Splašenýjekl

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
splasenyjekl
Příspěvky: 30
Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm

Splašenýjekl

#1 Nový příspěvek od splasenyjekl »

Název: splašenýjekl


rok výroby -2009 září
motor- ZB7 3kva centrála (max 7 hps)
pøevodovky- š. favorit, převod klínovým řemenem (2xSPZ 71mm-315mm)
nápravy - oboje předek š. favorit
brzdy - predni ze š. favorit, umistene v zadu, z brzdoveho valce odparan posilovac
kola 145/80/r13
pøíslušenství- orebne navleky, vozik na seno
hydraulika- chtěl bych řešit pneumaticky
váha cca 250 kg
šíøka cca 130 cm, na dva bramborový řádky
rozvor cca 170 cm
celková délka cca 240 cm

Zdravým všechny traktůrkáře a jejich příznivce,
vzhledem k tomu, že jsem tady hledal inspiraci, je mojí povinností se ukázat se svým výtvorem. Chtěl jsem postavit něco, co bude na drobné práce okolo baráku a do lesa. Bylo to hotový, respektive do tohodle stavu za měsíc, ale nedodělků je tam dost.....
Před prvním výjezdel jsem měl strach ze dvou věcí, první byla dostatečnost výkonu motoru a dimenzování klínového převodu mezi motorem a převodovkou, obojí dopadlo na výbornou. Ještě jsem měl vlastně strach o funkčnost použité spojky, na bázi napínání klíňáků, ale funguje to taky na jedničku, ani neproklouzne.
Prokluz obič auto zimáků jsem vyřešil orebnými návleky, s nimi to doslova leze po stromech.
Zpřevodování vychází, že při zařazené pětce to při 3000 ot/min uhání asi 23 km/h, na trávě a v terénu je to zbytečně moc, ale na cestě je to akorát.
Jaký máte nazor na použití pneumatiky místo hydrauliky? Pneukomponenty jsou pro mě dostupnější. Na stroj mého rozměru si myslím, že by to mělo stačit. Píst o průměru 80 mm při tlaku 6 atm udělá sílu přez 3000 N, to by muj strojecek převratilo na zada :-)
Nenapadejte mě za nepřítomnost blatníků, kapot a krytů, nebudou, nesnáším je :-)
Přílohy
Snímek 006.jpg
Snímek 005.jpg
Snímek 003.jpg
Snímek 002.jpg
Snímek 001.jpg
Naposledy upravil(a) splasenyjekl dne stř srp 25, 2010 8:44 pm, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
kysmen
Příspěvky: 624
Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
Bydliště: Kostelec
Kontaktovat uživatele:

Re: SPLAŠENÝJEKL

#2 Nový příspěvek od kysmen »

velmi jednoduchá konstrukce rámu :D :D :D
řekl bych spíš splašený profil U než splašený jekl . Jako motokára to určitě nebude špatné 8)

A s tou pneumatikou místo hydrauliky ...hm řekl bych že stlačitelné médium je na hydrauliku nepoužitelné, fungovalo by to - jako zavěšené na pružinách.
A jak bys vypřahal pluh, tak bys asi dostal po zubech od ramen.

Ale nechcijen kritizovat, ta šířka podle bramborových řádků to je bomba to tu myslím ještě nebylo ;-)
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: SPLAŠENÝJEKL

#3 Nový příspěvek od Tom »

Velmi jednoduchá konstrukce "přibližovadla" 8)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
ola
Příspěvky: 6099
Registrován: úte říj 21, 2008 8:09 pm
Bydliště: Kůsek od Vsetína

Re: SPLAŠENÝJEKL

#4 Nový příspěvek od ola »

Ahoj,tak ty si můj člověk,neco takového by sa ně hodilo místo kolěc kolem chalupy,už sem o tom aj trochu přemýšľál a stáhnůl si desi tyto fotky,věcí bych na to měl až,až aľe žádný motor.Tak su totiž cosi celý zhuntovaný,že ně nekdy už aj ty koľca dělajů kurevský probľém.No aľe tady do našich hor bych sa s takovů jednoůčkovů ještěrků nepustíl ani poprázdnu na hřiby.O tam vzduchu teda nemám moc šajny aľe rád sa přiučím,olěj je sice olěj aľe na totok by stačila aj nejaká převodka a kľučka,kámoš to tak má na oktávkovém traktůrku a oře s tým enom to fičí.
Přílohy
malotr35.jpg
Čím věčí kladivo, tým věčí odborník, kurva podaj ně to pořádné kladivo!
Kůkni na triála.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=19240

splasenyjekl
Příspěvky: 30
Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm

