Palův Zetor 25 K
Re: Palův Zetor 25 K
Nevím, zda měnili postupně odlitek převodovky, já mám výrobní číslo kolem 18000, takže dost staré. Já měl stejný problém jako ty, ale kolo na pravé straně jsem ven nedostal. Bohužel mi nešel rozebrat ani diferenciál - byly uvolněné šrouby co drží talířové kolo, protože někdo nepovažoval za důležité je zajistit drátem, jeden byl už vypadlý a ten se dostal mezi zuby na velkém kole a kole na hřídeli diferenciálu, kde vylomil zub na velkém kole a uštípl kus zubu na malém kole. Na hřídeli co je skrz diferenciál mám zřejmě vyběhanou nějakou drážku nebo nějaký otřep, protože to nejde vyrazit (a že to byly rány) a tudíž rozebrat diferenciál. Tak snad na tom budeš lépe.
Re: Palův Zetor 25 K
Pravé veľké koleso poloosi určite nevyberieš len jednoduchým vytiahnutím. Robil som to ked som ...tie kolesá čo máš odomňa som vyberal nedávno....treba dať dole brzdové štíty, vytiahnuť hriadel uzávierky čo ide cez diferenciál.
Pre Míru... z ktorej strany si búchal kladivom? Treba zľava!!!! Malo by to ísť vytiahnuť rukou, pekne ľako.
Potom sa musíš snažiť ťahť tie duté hriadele na ktorých sú bubny smerom von, aby si mal dosť miesta na posunutie tanierovéo kola so satelitmi. A vytiahneš ho len tak tak.
Tie duté hriadele na ktorých sú bubny sa nedajú vytianuť von!!!! Priemer ozubenneho kolesa je väčší ako priemer diery kde je ložisko, ktoré pritláča brzdový štít.
V prípade,že chceš meniť ľavé koleso poloosi, musíš poliť traktor, pretože musíš dať von kardan. Ten je zaistený maticou pred prevodovkou.
Pre Míru... z ktorej strany si búchal kladivom? Treba zľava!!!! Malo by to ísť vytiahnuť rukou, pekne ľako.
Potom sa musíš snažiť ťahť tie duté hriadele na ktorých sú bubny smerom von, aby si mal dosť miesta na posunutie tanierovéo kola so satelitmi. A vytiahneš ho len tak tak.
Tie duté hriadele na ktorých sú bubny sa nedajú vytianuť von!!!! Priemer ozubenneho kolesa je väčší ako priemer diery kde je ložisko, ktoré pritláča brzdový štít.
V prípade,že chceš meniť ľavé koleso poloosi, musíš poliť traktor, pretože musíš dať von kardan. Ten je zaistený maticou pred prevodovkou.
Re: Palův Zetor 25 K
Ahoj...neviem, aké výrobné číslo má prevodovka na našom Á-čku, ale ani mne to veľké koleso na pravej strane nešlo vybrať, skúšal som to. A to mám dole poloosy . Asi sa musí najskôr vybrať diferák
Míra Z 25:
Na hřídeli co je skrz diferenciál mám zřejmě vyběhanou nějakou drážku nebo nějaký otřep, protože to nejde vyrazit (a že to byly rány) a tudíž rozebrat diferenciál. Tak snad na tom budeš lépe.
Tiež som tú hriadeľ skúšal vyraziť (s citom a cez tvrdé drevo) a údery boli také tupé....potom som ju chytil do rukavíc a na druhú stranu šla vybrať rukou, bez použitia násilia myslím, že šla vytiahnuť na pravú stranu môžem skúsiť...
Ako vidím, Peťo ma predbehol
Míra Z 25:
Na hřídeli co je skrz diferenciál mám zřejmě vyběhanou nějakou drážku nebo nějaký otřep, protože to nejde vyrazit (a že to byly rány) a tudíž rozebrat diferenciál. Tak snad na tom budeš lépe.
Tiež som tú hriadeľ skúšal vyraziť (s citom a cez tvrdé drevo) a údery boli také tupé....potom som ju chytil do rukavíc a na druhú stranu šla vybrať rukou, bez použitia násilia myslím, že šla vytiahnuť na pravú stranu môžem skúsiť...
Ako vidím, Peťo ma predbehol
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Palův Zetor 25 K
Hriadeľ uzávierky má na ľavej strane drážky a je zasunutá v ľavom dutom hriadeli. Má menší priemer!!! Hriadeľ sa točí rovnako s ľavým dutým hriadeľom a brzdovým bubnom.....no a pravý kniec hriadeľa sa točí navoľno.... cez pravý bubon sa zapína uzávierka diferenciálu. A preto sa vyťahuje pravou stranou.
