Traktor od JiříSBS
Re: Traktor od JiříSBS
Jiříku,
ja ťa sakra obdivujem
Si skrátka koumak
ja ťa sakra obdivujem
Si skrátka koumak
Re: Traktor od JiříSBS
...něco z práci na traktoru
...jelikož jsem oral zahradu na dvakrát , tak jsem vyzkoušel vliv vzdáleností radlice od osy zadní nápravy traktoru . Radlici jsem posunul o 250mm do předu k nápravě traktoru , tah a trakce traktoru se výrazně zlepšila , posuzoval jsem to podle otisku vzorku na úhorovém kole . V prvém případě bylo vidět , že kolo lehce zub vytvořený v hlíně posunulo(prokluz) , v druhém případě prokluz byl téměř nepoznatelný , i když jsem hloubku orby zvýšil na 30cm(záběr radlice je 30 cm s předradličkou- na fotu je demontována).Z toho vyplývá , že čím blíže je první radlice k ose zadní nápravy traktoru , tím větší je přítlak na zadní nápravu vyvozovaný odporem pluhu , samozřejmě tažný bod traktoru musí být co nejblíže zadní osy traktoru . Na pluhu je vidět o kolik byla radlice posunutá , původně byla u hloubkového kola , připevněna těmi dvěma šrouby.
...jelikož používám elektrohydraulický rozváděč , který umí jenom otevřít a zavřít , nic mezi tím , to pro pluh a kombinátor vyhovovalo ,ale spouštění paletizačních vidli s těžším nákladem už je problém-ramena rychle padají dolů . Tak jsem byl přinucen si vyrobit omezovací ventil , který v jednom směru propouští olej bez omezení a v druhém omezuje průtok , tím snižuje rychlost padání ramen THZ.
...nejdůležitější části ventilu je pístek (uprostřed fota) , který kuželovou plochou uzavírá průtok oleje a propouští jej dírou ve středu pístku . V profi provedení je tento pístek zakalen a broušen rovněž dosedací plocha sedla ,ale pro moje účely stačí obyčejná ocel . Ventil bude pravděpodobně používán jen pár měsíců.
...jelikož jsem oral zahradu na dvakrát , tak jsem vyzkoušel vliv vzdáleností radlice od osy zadní nápravy traktoru . Radlici jsem posunul o 250mm do předu k nápravě traktoru , tah a trakce traktoru se výrazně zlepšila , posuzoval jsem to podle otisku vzorku na úhorovém kole . V prvém případě bylo vidět , že kolo lehce zub vytvořený v hlíně posunulo(prokluz) , v druhém případě prokluz byl téměř nepoznatelný , i když jsem hloubku orby zvýšil na 30cm(záběr radlice je 30 cm s předradličkou- na fotu je demontována).Z toho vyplývá , že čím blíže je první radlice k ose zadní nápravy traktoru , tím větší je přítlak na zadní nápravu vyvozovaný odporem pluhu , samozřejmě tažný bod traktoru musí být co nejblíže zadní osy traktoru . Na pluhu je vidět o kolik byla radlice posunutá , původně byla u hloubkového kola , připevněna těmi dvěma šrouby.
...jelikož používám elektrohydraulický rozváděč , který umí jenom otevřít a zavřít , nic mezi tím , to pro pluh a kombinátor vyhovovalo ,ale spouštění paletizačních vidli s těžším nákladem už je problém-ramena rychle padají dolů . Tak jsem byl přinucen si vyrobit omezovací ventil , který v jednom směru propouští olej bez omezení a v druhém omezuje průtok , tím snižuje rychlost padání ramen THZ.
...nejdůležitější části ventilu je pístek (uprostřed fota) , který kuželovou plochou uzavírá průtok oleje a propouští jej dírou ve středu pístku . V profi provedení je tento pístek zakalen a broušen rovněž dosedací plocha sedla ,ale pro moje účely stačí obyčejná ocel . Ventil bude pravděpodobně používán jen pár měsíců.
- Ondras83
- Příspěvky: 10120
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
Velmi rád to tady sleduju, ale jinak to jde mimo mě Jirko, seš na výši!
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Traktor od JiříSBS
...Atlane , že existují tyto protipádové ventily to vím , ale problém je ve velikostí omezovací dírky , já potřeboval průměr 1,75 ,tem mi vyhovuje. Jinak výroba mi trvala něco přes hodinu , použil jsem starší prodloužení použité u rozvaděčů .
Chtěl jsem tady dát nějaké fota z úprav traktoru , ale odešel mi foťák ,momentálně pokračují na hydraulice , mám vyrobenou nádrž ,nyní upravují čerpadla . Elektročerpadlo použité z řízení Peugeota jsem potřeboval zkrátit , aby se vešlo , tam kde potřebují , takže akumulátor jsem zrušil a vyrábím nádržku s upevněním na velkou nádrž .Hlavní dvojité čerpadlo také upravují , mezi první a druhé čerpadlo dělám spojku na vypínaní druhého čerpadla , to budu využívat jen při použití hydromotoru(AM-12;AM-16).Do toho ještě drobné opravy a úpravy na traktoru .
