UNC 045 Detvan
Moderátor: Franta.cz
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: UNC 045 Detvan
Zaujal mě ten tvůj nápad s tou štípačkou......
Já chci taky na ten bagr něco takového vymyslet a napadl mě pravděpodobně úplně stejný hydromotor.....
Má asi 400 newtonmetrů a 200 otáček za minutu.....
Tak nějak přemýšlím jestli tam nedáte nějakou převodovku a nebo jestli to zkusit tak to.....
Já bych to chtěl zároveň mít jako zemní vrták.
Já určitě vím že s tím nebudu štípat žádný brutální sochory ale přece jenom by to pro mě bylo bez práce a na minibagr úplně jak stvořený......
Samozřejmě štípačka mě napadla i pístova.....
Já chci taky na ten bagr něco takového vymyslet a napadl mě pravděpodobně úplně stejný hydromotor.....
Má asi 400 newtonmetrů a 200 otáček za minutu.....
Tak nějak přemýšlím jestli tam nedáte nějakou převodovku a nebo jestli to zkusit tak to.....
Já bych to chtěl zároveň mít jako zemní vrták.
Já určitě vím že s tím nebudu štípat žádný brutální sochory ale přece jenom by to pro mě bylo bez práce a na minibagr úplně jak stvořený......
Samozřejmě štípačka mě napadla i pístova.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: UNC 045 Detvan
Nevím, někde, asi na bagry.cz, teď to nemůžu zrovna najít, byla diskuze maníků o vhodnosti pístový vs. kuželový štípačky na násadu minibagru. Vyplynulo z toho, že kužel je rychlejší, lepší se manipuluje se špalkama a kužel není limitovanej délkou pístnice. Navíc pokud chceš štěpky nějak úhledně skládat, tak u pístový štípačky se neobejdeš bez rotátoru, což je další okruh a stejně ten štípací klín ty štepy může poslat bůhví kam. S kuželem jen napíchneš na špičku a položís přesně kam potřebuješ.
Třeba tady https://www.prostrojecz.cz/produkt/stip ... -spv1plus/ je uvedeno, že se kužel otáčí cca 60rpm a udávaj krouťák nějakejch 1500Nm. Zmiňujou poměr 1:4, (asi převodovka) takže motor by měl mít nějakých 280rpm při tlacích a průtocích tam uvedených.
Tady https://www.rotatory.cz/produkty/stipac ... arianta-a/ je i video, kužel se otáčí cca 70rpm, není tam uveden krouťák.
S tím krouťákem bude souviset počet a stoupání závitů na kuželu. Čím strmější, tím bude potřeba víc ňůtnmetrů.
Čerpadlo na bobíku mi dává při 1500rpm (1:1 - lombardini : generátory) v tabulkových hodnotách při tlaku 170bar cca 48l/min, při 2200rpm nějakých 55l/min. Průtok rozvaděče bobíka je 60l/min. Ale rozvaděč podkopu, který je napojen na okruh bobíka pro externí nářadí má průtok jen 40l/min.
Okruh na sekci rozvaděče podkopu pro napojení nářadí bude mít tedy v nejlepším případě průtok 40l/min s tlakem 170bar...to mi vychází na něco málo přes 11kW...se započítáním nějakých ztrát spíš něco kolem 9kW. Z toho vyplývá, že těch 1500 otáček dieselu by mohlo čerpadlu stačit. (můj tříhrnek v bobíkovi s obsahem 1500ccm má výkon 22kW při 2400rpm.)
No a když mám tedy výkon 9kW a otáčky bych zvolil 60rpm, vychází mi krouťák na kuželu nějakých 1400Nm, a to je skoro jako v tom odkazu.
Teď už jen zbývá sehnat vhodný motor buď co to umí přímo, nebo přes vhodnou převodovku.
Třeba tady https://www.prostrojecz.cz/produkt/stip ... -spv1plus/ je uvedeno, že se kužel otáčí cca 60rpm a udávaj krouťák nějakejch 1500Nm. Zmiňujou poměr 1:4, (asi převodovka) takže motor by měl mít nějakých 280rpm při tlacích a průtocích tam uvedených.
Tady https://www.rotatory.cz/produkty/stipac ... arianta-a/ je i video, kužel se otáčí cca 70rpm, není tam uveden krouťák.
S tím krouťákem bude souviset počet a stoupání závitů na kuželu. Čím strmější, tím bude potřeba víc ňůtnmetrů.
Čerpadlo na bobíku mi dává při 1500rpm (1:1 - lombardini : generátory) v tabulkových hodnotách při tlaku 170bar cca 48l/min, při 2200rpm nějakých 55l/min. Průtok rozvaděče bobíka je 60l/min. Ale rozvaděč podkopu, který je napojen na okruh bobíka pro externí nářadí má průtok jen 40l/min.
