Splašenýjekl
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm
Splašenýjekl
Název: splašenýjekl
rok výroby -2009 září
motor- ZB7 3kva centrála (max 7 hps)
pøevodovky- š. favorit, převod klínovým řemenem (2xSPZ 71mm-315mm)
nápravy - oboje předek š. favorit
brzdy - predni ze š. favorit, umistene v zadu, z brzdoveho valce odparan posilovac
kola 145/80/r13
pøíslušenství- orebne navleky, vozik na seno
hydraulika- chtěl bych řešit pneumaticky
váha cca 250 kg
šíøka cca 130 cm, na dva bramborový řádky
rozvor cca 170 cm
celková délka cca 240 cm
Zdravým všechny traktůrkáře a jejich příznivce,
vzhledem k tomu, že jsem tady hledal inspiraci, je mojí povinností se ukázat se svým výtvorem. Chtěl jsem postavit něco, co bude na drobné práce okolo baráku a do lesa. Bylo to hotový, respektive do tohodle stavu za měsíc, ale nedodělků je tam dost.....
Před prvním výjezdel jsem měl strach ze dvou věcí, první byla dostatečnost výkonu motoru a dimenzování klínového převodu mezi motorem a převodovkou, obojí dopadlo na výbornou. Ještě jsem měl vlastně strach o funkčnost použité spojky, na bázi napínání klíňáků, ale funguje to taky na jedničku, ani neproklouzne.
Prokluz obič auto zimáků jsem vyřešil orebnými návleky, s nimi to doslova leze po stromech.
Zpřevodování vychází, že při zařazené pětce to při 3000 ot/min uhání asi 23 km/h, na trávě a v terénu je to zbytečně moc, ale na cestě je to akorát.
Jaký máte nazor na použití pneumatiky místo hydrauliky? Pneukomponenty jsou pro mě dostupnější. Na stroj mého rozměru si myslím, že by to mělo stačit. Píst o průměru 80 mm při tlaku 6 atm udělá sílu přez 3000 N, to by muj strojecek převratilo na zada :-)
Nenapadejte mě za nepřítomnost blatníků, kapot a krytů, nebudou, nesnáším je :-)
rok výroby -2009 září
motor- ZB7 3kva centrála (max 7 hps)
pøevodovky- š. favorit, převod klínovým řemenem (2xSPZ 71mm-315mm)
nápravy - oboje předek š. favorit
brzdy - predni ze š. favorit, umistene v zadu, z brzdoveho valce odparan posilovac
kola 145/80/r13
pøíslušenství- orebne navleky, vozik na seno
hydraulika- chtěl bych řešit pneumaticky
váha cca 250 kg
šíøka cca 130 cm, na dva bramborový řádky
rozvor cca 170 cm
celková délka cca 240 cm
Zdravým všechny traktůrkáře a jejich příznivce,
vzhledem k tomu, že jsem tady hledal inspiraci, je mojí povinností se ukázat se svým výtvorem. Chtěl jsem postavit něco, co bude na drobné práce okolo baráku a do lesa. Bylo to hotový, respektive do tohodle stavu za měsíc, ale nedodělků je tam dost.....
Před prvním výjezdel jsem měl strach ze dvou věcí, první byla dostatečnost výkonu motoru a dimenzování klínového převodu mezi motorem a převodovkou, obojí dopadlo na výbornou. Ještě jsem měl vlastně strach o funkčnost použité spojky, na bázi napínání klíňáků, ale funguje to taky na jedničku, ani neproklouzne.
Prokluz obič auto zimáků jsem vyřešil orebnými návleky, s nimi to doslova leze po stromech.
Zpřevodování vychází, že při zařazené pětce to při 3000 ot/min uhání asi 23 km/h, na trávě a v terénu je to zbytečně moc, ale na cestě je to akorát.
Jaký máte nazor na použití pneumatiky místo hydrauliky? Pneukomponenty jsou pro mě dostupnější. Na stroj mého rozměru si myslím, že by to mělo stačit. Píst o průměru 80 mm při tlaku 6 atm udělá sílu přez 3000 N, to by muj strojecek převratilo na zada :-)
Nenapadejte mě za nepřítomnost blatníků, kapot a krytů, nebudou, nesnáším je :-)
Naposledy upravil(a) splasenyjekl dne stř srp 25, 2010 8:44 pm, celkem upraveno 4 x.