Chtěl jsem tady dát nějaké fota z úprav traktoru , ale odešel mi foťák ,momentálně pokračují na hydraulice , mám vyrobenou nádrž ,nyní upravují čerpadla . Elektročerpadlo použité z řízení Peugeota jsem potřeboval zkrátit , aby se vešlo , tam kde potřebují , takže akumulátor jsem zrušil a vyrábím nádržku s upevněním na velkou nádrž .Hlavní dvojité čerpadlo také upravují , mezi první a druhé čerpadlo dělám spojku na vypínaní druhého čerpadla , to budu využívat jen při použití hydromotoru(AM-12;AM-16).Do toho ještě drobné opravy a úpravy na traktoru .
Re: Traktor od JiříSBS
Tak to čo ty stváraš z tou hydraulikou je pre nás ostatných traktoristov vysoká škola alchýmie! Mať tak klobuk na hlave tak ho dám pred tebou dole z hlavy.
- Ondras83
- Příspěvky: 10120
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
Když budu mít na traktoru zubové čerpadlo a tento pístový hydromotor (mám am16), bude to fungovat správně a normálně?
Re: Traktor od JiříSBS
...fungovat to bude , podle litráže čerpadla budou otáčky AMka , také počítám , že budu mít snížené otáčky AM-16 , protože obě čerpadla mi dají do 40lt/min a AM-16 potřebuje tuším přes 50lt/min
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
Ja som to vyrabal tiez, len ma zarazila ta podobnost konstrukcie
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Traktor od JiříSBS
...tato konstrukce protipádovych , příp . omezovacích a zpětných ventilů je běžná , jen jsem si to upravil pro své potřeby .
Re: Traktor od JiříSBS
...po delší době zase tady něco dám ,na traktoru se stále pracuje momentálně upravují trojité čerpadlo na dvojité s vypínaním druhého čerpadla.
nyní tady dávám úpravu elektrohydraulického čerpadla.
...úpravené čerpadlo ,protože toto čerpadlo bylo k řízení ,bylo vybaveno akumulační nádrži a přísavacim ventilem, aby zajistilo řízení i při poruše elektromotoru . Jenže musím šetřit s místem, proto jsem akumulační nádrž demontoval , nahradil ji novým víkem a převrtal kanálky v tělese čerpadla .
Touto úpravou se čerpadlo zkrátilo o 50mm.
...takto vypadalo čerpadlo původně.
...vyrobil jsem novou nádrž a upevnění elektročerpadla k hlavní nádrži , vstup oleje do čerpadla bude pod hladinou v hlavní nádrži , čerpadlo nebude namáháno sáním , sníží se odpor čerpadla .
...čerpadlo nasazené na nádrží , na něj bude namontován elektromotor , na trubku z pravé strany bude navařené koleno , aby se snížila výška , ze které bude olej nasáván v nádrži.
nyní tady dávám úpravu elektrohydraulického čerpadla.
...úpravené čerpadlo ,protože toto čerpadlo bylo k řízení ,bylo vybaveno akumulační nádrži a přísavacim ventilem, aby zajistilo řízení i při poruše elektromotoru . Jenže musím šetřit s místem, proto jsem akumulační nádrž demontoval , nahradil ji novým víkem a převrtal kanálky v tělese čerpadla .
Touto úpravou se čerpadlo zkrátilo o 50mm.
...takto vypadalo čerpadlo původně.
...vyrobil jsem novou nádrž a upevnění elektročerpadla k hlavní nádrži , vstup oleje do čerpadla bude pod hladinou v hlavní nádrži , čerpadlo nebude namáháno sáním , sníží se odpor čerpadla .
...čerpadlo nasazené na nádrží , na něj bude namontován elektromotor , na trubku z pravé strany bude navařené koleno , aby se snížila výška , ze které bude olej nasáván v nádrži.
Re: Traktor od JiříSBS
...upravené čerpadla , čerpadlo bylo původně trojité , které mělo poškozený hnací hřídel ,těleso poškozené části jsem použil na výrobu spojkového dílu
na odpojovaní druhého čerpadla . Za čerpadly je konzola , která slouží k připojení čerpadel k olejové nádrži , čerpadla budou hnaná kloubovým
hřídelem od předlohy motoru
...zprava domeček s ložisky a hnací hřídel , uprostřed mezi čerpadly je ovládací páčka spojky
na odpojovaní druhého čerpadla . Za čerpadly je konzola , která slouží k připojení čerpadel k olejové nádrži , čerpadla budou hnaná kloubovým
hřídelem od předlohy motoru
...zprava domeček s ložisky a hnací hřídel , uprostřed mezi čerpadly je ovládací páčka spojky