Okruh na sekci rozvaděče podkopu pro napojení nářadí bude mít tedy v nejlepším případě průtok 40l/min s tlakem 170bar...to mi vychází na něco málo přes 11kW...se započítáním nějakých ztrát spíš něco kolem 9kW. Z toho vyplývá, že těch 1500 otáček dieselu by mohlo čerpadlu stačit. (můj tříhrnek v bobíkovi s obsahem 1500ccm má výkon 22kW při 2400rpm.)
No a když mám tedy výkon 9kW a otáčky bych zvolil 60rpm, vychází mi krouťák na kuželu nějakých 1400Nm, a to je skoro jako v tom odkazu.
Teď už jen zbývá sehnat vhodný motor buď co to umí přímo, nebo přes vhodnou převodovku.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 045 Detvan
Zdar borci, taky mám unc 045 a po zimě mi nechce startovat. Chyba bude asi v přívodu paliva protože vůbec nedymí. Jak vyskoušet funkčnost čerpadla? Nebo kde může být problém? Děkuji za info.
Re: UNC 045 Detvan
Do starších 045 dávali v Detvanu motor Perkins 102.15, do novějších Lombardini LDW1503CHD. Mám v UNC ten Lombardini.
Tady je odkaz na stažení servisní příručky na LDW v češtině
Jinak palivové čerpadlo se u Lombardini nachází na levé straně bloku motoru směrem k hydrogenerátorům. Motory Perkins neznám. Já jsem to původní mebránové čerpadlo demontoval, přírubu na bloku zaslepil k tomu účelu vyrobenou krytkou a nahradil čerpadlem elektrickým. Lombardini má nepřímý vstřik, tak pro úspěšné studené starty má dost velký vliv perfektně funkční žhavení. Taky se podívej, jestli není při startu zavřená páčka ručního chcípáku, nebo otvírá elektrický uzávěr paliva. (viz příručka)
Tady je odkaz na stažení servisní příručky na LDW v češtině
Jinak palivové čerpadlo se u Lombardini nachází na levé straně bloku motoru směrem k hydrogenerátorům. Motory Perkins neznám. Já jsem to původní mebránové čerpadlo demontoval, přírubu na bloku zaslepil k tomu účelu vyrobenou krytkou a nahradil čerpadlem elektrickým. Lombardini má nepřímý vstřik, tak pro úspěšné studené starty má dost velký vliv perfektně funkční žhavení. Taky se podívej, jestli není při startu zavřená páčka ručního chcípáku, nebo otvírá elektrický uzávěr paliva. (viz příručka)
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 045 Detvan
Ahoj, díky za rychlou odpověd. Mám Lombardini. Žhaviče jsem skoušel jenom klasicky kabelem z plusového bodu baterie jestli jiskří a jiskří všechny tři žhaviče. Elektrický uzávěr paliva předchozí majitel demontoval protože se pokazil a nemoh sehnat nový, tak palivové hadice propojil na přímo a motor vypínam jenom přes ruční chcípak. Když jsem odpojil hadičku přímo u vstřiku tak po tahání pumpučkou palivo šlo. Skutečne nevím kde může být problém, protože z výfuku ani náznak kouře. Můžou být špatný vstřiky?
Re: UNC 045 Detvan
Nepoznam ten motor ale neda sa vybrat vstrekovac a skusit zastartovat ci rozprasuje?
Re: UNC 045 Detvan
Že by byly odrovnaný všechny 3 vstřikovací čerpadla nebo všechny tři vstřiky se mi moc nezdá. To spíš vypadá na zádrhel v ovládání těch vstřikovačů. Všechny 3 vstřikovače ovládá jedno táhlo, jehož ovládací mechanika je skryta pod rozvodovým kolem vačkové hřídele. Ještě mi napadla hodně nepravděpodobná závada, že by se netočila vačka, která mimo ventilů pohání i pístky vstřikovačů a vlastně i palivové čerpadlo. (jestli ti dává palivové čerpadlo ruční páčkou ještě neznamená, že dává palivo od vačky tlačné tyčky membrány) Zkus jak píše palobolo, našťouchni baterku, odšroubuj vysokotlakou trubičku mezi nějakým vstřikovačem a vstřikem, zastartuj a uvidíš sám jestli vstřikovač dává tlakovou naftu. Když ne, tak nefachčí ovládání nebo pohon vstřikovačů nebo čerpadla paliva. Když ano, tak se změnilo časování vstřikování. U Lombardini je kolo rozvodů na klice pouze nalisované s přesahem jako třeba ložisko na hřídeli a může prasknout a na klice se pootočit, tím se změní časování vstřikovačů i ventilů. Nebo jsou fakt všechny trysky po smrti.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: UNC 045 Detvan
To nevypadá na nějakou lehkou závadu zítra to vyzkoušim a dám vědet.
Re: UNC 045 Detvan
Ahojte, mohl by mi někdo z majitelů UNC 045 poslat fotky jak je zapojen joystick pohonu? Které hadice kdou kam. Děkuji. Rozebral jsem joystick a neoznačil jsi hadice