![:) :)](./images/smilies/usmev.gif)
Jeho úkolem by měla být především přeprava materiálu na káře kolem domu a obhospodařovat malou ,,zahrádku,,. Navozit dřevo do kotelny, odvézt trávu na hnojiště, odvézt seno, zorat, připravit, zasázet brambory a prostě co bude potřeba. Za rok toho asi moc nenajezdí, z velké části se obejdu bez něj, ale touha pokusit se něco postavit, povozit se a zároveň si ulehčit práci je prostě silnější.
Moje představa je malý, ovšem už trošku dospělý traktor. Koncepce 4x2 s motorem a převodovkou z osobáku se zavařeným diferenciálem a zadní nápravou PV3S, hnanou jednou poloosou. Šířka řekněme do 140cm přes zadní kola, délka a rozvor by nějak vyplynul. Chtěl bych jednoduchou konstrukci, protože je to můj první traktor a koukal jsem na fóru, že hodně členů má takto pohon vyřešený. Zde už mám dilema. Jaký motor použít? Benzín nebo rovnou naftu? Vzhledem k tomu, kolik toho ročně najezdím, si myslím, že by mi motor z karburátorového Favorita s převodovkou bohatě stačil. Navíc by byl určitě lehčí oproti nějakému nafťáku, takže by tak ,,neničil,, zahradu. Ovšem třeba taková 1.5D z Citroen Saxo by možná taky nebyla marná... Další věc je zadní náprava, nejvíc by se mi líbila ta V3S. Zkrátit ji by nebyl problém, navíc má uzávěrku, takže super. Je masivní a nemusel bych se bát, za traktor něco ,,pověsit,,. Světlá výška by byla další výhoda, pro sázení a případné proorávání brambor, ale samozřejmě nepočítám, že budu jezdit ve vzrostlých stromcích. Nebo se vykašlat na V3S a zkusit nějaké Aro? Ale to asi zase nemá uzávěrku... Kola bych nejradši použil 20ky, ať to má světlou výšku a navíc si myslím, že čím větší průměr, tím lepší jízda v terénu. Disky z V3S, vyřezat středy a otočit vypouklým dovnitř aby nečouhaly šrouby a na to zatím šípové pneu V3S, časem pak když tak 8,3-20. Jenomže doma mám sice staré, ale úplně nové 7,50-16 a možná by se našly i disky. Musel bych sice upravit střed, ale nic by mě to oproti 20kám nestálo, vše mám doma. Jenomže jestli jsem dobře pochopil z fora, musí se odstranit bubny a pakny, aby se daly ty 16ky na nápravu z V3S nasadit. A aby to nevypadalo nějak takto:
![Obrázek](http://s11.postimg.cc/dc17cvscf/27738338.jpg)
Takže brzda by musela být na kardanu a tím bych přišel o možnost půlených brzd. A i tak mi přijde, že to prostě není ono. Když praskne poloosa, tak mě pak už při brždění zachrání jen uzávěrka. Na V3S bych brzdy překopal na válečky z Avie a předělal to na kapalinový systém. Našel jsem to taky na foru a tohle řešení se mi líbí
![8) 8)](./images/smilies/048.gif)
Přední náprava by byla normálně kyvná na středovém čepu a kola z nějaké škodovky, ty taky mám.
Tohle by mohl být vzor:
![Obrázek](http://s22.postimg.cc/8ejrujd8d/image.jpg)
![Obrázek](http://s22.postimg.cc/5vy2turi5/image_1.jpg)
Takže otázka je jasná... Jaký motor? Není náprava V3S zbytečně masivní a těžká? Kola 16ky místo půlených brzd?
Nebo sehnat motor z Favorita, nápravu V3S, naroubovat na ni 16ky které mám a vytvořit něco takového, jen bez hnaného předku?
![Obrázek](http://s23.postimg.cc/owvknkffb/image.jpg)