Zdravím chlapi
Po delší době začínám řešit něco ohledně malotraktoru.
Naskytla se mi možnost, koupit stroj, který má následující provedení:
motor 1,5D Peugeot s převodovkou (zavařený diferák) a druhá převodovka je vlastně už jen samostatná rozvodovka z V3S, tedy z ní potom vede kardan na zadní V3S-kovou nápravu a samozřejmě druhý kardan dopředu na přední nápravu.
Chci se zeptat, máte někdo takovéto provedení svého stroje nebo zkušenost, jestli je to dobrá sestava?
Tedy jako druhou převodovku už jen rozvodovku z V3S-ky, bez té první klasické převodovky?
Není pak traktor moc rychlý, když je pak potřeba jet jen krokem nebo ještě pomaleji?
Předem moc díky za rady, Pepa
Projekt mého stroje
Re: Projekt mého stroje
Samotný V3S diferák má aj s portalmi pomer 1:10 cca takže traktor je skôr pomalý, netuším pomer v rozvodovke ale určite bude tiež spomalovať. Takže by som skor mal obavy aby to vo výsledku nebolo ako japonec - maximalka 13km/h. Bol som na tom tak nejako podobne a nakoniec som musel pridávať prevodovku na zrýchlenie - kvoli spiatočke. Tiež som takto kúpil a až po nejakej dobe som prišiel na to že pomalosť bola dôvodom predaja.
Re: Projekt mého stroje
Záleží aké veľké kolesá sú vzadu....
Re: Projekt mého stroje
Zdravím, mám motor Peugeot 1.8D za tím rozvodovku v3s a nápravu V3S. Kola velikosti jako originál v3s. Na doma absolutně ideální kombinace. Max rychlost kolem 30-35km/hod při normálních otáčkách motoru. Na plno to je de přes 40. Ta rozvodovka z v3s na silniční převod zrychluje. Na redukci zpomaluje. Takže není problém na redukci sázet brambory a na cestě se přepravit z bodu A do bodu B za rozumný čas.