Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
- scuril
- Příspěvky: 221
- Registrován: sob bře 14, 2009 8:29 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Zdarec, jsem tu po několika letech, tak mě promiňte že se vměšuji do debaty, ale hydraulické řízení s vypínáním přední nápravy jde skloubit. http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view . Přední nápravu odpojuji vždy když využívám naviják.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Zdravím,
právě jsem dokončil hydraulické řízení. Dle několika pročtení všech Vašich poznatků a zkušeností, zvolil jsem provedení 2 písty (dvoučinné), hydraulické servořízení (HKUS 050/5-150/3) + prioritní ventil modulový na panel (PRD 40/4), filtr. Po kompletním namontování (nové hadice, písty zapojeny na T - do kříže, použil jsem původní skříň řízení, nový olje,..) - kola byla rovno, zkoušel jsem točit volantem a něco je špatně. Při točení volantu na jednu či druhou stranu je vidět menší náklon kol, ale záhy je slyšet dušení motoru až zapískání klínového řemene na čerpadle a nejde více točit. Zkoušel jsem odvzdušnit okruh. Problém trvá i nadále. Hydraulika na zdvihání nářadí funguje bez problému - bez nějakého trhavého posunování. Vracečku hadici do nádrže mám průhlednou a je vidět, jak pulzuje olej z hydraulického ovládání a následně i za filtrem zpět do nádrže, ale není vidět stejné pulzování z prioritního ventilu, jako kdyb žádný olej z něho nešel. Písty jsem odmontoval ze středu stroje a nechal je napojené na okruh. Zkoušel jsem točit volantem a písty reagují následovně - nejdříve zajede jeden píst a až následně se začne vysouvat druhý píst - nefungují současně (je tedy třeba dvojnásobný počet otáček). Nedalo mi to a přepojil jsem písty stylem "L" do jednoho pístu a "R" do druhého pístu a písty následně propojil spolem - ubral jsem tedy jednu hadici - zde už písty fungovali správně, současně se jeden zasouval a druhý vysouval. Když jsem však namontoval písty na střed stroje a zkoušel točit volantem tak problém byl stejný. Znovu jsem zkoušel odvzdušnit celou soustavu a šlo hodně "pěnového" oleje - tedy zavzdušněného. Odpustil jsem docela hodně, ale i po tom to úkonu se motor po chvilce točení volantem začne dusit a stroj nezatáčí. Možná je nutné ještě více vše odvzdušnit, někde jsem vyčetl i že čerpadlo může přisávat vzduch do sání (to bych dokázel odstranit jak přesně??).
Předem děkuji za Vaše tipy - rady - nápady, čím by vše mohlo být, co ještě zkusit. Všechny díly jsou nové, předpokládám tedy, že by měly fungovat po montáži bez problému.
právě jsem dokončil hydraulické řízení. Dle několika pročtení všech Vašich poznatků a zkušeností, zvolil jsem provedení 2 písty (dvoučinné), hydraulické servořízení (HKUS 050/5-150/3) + prioritní ventil modulový na panel (PRD 40/4), filtr. Po kompletním namontování (nové hadice, písty zapojeny na T - do kříže, použil jsem původní skříň řízení, nový olje,..) - kola byla rovno, zkoušel jsem točit volantem a něco je špatně. Při točení volantu na jednu či druhou stranu je vidět menší náklon kol, ale záhy je slyšet dušení motoru až zapískání klínového řemene na čerpadle a nejde více točit. Zkoušel jsem odvzdušnit okruh. Problém trvá i nadále. Hydraulika na zdvihání nářadí funguje bez problému - bez nějakého trhavého posunování. Vracečku hadici do nádrže mám průhlednou a je vidět, jak pulzuje olej z hydraulického ovládání a následně i za filtrem zpět do nádrže, ale není vidět stejné pulzování z prioritního ventilu, jako kdyb žádný olej z něho nešel. Písty jsem odmontoval ze středu stroje a nechal je napojené na okruh. Zkoušel jsem točit volantem a písty reagují následovně - nejdříve zajede jeden píst a až následně se začne vysouvat druhý píst - nefungují současně (je tedy třeba dvojnásobný počet otáček). Nedalo mi to a přepojil jsem písty stylem "L" do jednoho pístu a "R" do druhého pístu a písty následně propojil spolem - ubral jsem tedy jednu hadici - zde už písty fungovali správně, současně se jeden zasouval a druhý vysouval. Když jsem však namontoval písty na střed stroje a zkoušel točit volantem tak problém byl stejný. Znovu jsem zkoušel odvzdušnit celou soustavu a šlo hodně "pěnového" oleje - tedy zavzdušněného. Odpustil jsem docela hodně, ale i po tom to úkonu se motor po chvilce točení volantem začne dusit a stroj nezatáčí. Možná je nutné ještě více vše odvzdušnit, někde jsem vyčetl i že čerpadlo může přisávat vzduch do sání (to bych dokázel odstranit jak přesně??).