Jožko, ty by si ten hriadeľ so segerkou ľahko vybral, keby si najskôr vybral ľavy bubon a tie matice....pisal som to v tvojom vlákne.
Jožko, ty by si ten hriadeľ so segerkou ľahko vybral, keby si najskôr vybral ľavy bubon a tie matice....pisal som to v tvojom vlákne.
Naposledy upravil(a) Peter768 dne pon srp 28, 2017 9:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Palův Zetor 25 K
Aha, ale Peter, jestli vytáhnu jenom hřídel uzávěrky, tak mi ta dutá hřídel zůstane u difu a to kolo stejně nevytáhnu, tímpádem musím stejně rozebrat i dif. A ještě pokud nebudu měnit levé kolo na poloose, protže to jediné mám dobré, půjde vyměnit obě duté hřídele? protože když jsem se díval je tam tak málo místa, že si to moc nedovedu představit....
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Palův Zetor 25 K
Pravá dutá hriadeľ zostane v obale, ale bude volná...troška ju pootočíš a pravé kolo poloosi vyberieš. Dobré by bolo keby ste boli dvaja...treba držať aj tanierove kolo a pravú dutú hriadeľ tiež len povytiahneš aby si s tým mohol hýbať.
Re: Palův Zetor 25 K
A ještě prosím Tě ty duté hřídele se vytahuji jak?
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Palův Zetor 25 K
Ty ich nemusíš vyberať celé von, len dáš dole brzdové štíty (predtým hriadel uzávierky)a vyklepneš ho smerom k bubnu...vytlačíš ložisko. Budeš ho môcť potom troška vyhnúť aby si vytiaol to veľké koleso z hriadele poloosi.
Re: Palův Zetor 25 K
To jsem pochopil ,ale myslel jsem kdybych chtěl měnit dif i ty duté hřidele ....jestli pujdou vytahnout i když nebude rozpulený traktor,at ho potom zbytečně nepulim,protože to levé kolo na poloosu je dobré
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Palův Zetor 25 K
Áno diferenciál aj dute hriadele sa dajú vybrať bez toho aby si musel rozpoliť traktor.
1. Dole brzdove stity.
2. Vyberieš hriadel uzavierky
3. Vytlačíš dute hriahele s ložiskami smerom k bubnom, vypadne ti ložisko a hriaddl bude volná a bude sa s ňou dať hýbať.
4. Vyberieš tanierove kolo s planetovymi kolieskami
5. Dute hriadele vsunieš do prevodovky a vrchom ich vyberieš.
1. Dole brzdove stity.
2. Vyberieš hriadel uzavierky
3. Vytlačíš dute hriahele s ložiskami smerom k bubnom, vypadne ti ložisko a hriaddl bude volná a bude sa s ňou dať hýbať.
4. Vyberieš tanierove kolo s planetovymi kolieskami
5. Dute hriadele vsunieš do prevodovky a vrchom ich vyberieš.
Re: Palův Zetor 25 K
Díky,to jsem potřeboval vědět.... Budu to sice dělat až na jaře,ale když jsem se včera na to dival,tak mi to vrtalo hlavou .... Jinak jsem ještě uvažoval,že použiju to svoje velké kolo difu ... Odbrousim to od svojeho difu a dám to na ten tvůj a timpadem to bude pasovat na hrušku
Díky za radu
Díky za radu
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Palův Zetor 25 K
Ano, to tanierové kolo daj tvoje , to je k hruške párované a zabehnuté.
Re: Palův Zetor 25 K
Já jsem to zkoušel také doprava, šlo to tak 5 cm normálně rukou a dál ani ťuk. Celý víkend jsem to zkoušel tenkrát rozebrat... Ať se daří.
Re: Palův Zetor 25 K
Snad to půjde , uvidíme,3 dny jsem na to koukal ,na jaře se toho chytnu ... Už jsem aspon chytřejší , díky všem za rady
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Palův Zetor 25 K
Tak se mi včera zase dařilo Strhnul jsem závit na čepu řízení zespod na vymezovací matce.Pravá strana na spojovací tyči.... Nové už to asi nekoupím?, jedině překupník
popř neleží někomu doma ?navíc...
popř neleží někomu doma ?navíc...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."