dmj-315 výměna gufer
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 13, 2022 8:49 am
- Bydliště: Bílá
dmj-315 výměna gufer
Dobrý den,
dostal jsem od rodičů tento stroj, z r. 1987, už s ním asi 10 let neorali. Se sousedem jsme vyčistili nádrž, vyměnili palivové hadičky a stroj nastartovali. Ukázalo se, že sice běží, v zátěži nechcípá, ale chod je nepravidelný, houpavý, stoupají a klesají otáčky a taky nereaguje na páčku plynu, jen volnoběžné otáčky, a po přidání plynu se otáčky zvýší, lze s tím jet i do kopce, ale zůstávají stejné po celé dráze páčky plynu. Video přidávám https://youtu.be/SUOPusrWsK8 . Po přečtení tohoto fóra si myslím, že budeme muset vyměnit gufera v klikovce, případně i ložiska. Chtěl bych se zeptat, jestli se to dá vyměnit z venku, bez rozdělání té klikovky, a jestli ne, tak jestli budu potřebovat nějaké speciální přípravky na rozdělání. Omlouvám se za případné chyby v názvosloví, nerozumím tomu, soused ano, ale tento stroj nezná. Děkuji předem za odpověď, H. H.
dostal jsem od rodičů tento stroj, z r. 1987, už s ním asi 10 let neorali. Se sousedem jsme vyčistili nádrž, vyměnili palivové hadičky a stroj nastartovali. Ukázalo se, že sice běží, v zátěži nechcípá, ale chod je nepravidelný, houpavý, stoupají a klesají otáčky a taky nereaguje na páčku plynu, jen volnoběžné otáčky, a po přidání plynu se otáčky zvýší, lze s tím jet i do kopce, ale zůstávají stejné po celé dráze páčky plynu. Video přidávám https://youtu.be/SUOPusrWsK8 . Po přečtení tohoto fóra si myslím, že budeme muset vyměnit gufera v klikovce, případně i ložiska. Chtěl bych se zeptat, jestli se to dá vyměnit z venku, bez rozdělání té klikovky, a jestli ne, tak jestli budu potřebovat nějaké speciální přípravky na rozdělání. Omlouvám se za případné chyby v názvosloví, nerozumím tomu, soused ano, ale tento stroj nezná. Děkuji předem za odpověď, H. H.
Re: dmj-315 výměna gufer
Toto ale není charakteristický projev gufer. Nic méně, na gufera budeš potřebovat stahovák setrvačníku a gufero vyměníš z venku, pak setrvačník nezapomeň zase pořádně dotáhnout a od spojky vyměníš taky z venku, ale musíš stáhnout unašeč spojky, to už půjde dvouramenným stahovákem. Ložiska po rozborce motoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dmj-315 výměna gufer
Viděl bych to na špatně nastavený omezovač otáček. To ubírání a kolísání dělá on.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 13, 2022 8:49 am
- Bydliště: Bílá
Re: dmj-315 výměna gufer
Moc děkuji za vaše rychlé odpovědi, to jsem nečekal:) zkusil bych tedy nejdřív ten omezovač otáček, než to budeme rozebírat, můžu tedy poprosit o nějaký, jakýkoliv návod, jak to provést? a ještě se chci zeptat k tomu stahováku setrvačníku, ten je nějaký speciální na Vari, nebo je to obecný nástroj, který se dá někde běžně koupit?
Re: dmj-315 výměna gufer
Doporučuje se mít k ruce otáčkoměr. Dá se to udělat i na ucho, ale riskuje se poškození spojky, když budou nižší.
Posuňte pružinku na tomto hřebínku, aby jste ji napínal. Tím zvýšíte max. otáčky motoru. páku pod nádrží mějte v poloze 3.Toho žlutého kolečka na fotce si nevšímejte, to je k jinému problému.
Posuňte pružinku na tomto hřebínku, aby jste ji napínal. Tím zvýšíte max. otáčky motoru. páku pod nádrží mějte v poloze 3.Toho žlutého kolečka na fotce si nevšímejte, to je k jinému problému.
