AGZAT motor

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
peque
Příspěvky: 13
Registrován: pát dub 08, 2011 6:44 am
Bydliště: humenné

Re: AGZAT motor

#151 Nový příspěvek od peque »

jofi píše:
peque píše:ahoj na motorke (jawa 175)mam problem s ventilom na benzinovej nadrzi sitko sa po rokoch razpadlo v nadrzi je spina rozobral som ventil bol upchaty vycistil som ho ale aj tak sa mi zanasa benzin priteka do karburatoru velmi pomaly,tak prejdem na motorke mozno 1 km potom mi skape a musim cakat az zase benzin natecie do plavakovej komory karburatora a potom to ide zase ok.takze musim kupit novy ventil asi tak 10eur. moznoze je to aj tvoj pripad na agzate.mimochodom na mojom agzate ventil pouzivam uz len na rezervu lebo je tiez nejko po..raty ale to neriesim lebo este to ide. prajem ti pevne nervy

Čím skôr vyrieš problém s ventilom na AGZAT-e ,preto že sa ti môže odpáliť v lepšom prípade zapaľovacia sviečka ,alebo indukčná cievka...!


ten ventil som uz poriesil,bol zanesený,precistil som a je to ok.inac mas celkom dobre nazory kvitujem 8)

luky051
Příspěvky: 1
Registrován: ned dub 08, 2012 12:29 pm
Bydliště: Košice

Re: AGZAT motor

#152 Nový příspěvek od luky051 »

Zdravím som tu nový a chcel by som sa spýtať ohľadom motora AGZAT 100cm3 mam ho už 2 rok doma a pri orbe alebo pri vyoravani zemiakov alebo hocičom inom začne motor po zohriati syčať asi tak 5 min potom to prestane a potom klape je všetko ok. Neviem čo to môže byť inak všetko klape štartuje výborne len neviem či to je niečo vážne alebo to bude dačo s chladením za odpoveď Ďakujem. :)

Uživatelský avatar
Jozka
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 14, 2007 10:10 pm
Bydliště: ValMez okolí

Re: AGZAT motor

#153 Nový příspěvek od Jozka »

Mám Agzat s dvoutaktním motorem. Vždycky v zimě mám problém (při vyhrnování sněhu), že motor po zahřátí neubírá plyn a sám zvyšuje otáčky do maxima. I když jde na volnoběh, po čase sám přidá do max. otáček. Co to může být, přisává to někde falešný vzduch?

Risho1990
Příspěvky: 3
Registrován: úte bře 11, 2014 4:29 pm
Bydliště: Považská Bystrica

AGZAT motor

#154 Nový příspěvek od Risho1990 »

poprosím o radu nepríjemné pískanie v motore a neviem čo to môže robiť pred nedávnom som menil aj krúžky valec je v poriadku pískanie sa objavý iba keď je traktor veľmi zohriatý napríklad sa mi to vyskytlo po asi pol hodine orania po vychladnutí a postátí pískanie prestane traktor ide krásne aj do otačiek všetko v poriadku aj pri bežnom prevážaní konárov stromov všetko v poriadku vyskytlo sa mi to iba pri orbe po veľkom zahriatí motora prosím o radu pripájam video.

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Porucha Agzat PA100 prosim o radu

#155 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

me to video nejde prej soukrome :-/

Risho1990
Příspěvky: 3
Registrován: úte bře 11, 2014 4:29 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Porucha Agzat PA100 prosim o radu

#156 Nový příspěvek od Risho1990 »

malotraktorpetr píše:me to video nejde prej soukrome :-/
už by to malo isť neprehodil som to na verejné sorry

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Porucha Agzat PA100 prosim o radu

#157 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

me pripada nejake treni dvou kovu napriklad pisni krouzky o valec .je to 2t davas tam olej co je predepsan . ja sem videl cloveka ze do oleja lil obyc olej do auta ..ne bo bude treba chycena klika .asi nebude zbyvat to rozdelat a podiatse at mas na sezonu cim jezdit 8)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#158 Nový příspěvek od DYK »

Já tam slyším cinkání" třeba od západky startování. Jenže kdo ví, co já slyším. Nebo něco ve spojce.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Risho1990
Příspěvky: 3
Registrován: úte bře 11, 2014 4:29 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: AGZAT motor

#159 Nový příspěvek od Risho1990 »

Dnes som to rozhadzal a ložiska su na kašu aj tak dik za rady s čim som nerátal veď som ich asi pred dvoma rokmi menil.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#160 Nový příspěvek od DYK »

Tak to bych chtěl vidět. S tímto jsem se ještě nesetkal, ale to není nic divnýho, je toho daleko víc, co jsem ještě neviděl :) Jak pak to asi vevnitř vypadá?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

agman
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 07, 2011 12:10 pm

Re: AGZAT motor

#161 Nový příspěvek od agman »