Předem děkuji za Vaše tipy - rady - nápady, čím by vše mohlo být, co ještě zkusit. Všechny díly jsou nové, předpokládám tedy, že by měly fungovat po montáži bez problému.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Jediné, čemu rozumím, je to zapojení. T je správně. Nemůžeš přetláčet olej z pístu do druhého pístu, když ty objemy komor nejsou stejné. Při T zapojení se vysunul nejdříve píst, který šel lehčeji. Tak to bude vždy. Potřebuje to mechanickou vazbu a tou je namontování do kloubu. Pak zaberou oba písty. Tak to zapoj nazpátek na T a počkej, až se ozve nějaký orbitrolový odborník, třeba jiriSBS.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Na orbitrolu je zablokovaný výstup,olej neproudí z otvoru T volně do nádrže,ale najít důvod-špatné zapojení,nebo vada v orbitrolu,prioritním ventilu?Nakresli schéma jak to máš zapojené,příp. nějaké foto s komentářem,kam která trubka vede.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Zde jsou nějaké fotky jak to mám zapojeno, válce jsou do kříže. Trochu mám podezření na špatnou hadici u čerpadla, kraj je trochu popraskaný a objímka nejde více dotáhnout, tak možná zde je přísun vzduchu. Také se lehce trhavě posouvá i hydraulika, takže ten vzduch je v okruhu určitě. Zkoušel jsem odvzdušnit ale pořád to nefunguje jak má. V zelené hadici přepadu z kostky je vidět také olej, takže to by mohlo fungovat dobře - být zapojeno dobře. Ten olej když odvdušňuji je jak mléko - spěněné, takže ten vzduch tam je. Teď jen jak na něj. Zkoušel jsem odvzdušnit navšech pozicích.
https://oanadac.rajce.idnes.cz/Rizeni_TK/
https://oanadac.rajce.idnes.cz/Rizeni_TK/
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Nejdříve musíš odstanit to přisávání vzduchu,které je v prostoru od nádrže k čerpadlu,holendry, hadice nesmí být měkka,pokud to není sací hadice ,tak do ní vsunout spirálu vyrobenou z cca 2,5mm drátu natočenou jako pružinu,aby nedošlo k zborcení hadice ,spony musí těsnit,pozor na těsnicí kroužky pod holendry,hliník je na jedno použití ,měď se dá použit více krát po vyžihání.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
S dovolením sem přidám svoji zkušenost, jelikož jsem musel řešit h. řízení taky (díky prasklé špajzce řízení). Díky přečtení prvních pár stránek toho vlákna, zejm. příspěvkům uživatelů "Terablick" a "jiriSBS" mi h. řízení funguje na první dobrou. Podotýkám, že mám 2 dvoucestné válce do kříže (TK s vypínatelnou přední nápravou), jedno čerpadlo, orstu typu "ON" a funguje to jak má... Takže moje díky patří jim jen co jsem tak vydedukoval (resp. přečetl tady)... použil jsem h. válce, co mají výhody v pracovní poloze šroubení do boku, ale nejdřív jsem si zapojil komplet hydrauliku, odvzdušnil válce (šroubením nahoru) a pak teprve umístil do držáků v kříži (do pracovní polohy).
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Tak zdá se problém vyřešen. Řízení funguje jak má. Hlavní problém byl v tom, že ve starém mechanickém řízení byl stále šnek, který nedovolil zatočení kol. Stačilo vydělat ten to díl, trochu odvzdušnit a vše funguje jak má. Prostě úplně jiné svezení. Díky moc za toto vlákno
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
zdarec chci se zeptat jaké hadice mate na hydraulickém řízeni orstu mam 50 a origo dva válce co se montují nevím zda dát hydraulickou hadici průměr 8,10 . 12 je podle mě už celkem dost jde mě o to aby to mělo dostatečný průtok a když zas dám velký průměr tak aby se tam neztrácel tlak zbytečně díky za rady
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Hadice stačí "8",rychlost průtoku bude při 1,5 otáčky volantu/sekundu pouze 1,5m/s.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Díky Z radujiriSBS píše:Hadice stačí "8",rychlost průtoku bude při 1,5 otáčky volantu/sekundu pouze 1,5m/s.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Zdravím, měl bych dotaz, co mám špatně, když jsem řešil hydr. řízení a není to ono. Zapojení mám od čerpadla do "P" orbitrolu, z "T" orbitrolu do "P" rozvaděče s tím, že jsem mezi ně dal zpětný ventil. Z rozvaděče "T" do nádrže. Z orbitrolu hadice do teček a křížem zapojení do pístů. Z rozvaděče pístnice předělaná na dvoučinnou. Problém mám s tím, že bez motoru protáčím jen orbitrolem, ale kola se hnou jen lehce a pak už nic, jen točím volantem a slyším cítím drobné chrastění a přeskakováni. S motorem řízení točí úplně bez problémů, jen když dojedu na doraz, tak prokluzuje čerpadlo na řemenici a to samé s pístnicí od rozvaděče, nezdá se mi, že by to bylo správně, nebo je? Jen ještě dodám, že nádrž je vyčištěná, čerpadlo původní, hydraulické hadice jsou nové, orbitrol, písty řízení a rozvadeč s plovoucí polohou taky nový. Jediné, co mě napadlo jestli nebyl bordel v hadicích od toho jak je řezali, snažil jsem se to sice před zapojením vyfoukat, ale nezdálo se mi, že by z tama něco vyletělo. Díky za případné odpovědi a názory
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
A máš tam přetlakový ventil? To zastavení čerpadla a prokluz řemene je způsobeno max. tlakem, hrozí poškození soustavy!
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Přetlakový ventil nemám, čerpadlo podle štítku má dát nějakých 7,5MPa a asi 8l/min, ale je možné že by natlačilo víc? U orbitrolu mají tenhle popisek Nastavení ventily: přepad 160 bar, šok 240bar. Předpoklad byl že jej teda nepřetížím, ale popravdě nevím.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Tak vysoký tlak je pro malotraktor zbytečně vysoký a skoro nedosažitelný (viz. ten prokluz řemene). Pro TK stačí tlak 80-100bar. Schválně si zkus změřit tlak v soustavě a podle toho postupuj dále.