- kysmen
- Příspěvky: 624
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPLAŠENÝJEKL
velmi jednoduchá konstrukce rámu
řekl bych spíš splašený profil U než splašený jekl . Jako motokára to určitě nebude špatné
A s tou pneumatikou místo hydrauliky ...hm řekl bych že stlačitelné médium je na hydrauliku nepoužitelné, fungovalo by to - jako zavěšené na pružinách.
A jak bys vypřahal pluh, tak bys asi dostal po zubech od ramen.
Ale nechcijen kritizovat, ta šířka podle bramborových řádků to je bomba to tu myslím ještě nebylo
řekl bych spíš splašený profil U než splašený jekl . Jako motokára to určitě nebude špatné
A s tou pneumatikou místo hydrauliky ...hm řekl bych že stlačitelné médium je na hydrauliku nepoužitelné, fungovalo by to - jako zavěšené na pružinách.
A jak bys vypřahal pluh, tak bys asi dostal po zubech od ramen.
Ale nechcijen kritizovat, ta šířka podle bramborových řádků to je bomba to tu myslím ještě nebylo
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/
http://kysmen.wordpress.com/
Re: SPLAŠENÝJEKL
Velmi jednoduchá konstrukce "přibližovadla"
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: SPLAŠENÝJEKL
Ahoj,tak ty si můj člověk,neco takového by sa ně hodilo místo kolěc kolem chalupy,už sem o tom aj trochu přemýšľál a stáhnůl si desi tyto fotky,věcí bych na to měl až,až aľe žádný motor.Tak su totiž cosi celý zhuntovaný,že ně nekdy už aj ty koľca dělajů kurevský probľém.No aľe tady do našich hor bych sa s takovů jednoůčkovů ještěrků nepustíl ani poprázdnu na hřiby.O tam vzduchu teda nemám moc šajny aľe rád sa přiučím,olěj je sice olěj aľe na totok by stačila aj nejaká převodka a kľučka,kámoš to tak má na oktávkovém traktůrku a oře s tým enom to fičí.
Čím věčí kladivo, tým věčí odborník, kurva podaj ně to pořádné kladivo!
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm
Re: SPLAŠENÝJEKL
No s tim ramem jsem si nebyl jistej, ale kolega konstrukter mě ujistil, že s těmahle výkonama a zatěží ten U prifil nemám šanci zbortit, tak uvidim. Prej bych se hodně divil, co je nosnou konstrukci dnes vyraběných autobusů :-)kysmen píše:velmi jednoduchá konstrukce rámu
řekl bych spíš splašený profil U než splašený jekl . Jako motokára to určitě nebude špatné
A s tou pneumatikou místo hydrauliky ...hm řekl bych že stlačitelné médium je na hydrauliku nepoužitelné, fungovalo by to - jako zavěšené na pružinách.
A jak bys vypřahal pluh, tak bys asi dostal po zubech od ramen.
Ale nechcijen kritizovat, ta šířka podle bramborových řádků to je bomba to tu myslím ještě nebylo
No je mi jasné, že hydraulika už by nebyla hydraulikou ale pneumatikou. Vzhledem k tomu, že tem píst by byl jak jsem psal 80mm v průměru, má už dost síly na to, aby dojel do krajní pozice. Fungovalo by to jako pružina, pokud bych na to zavěsil 300 kg, ale to by mi sla ta "motokara" na záda. Netušíte, z čeho by se dal použít malý kompresor (ne s el. motorem)?
Re: SPLAŠENÝJEKL
Ten traktorik ma taky motor ako ja, ale bez uprav a nema povodny karburator. To je ale jedine co ma zaujalo. Na prvy pohlad je videt, ze vyroba trvala par dni. Ale chodi to a robi to majitelovi radost, to je podstatne.
Nechapem preco chces riesit vzduch? ja som pouzil servocerpadlo z osobaka cez klinak a jeden maly hydr. piestik a rozvadzac. Funguje to jak omega.
Nechapem preco chces riesit vzduch? ja som pouzil servocerpadlo z osobaka cez klinak a jeden maly hydr. piestik a rozvadzac. Funguje to jak omega.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPLAŠENÝJEKL
Jasně. Kašli na vzduch, dej tam čerpadlo z auta ze serva a klasickej rozvaděč a píst .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm
Re: SPLAŠENÝJEKL
Stevo píše:Ten traktorik ma taky motor ako ja, ale bez uprav a nema povodny karburator. To je ale jedine co ma zaujalo. Na prvy pohlad je videt, ze vyroba trvala par dni. Ale chodi to a robi to majitelovi radost, to je podstatne.
Nechapem preco chces riesit vzduch? ja som pouzil servocerpadlo z osobaka cez klinak a jeden maly hydr. piestik a rozvadzac. Funguje to jak omega.
