Stavba malého LKT
Re: Stavba malého LKT
Ifa nápravy když by Jsi dával blbě se zkracují oproti V3sce. Pak nevím přesně jak ty prasátka v brzdách. Tam to bylo nějak vzduchokapalinové.
Další věc je, musel by Jsi sehnat obě nápravy identické. Bo existují 3 základní druhy a lze pak střídat ještě vnitřnosti mezi sebou. Problém je, že to nezjistíš od pohledu z venku. Jedině to zkusit točit a počítat. Nebo rozebrat. Mám doma dvě agro zadní po spočítání otáček stejné. Ta náprava má asi 550 kg! Přední je ježtě těžší o fous.
Další věc je, musel by Jsi sehnat obě nápravy identické. Bo existují 3 základní druhy a lze pak střídat ještě vnitřnosti mezi sebou. Problém je, že to nezjistíš od pohledu z venku. Jedině to zkusit točit a počítat. Nebo rozebrat. Mám doma dvě agro zadní po spočítání otáček stejné. Ta náprava má asi 550 kg! Přední je ježtě těžší o fous.
Re: Stavba malého LKT
Ifa už je extra ťažká to radšej naozaj V3S len chcem vedieť keď tam dám motor z prevodovkou Nissan Terrano 2,7 treba ešte ďalšiu prevodovku pridať kôli rýchlosti či tie V3S nápravy sú tak zredukované že nie?
Re: Stavba malého LKT
No kdysi jsem uvažoval o stavbě velkého stroje, něco co uvažuješ Ty. Sehnal jsem si převodovku z V3sky. Že bych ji rozdělil a použil jen přídavnou převodovku. Tedy naftovej motor s převodovkou, jak říkal známej převodovka ,,ragulin". Tedy vstup a výstup v ose. Abych měl kompakt motor s převodovkou a za to bych rovnou teba na kousínek kardanu dal tu přídavku z Vejdy. Optimální tu přídavku rovnou namontovat na výstup z převodovky od motoru. Kvůli místu. Motor pustit co nejvíc dolů i ty převody kvůli těžišti. Tu přídavku bych využil na pohon náprav. Tam už je to vyřešené přímo.Vypinatelný předek. Dále je tam třeba i ruční brzda, dále vývod na navyják vypínatelný. No a pohon zadní nápravy. A z druhého vývodu pro další původně nápravu udělat třeba vývodový hřídel. Tam by se ale musela udělat potom nějaká spojka. Aby se vývod dal vypínat. No a nakonec možnost používat redukci v terénu, nebo při opravdu citlivém pojíždění. Velikostně a bytelností akorát k takovému stroji.
Re: Stavba malého LKT
Ota....a kde by si dal motor nad nápravu alebo až pred nápravu? A na tej fotke čo som pridal ten zelený Forester jemu sa naklápa zadná náprava nie predná ako na LKT je to možno lepšie na stabilitu ale zase nebude to robiť problém pri ťahaní dreva keď možno bude dvíhať na zadné respektíve pri ťahaní navijákom? Aký kompromis by si spravil ty
Re: Stavba malého LKT
Dal bych motor nad přední nápravu. Ale zase aby to nebyla ,,Dutra". To ne. Aby tam bylo trochu vidět a třeba rampovač měl prostor na zdvih třeba klády. Asi bych já dělal výkyvnou přední nápravu. Z toho důvodu jak popisuješ. Při bočním tahu navijákem, bych měl nejistotu, aby se to nepřevrátilo. Zadek bych udělal naviják a za něj klasicky ramena a závěs. Ramena třeba na čepy a zajistit cvrkama. Jak to mají traktory. Já třeba většinu času mám ramena sundaný. Používám je jen na zdvižku, nebo nesenou bránu. Moc tedy ne. No a zadek bych dotížil závažím. U toho prcka co mám ten malej traktůrek, tak mám pod sedačkou plotnu asi 60 kg a další desku mám našroubovanou na rám spojenej s nápravou a na té desce závěs uchycení ramen. Ta deska má kolem 50 kg taky. Jako závaží. Do kol mám asi 40kg závaží do každýho. Ale mám je teď sundaný. Na předku mám 3 závaži z traktoru. Tuším asi 25 kg má jedno. Ty závaží jsou dobrý. Dotíží to. Ty budeš mít těžší komponenty. Nápravy, motor převodovku. Já mám malej traktůrek a lehčí komponenty. Proto jsem dotížil.
Poskládal bych to tak, až by Jsi to vyzkoušel, projel, aby byla možnost třeba dotížit a nepřekáželo to. Já to mám tak, že nepřekáží mi závaží.
Poskládal bych to tak, až by Jsi to vyzkoušel, projel, aby byla možnost třeba dotížit a nepřekáželo to. Já to mám tak, že nepřekáží mi závaží.
Re: Stavba malého LKT
Ota a nechal by som to široké na zadnú nápravu a prednú by som rovno kúpil skrátenú na šírku zadnej, a na ten zadný kĺb by podľa mňa stačil kardanový kríž v osy s kĺbom ak by to nestačilo dal by som tam dvojkríž akurát by mi ešte pomohla fotka spojovacej tyče ktorá by spájala lámanie zadnej strany s prednou nápravou zatiaľ by som to asi tiež riešil len mechanicky do budúcna možno cez dve piesty a hydromagnetické ventily aby sa zadok dal zablokovať a keroval by len predok len neviem či tu nájdem niekoho kto to má takto prepojené spojovacou tyčou ten Forester to tak má ale fotku toho ako to má pri prednej náprave bohužiaľ nemá a rád by som išiel na istotu na prvý krát
Re: Stavba malého LKT
Daj dve predné nápravy alebo predná náprava v3s a vzadu kĺb daj dva piesty stvorcestny ventil a max 3 rezimy
Krabi chod
Len predna
Alebo obidve
Mam to tak spravene
Krabi chod
Len predna
Alebo obidve
Mam to tak spravene
Re: Stavba malého LKT
Laco... keď to máš tak spravené tak mi napíš čo k tomu potrebujem spravil by som v zadu kĺb a prednú nápravu v predu prípadne daj aj fotky ďakujem
- Ondras83
- Příspěvky: 10120
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba malého LKT
To vypadá výborně
Re: Stavba malého LKT
Páči sa mi že celý podvozok aj ťažisko spustili nízko akurát asi je výkivná zadná náprava, ja by som dal skôr prednú ako je na LKT