CASE 648
Moderátor: Franta.cz
CASE 648
Ahoj, koupil jsme si maelj traktorbagr CASE 648 s čelním nakladačem a podkopem D100 case. Bohužel, když sjem ho dovezl domů, zjistil jsem, že se mu nechce moc jezdit. Respektive jede pouze na malou a do kopce tak kilometr za hodinu:-D Můžete prosím někdo poradit, jakým přesným zpusobem postupovat při diagnostice? Jak poznám, že je v háji čerpadlo, nebo hydromotor pohonu? Nebo nějakej přetlakáč..? Prosím pokud možno o radu, jak kde a čím měřit, jak postupovat. S hydraulikou nemám moc zkušenosti. Dá se otestovat hydromotor na funkčnost v domácích podmínkách?
Dále by mě zajímalo, jestli tenhle traktůrek někdo má a zda-li někdo ví, jakej do toho fouknout dieselovej motůrek s co nejmenčími investicemi a upravami
Zatím Díky
Ondra
Dále by mě zajímalo, jestli tenhle traktůrek někdo má a zda-li někdo ví, jakej do toho fouknout dieselovej motůrek s co nejmenčími investicemi a upravami
Zatím Díky
Ondra
Re: CASE 648
Dokázal by mi aspon někdo poradit, jaké tlaky a jaký průtok čerpadla by měly být..? Vypadá to zatím na špatné čerpadlo..vychozené..je na něm dokonce i nějaký svár..
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: CASE 648
Zkus www.bagry.cz Dokonce mám dojem, že se tam tento problém už řešil (ale nepamatuji si, jestli zrovna Case). Je tam člověk, který si říká Kejsák 2008. Je to servisák Case, zná a je ochotný poradit.
Re: CASE 648
Díky, pokusím se ho kontaktovat Nicméně téma je stále otevřené k diskusi a byl bych moc rád, kdyby tu padl nějaký poznatek Díky
Re: CASE 648
Ako funguje hydraulika?ide dost rychlo? skus sa pozriet na filter a ma to aj pojazdovy filter?ak ano tak je to najlacnejsia a najrychlejsia varianta.Vela som asi neporadilManasek píše:Díky, pokusím se ho kontaktovat Nicméně téma je stále otevřené k diskusi a byl bych moc rád, kdyby tu padl nějaký poznatek Díky
Re: CASE 648
Popravdě řečeno, nevím, jestli to má olejový filtr, ale nikde sjme jej nenašel, kouknu ještě Dokáže mi někdo povědět, jaký tlka a kolik litrů by pro takový taktor bylo optimální, když má motor výkon 18KW? Jaké nejsilnější čerpadlo utáhne? Jak funguje přepočet mezi výkonem motoru na výkon hydraulického čerpadla? Díky
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: CASE 648
Mám obavu, že tohle bude složitější problém než ucpaný filtr. Ale je nasnadě těmito základními věcmi začít... filtr, zmáčknutá trubka, zlomená hadice a obecně dobrý průtok, změřit tlak někde za čerpadlem. Mimochodem v nádrži jsi filtr hledal?
Je to dost neobvyklý stroj, takže konstrukční řešení nám budeš muset popsat:
Je tam jen jedno čerpadlo nebo zvlášť na pojezd a druhé na "pracovní" hydrauliku?
A teď ať už je tam jedno nebo dvě, tak nevíme jaké je - obyčejné zubové nebo pístové nebo pístové s měnitelným průtokem (naklápěcí deska)?
Pokud by tam bylo jakékoliv jiné než zubové, bude za jeho opravu (výměnu) raketa. Tam už by se potom dalo uvažovat o nějaké náhradě (k čemuž směřuje tvoje poslední otázka). Nemá smysl dávat extrémně větší čerpadlo než je originál. Průměry trubek a hadic na to nebudou dimenzovány a přineslo by to akorát problémy - najdi štítek! Pokud není štítek, napověděl by i průměr hadic (velikost šroubení na hadicích).
K tvojí konkrétní otázce, zjednodušit by se to dalo: průtok/60 x tlak = výkon (motoru).
Pokud o tom stroji nic nevíš, bude nutné, aby jsi sehnal buď někoho, kdo tomu rozumí (Kejsák na bagry.cz) nebo příručku. Aspoň v angličtině... tam ti v rámci svého volného času pomůžu s překladem.
Je to dost neobvyklý stroj, takže konstrukční řešení nám budeš muset popsat:
Je tam jen jedno čerpadlo nebo zvlášť na pojezd a druhé na "pracovní" hydrauliku?
A teď ať už je tam jedno nebo dvě, tak nevíme jaké je - obyčejné zubové nebo pístové nebo pístové s měnitelným průtokem (naklápěcí deska)?
Pokud by tam bylo jakékoliv jiné než zubové, bude za jeho opravu (výměnu) raketa. Tam už by se potom dalo uvažovat o nějaké náhradě (k čemuž směřuje tvoje poslední otázka). Nemá smysl dávat extrémně větší čerpadlo než je originál. Průměry trubek a hadic na to nebudou dimenzovány a přineslo by to akorát problémy - najdi štítek! Pokud není štítek, napověděl by i průměr hadic (velikost šroubení na hadicích).
K tvojí konkrétní otázce, zjednodušit by se to dalo: průtok/60 x tlak = výkon (motoru).
Pokud o tom stroji nic nevíš, bude nutné, aby jsi sehnal buď někoho, kdo tomu rozumí (Kejsák na bagry.cz) nebo příručku. Aspoň v angličtině... tam ti v rámci svého volného času pomůžu s překladem.