Re: SPLAŠENÝJEKL

#5 Nový příspěvek od splasenyjekl »

kysmen píše:velmi jednoduchá konstrukce rámu :D :D :D
řekl bych spíš splašený profil U než splašený jekl . Jako motokára to určitě nebude špatné 8)

A s tou pneumatikou místo hydrauliky ...hm řekl bych že stlačitelné médium je na hydrauliku nepoužitelné, fungovalo by to - jako zavěšené na pružinách.
A jak bys vypřahal pluh, tak bys asi dostal po zubech od ramen.

Ale nechcijen kritizovat, ta šířka podle bramborových řádků to je bomba to tu myslím ještě nebylo ;-)
No s tim ramem jsem si nebyl jistej, ale kolega konstrukter mě ujistil, že s těmahle výkonama a zatěží ten U prifil nemám šanci zbortit, tak uvidim. Prej bych se hodně divil, co je nosnou konstrukci dnes vyraběných autobusů :-)

No je mi jasné, že hydraulika už by nebyla hydraulikou ale pneumatikou. Vzhledem k tomu, že tem píst by byl jak jsem psal 80mm v průměru, má už dost síly na to, aby dojel do krajní pozice. Fungovalo by to jako pružina, pokud bych na to zavěsil 300 kg, ale to by mi sla ta "motokara" na záda. Netušíte, z čeho by se dal použít malý kompresor (ne s el. motorem)?

Uživatelský avatar
Stevo
Příspěvky: 824
Registrován: pon srp 24, 2009 6:25 am
Bydliště: Močenok

Re: SPLAŠENÝJEKL

#6 Nový příspěvek od Stevo »

Ten traktorik ma taky motor ako ja, ale bez uprav a nema povodny karburator. To je ale jedine co ma zaujalo. Na prvy pohlad je videt, ze vyroba trvala par dni. Ale chodi to a robi to majitelovi radost, to je podstatne.
Nechapem preco chces riesit vzduch? ja som pouzil servocerpadlo z osobaka cez klinak a jeden maly hydr. piestik a rozvadzac. Funguje to jak omega.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: SPLAŠENÝJEKL

#7 Nový příspěvek od Terablick »

Jasně. Kašli na vzduch, dej tam čerpadlo z auta ze serva a klasickej rozvaděč a píst ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

splasenyjekl
Příspěvky: 30
Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm

Re: SPLAŠENÝJEKL

#8 Nový příspěvek od splasenyjekl »

Stevo píše:Ten traktorik ma taky motor ako ja, ale bez uprav a nema povodny karburator. To je ale jedine co ma zaujalo. Na prvy pohlad je videt, ze vyroba trvala par dni. Ale chodi to a robi to majitelovi radost, to je podstatne.
Nechapem preco chces riesit vzduch? ja som pouzil servocerpadlo z osobaka cez klinak a jeden maly hydr. piestik a rozvadzac. Funguje to jak omega.

Koukal jsem na tvuj stroj, mas ho mooooc pekny, dost sis na tom vyhral. Myslim, ze stavba takoveho stroje s mim volnym casem by mi trvala tak rok. Ten origo karb jsem dal pryc z toho duvodu, ze jsem nejak nemohl prijit na figl snadneho startovani, nedrzelo to s nim nizky volnobeh a prechod z volnobehu do otacek byl take nic moc. Dale z neho porad tel benzin tim spojem, co se zasouva plovakova komora do difuzoru. Tak jsem tam dal jikov o prumeru difuzoru 24 mm, z hlediska plneho vykonu by to mozna chtelo vic. Ted to startuje jako jawa 250, tak ze pohoda. Hlavne uz z toho nikde nekape benzin.

