čerpadlo, aby sa chytilo a nastavili ešte predvstrek na nejakých 28° bližšie k 29°.
Zatiaľ, čo som čakal na motor, tak som sa pustil do demontáže prednej nápravy. Po zistení, že je úplne KO som ju dal bokom a rozhodol som sa pustiť do riadenia. Začal som postupne od volantu, kde bolo horné puzdro tak vymlátené, že bolo ako elipsa. Išiel som ďalej, až k spojkovému zvonu, kde som našiel zlomený šrob M8, pre zaistenie excentra. Spojkový zvon bol teda nepoužiteľný. Demontoval som ho, rovnako som demontoval aj celé riadenie. Blok som zháňal na bazoši a kúpil som druhý za celkom prijateľnú cenu. Nie je to tajomstvo 40€. Dôležité bolo, že mal šrób pre zaistenie excentra a tiež po rozobratí excentrického púzdra spolu s kolesom a hriadeľom som zistil, že je v poriadku a nie je vôbec vymlátené (čo sa o mojom starom nedalo povedať). Samozrejme, že už som mal pochodené fórum a naštudované postupy (za čo patrí veľká vďaka užívateľom, ktorí ich pridávajú) začal som teda zháňať aj druhý volant. Kompletný aj s tyčou ma vyšiel relatívne rovnako ako spojkový zvon. Potom som sa pustil do opravy. Objednal som horné púzdro z KajoMetal a dve ihličkové ložiská a začal som to skladať. Z relatívne jednoduchej výmeny z toho vznikli dva týždne zborka-rozborka a znova, kým som našiel optimálne riešenie vôle volantu. Medzi tým som osadil zvon na nové tesnenie, dal som nový simering a vymenil som aj spojkové ložisko. Inšpiroval som sa zlepšovákom s pružinami, plus som si pridal aj malý vlastný nápad a osadil na blok mazničku, cez ktorú sa dá mazať šnek volantu a ozubené koleso. Potom som všetko dôkladne premazal a čakal som, kým sa ozvú z Oravy, že to majú hotové. Medzi tým som sa pustil aj do chladiča, ale to je na iný príspevok. Pridávam aj dve foto. Teleso volantu som dal len na silikón (čierny loctite) a odbrúsil som horný a dolný pin a zväčšil aj otvory na uchytenie.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Chladič. Po zistení, že do chladiča vôjde niečo okolo 4-4,5l vody som sa rozhodol vyčistiť chladič. Nechcel som ísť cestou úplného rozletovania, lebo som sa obával, že už to nezložím rovnako, alebo bude niekde tiecť a je to aj veľmi náročné. Druhá možnosť je vymeniť stred, a vaničky nechať. Robia to aj v MT, ale pýtajú za to nehorázne peniaze. To radšej ak vyhrám športku, kúpim chladič za 500 e, ktorý ponuka Petr Mikeš. Rozhodol som sa teda pre vlastné riešenie. Nie veľmi bežné, ale myslím si že účinné.
1. Krok - naliatie 4L coca-coly a pôsobenie 15 min.
2. Krok - naliatie octu a varenej vody pôsobenie 30 min.
3. Krok - rozpílenie hornej vaničky v mieste, kde sú trúbky.
4. Krok - čistenie striebornými a mosadznými elektródami. /veľmi ale veľmi opatrne/
5. Krok - zazváranie chladiča striebrom na 2x, pretože boli menšie úniky.
Výsledok - do chladiča teraz smelo vojde 8,5 litra vody. Určite však treba rátať, že pri veku týchto chladičov je vysoko pravdepodobné, že po čase niečo môže povoliť. Mám doma ešte dva zlé chladiče, jeden tečie okolo spodných šrobov na uchytenie, asi treba odletovať vaničku a opraviť to. Druhý ich ma dokonca úplne odtrhnuté. Ale ako riešenie to fungovalo. Prikladám aj fotku.
1. Krok - naliatie 4L coca-coly a pôsobenie 15 min.
2. Krok - naliatie octu a varenej vody pôsobenie 30 min.
3. Krok - rozpílenie hornej vaničky v mieste, kde sú trúbky.
4. Krok - čistenie striebornými a mosadznými elektródami. /veľmi ale veľmi opatrne/
5. Krok - zazváranie chladiča striebrom na 2x, pretože boli menšie úniky.
Výsledok - do chladiča teraz smelo vojde 8,5 litra vody. Určite však treba rátať, že pri veku týchto chladičov je vysoko pravdepodobné, že po čase niečo môže povoliť. Mám doma ešte dva zlé chladiče, jeden tečie okolo spodných šrobov na uchytenie, asi treba odletovať vaničku a opraviť to. Druhý ich ma dokonca úplne odtrhnuté. Ale ako riešenie to fungovalo. Prikladám aj fotku.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Už keď som sa rozbehol v príspevkoch, tak idem pokračovať. Všimol som si, že sa veľa rozpisujem a asi sa to nechce nikomu čítať. No....tak dam radšej nejaké fotky. Po dovoze motora z Oravy som postupoval až do finále. Traktor mam poskladaný už asi 2 týždne.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Ahoj.Jen se neboj,určitě to čteme skoro všichni tady okolo pětadvác.Pěkně ji dáváš dopořádku.
Zetor 6718 s motorem 7001
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Z25K ZA
Jančo právě ,že tady to lidi čtou, nebo aspon ja. Klobouk dolů ,pěkná práce
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Z25K ZA
Ty honíš lajky nebo dáváš dohromady traktor? Je to krásná práce a myslím, že pro mnohé i inspirace, co a jak řešit. Jeden nejmenovaný člen mi mezi 8 očima (oba nosíme brýle ) řekl, že vlákno o svých strojích používá jako kroniku a já si myslím, že to je dobrá myšlenka.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.