Koukal jsem na tvuj stroj, mas ho mooooc pekny, dost sis na tom vyhral. Myslim, ze stavba takoveho stroje s mim volnym casem by mi trvala tak rok. Ten origo karb jsem dal pryc z toho duvodu, ze jsem nejak nemohl prijit na figl snadneho startovani, nedrzelo to s nim nizky volnobeh a prechod z volnobehu do otacek byl take nic moc. Dale z neho porad tel benzin tim spojem, co se zasouva plovakova komora do difuzoru. Tak jsem tam dal jikov o prumeru difuzoru 24 mm, z hlediska plneho vykonu by to mozna chtelo vic. Ted to startuje jako jawa 250, tak ze pohoda. Hlavne uz z toho nikde nekape benzin.
Ja to chtel mit naprosto jednoduchy. Hlavne jsem to postavil se svareckou, flexou a vrtackou. Na neco dokonalejsiho by to chtelo soustruh. Take jako velke plus beru, ze je to na dilech z favorita, kterych je ted vsude plno. Jinak jsem to zpocital a nezda se to, material vysel na cca 6000 kc. Je pravda, ze kdyby bylo vic casu, tak jsem ty veci z kovosrotu mohl mit zdarmo a tim bych se mozna dostal na polovic.....
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: úte zář 01, 2009 6:55 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SPLAŠENÝJEKL
Dej detalnejši foto ty spojky ja bych ji chtel delat podobně
- Skoda130Rs
- Příspěvky: 746
- Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPLAŠENÝJEKL
Sice je to asi blbost vymýšlet to na takovýto stroj, ale některé vlečky přece měli vyklápění na vzduch ne?
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm
Re: SPLAŠENÝJEKL
Hej, hej hej, co kouzelne sluvko? :-) Nezapominej, ze ti vlastne poskytujuj kousek meho know how :-)tomas cypris píše:Dej detalnejši foto ty spojky ja bych ji chtel delat podobně
Vevnitr toho jeklu je pero ze vzduchovky. Nezda se to, ale pruzina musi byt relativne silna.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm
Re: SPLAŠENÝJEKL
Na vzduch bych mel komponenty doma, krom kompresurku, neni na tom co vymyslet. S hydraulikou si tak jistej nejsem. Kolik tlaku da to cerpadlo na servo z auta? Musi se s tim take pouzit pretlakovy ventil? Je bezne, ze pretlakovy ventil je soucasti ovladaciho rozvadece? Nebo je jiny zpusob, jak se co nejjednoduseji resi omezeni tlaku v okruhu?Skoda130Rs píše:Sice je to asi blbost vymýšlet to na takovýto stroj, ale některé vlečky přece měli vyklápění na vzduch ne?
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: úte zář 01, 2009 6:55 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SPLAŠENÝJEKL
Dik za to foto ty spojky.
Re: SPLAŠENÝJEKL
Ahoj. Tak tak moj traktorik som robil asi tri zimy. a pohral som sa snim, preto, ze som mal na to chut. Ja som ho v podstate ani tak velmi nepotreboval, ako som ho chcel. Tak som si ho urobil a taky ako som chcel. A to je super ze si kazdy urobi to, co potrebuje a z to ho co pride pod ruku. Moj je mozno krajsi, ale tvoj je to co si potreboval ty. A ty si potrerboval pomocnika, nie okrasu. Na prvi pohlad to vypada ako strasidlo stlcene za jednu sobotu a nebit toho motora mozno si ho ani nevsimnem, ale neskor som popozeral detaily a ocenil som jednoduchost prevedenia. Je to uplne jednoduche, funkcne a prakticke.
Cerpadlo z osobaka dava okolo 120 barov. Redukcny ventil byva vatcinou sucastou rozvadzaca, ale byva aj samostatny.
Cerpadlo z osobaka dava okolo 120 barov. Redukcny ventil byva vatcinou sucastou rozvadzaca, ale byva aj samostatny.
Re: SPLAŠENÝJEKL
Zdravím uživatele Splašenýho jeklu a chtěl bych se zeptat jakou máš zkušenost s vytahováním řemenů?Já mám totiž přesně takto udělanou natáčečku na dieslovou frézu a řemeny se mi dosti rychle opotřebovávají i vytahují.Mimo to dávám dohromady malého dempříka a stále se nemohu rozhodnout jakou jednoduchou spojku vyrobit. Toto řešení se mi líbí pro svou jednoduchost ale na druhou stranu bych nerad experimentoval.Budu rád, když mi napíšeš jak ti spojka vyhovuje.