-
- Příspěvky: 1892
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: CASE 648
tak jsem se ti po tom trochu díval...
tady je odkaz, kde si můžeš objednat manuál http://www.casegardentractorparts.com/puma.html
a tady je odkaz na diskuzi se stejným problémem jako máš ty http://www.mytractorforum.com/showthread.php?t=155902. Projdi si ji, pokud umíš anglicky, když tak aspoň s googlem. Neměl jsem moc času to pročítat podrobně a navíc ten stroj ani neznám, ale zaujal mě příspěvek If you look under the machine, right under the belly, you will see a "banana plate" that actuates a couple of pistons that control travel direction and speed . There are adjustments on there, to take up some play from wear. I had to tweak mine a bit, even after getting a new plate, to get it to respond correctly,.
čili: "Pokud se podíváš pod stroj, uvidíš desku ve tvaru banánu, která ovládá dva písty, které řídí směr a rychlost. Dále je tam štelování, pro doladění při opotřebení. Se svým jsem musel trochu kroutit, obzvlášť po osazení novou deskou, aby to chodilo správně."
No, takže tohle bych prošel spolu s filtry apod. co nejdřív...
tady je odkaz, kde si můžeš objednat manuál http://www.casegardentractorparts.com/puma.html
a tady je odkaz na diskuzi se stejným problémem jako máš ty http://www.mytractorforum.com/showthread.php?t=155902. Projdi si ji, pokud umíš anglicky, když tak aspoň s googlem. Neměl jsem moc času to pročítat podrobně a navíc ten stroj ani neznám, ale zaujal mě příspěvek If you look under the machine, right under the belly, you will see a "banana plate" that actuates a couple of pistons that control travel direction and speed . There are adjustments on there, to take up some play from wear. I had to tweak mine a bit, even after getting a new plate, to get it to respond correctly,.
čili: "Pokud se podíváš pod stroj, uvidíš desku ve tvaru banánu, která ovládá dva písty, které řídí směr a rychlost. Dále je tam štelování, pro doladění při opotřebení. Se svým jsem musel trochu kroutit, obzvlášť po osazení novou deskou, aby to chodilo správně."
No, takže tohle bych prošel spolu s filtry apod. co nejdřív...
Re: CASE 648
Moc díky za velice konstruktivní reakci Ihned až budu mít chvilku překontroluju filtry a pokusím se kouknout po tom banánu Udělám také fotky
Co se týká konstukce, vše je hnáno jedním zubovým čerpadlem(malinkým) na kterém je zjevně vidět, že bylo svařováno
Udělám fotky a hodím je sem, at mžeme nadále polemizovat nad problémem
Jinak, volal jsme bývalému majiteli, z kterého vypadlo, že hydromotor na pohon měl v servisu, kde mu řekli, že je vše OK
Takže bude problém v čerpadle nebo pruchodnisti hadic
Co se týká konstukce, vše je hnáno jedním zubovým čerpadlem(malinkým) na kterém je zjevně vidět, že bylo svařováno
Udělám fotky a hodím je sem, at mžeme nadále polemizovat nad problémem
Jinak, volal jsme bývalému majiteli, z kterého vypadlo, že hydromotor na pohon měl v servisu, kde mu řekli, že je vše OK
Takže bude problém v čerpadle nebo pruchodnisti hadic
Re: CASE 648
Pokud si neměnil olej, vyměnit a filtr tam určitě někde také bude. Tímto bych začal jako první, ten olej může být bůhví jak starý. Až budeš mít vyměněno, vyzkoušej a dej vědět co to dělá.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III
Re: CASE 648
Alej prý majitel měnil a vypadá velmi svěže....Ještě mi ho kanistr dal... 15w40 je to asi
Re: CASE 648
Pár foto
Re: CASE 648
Pokud neznáš osobně majitele, tak bych tomu moc nevěřil, obvzlášť, když to prodával, tak nikdo navíc peníze neinvestuje. Nedávno tady jeden chlapík přitáhl Hona a tomu se také nechtělo moc hýbat. Vyměnil olej a filtry a jak upaluje.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III
Re: CASE 648
Jo, dobře, majitel tvrdil, že do toho mám nalejt 15w40, na nádrži je myslím napsáno 10W30,což je podstatně řidčí olej, co bych do toho skutečněměl nalejt?
Re: CASE 648
Tak znova otravuju, pomalu jsem vyřešil několik hlavolamů na mém traktůrku, co se ztráty výkonu týká, nicméně stále uvažuji na přestavbě na naftu. Dále je zapotřebí vyměnit původní zubové čerpadlo, protože nejni už v ideální kondici. Znova se vracím k přepočtu výkonu motoru na výklon čerpadla. Z vzorce viz výše, nejsem zcela moudrý, jelikož tam nějni udáno v jakých jednotkách mám počítat. Traktůrek pracuje s tlakem okolo 100bar, původní čerpadlo má průtok cca 25-30l /min, je tam motor 18hp s kroutákem cca 40nm. Mám tedka možnost koupit čerpadlo HPI za rozumný peníz včetně spojky na motor a čerpadlo dává 42l při plnějch točkách. Zajímalo by mě, zda-li si s tím ten motor poradí. Chtěl bych posléze nahradit původní motor benzínový boxer ONAN, motorem nafotvým KUBOTA bud dvouválcem z aixamu 13hp, nebo pak tím větším bratříčkem tříválcovým KUBOTOU 722, který má cca 22hp. Zajímá mě tedy, utáhne toto čerpadlo HPI původní bezinový motor? Až budu dávat tu naftu, utáhne ho menší motor KUBOTA Z482, nebo musím dát KUBOTU 722?
Díky za reakce.. Budu rád za nějaký výpočetní vzorec, podle kterého se to dá vypočítat.
Díky za reakce.. Budu rád za nějaký výpočetní vzorec, podle kterého se to dá vypočítat.