TATRA 148

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Martin Michálek
Příspěvky: 35
Registrován: čtv lis 20, 2014 7:21 pm
Bydliště: Radějov

TATRA 148

#1 Nový příspěvek od Martin Michálek »

Zdravím ve spolek,zajímalo by mě,jestli někdo má nebo třeba uvažoval nad traktorem z podvozku T148 :)

Martin Michálek
Příspěvky: 35
Registrován: čtv lis 20, 2014 7:21 pm
Bydliště: Radějov

Re: TATRA 148

#2 Nový příspěvek od Martin Michálek »

Mám traktor nápravy a převodovka v3s motor avia váha 2,5t a někdy je to hold málo, tak uvažuji jestli se pustit do traktoru z tatry 148 nebo udělat hnanou vlečku :zapomel:

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: TATRA 148

#3 Nový příspěvek od Šéďa »

Myslím, že by bylo zbytečně složité upravování trubkového rámu. Tedy pokud nechceš zachovat původní rozměry a jen udělat čtyřkolku, jaká se používá na truck trial.
http://auta.pjp.cz/galerie.php?kodauta=58

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3796
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 148

#4 Nový příspěvek od exot »

Tuhle kdyz jsem lezel pod nasi hasicskou 148 rikal jsem si ze by se z toho i traktor udelat ale bylo by s tim hrozny prace krom toho origo motor (pokud by se zachoval) nam uz tece jak kropicka (a za pretesneni motoru chce firma 200 litru)(samozrejme doma by to bylo o jinych penezich).Nicmene zaklad je to dost bytelnej:)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Martin Michálek
Příspěvky: 35
Registrován: čtv lis 20, 2014 7:21 pm
Bydliště: Radějov

Re: TATRA 148

#5 Nový příspěvek od Martin Michálek »

proč by to mělo byt zbytečně složité? vždyť je to jako kačena jenom všechno oproti kačeně pevnější.

Motor bych určitě nezachoval, kdo by ho krmil :D motor by šel zetor 69-77

Martin Michálek
Příspěvky: 35
Registrován: čtv lis 20, 2014 7:21 pm
Bydliště: Radějov

Re: TATRA 148

#6 Nový příspěvek od Martin Michálek »

jediné co mě od toho stále odrazuje je pořizovací cena komponentů, značka ideál by byla tatra 815 8x8 co byla vyrobena pro vojáky má redukce v nábojích jeko je to u zetoru v předních nápravách a je pomalejší maximálku má 60km/h ale kde to po lacinu zehnat :vztek:

Martin Michálek
Příspěvky: 35
Registrován: čtv lis 20, 2014 7:21 pm
Bydliště: Radějov

Re: TATRA 148

#7 Nový příspěvek od Martin Michálek »

148 jsem volil kvuli tomu že má uzávěrku na předu, tu má i ta vojenská 815,což klasická 815 nemá

Uživatelský avatar
chavier
Site Admin
Příspěvky: 2568
Registrován: úte črc 03, 2007 9:50 pm
Bydliště: okres Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 148

#8 Nový příspěvek od chavier »

neví někdo jak natvrdo na převodovce Tatry 148 zařadit redukci? Bazmek na řadičce nefunguje.

Díky

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: TATRA 148

#9 Nový příspěvek od Šéďa »

Tam to řadil vzduch ovládaný elektropneumatickým ventilem. Takže dolů na přídavnou převodovku a přivést napětí na ventil, ten přecvakne a mělo by to být. Byly tam dva ventily, které šly proti sobě, takže by to nemělo být, jako u matesů, či liazek, že velká vyskočila, když nebyl vzduch.


Ještě poznámka u tatry se přepínala páčka na šaltpáce, ale bylo to v serii zapojené se spínačem na spojce, čili jsi mohl na řadičce přepínat, jak jsi chtěl, ale dokud jsi nešlápl na spojku, tak to nepřeřadilo.

peter bendr
Příspěvky: 2513
Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
Bydliště: Sk

Re: TATRA 148

#10 Nový příspěvek od peter bendr »

Jedny majstry tuto od nas z povazia stavaju traktor s tatry 138

Uživatelský avatar
chavier
Site Admin
Příspěvky: 2568
Registrován: úte črc 03, 2007 9:50 pm
Bydliště: okres Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA 148

#11 Nový příspěvek od chavier »

Šéďa píše:Tam to řadil vzduch ovládaný elektropneumatickým ventilem. Takže dolů na přídavnou převodovku a přivést napětí na ventil, ten přecvakne a mělo by to být. Byly tam dva ventily, které šly proti sobě, takže by to nemělo být, jako u matesů, či liazek, že velká vyskočila, když nebyl vzduch.


Ještě poznámka u tatry se přepínala páčka na šaltpáce, ale bylo to v serii zapojené se spínačem na spojce, čili jsi mohl na řadičce přepínat, jak jsi chtěl, ale dokud jsi nešlápl na spojku, tak to nepřeřadilo.
zkoušel jsem spojkovat, mačkat atd, stav celé tatry ja žalostný, máme ji v práci půjčenou jako jeřáb a potřebuji s tim popojíždět.
Nebylo by foto kde na převodovce ventil je?

díky

Uživatelský avatar
traktorfanda
Příspěvky: 1150
Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TATRA 148

#12 Nový příspěvek od traktorfanda »

Já jsem za hnanou vlečku 8) já ji mám za menším traktorem jak máš ty a jeto super i na sjíždění z kopce krásně to brzdí.

Uživatelský avatar
Šéďa
Příspěvky: 2707
Registrován: ned lis 27, 2011 4:31 pm
Bydliště: Nejdek u K. Varů

Re: TATRA 148

#13 Nový příspěvek od Šéďa »

chavier píše:
zkoušel jsem spojkovat, mačkat atd, stav celé tatry ja žalostný, máme ji v práci půjčenou jako jeřáb a potřebuji s tim popojíždět.
Nebylo by foto kde na převodovce ventil je?

díky
Je to na přídavné převodovce až za převodovkou. Na vojně, když jsme jí vyndavali, tak dírou v korbě. U toho jeřábu to bude někde pod plechama pod nástavbou.
Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“