Re: dmj-315 výměna gufer
Stahovák je běžná věc, která se dá koupit http://eshop.jk-kovo.eu/index.php?s=product&id=188
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Laslou
- Příspěvky: 389
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: dmj-315 výměna gufer
Ještě mi to dělal uložení klapky v karburátoru. Hřídelka v uložení byla úplně vydřená. Vyměnil jsem hřídelku (dala se koupit jako ND) a od té doby klid a funguje jak má, ikdyž varinu používám tak jedenkrát do roka.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 13, 2022 8:49 am
- Bydliště: Bílá
Re: dmj-315 výměna gufer
Tak jsme vyměnili ta gufera a opravdu jedno bylo úplně vydřené, ale vypadl tam žlutý drátek, který spolu s černým jde z magneta, a tak bych se chtěl zeptat, jestli nevíte, kam ho zapojit? Fotku přikládám. A ještě bych měl jeden dotaz, vyměnili jsme i spojku, takové ty dva půlměsíce s tím obložením, protože to staré bylo skoro úplně vydřené. Tu spojku drží pohromadě takový šroub s dvěmi pružinami, a já nevím, jak moc ho mám utáhnout a jaký to bude mít vliv na funkci spojky. Moc děkuji za jakoukoliv radu, a pánové, moc si vážím toho, že tu pomáháte. Bůh vám to oplať!
Re: dmj-315 výměna gufer
Závit nad matku a uvidíš.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dmj-315 výměna gufer
Já doplním DYKA-matka by měla být samozajištovací s tím plastovým kroužkem.Šroub by měl vyčnívat nad matku asi o jednu až dvě otáčky.U výměny spojky se doporučuje i výměna těch pružin.Bývají vyhřáté a tím i unavené.V případě že spojka zabírá již při nízkých otáčkách tak se matka mírně-asi jedna otáčka dotahne.Když zabírá dlouho tak se povolí.Žlutý drátek je napájení světla.Pod setrvačníkem je kromě zapalovací cívky ještě cívka pro světlo.Když se nepoužívá světlo,je třeba konec kablíku zaizolovat,zastrčit do té bužírky,aby se nedotýkal kostry.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte pro 13, 2022 8:49 am
- Bydliště: Bílá
Re: dmj-315 výměna gufer
Slávek55, děkuji, to jsem přesně potřeboval, nemám s tím žádné zkušenosti! Tak už jsem to odpoledne nastartoval a cvičně pojezdil, ten problém s kolísáním otáček je pryč! Spojka funguje dobře. Takže jsem šťastný a moc vám všem ještě jednou děkuji. Ale ještě se chci zeptat na páčku plynu, buď jí mám vpravo, pak to jede na volnoběžné otáčky, se zařazenou rychlostí to nezabírá, řadit jde bez problémů, a nebo když přidám trošku plyn tak se otáčky zvýší, zřejmě na pracovní, ale jak páčkou přidávám ještě víc, tak už se nemění, nezvyšují. Je to normální funkce, nebo by se měli otáčky zvyšovat plynule jako při přidání plynu v autě, po celé dráze páčky plynu?
Re: dmj-315 výměna gufer
K tomu přidávání plynu a zvyšování otáček.To jsi asi při tom sestavování motoru nedával dobrý pozor a nepochopil jsi správně funkci a činnost odstředivého regulátoru otáček.Skoro,spíš určitě bych ti doporučil opět odmontovat celý starter i s krytem.To je ta červená hranatá část vedle nádrže.Tím budeš vidět ventilátor-setrvačník motoru.A vedle něho je plechová lopatka a tu se zvyšujícími otáčkami motoru vzduch od ventilátoru odhání.Ta lopatka je vracena do původní polohy pružinou.Tah pružiny se nastavuje do zářezů na táhle.Nevím z hlavy do kterého,ale někde tady na stránkách to najdeš.Lopatka přez ty táhla uzavírá škrticí klapku v karburátoru a tím nedovolí motoru zvýšit otáčky,aby nedošlo k přetáčení motoru vysokými otáčkami.Je to vlastně mechanický pneumatický omezovač otáček.Má to ještě jeden ovladač,kde je možné si navolit tři možnosti pracovních otáček.Když stojíš za řídítky,vpravo je startovací šnůra.Vlevo je na červeném krytu štítek s číslicí 1,2,3.Pod ním je páčka a ta se nastavuje do jednoho ze zářezů pod číslicí.1-malé otáčky,2-střední a 3-vysoké.Toto všechno co jsem popsal si překontroluj od té lopatky táhla a snadný pohyb ke karburátoru,pružinku,až po táhlo těch tří možností volby otáček.Když bude vše správně fungovat a i pružinka vše navracet zpět,potom je dobré mít otáčkoměr a nastavit max. otáčky.Jde to i bez otáčkoměru,ale chce to již zkušenost,a volit raději méně otáček.A při zkoušení toho pohybu lopatky nastav plný plyn.A dobře si prohlédni na karburátoru,co ovládá lanko od plynu a co ovládá táhlo od lopatky,aby jsi správně pochopil funkci zařízení.