Zdravím vás vospolok
V osvedčenom servise mi na PA100 urobili generálku. Motor som znova zabiehal presne podľa pokynov skúseného servisáka. Ten mi tiež zdôraznil, že si mám doma nastaviť voľnobeh IBA skrutkou na páčke dorazu, tam kde končí bowden plynového lanka, NIE na telese karburátora (v servise som mal iba samotný motor bez riadidiel).
Motor má kultivovaný chod, celkom dobre štartuje aj má výkon. Jediný problém mám práve s otáčkami voľnobehu. Sú príliš vysoké, ťažko sa mi radí na ceste... Pokúšal som sa nastaviť voľnobeh skrutkou dorazu plynového lanka, ale neúspešne. Ak otáčky znížim, aké by podľa zvuku mali byť - motor zhasne.
Karburátor som vyčistil a doniesol do jednej predajne, aby mi ho skontrolovali (trysku behu na prázdno aj regulačný šrób s pružinkou som nevyberal). Chlapík mi tvrdil, že na škrtiacej klapke takmer nieje vôla a že karburátor je v poriadku. Taktiež mi povedal, že mám regulačný šrób nastavený na 3/4 otáčky.
Pre istotu som vymenil ešte plynový bowden za nový, skontroloval tesnosť pripojenia vzduchového filtra.

Manuál hovorí, že Jikov karburátor (ešte Made in Czechoslovakia) má mať voľnobeh 1200ot/min.
Aby som si overil skutočné otáčky, kúpil som si merač otáčok (aj motohodín) pre dvojtaktné motory.
Po naštartovaní sa nedostanem cca pod 1450-1500otáčok. Ak nastavím skrutkou dorazu plyn.lanka menej, motor po chvíli zhasne.

V minulosti som nepotreboval nastavovať karburátor nemám s tým veľa skúseností. Chcem požiadať skúsenejších o postup ako nastaviť voľnobežné otáčky. Zrejme pomocou regulačného šróbu s pružinkou na karburátore + skrutkou na páčke dorazu plyn.lanka.
Určite to nieje až taká veda, ale dobrá rada nad zlato ako sa hovorí ... :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#162 Nový příspěvek od DYK »

Ono se jen těžko konkuruje byť radou proti zkušenému servisákovi. Jen bych si myslel, že bowen by měl být vždy nastaven tak, aby spolehlivě odstavil onládání karburátoru do volnoběhu a do "plného plynu". Jo a přitom neměl bytečnou vůli. Také bych si myslel, že kdyby na motoru nebyl bowden namontován a přidávání plynu by se pro zkoušku dělalo jen rukou, musí bezvadný a seřízený motor fungovat. Neznám hodnotu otáček, kdy začíná zabírat spojka u motorů z Pov. Bystrice.
Měřič otáček, jde-li třeba o POWER - METER lze tímto měřit i většinu čtyřtaktních motorů zahradní techniky a to i víceválcových.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

agman
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 07, 2011 12:10 pm

Re: AGZAT motor

#163 Nový příspěvek od agman »

Nejde mi o spochybňovanie práce alebo výrokov skúseného servisáka. Ten určite vie čo a ako robí a prečo hovorí, to čo hovorí .. Motor funguje dobre, až na tie otáčky voľnobehu ..
Ide o to, že sa chcem vlastnými silami pokúsiť doladiť voľnobeh BEZ toho, aby som musel zasa cestovať do viackrát osvedčeného servisu nejakých 70km tam a späť.
Samozrejme, že som skúšal nastaviť voľnobeh skrutkou dorazu aj s odpojeným plynovým lankom - rukou. Tým som chcel vylúčiť pridretý bowden a pod..
Len by som sa rád dozvedel postup ako nastavujú voľnobežné otáčky iný, čo s tým majú skúsenosti. To je všetko.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#164 Nový příspěvek od DYK »

Tak to se omlouvám, ale zde moje skromné znalosti končí. Já totiž neumím někoho něco naučit z tohoto oboru přes internet. Je třeba ten motor vidět slyšet a třeba jsi přehlédl něco, co má zásadní vliv na úspěšnost celé akce. Vést někomu ruku na "nemocným" motoru umím jen u motoru samého.
Nevím jak nastavují jiní, ale já nastavuji motor v držáku a klidně i na převodovce, je to jedno, vždy s vypojeným plynovým lankem, až je nastaveno připojím ho a pokud nejsou odlišnosti, končím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: AGZAT motor

#165 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

zajimáve cteni ;-) clovek se muze stoho dozvedet informaci . ja mam vary a cekame asi vybrus neni to uz ono cudi a nejede . :(

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“