Zetor25A-
Re: Zetor25A-
Pružiny musia dole. V tomto prípade treba merať čo najnižšie, skrátka na plocha, ktorá sa pohybuje vo vodítku. Ak máš presnú šubléru, tak sa dá, napr. digitálnu, čo meria na stovky.
Re: Zetor25A-
Áno, keď dáš piest hornej úvrate tak ventil poklesne len 2 - 3 mm. Nuž to máš tak, je to 65 - 70 rokov staré a kým všetko nedáš do poriadku, vždy sa niečo nájde čo prekvapí. A občas aj potom.
Re: Zetor25A-
Všetko sa snažím urobiť poctivo ale pri tomto už neviem zaručiť ako boli osadene vodítka s akou voľou. Firmy to odfláknu a potom sa človek môže aj neviem čo.
Re: Zetor25A-
Kedy meniť olej ak jazdím každý rok rôzne ? Dá sa to nejak prerátať na spotrebu nafty v litroch ? Viem že olej degraduje aj keď sa nejazdí. V príručke je asi 60mth na výmenu. Tento rok som najazdil asi toľko ako za posledné dva dokopy a ešte budem. Ale na ďalší rok toho bude zase menej predpokladám tak tiež nie je dobré nechať novy olej stáť v motore ? Vy to ako mate nastavené ?
Re: Zetor25A-
U vysokozdvižných vozíků máme dáno výrobcem měnit olej po 500 Mth nebo jednou za rok. Ale myslím, že by tam vydržel klidně i 3 roky když se nejezdí a vozík je v suchu. Používáme 15W40.
Spíš je důležité motor občas protočit, aby se olej dostal všude odkud dlouhým stáním vyteče. Můj názor.
Spíš je důležité motor občas protočit, aby se olej dostal všude odkud dlouhým stáním vyteče. Můj názor.
Re: Zetor25A-
Motohodín by som sa vôbec nebál, tam tie súčasné oleje majú určite dostatočnú rezervu na to naše jazdenie. Dobovo sa vo všeobecnosti udáva výmenný interval jeden rok. Priznám sa, že niekedy som tam olej nechal aj dva roky. Osobne si myslím, že ani tak nejde o samotnú degradáciu oleja, ale viac o vlhkosť ktorá sa v motore hromadí keď to moc nejazdí. Hlavne v zime kondenzovaná vlhkosť zostáva v motore. Vidím to na leteckých motoroch, ke´d to v zime dlhšie stojí, tak na spodku v olejovej nádrži nie je vzácnosť mať za lyžicu vody.
Re: Zetor25A-
A nejhorší na kondenzaci je v chladném období, když se mašina jen krátkodobě nakopne a nenechá ohřát tak, aby se vlhkost teplem vypařila. Zažil jsem to u stroje, který jezdil z vyhřáté haly na mráz, tam ho často nechali stát a pak zpět do haly. Neustále měli vodu v nádrži a nechápali odkud.
Re: Zetor25A-
Olej asi vymením na jar. Cez zimu nechodím vôbec a škoda nechať nový olej stať. Viete pomôcť s tryskami. Kúpil som nové asi čina dn4s1. A mám aj nejaké komacske DC 45S615 vraj zo supra ale tam je iná koncovka čo som pozeral. Ktoré bude lepšie použiť. Je tam aj iný priemer ihly. Bude to mať nejaky vplyv na chod motora?
Re: Zetor25A-
Daj tam to, čo tam patrí. Tie dc45... zo supra nie su, neviem z čoho, ale určite nie su do 25-ky. Vplyv na chodotora tomurcite mat bude. S tym by som neexperimentoval.
Re: Zetor25A-
Tak vstreky poriešene . Nechal som nastaviť s novými tryskami. Uvidíme kedy na nich príde čas. Rozhodol som sa že ešte spravím hydrauliku. Predsa sa používala no my sme ju posledné 15roky nepoužívali a to traktor máme 28rokov. problém je z rozobratim. Išlo to celkom pekne ale kuslo sa mi ozubené koleso. Červík je von ale ako pozerám tak kolesá by mali tiež ísť dole z hriadele nie. ? Pozerám aj iné vlákna ale tam im to pekne zišlo dole. Nechcem používat kladivo alebo hrubu silu. Je to ako z masla cela skrina
Re: Zetor25A-
Hydrauliku sa mi podarilo zhodiť dole. Išlo to ťažšie ako som predpokladal ale podarilo sa. Počas toho sa mi ale hriadeľ vyvodova vysunula akoby dozadu. Je to niečo zlé alebo povolené vpredu. Nasunul som ju naspäť a drží. Uvidíme. Chcem dávať aj okruzky na utesnenie hriadele len na dno valca to vychádza trochu zle. Mohol by som zaslepit otvor ten mensi aby prepad ostal a dať to tak natesno ? A ktorá manžeta je lepšia. Ta z eshopu hydraulická zelená alebo modrá či kúpiť origo čiernu? Ďakovala za postrehy.
Re: Zetor25A-
To už nezistím. Tam som to nerozpájal medzi prevodovkou a spojkovým zvonom. Dúfať len že to bude v poriadku.