Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3616 Nový příspěvek od vlado333 »

Výborne, ja som len potreboval potvrdiť, že je to ok, lepšie ako Madit M2T. Mám ho už veľa rokov (Madit) a chcelo ho nahradiť a samozrejme niečim lepším a čerstvým. Ďakujem za "odobrenie oleja.

Vedra
Příspěvky: 1418
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#3617 Nový příspěvek od Vedra »

API je komplet zastaralá norma TC splní asi cokoliv. JASO norma taky není zrovna hříbě ale je novější. U toho Motulu přihod euro za Motul 510. Co se týká mazivosti jsou JASO FB a FD oleje stejné ale ten FD mín karbonuje. Já ho liju do Čízy i do Fortchritta. To Lavio taky dobré do starých dvoutaktů co jsem slyšel.

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3618 Nový příspěvek od vlado333 »

Áno, ten Lavio je Jaso -FD, API- TC a čo sa týka toho označenia API, to je americká norma olejov, na tej som "fachčil" od mladosti a pre európu boli normy ACEA, napr. A3/B3 (B4) u motorových olejov. Priznám sa, označenie Jaso je pre mňa zatiaľ španielska dedina. Prečo chcem zmeniť olej? Nalejte si na prsty (palec-ukazovák) napr. M6AD- SAE 30, pošúchajte nimi o seba, utreť a znovu namáčať prsty napr. v syntetickom oleji tiež SAE 30 a pošúchať. Rozhodne tá syntetika a to akákoľvek viskozita je oveľa klzkejšia, lepšie maže. Na porovnanie, na staré oleje auto išlo max do 190 000 km a to bolo až až, a ten istý motor na tzv. syntetiku (je to nepresné pomenovanie) točí na Feliícii cez 500 000 - 600 000 km. To je môj názor a skúsenosť.

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3619 Nový příspěvek od vlado333 »

Vedra, ale škoda, že o tej Motul 510 som nevedel skôr. Bol by som ho zobral.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 258
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3620 Nový příspěvek od deyva »

Tu 510ku dávají kolegové taky do Jaw 350, ale to už mi přijde jako zbytečný rozmazlování :-D

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3621 Nový příspěvek od vlado333 »

Tak zostanem pri tom Motul 100, práve mi dorazil. Ono štvalo ma to keď som kosil záhradu, stále som bol v dyme ako klobása v udiarni. Ono aj ten výfuk je nasmerovaný priamo do zeme, tak dym je tam a potom stúpa hore na kosca. Keby bol otočený do strany, tak by išiel het a nie na mňa. Preto som dúfal, že TC už bude menej kadiť. Keď tak nad tým rozmýšľam, radšej budem Ferina rozmaznávať lepším olejom, akoby sa mal zadreť. Na pomoc pre moje potreby je to dobrá pomôcka.A ten M2T čo mám doma, je už hodne starý, možno aj 10 rokov bol zavretý. A ešte jedna vec, kto sa s tým stretol, keď dotiahnem sytič na karburátore 12-kou kľúčom, z ničoho nič sa nedá páčkou sytič vypnúť, ba ani zapnúť. Nech rozmýšľam ako rozmýšľam, na nič neprichádzam, niečo ho zablokuje. Preto je to dotiahnuté len na doraz prstami a nie kľúčom. Ďakujem vopred za rady.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2770
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#3622 Nový příspěvek od Killer Koly »

jaky mas karburator?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3623 Nový příspěvek od vlado333 »

Nahodený je BVF 16N1-11

modráček
Příspěvky: 211
Registrován: pon čer 01, 2015 7:44 am
Bydliště: pz

Re: Fortschritt E930/931

#3624 Nový příspěvek od modráček »

https://www.motorkari.cz/tema/?t=207070

Občas by si si měl něco přečíst o tom čím to je ,že zadymiš celou dědinu , co to muže způsobit . Proč kolega Killer Koly jezdí jen a jen na starý olej M2T a nemá potřebu tam dávat něco jiného . To všechno už je tu někde napsáno . Nebo jinak , když si motor bude nasavat výfukové plyny , nebude stačit spálit bohatou směs bude coudit jako prase. Můžeš tam dávat olej jaký chceš. Praga V3S na naftu čoudí a na tu samou naftu motor v JCB nezačoudí ani kdyby si se postavil na hlavu. Všechno má nějaký svůj důvod.I ten utazeny sytič 12 klíčem .

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3625 Nový příspěvek od vlado333 »

Troška sa v tom vŕtam. Chlapi, dám tu jeden citát z iného fora o Simsone, "U N1 Povol směs jenom o 1.5 až 2.5 otáčky. A volnoběh netohuj nadoraz, jinak se ti sekne šoupě a jakmile vezmeš za plyn, tak se ti sekne a nevrátí. Dotáhni ho tak aby se šoupě vpohodě hejbalo." Česky rozumiem dobre, ale nerozumiem tomuto: A volnoběh netohuj nadoraz. Kurňa, čo tým myslel autor? Ďakujem

Florian
Příspěvky: 315
Registrován: pon čer 29, 2015 10:04 pm
Bydliště: Žatec

Re: Fortschritt E930/931

#3626 Nový příspěvek od Florian »

Asi to melo byt " neutahuj ".
Florian

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3627 Nový příspěvek od vlado333 »

Vďaka Florian, teraz to dáva zmysel. Ja som myslel, že sa jedná o nejaké slangové slovo ako aj používajú na benzín-benál a iné. Čiže len preklep. Ešte raz vďaka.

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3628 Nový příspěvek od vlado333 »

Ručný sytič na Ferda, ale nie na páčku, ale len na karburátor. Šikovné, ale drahé. https://www.extremebike.cz/rucni-ovlada ... erformance

vlado333
Příspěvky: 217
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3629 Nový příspěvek od vlado333 »

Chlapi, chcel by som sa Vás opýtať na zavesenie ihly u karburátoru 16N3-4. Niekto píše, že má byť v treťom záreze z hora, niekto, že má byť v štvrtom záreze z hora. Dúfam, že do toho sa nerátajú aj tie zárezy od samého vrchu, ktoré sú určené pre segerky. V polovici ihly je pospolu 5 zárezov, pričom ten horný z tejto pätice zárezov je užší od tých štyroch pod nimi, ale na prvý pohľad sú rovnako vzdialené od seba. Prosím Vás, do ktorého zárezu teda ten šupatkový pliešok patrí z tejto pätice zárezov? Dal som tam tento karburátor, ale za šľaka nechce držať voľnobežné otáčky. Keď ho naštartujem na sytič a plyn, otáčky na plyn krásne svižne vyletujú, ale keď stratí obrátky, zhasne. Už som ho šteloval aj podľa tohto http://www.simsonviglu.cz/index.php?sekce=obecne_rozumy lebo tu píšu, že aj hladina aj zmes sú v DP stratené v preklade, že plavák má byť nie 27-29 mm, ale 25,5+0,5mm a zmes má byť 1,5 otáčky povolený šrobik zmesi. Za rady moc ďakujem.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 258
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3630 Nový příspěvek od deyva »

Já mám teda 16N3-6, ale jehlu mám takto:
Obrázek


Dotaz do pléna - co je vše třeba k dodělání zpátečky na třírychlostním Ferdovi? Jen toto? https://www.agrond.cz/Zpetna-rychlost-0 ... -d5383.htm

A má to vůbec cenu? S vozíkem vcelku jezdím. Jestli tady někdy ještě nasněží, tak i pluh. No a na orání a brambory by asi taky nebyla špatná (akorát by místo jedné volnoběžky muselo být asi prodloužení?).

Díkes.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“