Stavba traktůrku
Re: Stavba traktůrku
Ota, sak ja som nemyslel sily vyvodene pluhom, ale rozlozenie tahovej sily. Nakresli si tie dva vektory a uvidis.
Re: Stavba traktůrku
Jean nejsem teoretik. Jsem praktik. Žádné vektory u pluhu neznám a nepotřebuji. Prostě volím klasiku tovární pluhy. Máme jich doma asi 8? Ani nevím, musel bych to spočítat. Ale zapřáhnu nastavím a jedu. Netřeba si kreslit vektory nebo strkat špalky pod kola. To jsem nikdy nedělal. Maximálně jeden řídí a druhej šteluje. A když nemáš na pluhu štelování nemá cenu se s takovým pluhem ani zaobírat.
- Ondras83
- Příspěvky: 10120
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba traktůrku
tykravo tohle prodavam za 7tis a nikdo to nechtel se vsadim, ze tenhle za 13 bude do tydne pryc...oco13 píše: ↑stř lis 01, 2023 1:07 pm Ona je mrcha a má chodníky dokola, chodí vrieskať po oboch susedoch.
Ale tento dvoják by asi mohol byť pôvodne ťahaný https://stroje.bazos.sk/inzerat/1564452 ... bracak.php
Re: Stavba traktůrku
Vypadá to na jednočinný rozvádzač....
niesom si istý ,ale tuším že Tékačka taký mali
niesom si istý ,ale tuším že Tékačka taký mali
Re: Stavba traktůrku
Podle obrázku bych řekl, že je dvojčinný, jen je jedna větev zaslepená.
A plovoucí poloha lze udělat. Možností je několik. Hydrauliku, píst, chceš dvojčinný, nebo ti stačí jednočinný?
A plovoucí poloha lze udělat. Možností je několik. Hydrauliku, píst, chceš dvojčinný, nebo ti stačí jednočinný?
Re: Stavba traktůrku
Moje představa je taková, ovládací páka má 3polohy nahoru, uprostřed a dolů.
Páka je uprostřed,rameno je na místě, dám páku nahoru rameno jde nahoru, pustím páku rameno zůstává nahoře. dám páku dolů, rameno jde dolů a je v plovoucí poloze.
Páka je uprostřed,rameno je na místě, dám páku nahoru rameno jde nahoru, pustím páku rameno zůstává nahoře. dám páku dolů, rameno jde dolů a je v plovoucí poloze.
Re: Stavba traktůrku
Mám to stejně.
V tom případě stačí k pístnici jedna hadice a na rozvaděči udělat mechanický doraz tak aby otevřel zpátečku, ale ještě neotevřel tlak do zaslepeného vývodu.
V tom případě stačí k pístnici jedna hadice a na rozvaděči udělat mechanický doraz tak aby otevřel zpátečku, ale ještě neotevřel tlak do zaslepeného vývodu.
Re: Stavba traktůrku
Aha tak to je jednoduché,moc děkuji
Re: Stavba traktůrku
Mám to u traktůrku jinak. Protože se mi u některých přípojných zařízení hodí obě polohy hydrauliky. Třeba na rozkládání a skládání nářadí a potřebuji na rozvaděči posílat tlaky do obou vývodů. Jinak by mi dvoučinné pístnice nefungovaly.
Na trubku zpátečky od rozvavěče jsem navařil holendr se závitem. Na něj nasrouboval hadici. Z rozvaděče mi vedou dvě trubky dozadu do držaku a tam jsou rychlospojky. Když chci používat jen jednu polohu pistu, třeba u věže s vidlema na zvedani vidlí, strčím hadici od věže do rychlospojky a do druhé rychlospojky strčím protikus rychlospojky co je na té hadici, která je našroubovaná na tom navařeném holendru zpátečky od rozvaděče. Vše funguje jen na zvedání. Když náhodou dám paku do druhé polohy, olej teče přez tu hadici do zpátečky. Když potřebuji oba okruhy, vypojim ,,přepadovou" hadici z rychlospojky a zapojim oba okruhy do rychlospojek. Pak můžu hydr válec ovládat na obě strany. Rozlozit, složit třeba nesené brany, ppužívat naviják, atd.
Nedovedu si představit, že bych měl jednu polohu u rozvaděče. Mám různé nářadí a potřebuji treba vysouvat a zasouvat tlakem. A když mám jen válec třeba na vysouvání a dolů jede plovoce zapojim ten přepad a je to. Když vypojím přepad můžu využívat rozvaděč zplna na obě strany.
Na trubku zpátečky od rozvavěče jsem navařil holendr se závitem. Na něj nasrouboval hadici. Z rozvaděče mi vedou dvě trubky dozadu do držaku a tam jsou rychlospojky. Když chci používat jen jednu polohu pistu, třeba u věže s vidlema na zvedani vidlí, strčím hadici od věže do rychlospojky a do druhé rychlospojky strčím protikus rychlospojky co je na té hadici, která je našroubovaná na tom navařeném holendru zpátečky od rozvaděče. Vše funguje jen na zvedání. Když náhodou dám paku do druhé polohy, olej teče přez tu hadici do zpátečky. Když potřebuji oba okruhy, vypojim ,,přepadovou" hadici z rychlospojky a zapojim oba okruhy do rychlospojek. Pak můžu hydr válec ovládat na obě strany. Rozlozit, složit třeba nesené brany, ppužívat naviják, atd.
Nedovedu si představit, že bych měl jednu polohu u rozvaděče. Mám různé nářadí a potřebuji treba vysouvat a zasouvat tlakem. A když mám jen válec třeba na vysouvání a dolů jede plovoce zapojim ten přepad a je to. Když vypojím přepad můžu využívat rozvaděč zplna na obě strany.
Re: Stavba traktůrku
Ano, možností je více. Proto jsem se ptal na účel.
A tady v tom případě to chápu tak, že to bude sloužit k ovládání TBZ a ne připojeného nářadí přes rychlospojky.
A pokud bych chtěl rychlospojky používat někdy jako jednočinné a někdy jako dvojčinné, tak bych raději na jednu větev sekce dal trojcestný ventil a buďto tlak pouštěl do rychlospojky nebo do zpátečky. Ale jak říkám možností je více.
A tady v tom případě to chápu tak, že to bude sloužit k ovládání TBZ a ne připojeného nářadí přes rychlospojky.
A pokud bych chtěl rychlospojky používat někdy jako jednočinné a někdy jako dvojčinné, tak bych raději na jednu větev sekce dal trojcestný ventil a buďto tlak pouštěl do rychlospojky nebo do zpátečky. Ale jak říkám možností je více.
Re: Stavba traktůrku
Oprava je velmi náročná. Válec v kterém se pohybuje píst je lapovaný a píst broušený. Když se mezi plochama válce a pístu vytvoří vůle, nebo se vydře rýha nelze ten ukap, nebo vytékání v domácích podmínkach opravit. Na páčce na tom čepu jsou zápichy a O kroužky. Tlak a olej jde kolem pístu až k páčce a ty O kroužky to neutěsní. Zkoušel jsem dávat větší průměry O kroužků. Páčka pak chodí ztuha. A stejně se olej dostával ven. Oprava byla u mě výměna za jiný, méně vyběhaný rozvaděč.
No třeba na to má někdo jinej fígl. Ale měl jsem asi 3 rozvaděče a měnil až jeden byl dobrej a neukapával.
No třeba na to má někdo jinej fígl. Ale měl jsem asi 3 rozvaděče a měnil až jeden byl dobrej a neukapával.