Ja to chtel mit naprosto jednoduchy. Hlavne jsem to postavil se svareckou, flexou a vrtackou. Na neco dokonalejsiho by to chtelo soustruh. Take jako velke plus beru, ze je to na dilech z favorita, kterych je ted vsude plno. Jinak jsem to zpocital a nezda se to, material vysel na cca 6000 kc. Je pravda, ze kdyby bylo vic casu, tak jsem ty veci z kovosrotu mohl mit zdarmo a tim bych se mozna dostal na polovic.....

tomas cypris
Příspěvky: 138
Registrován: úte zář 01, 2009 6:55 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SPLAŠENÝJEKL

#9 Nový příspěvek od tomas cypris »

Dej detalnejši foto ty spojky ja bych ji chtel delat podobně :help:

Uživatelský avatar
Skoda130Rs
Příspěvky: 746
Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SPLAŠENÝJEKL

#10 Nový příspěvek od Skoda130Rs »

Sice je to asi blbost vymýšlet to na takovýto stroj, ale některé vlečky přece měli vyklápění na vzduch ne?
Obluda
PF-62
MZ ETZ 250
Škoda Favorit 136L
ČZ 175/470 Sport

splasenyjekl
Příspěvky: 30
Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm

Re: SPLAŠENÝJEKL

#11 Nový příspěvek od splasenyjekl »

tomas cypris píše:Dej detalnejši foto ty spojky ja bych ji chtel delat podobně :help:
Hej, hej hej, co kouzelne sluvko? :-) Nezapominej, ze ti vlastne poskytujuj kousek meho know how :-)



Vevnitr toho jeklu je pero ze vzduchovky. Nezda se to, ale pruzina musi byt relativne silna.
Přílohy
Snímek 002.jpg

splasenyjekl
Příspěvky: 30
Registrován: ned lis 08, 2009 4:39 pm

Re: SPLAŠENÝJEKL

#12 Nový příspěvek od splasenyjekl »

Skoda130Rs píše:Sice je to asi blbost vymýšlet to na takovýto stroj, ale některé vlečky přece měli vyklápění na vzduch ne?
Na vzduch bych mel komponenty doma, krom kompresurku, neni na tom co vymyslet. S hydraulikou si tak jistej nejsem. Kolik tlaku da to cerpadlo na servo z auta? Musi se s tim take pouzit pretlakovy ventil? Je bezne, ze pretlakovy ventil je soucasti ovladaciho rozvadece? Nebo je jiny zpusob, jak se co nejjednoduseji resi omezeni tlaku v okruhu?

tomas cypris
Příspěvky: 138
Registrován: úte zář 01, 2009 6:55 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SPLAŠENÝJEKL

#13 Nový příspěvek od tomas cypris »

Dik za to foto ty spojky.

Uživatelský avatar
Stevo
Příspěvky: 824
Registrován: pon srp 24, 2009 6:25 am
Bydliště: Močenok

Re: SPLAŠENÝJEKL

#14 Nový příspěvek od Stevo »

Ahoj. Tak tak moj traktorik som robil asi tri zimy. a pohral som sa snim, preto, ze som mal na to chut. Ja som ho v podstate ani tak velmi nepotreboval, ako som ho chcel. Tak som si ho urobil a taky ako som chcel. A to je super ze si kazdy urobi to, co potrebuje a z to ho co pride pod ruku. Moj je mozno krajsi, ale tvoj je to co si potreboval ty. A ty si potrerboval pomocnika, nie okrasu. Na prvi pohlad to vypada ako strasidlo stlcene za jednu sobotu a nebit toho motora mozno si ho ani nevsimnem, ale neskor som popozeral detaily a ocenil som jednoduchost prevedenia. Je to uplne jednoduche, funkcne a prakticke.
Cerpadlo z osobaka dava okolo 120 barov. Redukcny ventil byva vatcinou sucastou rozvadzaca, ale byva aj samostatny.

pionier
Příspěvky: 52
Registrován: sob čer 13, 2009 2:34 pm

Re: SPLAŠENÝJEKL

#15 Nový příspěvek od pionier »

Zdravím uživatele Splašenýho jeklu a chtěl bych se zeptat jakou máš zkušenost s vytahováním řemenů?Já mám totiž přesně takto udělanou natáčečku na dieslovou frézu a řemeny se mi dosti rychle opotřebovávají i vytahují.Mimo to dávám dohromady malého dempříka a stále se nemohu rozhodnout jakou jednoduchou spojku vyrobit. Toto řešení se mi líbí pro svou jednoduchost ale na druhou stranu bych nerad experimentoval.Budu rád, když mi napíšeš jak ti spojka vyhovuje.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“